1.4 TSI Motor Hakkında Bilgi / Hangi 1.4 TSİ Motor Alınmalı

theguest

Asfalt Kurutucu
2
33
Marka
BMW
Arkadaşlar merhaba VW Golf almayı düşünüyorum 1.4 TSI ama HP konusunda kararsız kaldım 122-125-140 seçenekleri arasında kaldım acaba hangisi daha sorunsuzdur. motor anlamında bilgi sahibi arkadaşlar varsa yorumlara bekliyorum, teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
122-125-140 lık arasında kaldıysanız muhtemelen Golf 7 den bahsediyorsunuz.122 lik ve 125 lik motor gayet sorunsuz,çok rafine bir motordur.125 lik zaten 122 liğin güncel versiyonu diyebiliriz,bu yüzden 125 lik almak daha iyi olur.140 lığın hissiyatı için otopark.com'un eski leon ve golf testlerini izleyebilirsiniz,maalesef pek olumlu yorumları yok.Genel kanı,tork patlaması çok fazla olduğu için rafine bir sürüş sağlayamadığı yönünde.Bunun yerine eğer bütçe yetiyorsa 150'lik act motor,golf için çok iyi ve keyifli olur.
 
122-125-140 lık arasında kaldıysanız muhtemelen Golf 7 den bahsediyorsunuz.122 lik ve 125 lik motor gayet sorunsuz,çok rafine bir motordur.125 lik zaten 122 liğin güncel versiyonu diyebiliriz,bu yüzden 125 lik almak daha iyi olur.140 lığın hissiyatı için otopark.com'un eski leon ve golf testlerini izleyebilirsiniz,maalesef pek olumlu yorumları yok.Genel kanı,tork patlaması çok fazla olduğu için rafine bir sürüş sağlayamadığı yönünde.Bunun yerine eğer bütçe yetiyorsa 150'lik act motor,golf için çok iyi ve keyifli olur.

Evet hocam golf bakıyorum piston kırma ve yağ yakma gibi kronik sorunları olduğu söylendi 125hp likte bunu düzeltildiğini öğrendim ama biraz daha güçlü olsun derken bütçeyi aşıyor 150hp de problem yok galiba 140hp göre
 
Makyajsız Golf 7 iç malzeme kalitesi açısından daha iyi bence. Teyzemde manuel Golf 7 1.4TSI 122hp var, genel olarak motorun alt devirde torku vermesi uzun vites oranlarına rağmen düşük devirde aracı sıkıştırmadan rahatlıkla yürütebiliyorsunuz. Yakıt tüketimi olarak 120km/h üzerine çıkmazsanız gayet ekonomik. Genel kullanıcı kitlesine hitap eden bir motor. Doğru bakım ve kullanım ile kolay kolay arıza çıkarmaz.
 
Arkadaşlar merhaba VW Golf almayı düşünüyorum 1.4 TSI ama HP konusunda kararsız kaldım 122-125-140 seçenekleri arasında kaldım acaba hangisi daha sorunsuzdur. motor anlamında bilgi sahibi arkadaşlar varsa yorumlara bekliyorum, teşekkürler.
minimum beygir = minimum sıkıştırma = minimum sorun
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve Onatygt
Evet hocam golf bakıyorum piston kırma ve yağ yakma gibi kronik sorunları olduğu söylendi 125hp likte bunu düzeltildiğini öğrendim ama biraz daha güçlü olsun derken bütçeyi aşıyor 150hp de problem yok galiba 140hp göre

Bu sorunlar genellikle 1.4 TSI 140 hp için geçerli. 122 veya 125 hp versiyonları için ise olumlu bir kanı var. Bu arada Ümraniye Oto Sanayide konuştuğum bir VW ustası TSI motorlarda yağ eksiltmenin olduğunu, bunun yaşa bağlı olmadığını söylemişti.

Tabiki Golf 7'ler artık belirli bir yaş ve km'ye gelmiş araçlar. Bakımlarının düzgün ve doğru bir şekilde yapıldığından emin olmak da önemli.
 
Ben de 125liklerin daha sorunsuz olduğunu duymuştum. Bir arkadaşım bu motoru düz vitesle alıp stage2 veya 3 gibi sağlam yüklenip 2 yıl falan kullanmıştı.
 
1.4 TSİ Çok güzel motordur yakıt tüketimi sessizliği vs. kullanım hissiyatı da iyidir. Sizin dikkat edeceğiniz konu "supercharger" ile gelen tsi motorların piston kırma problemleri olabiliyor çok uzun konu teknik anlamda merak eden varsa anlatırım. 122-125hp olanlar gayet güvenilir sorunsuz iyi ve atik motorlar. Yakıt tüketimi düşük memnun kalırsınız.
 
1.4 TSİ Çok güzel motordur yakıt tüketimi sessizliği vs. kullanım hissiyatı da iyidir. Sizin dikkat edeceğiniz konu "supercharger" ile gelen tsi motorların piston kırma problemleri olabiliyor çok uzun konu teknik anlamda merak eden varsa anlatırım. 122-125hp olanlar gayet güvenilir sorunsuz iyi ve atik motorlar. Yakıt tüketimi düşük memnun kalırsınız.
Merhabalar. Ben bahsi geçen 140hp lik Golf 7 almayı düşünüyorum. Bi araç buldum ve araç 100.000 km altında ve bakımlı görünüyor kabaca. İyi bakılmış olsa da uzak mı durmalıyız motorun genel kronik sorunu mu var acaba. Cevaplar biraz daha genel olduğu için sormak istedim. Teşekkürler
 
Merhabalar. Ben bahsi geçen 140hp lik Golf 7 almayı düşünüyorum. Bi araç buldum ve araç 100.000 km altında ve bakımlı görünüyor kabaca. İyi bakılmış olsa da uzak mı durmalıyız motorun genel kronik sorunu mu var acaba. Cevaplar biraz daha genel olduğu için sormak istedim. Teşekkürler
Bildiğim kadarıyla supercharger yoktu onlarda, sadece 160 lık golf 6, 140-170 lik golf 5 lerde mevcuttu. Golf 7 den itibaren sadece turbo mevcut olmalı. Golf 7 lerde piston kırma arızasına da diğerleri gibi rastlamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bfbzb
Merhabalar. Ben bahsi geçen 140hp lik Golf 7 almayı düşünüyorum. Bi araç buldum ve araç 100.000 km altında ve bakımlı görünüyor kabaca. İyi bakılmış olsa da uzak mı durmalıyız motorun genel kronik sorunu mu var acaba. Cevaplar biraz daha genel olduğu için sormak istedim. Teşekkürler
Aracın ilanını atabilir misiniz acaba?
 
Merhabalar. Ben bahsi geçen 140hp lik Golf 7 almayı düşünüyorum. Bi araç buldum ve araç 100.000 km altında ve bakımlı görünüyor kabaca. İyi bakılmış olsa da uzak mı durmalıyız motorun genel kronik sorunu mu var acaba. Cevaplar biraz daha genel olduğu için sormak istedim. Teşekkürler

Merhabalar öncelikle neredeyse tüm 1.4 TSİ'larda bulunan piston ve segman kırma probleminin asıl sebebi olan LSPİ problemine değineyim. LSPİ yani en basit tabiri ile vuruntu bu tarz düşük hacme yüksek güç sığdırılmaya çalışılmış neredeyse tüm direkt enjeksiyonlu 1.4 TSİ, yada Opel Astra K'larda bulunan 1.4T 150bg vb bazı motorlarda bulunan bir problemdir. Bunun asıl sebebi küçük hacimden güç alınmaya çalışılırken turbo, supercharger yada her ikisi ile yüksek basınç oluşturulması ve bu sebepten ötürü yanma odasında yüksek sıcaklıklar oluşmasıdır. Markalar da bu yüksek sıcaklık sorununu çözmek için kickdown anında motorun yakabileceği yakıttan biraz daha fazla yakıt gönderir ve benzinin sıvı halinden ötürü hal değişimi ile yanma odasının sıcaklığını düşürür ve gaz haline gelir bu da egzoz gazları ile atılır ve içerinin sıcaklığını dengeler hatta hacimsiz aşırı beslemeli benzinli araçların sert kullanımda daha hacimli turbosuz araçlardan nispeten daha çok yakmasının sebebi budur fakat bu yüksek devirde kickdown yaptığınızda olur, eğer yüksek vitesde düşük devirde manuel bir araçta kickdown yaparsanız ve vites düşürmez isenin araç örnek veriyorum 6. Vites 1.500 devirde iken kickdown yaparsanız araç hem 6k devirde imiş gibi yakıt gönderir hemde extra soğutmak için yakıt gönderir fakat turbo da düşük devirde iken tam basınç veremiyeceği için bu yakıtı yakacak kadar hava giremez motora ve yüksek miktarda yakıt yanmamış halde kalır bu andan itibaren 2 olasılık var ya o yakıt şanslı iseniz piston aşşağı doğru inmeye devam ederken alev alır, motorun ömründen minimum düzeyde çalar ve sadece ses ile hissedilir düzeyde bir vuruntu ile geçiştirilir fakat diğer olasılıkta yakıt, piston yukarı doğru çıkmaya çalışırken alev alır, piston kranktan aldığı güç ile yukarı çıkmaya çalışırken alev alan yakıt onu aşşağı itmeye çalışır bu sebepten ötürü içerde oluşan basınç ile segman kırar ve yolda kalırsınız. Gelelim bu hangi 1.4 TSİ'lerde bulunuyor öncelikler LSPİ genelde manuel araçlarda oluyor çünkü otomatik bir araçta kickdown yaptığınızda otomatik olarak vites düşürür ve devri yükseltir bu sayede yakıtın tamamı, soğutmak için gönderilen dışında yanar ve LSPİ'a girmez fakat twincharger olan Scirocco 160 bg olanlarda kullananların insanlık dışı kullanımından da kaynaklı olarak otomatik dahi olsa LSPİ'a girip segman kıranı gördüm fakat benim bildiğim kadarıyla 122 veya 125 bg'lerde manuel bile olsa hem sıkıştırma oranından hem de turbo yüksek bar basmadığı için minimum oranda oluyor hatta istisnalar dışında olmuyor denebilir, sizin bahsettiğiniz 140 ve 150 bg'liklerde ise manuellerde bilinçsiz kullanımlar dışında olmuyor denebilir. Sizin bahsettiğiniz Golf 7'lerde bulunan 140 bg'lik motor ise 150 bg'lik olanın bir eski nesli olarak geçer ve sadece turbo bulunur daha eski nesil CTH kodlu 160 bg olan twincharger motor gibi değildir ayrıca ACT yani silindir kapatma teknolojisine sahiptir.
122-125bg'lillerle 140-150bg'likler arasında turbo farkı dışında 122/125 liklerde sadece emme tarafında VVTİ yani subap zamanlaması varken 140/150 liklerde hem emme hem eksoz tarafında VVTİ yani subap zamanlaması bulunmakta.
Kısa özet olarak size şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla baktığınız motorlar zaten düşük km'lerde fakat şiddetle tavsiyem DSG'den yana tercih yapmanızdan yana olacak çünkü LSPİ problemi minimum düzeyde olacak hatta şöyle örnek vereyim Astra K'larda bahsettiğim gibi 1.4T motorlardaki LSPİ problemini Opel 2015 yılındaki manuel araçlarda yaşayınca 2016'dan itibaren manuel seçeneğini kaldırdı ve 2016'dan itibaren var olan istisnalar dışında tüm 1.4T ler otomatik şanzıman ile çıkardılar ve dexos gen2 yağ kullandılar bu sayede LSPİ probleminin önüne geçtiler. Tavsiyem sizin de 140'lık olanı tercih edecekseniz DSG'den yana tercih yapmanız olacaktır çünkü siz her ne kadar ben buna dikkat eder sollamam gerektiğinde vites düşürürüm deseniz de illaki unutacaksınız ve sıkıntı çıkarma olasılığını arttıracaksınız fakat DSG ile tercih edildiği taktirde 140'lik motor ACT teknolojisi ile çok güzel bir kombinasyon yapacaktır ve motor konusunda aklınızda soru işareti kalmadan binersiniz. Umarım sorunuza cevap olmuştur aklınıza takılan başka birşey olursa sorabilirsiniz memnuniyetle cevaplarım
 
Son düzenleme:
Merhabalar öncelikle neredeyse tüm 1.4 TSİ'larda bulunan piston ve segman kırma probleminin asıl sebebi olan LSPİ problemine değineyim. LSPİ yani en basit tabiri ile vuruntu bu tarz düşük hacme yüksek güç sığdırılmaya çalışılmış neredeyse tüm direkt enjeksiyonlu 1.4 TSİ, yada Opel Astra K'larda bulunan 1.4T 150bg vb bazı motorlarda bulunan bir problemdir. Bunun asıl sebebi küçük hacimden güç alınmaya çalışılırken turbo, supercharger yada her ikisi ile yüksek basınç oluşturulması ve bu sebepten ötürü yanma odasında yüksek sıcaklıklar oluşmasıdır. Markalar da bu yüksek sıcaklık sorununu çözmek için kickdown anında motorun yakabileceği yakıttan biraz daha fazla yakıt gönderir ve benzinin sıvı halinden ötürü hal değişimi ile yanma odasının sıcaklığını düşürür ve gaz haline gelir bu da egzoz gazları ile atılır ve içerinin sıcaklığını dengeler hatta hacimsiz aşırı beslemeli benzinli araçların sert kullanımda daha hacimli turbosuz araçlardan nispeten daha çok yakmasının sebebi budur fakat bu yüksek devirde kickdown yaptığınızda olur, eğer yüksek vitesde düşük devirde manuel bir araçta kickdown yaparsanız ve vites düşürmez isenin araç örnek veriyorum 6. Vites 1.500 devirde iken kickdown yaparsanız araç hem 6k devirde imiş gibi yakıt gönderir hemde extra soğutmak için yakıt gönderir fakat turbo da düşük devirde iken tam basınç veremiyeceği için bu yakıtı yakacak kadar hava giremez motora ve yüksek miktarda yakıt yanmamış halde kalır bu andan itibaren 2 olasılık var ya o yakıt şanslı iseniz piston aşşağı doğru inmeye devam ederken alev alır, motorun ömründen minimum düzeyde çalar ve sadece ses ile hissedilir düzeyde bir vuruntu ile geçiştirilir fakat diğer olasılıkta yakıt, piston yukarı doğru çıkmaya çalışırken alev alır, piston kranktan aldığı güç ile yukarı çıkmaya çalışırken alev alan yakıt onu aşşağı itmeye çalışır bu sebepten ötürü içerde oluşan basınç ile segman kırar ve yolda kalırsınız. Gelelim bu hangi 1.4 TSİ'lerde bulunuyor öncelikler LSPİ genelde manuel araçlarda oluyor çünkü otomatik bir araçta kickdown yaptığınızda otomatik olarak vites düşürür ve devri yükseltir bu sayede yakıtın tamamı, soğutmak için gönderilen dışında yanar ve LSPİ'a girmez fakat twincharger olan Scirocco 160 bg olanlarda kullananların insanlık dışı kullanımından da kaynaklı olarak otomatik dahi olsa LSPİ'a girip segman kıranı gördüm fakat benim bildiğim kadarıyla 122 veya 125 bg'lerde manuel bile olsa hem sıkıştırma oranından hem de turbo yüksek bar basmadığı için minimum oranda oluyor hatta istisnalar dışında olmuyor denebilir, sizin bahsettiğiniz 140 ve 150 bg'liklerde ise manuellerde bilinçsiz kullanımlar dışında olmuyor denebilir. Sizin bahsettiğiniz Golf 7'lerde bulunan 140 bg'lik motor ise 150 bg'lik olanın bir eski nesli olarak geçer ve sadece turbo bulunur daha eski nesil CTH kodlu 160 bg olan twincharger motor gibi değildir ayrıca ACT yani silindir kapatma teknolojisine sahiptir.
122-125bg'lillerle 140-150bg'likler arasında turbo farkı dışında 122/125 liklerde sadece emme tarafında VVTİ yani subap zamanlaması varken 140/150 liklerde hem emme hem eksoz tarafında VVTİ yani subap zamanlaması bulunmakta.
Kısa özet olarak size şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla baktığınız motorlar zaten düşük km'lerde fakat şiddetle tavsiyem DSG'den yana tercih yapmanızdan yana olacak çünkü LSPİ problemi minimum düzeyde olacak hatta şöyle örnek vereyim Astra K'larda bahsettiğim gibi 1.4T motorlardaki LSPİ problemini Opel 2015 yılındaki manuel araçlarda yaşayınca 2016'dan itibaren manuel seçeneğini kaldırdı ve 2016'dan itibaren var olan istisnalar dışında tüm 1.4T ler otomatik şanzıman ile çıkardılar ve dexos gen2 yağ kullandılar bu sayede LSPİ probleminin önüne geçtiler. Tavsiyem sizin de 140'lık olanı tercih edecekseniz DSG'den yana tercih yapmanız olacaktır çünkü siz her ne kadar ben buna dikkat eder sollamam gerektiğinde vites düşürürüm deseniz de illaki unutacaksınız ve sıkıntı çıkarma olasılığını arttıracaksınız fakat DSG ile tercih edildiği taktirde 140'lik motor ACT teknolojisi ile çok güzel bir kombinasyon yapacaktır ve motor konusunda aklınızda soru işareti kalmadan binersiniz. Umarım sorunuza cevap olmuştur aklınıza takılan başka birşey olursa sorabilirsiniz memnuniyetle cevaplarım
Çok çok teşekkür ederim. Araç dsg bu arada. Çok yardımcı oldunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Künjek
Astra K'larda bahsettiğim gibi 1.4T motorlardaki LSPİ problemini Opel 2015 yılındaki manuel araçlarda yaşayınca 2016'dan itibaren manuel seçeneğini kaldırdı ve 2016'dan itibaren var olan istisnalar dışında tüm 1.4T ler otomatik şanzıman ile çıkardılar ve dexos gen2 yağ kullandılar bu sayede LSPİ probleminin önüne geçtiler. Tavsiyem sizin de 140'lık olanı tercih edecekseniz DSG'den yana tercih yapmanız olacaktır çünkü siz her ne kadar ben buna dikkat eder sollamam gerektiğinde vites düşürürüm deseniz de illaki unutacaksınız ve sıkıntı çıkarma olasılığını arttıracaksınız fakat DSG ile tercih edildiği taktirde 140'lik motor ACT teknolojisi ile çok güzel bir kombinasyon yapacaktır ve motor konusunda aklınızda soru işareti kalmadan binersiniz.
Genel kanı tam tersi manuellerde daha az yaşandığı yönündeydi 🤔

Bana da mantıklı gelmişti açıkçası. Özellikle DSG yakıt tüketimi için sürekli alt devri zorluyor.

Manuel kullanıcısı illa ki vites düşürmüş oluyor ya da gaza basacaksa kickdown manevrası gibi fazla basmasına gerek kalmıyor , dolayısıyla daha az sorun yaşanıyor diye düşünüyordum.

Bir yandan haklı olabilirsiniz , çünkü kendi aracımda da (2020 Astra K 1.2T Manuel) sorun yaşayanlar var. "Motor gücü azaltıldı" uyarısı çıkıp araba atmosferik gibi davranıyormuş.

Sürekli hale gelince turbo selenoid valfi değişimine gidenler de olmuş.

Bu motoru bilmiyorsanız ; GM'in Euro 6.2 motoru. 110 , 130 , 145HP olarak üç varyasyonu var. Genelde 145'liklerde olmuş.

Ben hiç yaşamadım , ama tüketimim de 6lt+/100KM 🤓
Şanzıman oranları çok uzun , bu yüzden 120'nin altındayken 6.vitese atmıyorum.

CC'deyken de problem oluyor. Hiç acımadan basıyor gaza 😬
 
Son düzenleme:
Genel kanı tam tersi manuellerde daha az yaşandığı yönündeydi 🤔

Bana da mantıklı gelmişti açıkçası. Özellikle DSG yakıt tüketimi için sürekli alt devri zorluyor.

Manuel kullanıcısı illa ki vites düşürmüş oluyor ya da gaza basacaksa kickdown manevrası gibi fazla basmasına gerek kalmıyor , dolayısıyla daha az sorun yaşanıyor diye düşünüyordum.

Bir yandan haklı olabilirsiniz , çünkü kendi aracımda da (2020 Astra K 1.2T Manuel) sorun yaşayanlar var. "Motor gücü azaltıldı" uyarısı çıkıp araba atmosferik gibi davranıyormuş.

Sürekli hale gelince turbo selenoid valfi değişimine gidenler de olmuş.

Bu motoru bilmiyorsanız ; GM'in Euro 6.2 motoru. 110 , 130 , 145HP olarak üç varyasyonu var. Genelde 145'liklerde olmuş.

Ben hiç yaşamadım , ama tüketimim de 6lt+/100KM 🤓
Şanzıman oranları çok uzun , bu yüzden 120'nin altındayken 6.vitese atmıyorum.

CC'deyken de problem oluyor. Hiç acımadan basıyor gaza 😬

Keşke herkes sizin gibi bir kullanıcı olsa fakat fakat bu tarz araç kullanıcılarının çoğu atmosferik benzinli yada dizelden geçtiği o turbo benzinlinin beygir fazlalığının tadını bir kere alıyor ve arabasının gücüne fazla güveniyor, mesela atmosferik bir araçtan geçen adam vites düşürmeye üşeniyor çünkü eski arabamda da düşürüyodum bu arabada da düşüreceksem niye bunu aldım kafasında oluyolar ve arabanın gücüne fazla güveniyorlar zaten çoğunlukla bu tarz kullanıcılar LSPİ'a sokuyor fakat DSG her ne kadar yakıt ekonomisi için gaza az basma durumlarında en yüksek vitesde tutmaya çalışsa da bence en iyi tepkileri olan şanzıman da odur sebebi de benim şu an kullandığım Elantra'da H-Matic Hyundai'nin kendi üretimi tork konvertörlü şanzıman var ve araba bayılmadığı sürece yaklaşık gazın yüzde 40-50 sine basmadığım sürece vites düşürmüyor o yüzden her yokuşta veya ufak sollamalarda manuel moda almak zorunda kalıyorum fakat 122'lik Jetta kullanırken hiç böyle bir sorunum olmuyodu gazın yüzde 25-30 una bastığım takdirde direk bir vites düşürüyor ve hem daha ekonomik oluyor çünkü benim Hyundai deki kadar gaza basmıyorsun hemde daha atik oluyor o yönden DSG'ler kesinlikle LSPİ problemini azaltıyor yani keşke herkes sizin, benim kadar bilinçli bir sekilde kullansaydı da ne 1.4TSİ'lar sorunlu olarak bilinseydi nede ben burada LSPİ problemini anlatsaydım.