Genel kanı tam tersi manuellerde daha az yaşandığı yönündeydi
Bana da mantıklı gelmişti açıkçası. Özellikle DSG yakıt tüketimi için sürekli alt devri zorluyor.
Manuel kullanıcısı illa ki vites düşürmüş oluyor ya da gaza basacaksa kickdown manevrası gibi fazla basmasına gerek kalmıyor , dolayısıyla daha az sorun yaşanıyor diye düşünüyordum.
Bir yandan haklı olabilirsiniz , çünkü kendi aracımda da (2020 Astra K 1.2T Manuel) sorun yaşayanlar var. "Motor gücü azaltıldı" uyarısı çıkıp araba atmosferik gibi davranıyormuş.
Sürekli hale gelince turbo selenoid valfi değişimine gidenler de olmuş.
Bu motoru bilmiyorsanız ; GM'in Euro 6.2 motoru. 110 , 130 , 145HP olarak üç varyasyonu var. Genelde 145'liklerde olmuş.
Ben hiç yaşamadım , ama tüketimim de 6lt+/100KM

Şanzıman oranları çok uzun , bu yüzden 120'nin altındayken 6.vitese atmıyorum.
CC'deyken de problem oluyor. Hiç acımadan basıyor gaza