Otto Çevrimi kullanıcısının son içeriği

  1. Otto Çevrimi

    AÇIK Fiat 500x mi Suzuki Vitara mı ? / 1.2M Bütçe ile SUV-Crossover Araç Seçimi

    500x'in 1.3 multijetini kullanmıştım. Vitaranın da 1.4 hibritini. 500x başta daha modern, daha göz kamaştırıcı geliyor. Fakat, güzel görünen tüm Fiat grubu modellerinde olduğu gibi bir süre vakit geçirince arabanın aslında biraz kof olduğu açığa çıkıyor. Vitara'nın direksiyon ve kadran grubu...
  2. Otto Çevrimi

    AÇIK Astra A14NET P0172 Zengin Karışım ve Code89 Arızası

    Onunla bağlantılı değil. Nedeni şöyle: Birincisi, 90'a gelmese bile 70'lere net gelir. O sıcaklıkta da ahım şahım bir yakıt zenginleştirme yok. İkinci ve asıl nedeni, sürekli soğuk olsa dahi ECU bilerek ve isteyerek zengin karışım veriyor oluyor. Bu durumda arıza yakmaz. Hesapladığının dışında...
  3. Otto Çevrimi

    AÇIK 1.5 TSI Yaşadığım problemler (Titreşim ve genel parça kalitesizliği) YARDIM

    1- Motor veya şanzıman takozundan yapar. Mümkün mertebe orjinaliyle değişim gerekir. Ustaya motorun oynamasını göstermek lazım. 2- Önce ikiye sonra geriye takın bir süre. Geri viteste senkromeç yoktur. Özellikle VAG gibi kemikli his vermeye çalışıp şanzıman işini pek çözememiş firmalarda böyle...
  4. Otto Çevrimi

    AÇIK Egea Cross vites düşerken DCT şanzımandan gelen ses

    Hoşgeldiniz. Sesi duymadan yorum yapmak zor. Fakat şunu net söylemek lazım ki çift kavrama şanzımanların çoğunda bir miktar sesli çalışma oluyor. DSG grubunda özellikle dur kalk trafikte mekanizmaların sesi duyulabiliyor. Normalin dışında bir ses mi, ona bir şey söylemek şu anda zor.
  5. Otto Çevrimi

    AÇIK 2007 Honda CITY lpg'li aracım bir süredir lpg ve benzinde tekliyor.

    "Aracım özellikle sıcak havada, klima açıkken, yokuş çıkarken gibi durumlarda tekliyor. Gün doğmadan yola çıkarsam teklemiyor veya çok çok az tekliyor." Krank sensörü arızası motor sıcakken belli olur. Hatta gazlayıp bir yere park edip tekrar çalıştırmayı deneyince ya geç marş alır ya da hiç...
  6. Otto Çevrimi

    Elektrikli araç sahiplerinin araçlarını kanıtlama çabaları neden ?

    Marka fanatikliği de insanın gelişiminin önünde bir engel. Fırsatını bulduğum istisnasız her araca bir bakmak, deneyimlemek isterim. Severim sevmem o ayrı konu ama her markanın kendince iyi yaptığı bazı şeyler oluyor. At gözlüğüyle bakılınca onlar görülmüyor
  7. Otto Çevrimi

    5W40 ve 10W40 Aşınması Düşük Önerebileceğiniz Yağlar

    Liqui Moly Molygen veya herhangi bir LM ürünü + ceratec diyorum şahsen.
  8. Otto Çevrimi

    Elektrikli araç sahiplerinin araçlarını kanıtlama çabaları neden ?

    Otomobil kültürü eksikliği. Çevremde farklı farklı bir sürü segmentte ve modelde araç tecrübe etmiş hiçbir insanın, elektrikli araç kullanınca böyle saçma sapan triplere girdiğini görmedim. Yanlış olan ise bu eksik kültürle ahkam kesmeye çalışması ve insanların da bir şey söylüyormuşçasına...
  9. Otto Çevrimi

    1.2 Puretech racechip tavsiye edermisiniz ?

    LSPI kurum oluşturmaz. Bahsettiği kurum da emme supaplarının arkasında birikiyor. Yazılım ise motoru yüke bindirmeye, yağın sıcaklığını arttırmaya, kayışı daha da yormaya neden olacaktır. Fakat anladığım kadarıyla sizin aklınızda zaten yazılım yaptırmak var. Sadece burada birinin "bir şey...
  10. Otto Çevrimi

    AÇIK Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Nasıldır ? / Alfa Romeo 159 Alınır mı ?

    2.4'lerin parçası 1.9 kadar yaygın değil diye biliyorum, 159'da adeta doktora yapmış arkadaşım var. Otomatikleri de öyle ömürlük olmuyor, genelde beyin arızası olabiliyor.
  11. Otto Çevrimi

    2008 1.5 LPG'li, 110'luk, 200.000km'de Lancer Yağ Seçimi / Hangi Yağı Kullanmalıyım?

    Yağ yakan motora tam sentetik yağ mümkün mertebe konmamalı, onun bir altını çizeyim. Sentetik yağdaki katkılar, motor içinde yanmaya girdiği zaman kalıntı bırakıyor. İstisnai olarak MoS2 10w40 öneririm. Fakat mucize beklemeyin. 5-6 binde bir litre eksiltse kesebilir fakat bu derecede yağ...
  12. Otto Çevrimi

    AÇIK Passat B6 2.0 TSI Stage 1 – P2293 Hatası / Yüksek Devirde Yakıt Basıncı Düşüyor

    Pompa-regülatör, yüksek debiye çıkamıyor. Kaçak var, benzin depoya geri dönüyordur.
  13. Otto Çevrimi

    AÇIK Passat B6 2.0 TSI Stage 1 – P2293 Hatası / Yüksek Devirde Yakıt Basıncı Düşüyor

    Bahsedilen pompa tahmini makul. EGT yükseldiğinde basınç düşme kısmını ise mantıksal bir temele oturtamadım. Turbo basıncı az kısıldığında yakıt basıncı dramatik şekilde değişmez. Yüksek devirde yüksek debide yakıt istendiğinde pompa karşılayamıyor. Regülatör de dahiliyse yapacak çok fazla bir...
  14. Otto Çevrimi

    Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

    Duran trafikte olabilir. Fakat akan trafikte radyatörün çalışma verimini arttırır. Motorun altını atmosfere açınca alttan hava girer yolda. Paraşüt etkisi yapar. Radyatörden geçen havanın akışıyla çarpışır. Sac koyunca aracın altında hızlanmış hava akışı, radyatöre giren havayı süpürerek çeker.
  15. Otto Çevrimi

    Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

    Usta doğru demiş. Motor aşağı inecek kadar darbe alırsa, çelik sacı bağlayan civataları kopartır. Hadi onlar sağlam diyelim, aracın şasisini eğen enerji, 1.5-2 mm sacı kağıt gibi büker hocam :) Sacın tek negatif yanı, eğer bakımda düzgün oturtmazsa ses yapabilir oluşu. O kadar