T
Beğeni puanı
9,448

Katılım
Son görülme

Profil mesajları Son aktivite Gönderiler Hakkında

  • Beyler Doğuş oto da lastik kampanyası var, conti lastikte filan yardımcı olurum bilginiz olsun.
    araç markası farketmez.
    beni oyaladı ve cuma günü arabamı almaya gittim çok temiz tampon buldum dedi ve eski tamponumun tamir edildiğini öğrendim, sıkıştırdım ve
    geçen aylarda arkadan polo vurdu ve yaklaşık 1.5 aydır arka tampon bulamadık, tr de yok yan sanayi yok usta bugün geldi yarın gelecek dedi
    Sinana abe ben fitesleri çıkarırken depraja basmıyom ya da yarım basıyo da olabilirim veya basıyomuşum gibi görünebilir ama aslında basmıyorum.. yaa bunu bi tek Allah bilir sinan abem.. ayrıca viraj düz yol farketmez 2. Fiteste direksiyonu sol sağ yapıp depraj tokatlayarak aracımın götünü kaydırıyorum yılan misali..
    Sinan abi vites değiştirirken mesela 1den2ye alacaksam, debriyajin kavrama noktasinin altina inince 1.vitesten boşa alıyorum, debriyaja tam bastığımda ise 2ye alıyorum bu dogrumudur?
    Bir zararı olurmu?
    Senin motorlu araçlar okuduğunu duymuştum bu yüzden soruyorum. Cevabini hiçbir yerde bulamadım birde sana sorayım dedim saygılarımla...
    Sinan abi forumda dolaşırken söyle bir yoruma rastladım ve ilginç geldi.
    "Vites degistirirken (debriyaji birakirken)
    kavrama noktasinda gaz verince debriyaj (baski diski) tam basıncıni volana vermediği için o an rahat dönen volan (motor) üzerine debriyaji birakinca baskı diski tam basincini volana verince motor anlik bir zorlanma yasarmi?
    Motor vb. için bir sakıncası varmıdır?"
    Bu doğrumu Sinan abi
    yok mu temizinden 1.6 signo leon
    eğer düşürüyorsam vitese taktıktan sonra debriyajı bırakmadan önce ara gaz verip bir küçük vitesin devrini yakalıyorum ( turbo motorlarda mümkün değil )
    vites yükseltirken debriyajdan çekene kadar gaz vermem, debriyajı bırakıp motor ile yürüyen aksamı birleştirdikten sonra ihtiyaca göre gaz veririm

    Turbo motorlarda mümkün değil dediğiniz nedir hocam?
    T
    TSIDSG
    günümüzde ki araçlarda turbo motor ile birlikte elektronik gaz kelebeği kullanıldığı için gaz tepkisi ölüdür, atmosferik severlerin en sevdiği özelliklerden birisi de gaz tepkisidir, mili saniye içinde motor devrine karar verebildiğiniz için sürüş hakimiyeti daha ruhludur.
    E
    emreblk99
    Aragaz ile vites düşürme işlemi turbolu araçlarda mümkün değildir dediniz yani? Doğru
    Turboda aragaz ile vites düşürmek gerekince debriyaja basıldığı anda aragaz verip düşürmek lazım yoksa devir düşürse çıkması çok uzun sürüyor.
    Soruyu bu yüzden sordum vites yükseltirken debriyajı bıraktıktan sonra gaza basarım. Dedinizya içime işledi bende öyle yapıyorum ;) dedim bu acaba turbolularda sürüş konforunu mu kaçırıyor ;)
    T
    TSIDSG
    bu şanzımanın nereye ve nasıl bağlandığıyla alakalı, animasyonlar kafanı karıştırır çünkü sadece genel anlatımdır. sen detaylara animasyon ile bakma aç yabancı videoları oradan izle
    E
    emreblk99
    Sinan bey peki vites değiştirdikten sonra siz gaza nerede basiyorsunuz kavramada, debriyaji birakmak üzereyken mi?
    T
    TSIDSG
    eğer düşürüyorsam vitese taktıktan sonra debriyajı bırakmadan önce ara gaz verip bir küçük vitesin devrini yakalıyorum ( turbo motorlarda mümkün değil )
    vites yükseltirken debriyajdan çekene kadar gaz vermem, debriyajı bırakıp motor ile yürüyen aksamı birleştirdikten sonra ihtiyaca göre gaz veririm
    Hocam size bir soru daha soracağım motosikletlerdede bu durum böyle yani ileri viteslerde ( geri vites yok zaten ) bu şanzıman dişlileri geri dönüyor bu neden böyle motosiketlerde diferansiyel yok onun sebebi ne ?
    alfhonso
    alfhonso
    Hocam soru ve sorunlarınızla ilgili başlık olarak açabilirseniz çok daha verimli olacağını düşünüyorum :)
    T
    TSIDSG
    başlığa yazarsan küserim, bura hoşuma gidiyor
    T
    TSIDSG
    geri dönüyor derken, arka tekerin dönüş dönünde dönüyorlar, şaftlı motorsikletler var
    Merhaba actigim konuya cevap yazmistiniz, size bir soru saracagim
    Attığım animasyonda
    https://youtu.be/wCu9W9xNwtI
    İleri viteslerde (1,2,3,4,5) cikis milindeki disliler geriye dönüyor. Geri vitesin çıkış dişliside ileriye dönüyor tam tersi olmasi gerekli değilmi. Lastiklere bakınca ileri viteslerede ileriye dönüyor, geri viteste geriye dönüyor attığım animasyonda bunun sebebini anlamadım.
    T
    TSIDSG
    Animasyon da herhangi bir hata görmedim, gayet güzel anlatılmış fakat kafanızda ki animasyona bir de diferansiyel dişlisi ekleyin :) sistemi tam oturtmuş olacaksınız, dönüş yönü şanzıman çıkış miliyle kalmıyor diferansiyel de 90 derece açıyla ikiye bölünüyor, FWD araçlar da çıkış milinde ki mahruti dişlisi diferansiyel ayna dişliyi çevirince, çıkış milinin tam tersine dönmüş oluyor
    T
    TSIDSG
    Animasyonlar biraz kafa karıştırabilir, bende 4 ileri manuel şanzıman mevcut, İstanbul'daysan bir gün şanzıman üzerinde gösterebilirim sana
    2001 model toledo o zaman ki A3 ile neredeyse aynı... muhteşem bir ağır gidiş konfor var birde güncel toledoya bakasjhhadhahaha tofaş
    Aracınız ne kadar iyi tutarsa tutsun fizik kuralları var. Bu sebepten ötürü 1. nesil focusun fizik kurallarına aykırı tuttuğunu söylerler
  • Yükleniyor…
  • Yükleniyor…
  • Yükleniyor…
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım