AÇIK 1.2 TSI Alınır mı? / Golf 1.2 TSI 105ps Nasıl?

yeniceri

Talha İmdat Tuna
Senkromeççi
10
22
Marka
Audi
Herkese merhabalar, şu sıralar şehir içi sürüşler ve ile gidip gelmek için Golf Variant bakınıyorum. Benzinli motor seçeneklerinden 1.2 TSI (105PK) dikkatimi çekti forumlara ve incelemelere baktığımda motorun kronik problemleri olmadığını duydum. Daha önce kendisi veya yakın çevresinden birisi kullanan varsa deneyimlerini aktarabilir mi?

Bir soru daha...200Bin Km'deki full bakımlı 1.2 TSI araca yazılım atılır mı? Güç bana çok düşük geliyor ara hızlanmalarda üzer mi bilemedim.
 
Herkese merhabalar, şu sıralar şehir içi sürüşler ve ile gidip gelmek için Golf Variant bakınıyorum. Benzinli motor seçeneklerinden 1.2 TSI (105PK) dikkatimi çekti forumlara ve incelemelere baktığımda motorun kronik problemleri olmadığını duydum. Daha önce kendisi veya yakın çevresinden birisi kullanan varsa deneyimlerini aktarabilir mi?

Bir soru daha...200Bin Km'deki full bakımlı 1.2 TSI araca yazılım atılır mı? Güç bana çok düşük geliyor ara hızlanmalarda üzer mi bilemedim.
Aynı motoru Leon'da kullanıyorum. 2016 da güncellendi ve 110 ps'e yükseldi. Kronik yağ yakmasıyla bilinir. Yetkili servis bakımlı zorlanmamış ve düşük kilometrelisi alınabilir alınacaksa. 200bin kilometredeki 1.2 tsi ne durumdadır segman atılmış mıdır yağ eksiltiyor mudur turbosu ne durumdadır bilemiyorum açıkçası bu akdar bilinmezliğin içinde stock binmek bile riskken yazılım hayatta atmazdım
Ara hızlanmaları şehiriçinde gayet yeterli ama aşırı uçup kaçmıyor. Uzun yolda son hızı 190 civarları ama 170 den sonra baya yavaş hızlanıyor. İmkan varsa 1.4 TSI almanı ama yoksa da benzer performansta ama bi tık daha ekonomik ve daha reliable olan 1.0 ecoTSI'a da bakmanı öneririm. 1.2 TSI'ın temizini bulmak hayli zor çünkü. Bendeki leon kadın kullanıcıdan ful yetkili servis bakımlı olduğu için bi sorun yaşatmadı yağ eksiltmesi de yok ancak alacağınız arabada durum nedir bilemiyorum
 
Son düzenleme:
Vag grubunun en büyük sorunlarından birisi benzinli motorlarının yağ eksiltmesidir. 1.4 motorda mesela farkli beygir gücündeki motorlar arasinda farklı yağ problemleri vardi. Şirkette kullanılan 1.8 tfsi utanmasa benzin kadar yağ yakacak. Başka arkadaşım da benzer problemi 1.4 TSI motor için yasadi. Aksi olarak 1.2 Jetta kullanan arkadaşımda sorun yoktu.

Performans arıyorsam sadece, bu güçte bir vw, hem motor hem de sürüş dinamigi olarak heyecan vermez. Yazılım işine de girmem olanla idare ederim ya da alternatif bakarım.
Yoksa geçmişini bilebildiğim araç ise alır sakin sakin bazı şeyleri kabul edip yola devam ederim.
 
Aynı motoru Leon'da kullanıyorum. 2016 da güncellendi ve 110 ps'e yükseldi. Kronik yağ yakmasıyla bilinir. Yetkili servis bakımlı zorlanmamış ve düşük kilometrelisi alınabilir alınacaksa. 200bin kilometredeki 1.2 tsi ne durumdadır segman atılmış mıdır yağ eksiltiyor mudur turbosu ne durumdadır bilemiyorum açıkçası bu akdar bilinmezliğin içinde stock binmek bile riskken yazılım hayatta atmazdım
Ara hızlanmaları şehiriçinde gayet yeterli ama aşırı uçup kaçmıyor. Uzun yolda son hızı 190 civarları ama 170 den sonra baya yavaş hızlanıyor. İmkan varsa 1.4 TSI almanı ama yoksa da benzer performansta ama bi tık daha ekonomik ve daha reliable olan 1.0 ecoTSI'a da bakmanı öneririm. 1.2 TSI'ın temizini bulmak hayli zor çünkü. Bendeki leon kadın kullanıcıdan ful yetkili servis bakımlı olduğu için bi sorun yaşatmadı yağ eksiltmesi de yok ancak alacağınız arabada durum nedir bilemiyorum
Görüşlerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim. Sanırım 1.2 TSI almaktan vaz geçeceğim. Bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordum özellikle yazılım da atmamak ile ilgili verdiğin tavsiyeden sonra 1.2 TSI verebileceği performans konusunda bana gitmeyecek gibi duruyor.
 
Vag grubunun en büyük sorunlarından birisi benzinli motorlarının yağ eksiltmesidir. 1.4 motorda mesela farkli beygir gücündeki motorlar arasinda farklı yağ problemleri vardi. Şirkette kullanılan 1.8 tfsi utanmasa benzin kadar yağ yakacak. Başka arkadaşım da benzer problemi 1.4 TSI motor için yasadi. Aksi olarak 1.2 Jetta kullanan arkadaşımda sorun yoktu.

Performans arıyorsam sadece, bu güçte bir vw, hem motor hem de sürüş dinamigi olarak heyecan vermez. Yazılım işine de girmem olanla idare ederim ya da alternatif bakarım.
Yoksa geçmişini bilebildiğim araç ise alır sakin sakin bazı şeyleri kabul edip yola devam ederim.
Aracın bakımına ve durumuna göre her aracın motorunda bu tür sorunlar olabiliyor sizin de örnek verdiğiniz gibi 1.4 TSI da olsun 1.2 TSI da olsun bende bir örnek vereyim bendeki 1.8 TFSI da hiç yağ eksiltme sorunuyla karşılaşmadım ancak performans gerekçeleriyle alakalı kafamda soru işaretleri zaten vardı 1.2 TSI ile ilgili. Sanırım bütçeyi arttırıp farklı motor seçeneklerine bakmalıyım. Ancak yine de potansiyel masraflar ve bakımlar için Vag grubu bir araç daha almak istiyorum bakınmaya devam edeceğim.
 
Vag grubunun en büyük sorunlarından birisi benzinli motorlarının yağ eksiltmesidir. 1.4 motorda mesela farkli beygir gücündeki motorlar arasinda farklı yağ problemleri vardi. Şirkette kullanılan 1.8 tfsi utanmasa benzin kadar yağ yakacak. Başka arkadaşım da benzer problemi 1.4 TSI motor için yasadi. Aksi olarak 1.2 Jetta kullanan arkadaşımda sorun yoktu.

Performans arıyorsam sadece, bu güçte bir vw, hem motor hem de sürüş dinamigi olarak heyecan vermez. Yazılım işine de girmem olanla idare ederim ya da alternatif bakarım.
Yoksa geçmişini bilebildiğim araç ise alır sakin sakin bazı şeyleri kabul edip yola devam ederim.
1.8 TFSİ'daki üretim hatası , sekmandan kaçırıyor. O arabanın sekmanları değişti mi ?
2.0 TFSİ'da aynı motordur. Hatrı sayılır insan 2.0 TFSİ deyince maşşallah deyip , 1.8 TFSİ deyince ''he yağ yakan'' diyor 😁

 
1.8 TFSİ'daki üretim hatası , sekmandan kaçırıyor. O arabanın sekmanları değişti mi ?
2.0 TFSİ'da aynı motordur. Hatrı sayılır insan 2.0 TFSİ deyince maşşallah deyip , 1.8 TFSİ deyince ''he yağ yakan'' diyor 😁
EA888 GEN2 2.0TSI/TFSI motorlarda ciddi sekman problemi vardı, çoğu kişi zamanında piston ve sekmanları GEN1'e çevirmişti.
 
Çevirmeyip , aynısını rektefiye yapanlar.. Abi 100.000'de bir motor yapacaksın diyorlar 🤣
Temelde Golf R işte.. Sekmanları hatalı garibimin. Yoksa piyasada motor bırakmaz.
GEN1 motorlu araç kullanan biri olarak kalitesiz yakıt, yazılım ve bilinçsiz kullanıcı üçlüsü oluşursa 100k km gitmediğini gördüm. Ama dikkat edilirse yazılım ve pompa benzinle bile 280k km gibi bu motora yüksek sayılabilecek kilometreleri sıkıntısız görüyor.
 
1.8 TFSİ'daki üretim hatası , sekmandan kaçırıyor. O arabanın sekmanları değişti mi ?
2.0 TFSİ'da aynı motordur. Hatrı sayılır insan 2.0 TFSİ deyince maşşallah deyip , 1.8 TFSİ deyince ''he yağ yakan'' diyor 😁

Benden önceki sahibi full rektefiye yaptırmış rektefiyeden önce yağ eksiltmesi olmadı demişti ben aldıktan sonra da hiç karşılaşmadım.
 
Herkese merhabalar, şu sıralar şehir içi sürüşler ve ile gidip gelmek için Golf Variant bakınıyorum. Benzinli motor seçeneklerinden 1.2 TSI (105PK) dikkatimi çekti forumlara ve incelemelere baktığımda motorun kronik problemleri olmadığını duydum. Daha önce kendisi veya yakın çevresinden birisi kullanan varsa deneyimlerini aktarabilir mi?

Bir soru daha...200Bin Km'deki full bakımlı 1.2 TSI araca yazılım atılır mı? Güç bana çok düşük geliyor ara hızlanmalarda üzer mi bilemedim.
O motordan 0 km Mk3 Leon alıp 110k km kadar kullandık. Yoğun kullanıcısı ben değildim, genelde çok sakin şekilde uzun yolda bile 4000 rpm'i geçmeden kullanılan bir araçtı. 102.000 km civarında göstergenin ekranında sesli görüntülü yağ uyarısı çıkarmıştı. Almanlar gerçekten planlı eskitmenin kralını yapıyor.
100k km devirmiş 1.2 tsi yağ eksiltecektir. Ona göre alın.