Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.Eğer Mk3-3.5 kasaları konuşursak gidişi 1.6 ti-vct motor ile kafa kafayadır. Ama motor doğal olarak çok fazla yük altında çalıştığı için arıza potansiyeli yüksektir.
Doğrudur. Ecoboost her neslinde, özellikle dayanıklılık konusunda bir öncekinin üzerine ciddi koyarak ilerleyen bir motor. İlk çıkanlar artık nasıl bir sorun yumağıysa, her nesilde bir yerleri ciddi sağlamlaştırılıyor; düzelte düzelte hala bitiremediler.Hala sıfır km araçlarda kullanılıyor. Her neslinde biraz daha iyileştirildiği sorunların giderildiği söyleniyor. Özellikle 3 silindirin ortaya çıkarttığı titreşimin üzerinde çok çalışmışlar fazladan donanım koymuşlar diye duymuştum. Sonbaharda sıfır km Focus'ları araştırırken öğrenmiştim.
Yani geçmişini bilmediğinız 1.0 ecoboosta çok yanaşmayın diyorsunuzDaha önce de yazıldı, tekrarını geçeyim.
1.0 ecoboost motorların triger kayışı, yağın içerisinde çalışır. Haliyle aşınan kayış parçaları kartere iner ve yağ süzgecini yavaş yavaş tıkar. Eğer 3-4 bakımda bir karter sökülüp yağ süzgeci temizlenmezse o parçalar yağ pompasının emişini tıkar ve motor yatak sarar. Bunun da kullanımla, sürücülükle, kullanılan yağ ile vs alakası yoktur.
Ayrıca kayış motor yağıyla çok iyi anlaşamaz. Kayışı
Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.
Güncelleri sorunsuz derken, yağ ve kayış probleminin devam ettiğini, motorun böyle tasarlandığını da ekleyelim.Güncelleri sorunsuz, güvenle alabilirsiniz bence belirlenen periyottan 1 periyot önce garantiye almak için triger değişimi yapılmalı.
Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.Güncelleri sorunsuz derken, yağ ve kayış probleminin devam ettiğini, motorun böyle tasarlandığını da ekleyelim.
Triger kayışının kendinden ziyade parçalarının süzgeç tıkama durumundan bahsetmiştim. Debriyajı olan manuel şanzımanlı bir arabanın baskı balatasının bitmesi ne kadar olağansa, o kayış parçalarının süzgeci tıkaması da o kadar olağan maalesef. Yeni model olması da mekanizmasının doğasını etkilemiyor.Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.