Otto Çevrimi kullanıcısının son içeriği

  1. Otto Çevrimi

    İlk Araç Kullanmayı Öğrendiğiniz Otomobil-İlk Sahip Olduğunuz Otomobil-Hatıralar

    Yağ pompası baya nesilden nesile konu :) bulabiliyor olsaydım açıkçası trimi vs dert etmeden bir tane yapabilirdim.
  2. Otto Çevrimi

    İlk Araç Kullanmayı Öğrendiğiniz Otomobil-İlk Sahip Olduğunuz Otomobil-Hatıralar

    Alıp da sadece pistte kullanmalık araç yapma fikrinin aklımdan çıkması lazım 😄
  3. Otto Çevrimi

    İlk Araç Kullanmayı Öğrendiğiniz Otomobil-İlk Sahip Olduğunuz Otomobil-Hatıralar

    İlk göz ağrım, 2004 Toyota Yaris 1.3 Sol Otomatik. 15 binden 220 bine kadar, dokuz sene boyunca bizim ailede kaldı. O arabada ben dahil iki kişi acemilik attı. Önden toplamda irili ufaklı üç kez kaza yaptı, hararet yaptı, bakımsız kaldı vs. Bana mısın demedi. Su veya yağ eklemek diye bir olay...
  4. Otto Çevrimi

    Rodaj hakkında bilgilendirme

    MoS2'li veya Ceratec'li yağ rodaj için kullanılmaz. Sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici katkılar bunlar. Rodajın amacı zaten segman ve gömlekleri kontrollü sürtünmeyle alıştırmak. Hatta mümkün mertebe mineral yağ kullanılır ama tabi bulması zor. 2004 model polo motoru muhtemelen yağ pompası...
  5. Otto Çevrimi

    Leon 1.6 TDI DSG Kavrama Kaçırması

    Eninde sonunda o kavrama pes edecek. Muhtemelen volan da değişime gitmek durumunda kalacak.
  6. Otto Çevrimi

    Kış Lastikleri Hakkında Merak Ettiklerim

    Aynı yolun az ilerideki en dik rampasında dört mevsim lastiklerle dört çeker giulia ile 130'da arkası gelmişti gaza basınca :D
  7. Otto Çevrimi

    Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

    Partikül filtre temizliği için uzun yola çıkmanız yeterlidir. Yok yere boşa devir çevirtmeyin. Tecrübeyle sabit. Filtre hali hazırda doluysa, uzun yola çıkınca kendisi zaten temizler. Benzinlilerin partikül filtrelerinde zaten problem olmuyor. Dizel özelinde de, 60-70 km sabit hızla bile 10...
  8. Otto Çevrimi

    AÇIK Megane 3 1.9 dci fren problemi

    Doğrudur. Fakat güvenlik gereği önce debriyaj merkezinin sıvısı biter. Debriyajı gidip yolda kalsın ama frensiz kalmasın diye. Aynı rezervuarda daha yukarı bir noktadan alıyor. Geri kalanı için buradan yorum yapmam zor. Lifte kaldırıp her yerini incelemek gerekiyor, eğer paspasta debriyaj...
  9. Otto Çevrimi

    Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

    Marka: Hyundai Model: i10 Bakıma girdiği kilometre: 8.000 Motor: 1.2 Atmosferik Şanzıman: 5 ileri AMT (Robotize manuel) Yapılan İşlemler: Yetkili servis periyodik bakımı (Hyundai Fertan) Ekstradan antifriz ilave edildi ve geri çağırmadan yakıt tankı işlem gördü. 3.4 litre Shell 0w20 Yağ Tüm...
  10. Otto Çevrimi

    1.6 TDİ Yedek Su Deposunda Kirlenme Neden Olur ?

    Conta kaynaklı olarak doğrudan kararma yapmaz. Problemin contada olduğunu düşünmüyorum. Bir süre pas yapmış halde binilse, sonradan temizlenip antifriz konulsa dahi o su hiçbir zaman tamamen passız olmuyor. (Bu yüzden antifrizsiz motoru kapıya koymamak lazım) Suda hiç pas yok ve antifrizi...
  11. Otto Çevrimi

    AÇIK Genleşme kabında Gaz Kokusu Ve Su Eksiltme Sorunu

    Contadan kaynaklı olarak su kabında gaz kokusu oluşmaz, sağlam sallamış. Çoook ekstrem şartlarda belki. Onda da zaten motor bırakın performans vermeyi, çalışmaz bile. Bu zamana kadar gitmediğiniz bir otogazcıya gidip "ben geçende regülatör değiştirdim hala yapıyor" falan demeden, direkt olarak...
  12. Otto Çevrimi

    Leon 1.6 TDI DSG Kavrama Kaçırması

    Bende de benzeri oldu manuel insignia'da. Dörtte basınca kaçırıyordu. Sakin kullandım bir gün. Sonra arkadaşa göstermek için bastım bastım bana mısın demedi. Ertesi gün işe giderken daha beter kaçırmaya başladı. Bir söktük, balata tiftik tiftik olmuş, kovanın her yeri toz.
  13. Otto Çevrimi

    Leon 1.6 TDI DSG Kavrama Kaçırması

    Rampalı dur kalk yapılmak zorunda kalınan bir gün bırakır. Ya da ansızın direkt bırakabilir. Kavrama kaçırırken kullanmak, volan yüzeyini bozuyor. Zaten değişecekse okay. Fakat çift kütleli volanda yüzey işlemek mümkün olmadığı için yüzey bozulursa her türlü volan da değişecek.
  14. Otto Çevrimi

    DPF'i Temizlemek Mümkün mü ? / DPF Tıkanması ve Ülkemizdeki Yakıt Kalitesi

    DPF, binek araçlarda max 500-600 km'de bir dolar. Tdi, Dci, multijet, cdi şu bu hiç fark etmez. Çoğu zaman fark ettirmeden rejenerasyon yaptığı için insanlar anlamaz. Olması gereken doluluğu iyice aşınca dpf ışığı yakar. Sürücü hala rejenerasyon yapılabilecek bir durumda kullanmamakta ısrar...
  15. Otto Çevrimi

    Oilmarkt Sitesi Güvenilir mi ?

    Hiç sıkıntı yaşamadım, yamuklarını görmedim.