KAPALI 0 km vs. İkinci El

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onemanband

Fatih
Panpa
1,162
Marka
Skoda
Merhabalar.
Civic FD6 aracımı bugün itibariyle satma kararı almış bulunuyorum. Sebebim; 80k km civarına dayanmış olması, manuel şanzımanlı olması ve siyah renkli olması. Otomobilimi yatırım amaçlı almıştım, yani beklediğim bir para var o geldiğinde hemen satıp ev alabilmek için. Şimdi ev alma fikrimi bir sene kadar daha erteledim, otomobilimin de kilometresi deadline'a yaklaştığı için elimden temizken çıkarıp otomatik şanzımanlı yeni bir otomobil almaya karar verdim.

Alacağım aracın yakıtı ekonomik olmalı, zaman zaman işe arabayla gidiyorum, bunda LPG olduğu için sorun etmiyor sürekli biniyordum. LPG bir daha kullanmamaya neredeyse %100 kararlıyım. Otomatik şanzımanlı olması da şart, eşim de zaman zaman kullanacak. 52bin TL civarı nakitim var. üzerine de yaklaşık 15bin kadar koyabilirim.

Hal böyle olunca (d segmentine göre piyasası daha hızlı olduğu için) şu seçenekler geliyor aklıma;
- 2013 civarı Kia Ceed veya Hyundai İ30
- 2012,2013 1.2 TSİ golf.
- 2013,2014 1.2 TSİ Leon.
- 2012 civarı 1.2 TFSİ A3

VAG grubunda seçenek çoğaltılabilir, işin içine Octavia vs girebilir ama yakıt konusunda çok emin olamıyorum. Malum grubun dizel versiyonlarına el değmiyor maşallah. Ayrıca Koreli kardeşlerimiz de donanım noktasında tatmin ediyor. Fakat bu seçenekler içinde boğulunca Leon 1.2 TSi SS DSG'nin 65.700'lük fiyatı geliyor aklıma. gideyim bir iki ufak opsiyonla 67k civarına sıfır otomobile bineyim diyorum. Fakat ikinci eldeki değer kaybı geliyor aklıma. Sonra malum siteyi açıp yeni modelli benzer araç ilanlarına bakıp 68-69lu fiyatlar görüp tekrar sıfır km'den yana dönüyor fikrim.

Aklımı çıldıracağım. Ne olur yardım edin.
 
İkinci el en fazla 2 aşındaki arabalar çok kazançlı oluyor. Yada showroomlara gelen lasnman otomobilleride çok ballı oluyor. Lansman fiyatı ile zamanında i20 almıştık. 2 ay sonra 2000 tl değeri artmıştı. Yine lansman fiyatıyla otomatik Egea aldıktan 2 ay sonra ciddi bir orada değeri arttı. Yeni piyasaya cıkıcak bir araba var ise lansman fiyatıyla almayı tavsiye ederim. Eğer cesaret edebiliyor ise Hyprid arabalarada bak. Sonucta fiyatları düşecek ve ekonomik olmakla beraber otomatik şanzımanlı arabalardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
Bu aslında tamamen beklentiye bağlı,aracınızı uzun süre dertsiz kullanmak ve işi şansa bırakmak istemiyorsanız sıfır almak daha mantıklı çünkü yıl sonunda birçok marka 2016 modellerde indirime gidiyor bu süreçte hem sıfır hem donanımlı araçları ucuza bulmak mümkün.
 
ikinci el piyasasına hiç bakma bence hep yüksekten uçuyor memlekette ikinci eller. yakıt az olsun, otm. olsun, sıfır km. olsun diyorsan bence b segment arabalara bakmalısın. eşiniz de kullanacaksa daha uygun olur diye düşünüyorum. bütçeniz dahilinde oldukça bol seçenek mevcut.
 
Bu aralar 0 araçlarda iyi kampanyalar olduğu için 2.el araçların piyasasıda düşüyor hangisi alınacaksa alınsın yılın son döneminde alınmalı bence haa ben olsam 0 b segmenti alacağıma düşük km kazası fln olmayan bir c segmenti alırdım.
 
Daha yeni yıla 2.5 ay varken bile güzel fiyatlar dönüyor sıfır araçlarda. Bence acelesi yoksa yılbaşına yakın stok eritme fırsatlarından yararlanılmalı :)
 
Bu aralar 0 araçlarda iyi kampanyalar olduğu için 2.el araçların piyasasıda düşüyor hangisi alınacaksa alınsın yılın son döneminde alınmalı bence haa ben olsam 0 b segmenti alacağıma düşük km kazası fln olmayan bir c segmenti alırdım.
c segment tabiki alınır, hatta arkadaşın bütçesi dahilinde sıfır km de alınabilir. ancak otm dizeller bütçenin dışında kaldığı ve lpg de olmayacağı için c segmentte benzinliler seçenek olarak kalıyor, ama ne yazıkki birçoğu çok yakan araçlar. ancak b segmentte dizel otm. yakıtı koklayan araçlar mevcut, benzinde de yine yakıtı C segmente göre oldukça düşük araçlar bulmak mümkün. tabii 0 km. araçlar için söylüyorum bunları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur
c segment tabiki alınır, hatta arkadaşın bütçesi dahilinde sıfır km de alınabilir. ancak otm dizeller bütçenin dışında kaldığı ve lpg de olmayacağı için c segmentte benzinliler seçenek olarak kalıyor, ama ne yazıkki birçoğu çok yakan araçlar. ancak b segmentte dizel otm. yakıtı koklayan araçlar mevcut, benzinde de yine yakıtı C segmente göre oldukça düşük araçlar bulmak mümkün. tabii 0 km. araçlar için söylüyorum bunları.
ikinci el piyasasına hiç bakma bence hep yüksekten uçuyor memlekette ikinci eller. yakıt az olsun, otm. olsun, sıfır km. olsun diyorsan bence b segment arabalara bakmalısın. eşiniz de kullanacaksa daha uygun olur diye düşünüyorum. bütçeniz dahilinde oldukça bol seçenek mevcut.
B segmenti bir otomobil düşünmüyorum, çünkü birçoğuna sığmıyorum boy 1.92 :) Astra J de ihtimal dahilindeydi mesela, ta ki binip test edene kadar. ben koltuğu kendime ayarladığımda arkama bir insan evladı oturamıyor. Ama Cee'd ve Golf bu konuda iyi, Leon'un da iyi olduğu söyleniyor. Arabayı bir sene sonra satma gibi bir ihtimalim var o yüzden kararsız kalıyorum, bir sene sonra sattığımda zarar edebilirim...

İkinci el olarak hangi modeller değerlendirilmeli sizce? Tork konvertörlü şanzımanı ve donanımı yüzünden benim fikrim hep Korelilere doğru kayıyor, Ceed'i kısa süre inceleme fırsatım da oldu hoşuma gitmişti. Risk midir Koreli, yoksa gayet mantıklı bir seçim mi?
 
B segmenti bir otomobil düşünmüyorum, çünkü birçoğuna sığmıyorum boy 1.92 :) Astra J de ihtimal dahilindeydi mesela, ta ki binip test edene kadar. ben koltuğu kendime ayarladığımda arkama bir insan evladı oturamıyor. Ama Cee'd ve Golf bu konuda iyi, Leon'un da iyi olduğu söyleniyor. Arabayı bir sene sonra satma gibi bir ihtimalim var o yüzden kararsız kalıyorum, bir sene sonra sattığımda zarar edebilirim...

İkinci el olarak hangi modeller değerlendirilmeli sizce? Tork konvertörlü şanzımanı ve donanımı yüzünden benim fikrim hep Korelilere doğru kayıyor, Ceed'i kısa süre inceleme fırsatım da oldu hoşuma gitmişti. Risk midir Koreli, yoksa gayet mantıklı bir seçim mi?
1 sene sonra satma ihtimali varsa golf al geç hocam :)
 
B segmenti bir otomobil düşünmüyorum, çünkü birçoğuna sığmıyorum boy 1.92 :) Astra J de ihtimal dahilindeydi mesela, ta ki binip test edene kadar. ben koltuğu kendime ayarladığımda arkama bir insan evladı oturamıyor. Ama Cee'd ve Golf bu konuda iyi, Leon'un da iyi olduğu söyleniyor. Arabayı bir sene sonra satma gibi bir ihtimalim var o yüzden kararsız kalıyorum, bir sene sonra sattığımda zarar edebilirim...

İkinci el olarak hangi modeller değerlendirilmeli sizce? Tork konvertörlü şanzımanı ve donanımı yüzünden benim fikrim hep Korelilere doğru kayıyor, Ceed'i kısa süre inceleme fırsatım da oldu hoşuma gitmişti. Risk midir Koreli, yoksa gayet mantıklı bir seçim mi?
Hocam bu durumda ikinci ele yönelmelisin, 1,2 seneye satma düşüncen varsa. Mertcan arkadaşın dediği gibi golf olabilir kolay gider, ancak korelilerin de piyasası gayet iyi memlekette rahatlıkla tercih edilebilir. Ceed tutulan bir model. Dizel otm. Kolay satılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
İkinci el arabadansa ben 0'ı tercih ederim. İstediği kadar Donanımı iyi olsun atmosferik motorlu kore motorları VAG'ın turbolarına yaklaşamaz. Otomatik araç istiyosun yanlış anlamadıysam bunun cevabı yine VAG yani mükemmel DSG. Korelilerin ön plana çıktığı nokta zaten donanım, tasarım vs. bunun dışında mühendislik açısından VAG la kapışamaz. Ben olsam VAG'dan alırdım.
Ekonomi noktasında çok şehrin merkezi bir yerinde yani trafikte kullanıyorsan turbo beslemeler biraz fazla yakıyor örneğin 1.4 tsi golf. Otobanda kullanıyorsan az yakar bende 1.2tsi fabia var 2016 model 5 litreyle uzun yol yaptım. Dizel 0 bir araç aldığın zaman ancak B segmentinden alıyorsun. Ben dizeli sevmiyorum çıkardığı sesi verdiği performansı sevmiyorum. Araba benim için zevktir. Ekonomiye fazla bakmam(aşırıya kaçmadığı sürece). Neyse benzini koyarım yeter ki aracımla mutlu oliym. Ekonomi konusunda araçlar hakkında fazla bilgim yok ama 0 araç alıcam diyorsan Skoda Rapid ve Seat Leonu tavsiye ederim. İkiside güzel araçlar kullanım amaçlarına göre değişiyorlar. Dizel ikinci el Octavia golfte alabilirsin ikiside güzel araçlar (Fazla eski olmamak şartıyla). Burda bir sürü cevap verdim gördüğün gibi esas kriterlerin sürüş zevki mi yoksa ekonomi mi ona göre karar vermen gerekiyor zira ekonomik bir araç istiyorsan dizel alman gerek ve böylelikle 0 araçları silmen gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
sifir alinir yada en fazla 1-2 yasinda alinir, kasko yapilamayacak kadar eski arabaya yaklasmam isterse mustang camaro v.b. klasiklerden olsun, kaskosuz arac kullanacak kadar zengin degilim. hirsizi var seli depremi teroru var..
 
Türkiye'de bu vergiler ve enflasyon + kur yükselişi olduğu sürece aldığın aracın 2. el fiyatı senin aldığın fiyatta sabit kalacaktır. hatta artacaktır. ( tabi 2 ay sonra satmaya kalkmazsan) şöyle söyleyeyim ben geçen yıl bu zamanlar 49.800 tl ye Hyundai i20 1.4 benzinli style otomatik aldım. şu an sıfırı 58.000 tl civarında ikinci eli 50-51 bandında, o yüzden uğraşma hoşuna giden bütçenin yettiğini sıfır al. rahat rahat bin. yok şu arıza çıktı garantisi yok diye uğraşma. benim tavsiyem 70 k tl ye çıkabiliyorsan; skoda rapid spacback 1.4 tdi green tec 90 bg dsg 74 k liste fiyatı. bunu 70 k ya çok rahat verirler yıl sonu indirimi ile v.s. aracın içi çok geniş tipi çok güzel, iç malzeme biraz sert ama motor şanzıman vw fazla paraya gerek yok. ilk piyasaya girdiğinde göreceli olarak daha ucuzdu. tutacak bi araba ve değer bile kazanacak. benim tavsiyem bu olur. ben alırken param yetseydi kesinlikle bunu alırdım. bu arada benim boyumda 1.92 i20 ye rahat rahat sığıyorum, dizel otomatiği olsa tavsiye edicem ama yok. kolay gelsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...