1.0 Ecoboost Nasıldır ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Metehann
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Metehann

Metehan Çetinkaya
Senkromeççi
9
28
Marka
Ford
1.0 ecoboost focus hakkında genel bilgisi olan paylaşabilir mi
 
Eğer Mk3-3.5 kasaları konuşursak gidişi 1.6 ti-vct motor ile kafa kafayadır. Ama motor doğal olarak çok fazla yük altında çalıştığı için arıza potansiyeli yüksektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Metehann ve S.Asil
Eğer Mk3-3.5 kasaları konuşursak gidişi 1.6 ti-vct motor ile kafa kafayadır. Ama motor doğal olarak çok fazla yük altında çalıştığı için arıza potansiyeli yüksektir.
Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.
 
Hala sıfır km araçlarda kullanılıyor. Her neslinde biraz daha iyileştirildiği sorunların giderildiği söyleniyor. Özellikle 3 silindirin ortaya çıkarttığı titreşimin üzerinde çok çalışmışlar fazladan donanım koymuşlar diye duymuştum. Sonbaharda sıfır km Focus'ları araştırırken öğrenmiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hala sıfır km araçlarda kullanılıyor. Her neslinde biraz daha iyileştirildiği sorunların giderildiği söyleniyor. Özellikle 3 silindirin ortaya çıkarttığı titreşimin üzerinde çok çalışmışlar fazladan donanım koymuşlar diye duymuştum. Sonbaharda sıfır km Focus'ları araştırırken öğrenmiştim.
Doğrudur. Ecoboost her neslinde, özellikle dayanıklılık konusunda bir öncekinin üzerine ciddi koyarak ilerleyen bir motor. İlk çıkanlar artık nasıl bir sorun yumağıysa, her nesilde bir yerleri ciddi sağlamlaştırılıyor; düzelte düzelte hala bitiremediler. :D
 
  • Haha
Tepkiler: HaniBanaDemiş
Daha önce de yazıldı, tekrarını geçeyim.

1.0 ecoboost motorların triger kayışı, yağın içerisinde çalışır. Haliyle aşınan kayış parçaları kartere iner ve yağ süzgecini yavaş yavaş tıkar. Eğer 3-4 bakımda bir karter sökülüp yağ süzgeci temizlenmezse o parçalar yağ pompasının emişini tıkar ve motor yatak sarar. Bunun da kullanımla, sürücülükle, kullanılan yağ ile vs alakası yoktur.

Ayrıca kayış motor yağıyla çok iyi anlaşamaz. Kayışı zamanla gevrek bir hale getiriyor. O yüzden zamanından önce triger değişimi öneririm.

2019 öncesi 1.5-1.6 ecoboost motorlardaki blok çatlatma olayı 1.0 ecoboost'larda yok.
 
Daha önce de yazıldı, tekrarını geçeyim.

1.0 ecoboost motorların triger kayışı, yağın içerisinde çalışır. Haliyle aşınan kayış parçaları kartere iner ve yağ süzgecini yavaş yavaş tıkar. Eğer 3-4 bakımda bir karter sökülüp yağ süzgeci temizlenmezse o parçalar yağ pompasının emişini tıkar ve motor yatak sarar. Bunun da kullanımla, sürücülükle, kullanılan yağ ile vs alakası yoktur.

Ayrıca kayış motor yağıyla çok iyi anlaşamaz. Kayışı
Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.
Yani geçmişini bilmediğinız 1.0 ecoboosta çok yanaşmayın diyorsunuz :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güncelleri sorunsuz, güvenle alabilirsiniz bence belirlenen periyottan 1 periyot önce garantiye almak için triger değişimi yapılmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Metehann
Ben de 2023 manuel focuslara bakıyorum da neredeyse hepsi filo çıkması. 30k km'deki arabalar bile güven vermiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
2016 model 1.0 ecoboost fiestam var 75 binde. Kuzenimin ise 2020 puması var yine 1.0 ecoboost. İkisi de sorunsuz Allah a şükür. Sorunuz varsa sorabilirsiniz
 
Güncelleri sorunsuz derken, yağ ve kayış probleminin devam ettiğini, motorun böyle tasarlandığını da ekleyelim.
Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.
Triger kayışının kendinden ziyade parçalarının süzgeç tıkama durumundan bahsetmiştim. Debriyajı olan manuel şanzımanlı bir arabanın baskı balatasının bitmesi ne kadar olağansa, o kayış parçalarının süzgeci tıkaması da o kadar olağan maalesef. Yeni model olması da mekanizmasının doğasını etkilemiyor.

Birebir aynı mantıkla çalışan 1.2 puretech motorlarda 70-80 binde yağ basınç uyarısı alan var. Ecoboost özelinde de yeni model olup yatak söken örnek bulabilirim. Dikkatli olmakta fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozanckl ve bt
2015 model 123.000 km'de Powershift Fiesta aracımız var. İlk 8 yılı ben kullandım, şu anda ailem kullanmakta. Önereceğim bir motor. Sadece son bakımında (zamanlama kayışı değişimini içeren ağır bakım) vakum pompası supabındaki problemden dolayı yetkili servis tüm pompayı değiştirdi. Pompa maliyeti 27.000₺ tuttu. Bugüne kadar canımızı yakan tek yanı bu oldu. Onun dışında kendi kullanımımdayken çok memnundum. Şu an ailemde bu masraf dışında çok memnun :)

Hem performans hem de yakıt anlamında kesinlikle önerebileceğim bir motor. Ayrıca klasik 3 silindirli titreşimi özellikle araç yeni iken hiç yoktu. Hatta bazı arkadaşlarım araçta start-stop sistemi olmamasına rağmen var sanıyorlardı. Yaşlandıkça, motor kulaklarının eskimesinden muhtemelen, az da olsa titreşim hissedilir oldu.

Bu arada internette sadece vakum pompası supabı bulunabiliyor aslında. Ancak hem alacağım parçanın dayanımına güvenemedim hem de Ford Hesabım uygulamasında parçadaki durum için vakum pompası içi dağılmış diye bir not düşülmüştü. Ondan dolayı tüm pompanın değişiminin gerekli olduğunu düşündüm. Ancak bakım sonrası çıkan parçayı incelediğimde sadece supap problemi olduğunu keşfettim. Anladığım kadarıyla supaptaki diyaframın dağılması vakum pompasının içi dağılmış olarak isimlendiriliyor. Aslında hem çevre açısından hem de müşteriye yansıtılan maliyet açısından kötü bir çözüm olsa da şu an için yetkili servislerde sundukları tek çözüm bu :/