AÇIK 1.4 Milyona Araç Önerisi

mazda323hb

Profesör
414
Marka
Peugeot
Arkadaşlar merhaba. Binmekte olduğum 308'i satıp yaklaşık 1.4 milyonluk bütçeye araç bakıyorum.
Donanım anlamında pek fazla kriterim yok. Led far, geri görüş falan olsa bana yeter. Bu bütçede her araçta vardır diye düşünüp bu maddeyi yok sayıyorum.

Aradığım şeyler;
1- Sessizlik ve konfor(uzun yol şartlar için konuşuyorum, şehir içindeki sert çukurlardan pıs pıs diye geçmesem de olur)
2- Makul düzeyde performans(yokuşlarda pek düşmemem lazım.)
3-İç hacim(tavan mesafesi özellike arka dizle işim yok. Sürücü olarak rahat etmeliyim)
4- Sorunsuzluk(yine şerh koyarak konuşuyorum, halihazırda pejo grubu kullandığım için o grupta olan adblue gibi problem benim için dert değil, daha majör problemlerin olmaması tercihimdir. 1.2 pureteceh veya ecoboostlardaki maddi olarak yüksek masraflar istemiyorum)

Özetle bunlar. Uzun yolum çok olduğu için 1.5 bluehdi 508'leri radarıma aldım. Hem görünüş hem de donanım olarak beğendiğim araçlar. Uzun yıllardır bu grubu kullandığım için de usta problemim yok.

Corolla gibi atmosferik araçları düşünmediğimi baştan belirteyim. Şimdiden teşekkür ediyorum herkese.
 
Hangi yıla bakılıyor bilmiyorum ama 2019-2023 arası 1.5 bluehdi motorlar triger zinciri kopartıyor. 8 mm zincire geçmek de bir hayli maliyetli.
 
Son düzenleme:
Hangi yıla bakılıyor bilmiyorum ama 2019-2023 arası 1.5 bluehdi motorlar triger zinciri kopartıyor. 8 mm zincire geçmek de bir hayli maliyetli.
Gruplarda gördüğüm kadarıyla zincir kopartan araçlar genelde 110-120 bin km bandında oluyor. Dolayısıyla her 100 bin km de bir zinciri 7 mm ile değiştirmek daha iyi bir seçenek olabilir. Öteki türlü kapakla birlikte değiştirmenin maliyeti yüksek oluyor. Kopan parça ise triger değil egzantrik zinciri. Triger için bu motor kayış kullanıyor hocam.
 
Arkadaşlar ilginize teşekkür ediyorum yoğunluktan dolayı cevap yazamadım. Tek tek alıntılamak da zor geldi kusura bakmayın :D
1.5 dizellerde olan zincir problemini biliyordum ama maliyetini bilmiyordum özel serviste yaklaşık 60 bin tl'lik bir maliyeti varmış. Değiştikten sonra da problem yaratmadığı için en azından benim için göze alabileceğim bir masraf. Onu dert etmedim açıkçası.

Gönlümdeki 508'i maalesef eliyorum ustamın yanına gittiğimde bakımda olan bir tane vardı sahibine rica edip oturdum ama yok, sığamadım bildiğiniz :D Diz mesafesi falan güzel sürücü olarak ama baş mesafesinden sığamadım. İstemeye istemeye de olsa eledim.

Aklımda bir tek insignia kaldı, ama gönlüm psa'dan yana olduğu için alternatif olarak 3008'i de listeye ekledim. Suv'ler bana göre olmasa da hacim,rahatlık olarak avantajlılar, hem de eşimin de gönlü onda olduğu için onu da düşünmeye başladım. Süren eden,deneyimleyen varsa tecrübelerini yazarsa sevinirim :)

Bu arada nineleven atmış ama 508'i sildikten sonra sportage'lara da bakmıyor değilim ama kia grubu hiç tecrübemin olduğu bir grup değil maalesef. Kullanıcısı olan varsa onu da dinleyebilirim :)
 
Arkadaşlar ilginize teşekkür ediyorum yoğunluktan dolayı cevap yazamadım. Tek tek alıntılamak da zor geldi kusura bakmayın :D
1.5 dizellerde olan zincir problemini biliyordum ama maliyetini bilmiyordum özel serviste yaklaşık 60 bin tl'lik bir maliyeti varmış. Değiştikten sonra da problem yaratmadığı için en azından benim için göze alabileceğim bir masraf. Onu dert etmedim açıkçası.

Gönlümdeki 508'i maalesef eliyorum ustamın yanına gittiğimde bakımda olan bir tane vardı sahibine rica edip oturdum ama yok, sığamadım bildiğiniz :D Diz mesafesi falan güzel sürücü olarak ama baş mesafesinden sığamadım. İstemeye istemeye de olsa eledim.

Aklımda bir tek insignia kaldı, ama gönlüm psa'dan yana olduğu için alternatif olarak 3008'i de listeye ekledim. Suv'ler bana göre olmasa da hacim,rahatlık olarak avantajlılar, hem de eşimin de gönlü onda olduğu için onu da düşünmeye başladım. Süren eden,deneyimleyen varsa tecrübelerini yazarsa sevinirim :)

Bu arada nineleven atmış ama 508'i sildikten sonra sportage'lara da bakmıyor değilim ama kia grubu hiç tecrübemin olduğu bir grup değil maalesef. Kullanıcısı olan varsa onu da dinleyebilirim :)
bizim yönetici kademesinin şirket araçları 3008. Bolca kullanmışlığım var. Önceden de bilirdim zaten. Aklıma gelenleri yazayım:
Kaliteli gözüken kalitesiz dayanıksız bir araçtır. Çok şıktır, mutlu eder, iyi hissettirir, kolay kullanılır. Ama kesinlikle içeride hissettirdiği kadar dayanıklı değil.
Sürüşü klasik suv. Yanlara yatar, esp'sini gereğinden daha erken ve çok temiz kılçıksız çalıştırır, sürücüye yolcuya fazla hissettirmez bile. Bu konuda VAG gibi emniyetli tarafta.
Şeritte tutma yardımcısı şerit ortalamaz, Egea'daki gibi ancak şeritten taşmayı engeller.
Dönüş çapı harika. Qashqai ve 3008'e bu konuda şapka çıkarırım. C hb'lerden iyi, B sınıfı ile yarışırlar.
Şanzımanı harika
Yalıtım fena değil.
Genel konfor iyi ama önde iyi, arkada oturanlara torsiyon olduğunu her dakika hissettiriyor.
Koltuklar rahat. Ama döşemeleri çok kalitesiz. Dikişlerden sökülme patlama yapabilyior. Ucuz pantolon gibi :d
Bagaj ve iç hacim kesinlikle iş görür seviyede. Ama daha fazlası değil. Öyle geniş, ferah bir araç değil, idare eder.
Klima kumandası bana hiç içgüdüsel gelmiyor. Bir türlü alışamadım. i-cockpit bana göre değil.
Direksiyonuna ayrıca bayılıyorum.
LED farları hiç fena değil. Başarılı tarafta.
Cam tavan tüm 3008'lerde net trim sesleri yapıyor.
O cam tavanın perdesi de çok ince, başarısız buluyorum.
Benzinlileri malum, benim için uzak durulası. Dizeli ise çok çok az yakıyor, yakıt ekonomisi konusunda harika. Triger filan umursamadan alınır, bir kere o masrafı yapılır, değiştirip binilir.