KAPALI 1.2 Tsi Golf Midline Plus

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
2,087
31
Marka
Renault
Arkadaşlar merhaba.Başlıktaki araç hakkında bilgi verebilir misiniz? Tsi motorların turbolu olduğunu biliyorum.Yazılım atma yapıldığı durumlar oluyor galiba ve hor kullanıldığı takdirde turbo değişimi gerekirse ciddi masraf çıkarıyor diye duyumlar aldım.Avantajı nedir ne değildir? Dsg zaten düşünmüyorum yine sorunları olabileceği için.Manuel kullanmayı da seviyorum ayrıca.Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Özellikle Avrupa’da da ne kadar çok sattığını düşününce şu motorun ömrü 100k muhabbeti pek gerçekçi gelmiyor. Ülkemizde görülme sıklığı daha yüksek olabilir bu durumun ama buna sebep olarak kullanıcı olarak da görüyorum biraz da. Avrupa insanın bu kadar kısa motor ömrü olan arabaları alıp yıllarca kullanmaz, hatta en çok satan listesinde dahi görülmez.
İlk nesil TSİ’ler ve hemen hemen tüm turbo motorlar sıkıntılıydı mesela, ama şimdiki motorları bence geliştirildi ve bayağı iyi. Mecburen de iyi olacak yoksa tutunamaz, satamaz piyasadan silinir gider.
 
Son düzenleme:
Özellikle Avrupa’da da ne kadar çok sattığını düşününce şu motorun ömrü 100k muhabbeti pek gerçekçi gelmiyor. Ülkemizde görülme sıklığı daha yüksek olabilir bu durumun ama buna sebep olarak kullanıcı olarak da görüyorum biraz da. Avrupa insanın bu kadar kısa motor ömrü olan arabaları alıp yıllarca kullanmaz, hatta en çok satan listesinde dahi görülmez.
İlk nesil TSİ’ler ve hemen hemen tüm turbo motorlar sıkıntılıydı mesela, ama şimdiki motorları bence geliştirildi ve bayağı iyi. Mecburen de iyi olacak yoksa tutunamaz, satamaz piyasadan silinir gider.
Kesinlikle ben de böyle düşünüyorum.Ama algı olarak hiç de olumlu bir izlenimi yok maalesef ülkemizde.İlk yorum hep sorun çıkaracağı şeklindedir.Bu da ister istemez risk almamaya itiyor insanı.
 
Özellikle Avrupa’da da ne kadar çok sattığını düşününce şu motorun ömrü 100k muhabbeti pek gerçekçi gelmiyor. Ülkemizde görülme sıklığı daha yüksek olabilir bu durumun ama buna sebep olarak kullanıcı olarak da görüyorum biraz da. Avrupa insanın bu kadar kısa motor ömrü olan arabaları alıp yıllarca kullanmaz, hatta en çok satan listesinde dahi görülmez.
İlk nesil TSİ’ler ve hemen hemen tüm turbo motorlar sıkıntılıydı mesela, ama şimdiki motorları bence geliştirildi ve bayağı iyi. Mecburen de iyi olacak yoksa tutunamaz, satamaz piyasadan silinir gider.
E Avrupa'da yıllarca kullanmıyorlar ki zaten :) Kullandıkları araçla özel bir bağı olmayan kullanıcılar birkaç yıl içerisinde mevcudu elden çıkarıp yeniliyor. Neden maliyetlerle birlikte arabaların genel kalitesi düşürüldü? Neden BMW önden çeker 1 serisi, Ford torsiyonlu Focus üretir oldu? Çünkü gelir seviyesi yüksek ülkelerde arabalar bizdeki gibi yatırım değil, sarf malzemesi gibi görülmeye başlandı. Ayrıca, emisyona göre vergilendirme yapılan ülkelerde güncel emisyon normlarına uygun araçlar alıp yenileme gibi farklı bir hesap da var. Adamlar bizim gibi model yılı düştükçe vergi düşürmüyor ki, tam tersine arttırıyor. :)
 
E Avrupa'da yıllarca kullanmıyorlar ki zaten :) Kullandıkları araçla özel bir bağı olmayan kullanıcılar birkaç yıl içerisinde mevcudu elden çıkarıp yeniliyor. Neden maliyetlerle birlikte arabaların genel kalitesi düşürüldü? Neden BMW önden çeker 1 serisi, Ford torsiyonlu Focus üretir oldu? Çünkü gelir seviyesi yüksek ülkelerde arabalar bizdeki gibi yatırım değil, sarf malzemesi gibi görülmeye başlandı. Ayrıca, emisyona göre vergilendirme yapılan ülkelerde güncel emisyon normlarına uygun araçlar alıp yenileme gibi farklı bir hesap da var. Adamlar bizim gibi model yılı düştükçe vergi düşürmüyor ki, tam tersine arttırıyor. :)

Size katılmakla birlikte şu da var ki , avrupa da insanlar araçlarına bizden dikkatli bakarlar. E39 sahibiyim özellikle avrupa daki e39 ları araştırmıştım 1 milyon km yi devirenler var. Avrupanın bizden tek farkı pert araçları toplama zahmetine çok girmezler. Ama dediğiniz gibi yeni araç alma konusunda tabii ki daha talepliler ve 100 bin olmadan rahatça araç değiştirebilirler , çünkü 1 senelik maaşları ile güzel araçlar alabiliyorlar.
Biz 0 araba için 15 sene çalışması gereken bir ülkeyiz malesef. Bu sebeple 250 bin km de olsun ama sırtımız kalite görsün diye uğraşıyoruz.
 
Son düzenleme:
E Avrupa'da yıllarca kullanmıyorlar ki zaten :) Kullandıkları araçla özel bir bağı olmayan kullanıcılar birkaç yıl içerisinde mevcudu elden çıkarıp yeniliyor. Neden maliyetlerle birlikte arabaların genel kalitesi düşürüldü? Neden BMW önden çeker 1 serisi, Ford torsiyonlu Focus üretir oldu? Çünkü gelir seviyesi yüksek ülkelerde arabalar bizdeki gibi yatırım değil, sarf malzemesi gibi görülmeye başlandı. Ayrıca, emisyona göre vergilendirme yapılan ülkelerde güncel emisyon normlarına uygun araçlar alıp yenileme gibi farklı bir hesap da var. Adamlar bizim gibi model yılı düştükçe vergi düşürmüyor ki, tam tersine arttırıyor. :)
Tamam da abi yaptıkları kilometreler çok ciddi yüksek oluyor. Yani dayanıklılıkları yüksek olmazsa, bakım maliyetleri bir yerden sonra yüksek olursa olmaz ki, en çok satanlara giremez yani en azından. Avrupa’da da bu araçların rakipleri var ve çok sorun, sıkıntı çıkardığı durumda adam direkt olarak rakibine gider :)

Yeni nesil arabalara haksızlık yapıldığını düşünüyorum. 90’lı yılların sonu 2000’lerin başından sonra arabalar çok ciddi sağlamlaştı ve çok yüksek kilometreler sorunsuz yapılabilir hale geldi. Çok uzak değil abi sen de bilirsin eskiden atmosferik olan çoğu arabanın bile 200bine bile gelemeden yarım motor veya komple rektefiye istediğini, meşhur hararet sorunları gibi.
Hatta şimdi aklıma geldi, top gearda meşhur üçlü Clarkson, Hammond ve May Avustralya’da m6, gtr ve continental gt test etmişlerdi.
Yani işin özü bence iyi kullanımla bunlar 100 binin çok daha üstünü görebilir motorlar şüphem yok. Ama kötü kullanımda bilemiyorum çünkü yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motordan bahsediyoruz.
 
Tamam da abi yaptıkları kilometreler çok ciddi yüksek oluyor. Yani dayanıklılıkları yüksek olmazsa, bakım maliyetleri bir yerden sonra yüksek olursa olmaz ki, en çok satanlara giremez yani en azından. Avrupa’da da bu araçların rakipleri var ve çok sorun, sıkıntı çıkardığı durumda adam direkt olarak rakibine gider :)

Yeni nesil arabalara haksızlık yapıldığını düşünüyorum. 90’lı yılların sonu 2000’lerin başından sonra arabalar çok ciddi sağlamlaştı ve çok yüksek kilometreler sorunsuz yapılabilir hale geldi. Çok uzak değil abi sen de bilirsin eskiden atmosferik olan çoğu arabanın bile 200bine bile gelemeden yarım motor veya komple rektefiye istediğini, meşhur hararet sorunları gibi.
Hatta şimdi aklıma geldi, top gearda meşhur üçlü Clarkson, Hammond ve May Avustralya’da m6, gtr ve continental gt test etmişlerdi.
Yani işin özü bence iyi kullanımla bunlar 100 binin çok daha üstünü görebilir motorlar şüphem yok. Ama kötü kullanımda bilemiyorum çünkü yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motordan bahsediyoruz.
Eskiden arabaların bakımlar şimdiki gibi 10 veya 15binde değil, 5000'de bir yapılırdı. Soğutma sistemi şimdiki arabalar gibi değildi, göz önünde olurdu. Eski kullanıcıların sık sık kaputu açıp gözle muayene gibi alışkanlıkları vardı. Bir arıza gözlemlenirse hararete sebebiyet vermeden halledilir veya hallettirilirdi. Ek olarak arabayı da dinlemeyi bilirlerdi. Karbüratör ayarındaki bir sorunu bile sadece dinleyerek anlayabilirlerdi. O şekilde bakımları yapılıp binilmiş arabanın da markadan bağımsız olarak 200-300 bin rektifiyeye gerek kalmadan kullanmak çok kolaydı. Eski motorlarda rektifiyelerin çoğunun sebebi bakımsızlık ve buna bağlı hararet veya lpg'dir.
Bizdeki 1.2TSI da 100binin üstünü gördü, hala gidiyor. Maddi imkanlar dahilinde gidebildiği kadar da gidecek gibi gözüküyor. Ama yağ yakıyor :) Ne kadar daha gider onu ben bilemem. Hiçbir arabamızın motoru yağ yakacak, rektifiyeye gidecek kadar bitmedi, o yüzden bu konuda tecrübem eksik. Ha, ortamlarda TSI yağ yakmıyor yağ eksiltiyor derler o da ayrı konu :D
 
Benim anlamadığım konu 2008 golfde 150 binde 2015 model golfte 150 bin km'de. Ülkemizde 200 bin km'nin üstünde araba olmadığını düşünürsek hangi arabalar hangi motorlar belki kaç bindeler de haberimiz yok. Misal araç 750 binde 200 bin diye piyasada geziyor motorunda tık yok. Buna benzer örnekler. 100 binde motor biteceğini hiç sanmam ama TSI ların kötü bir şöhreti var
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...