KAPALI 1.2 tsı polo arıza

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan aliomar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aliomar

Taklacı Güvercin
10
Arkadaşlar merhaba.
bir hafta önce 1.2 tsı manuel polo aldım 14000 kmde. araca baktırdım almadan önce herhangi bir problem yok. servis kayıtları mevcut. fakat 3 gün önce araç rolantide boşta çalışırken ciddi bir titreme olduğunu devir saatinin normalin üzerinde 1000 devire yakın çalıştığını farkettim. hemen ankarada vw konusunda adını duyurmuş özel bir servise gittim bilgisayara bağladı herhangi bir arıza olmadığını belki aldığım yakıttan kaynaklanabileceğini söyledi ve yakıt katkısı koydu depoya. depo bitti herhangi bir değişiklik olmadığı gibi titreme arttı. bende cumartesi gününe doğuştan randevu aldım. bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı merak etmekteyim. bide araç frene bastığımda sağa çekiyor. frene basmadan sağa sola çekme olmuyor fakat frene bastığımda sağa çekiyor. bunu doğuşta yaptırmak mantıklı mı yoksa herhangi bir rot balansçıya gidip öyle mi halletsem. biraz uzun oldu kusura bakmayın.
 
Araç 2015 model. Bugün aradım doğuştaki servis personelini. Araçta bahsettiğim sorunlar hiç değişmeden devam ediyor ve siz aracı teslim ederken test yapmadınız benimle dedim biz yapmıştık dedi. Ben işimi gücümü zor ayarlayıp geliyorum bırakıyorum sonuç sıfır bunun çözülmesini istiyorum dedim. Buraya gelip aracı tekrar test ettirmeniz lazım daha sonra ikame araç temin ederiz falan dedi cumartesi tekrar götürsem mi götürmesem mi bilemiyorum.
Geçmiş olsun. Aracı götürün ve tek kuruş daha vermeden o sorunu çözdürmeye bakın. Gerekirse ortalığı ayağa kaldırın. Tertemiz verilmesi gerekir o aracın. Diş gösterin bence.

Arızanın farklı sebepleri olabilir. Öncelikle, aynı sorunu senede 1-2 kez ben de yaşıyorum. Nasıl yaşıyorum derseniz; soğuk havada ilk çalıştırmada motor tam çalışmadan marşı bıraktığımda yapabiliyor. Arıza ışığı, titreme filan... Araba yalan oldu dedirtiyor. Sonra stop edip tekrar kontak açıp biraz kontrol için bekledikten sonra tekrar çalıştırdım mı düzeliyor.

Yeni nesil arabalarda (vag grubunda yıllardır böyle) marş için anahtarı bir kez çevirip bırakmanız yetiyor, motor çalışana kadar marş motorunu kendisi döndürüyor. Aracınızda marş motoru kısa veya verimsiz çalışıyor olabilir. Bunun dışında aklıma gelen diğer ihtimal ateşleme sistemi. Bujileden başlayıp komple kontrol edilmesinde fayda var. Beyinden veya yazılımdan olması benim aklıma pek yatmıyor.
Edit: Küçük ihtimal yakıtla ilgili bir sorun olabilir. Benzin filtresi, enjektörü vs. kontrol edilse iyi olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Arkadaşlar merhaba.
bir hafta önce 1.2 tsı manuel polo aldım 14000 kmde. araca baktırdım almadan önce herhangi bir problem yok. servis kayıtları mevcut. fakat 3 gün önce araç rolantide boşta çalışırken ciddi bir titreme olduğunu devir saatinin normalin üzerinde 1000 devire yakın çalıştığını farkettim. hemen ankarada vw konusunda adını duyurmuş özel bir servise gittim bilgisayara bağladı herhangi bir arıza olmadığını belki aldığım yakıttan kaynaklanabileceğini söyledi ve yakıt katkısı koydu depoya. depo bitti herhangi bir değişiklik olmadığı gibi titreme arttı. bende cumartesi gününe doğuştan randevu aldım. bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı merak etmekteyim. bide araç frene bastığımda sağa çekiyor. frene basmadan sağa sola çekme olmuyor fakat frene bastığımda sağa çekiyor. bunu doğuşta yaptırmak mantıklı mı yoksa herhangi bir rot balansçıya gidip öyle mi halletsem. biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Fren konusunu atlamışım. Fren ayarının yapılması gerekiyor. Km'si düşünüldüğünde çok erken ama geçmişte nasıl kullanıldığını bilemezsiniz. Fren tamir takımıyla contaların, kelepçelerin vs.lerin elden geçmesinde fayda var. Bu kadar şey yapılırken balatalar zaten kontrol edilir. Tekerlerden biri darbe almışsa diskin veya kaliperin yamulmuş olma ihtimali bile var. İkinci el arabada neler çıkacağını kestirmek zor oluyor. Sahibi sadece bu yüzden satmış bile olabilir. Daha iyimser ihtimal lastik hava basınçlarının veya lastik kondisyonlarının tutarsızlığı olabilir. En son rot&balans ayarlarına baktırırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bizde de 1.2tsi golf var bi kere 3.silindirin bujisi mi ne ateşlenmemiş hata vermişti sonra servise gitti yazılım güncellemesi yapıldı 110'a sonra düzeldi. Siz de bi daha götürün bence ikame aracı da alın onlar bi daha baksınlar arabaya. Ben bu kadar düşük km'de çok büyük sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. Garantisi devam ediyor mu arabanın?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...