AÇIK 1.5 Milyon TL Elektrikli Araç Fikri

Jeff Hardy

Kaan
Panpa
Destekçi
2,653
25
Marka
Hyundai
Merhaba arkadaşlar, 2013 Elantra'dan sonra dayım için evin ikinci aracı olacak olması sebebiyle elektrikli araç bakıyoruz. Araçtan beklenti olarak şunlar bekleniyor,

-Hasar kaydı olmayacak
-C segment olacak
-Min. 400 km menzili olacak
-Sunroof olacak
-Km max. 50 bine kadar

Bu şartlar altında Citroen E C4X bakıyorum uzun zamandır ancak donanımlı olanlarda uzun menzil olmuyor, uzun menzil olanlarda da genellikle opsiyon donanımlar olmuyor. Kısa menzil olanı 136 hp ve 360 km karma verisi olması nedeniyle yetersiz maalesef. Megane E Tech'leri beğendim, E C4X kadar geniş olmasa da diğer açılardan üstündü ancak beğenmediler ne yazık ki. E C4X haricinde bu bütçe civarlarında benim aklıma gelmeyen başka c segment bir alternatif elektrikli araç varsa tavsiyelerinizi bekliyorum, akıl akıldan üstündür.

Araç ayda bir kere uzun yol yapacak, dolayısıyla şarj hızı öncelik olmasa da çok yavaş olmaması önemli. Aracın içinin geniş ve bagajının da büyük olmasını istiyorlar.
 
Son düzenleme:
Megane e-tech'te bildiğim kadarıyla ısı pompası yok. Türkiye'ye ısı pompası olmadan gönderildiler. Sonraki versiyonlarda eklediler mi bilmiyorum ama genel olarak bildiğim kadarıyla yok. Isı pompası olmayan bir elektrikli otomobili de tercih etmiyor kullanıcılar soğuk havalarda sıkıntı olabiliyor diye. Uzak doğulular ile ilgili çok bilgim yok açıkçası. Onların servis imkanları vs biraz sıkıntılı tek bildiğim bu.

Isı pompalı, tüm aktif güvenlik sistemleri dahil, açılabilir panoramik cam tavanlı, elektrikli ısıtmalı koltukları, led matrix farları vs gırtlak dolu bir astra e bakılabilir. İzlediğim bazı karşılaştırmalarda Megane'ın biraz daha büyük pilinin olmasına rağmen verimsizliği yüzünden astra e'den daha fazla menzil sunamıyor olmasından bahsediyorlardı.

Astra e ya da 308 e bakılabilir bu noktada. Haricinde uzun menzilli v1 versiyon Togg da araştırılabilir.
 
Son düzenleme:
Megane e-tech'te bildiğim kadarıyla ısı pompası yok. Türkiye'ye ısı pompası olmadan gönderildiler. Sonraki versiyonlarda eklediler mi bilmiyorum ama genel olarak bildiğim kadarıyla yok. Isı pompası olmayan bir elektrikli otomobili de tercih etmiyor kullanıcılar soğuk havalarda sıkıntı olabiliyor diye. Uzak doğulular ile ilgili çok bilgim yok açıkçası. Onların servis imkanları vs biraz sıkıntılı tek bildiğim bu.

Isı pompalı, tüm aktif güvenlik sistemleri dahil, açılabilir panoramik cam tavanlı, elektrikli ısıtmalı koltukları, led matrix farları vs gırtlak dolu bir astra e bakılabilir. İzlediğim bazı karşılaştırmalarda Megane'ın biraz daha büyük pilinin olmasına rağmen verimsizliği yüzünden astra e'den daha fazla menzil sunamıyor olmasından bahsediyorlardı.

Astra e ya da 308 e bakılabilir bu noktada. Haricinde uzun menzilli v1 versiyon Togg da araştırılabilir.

Isı pompasının olmamasını dert etmedim zira araç sürekli Didim’de parklanacak, kışın bile kalorifer kullanımı çok sınırlı olduğu için sorun olacağını düşünmedim yoksa farkındayım. Isı pompasının sadece ısıtmaya yaramadığını da biliyorum.

Astra ve 308 tasarım, iç ve bagaj hacimlerinden dolayı değerlendirme dışı maalesef, beğenmediler. Togg ise yazılımından kaynaklı kesinlikle düşünmüyorlar.

Mg MG4 olmaz mı? Sunroof’lu modeli var mı bilmiyorum ama geri kalan tüm kriterleri karşılıyor.

İlk attığım arabalardan biri olmuştu ancak tipi ve hacmi nedeniyle jet hızında elendi maalesef :(
 
Isı pompasının olmamasını dert etmedim zira araç sürekli Didim’de parklanacak, kışın bile kalorifer kullanımı çok sınırlı olduğu için sorun olacağını düşünmedim yoksa farkındayım. Isı pompasının sadece ısıtmaya yaramadığını da biliyorum.

Astra ve 308 tasarım, iç ve bagaj hacimlerinden dolayı değerlendirme dışı maalesef, beğenmediler. Togg ise yazılımından kaynaklı kesinlikle düşünmüyorlar.
C4X dışında bir tek e c4 kaldı o zaman. Burada bahsedilen araclar dışında bu fiyat aralığında baska elektrikli araç yok. Bir kac donanım eksiğini göz ardı ederseniz c4'ten devam.
 

Dün attım aynısını bence E C4X'ten bile daha mantıklı bir otomobil ama bu da meclisten geçmedi :( Yine de tekrar atacağım, buna yönelmelerini ben de isterdim açıkçası.

C4X dışında bir tek e c4 kaldı o zaman. Burada bahsedilen araclar dışında bu fiyat aralığında baska elektrikli araç yok. Bir kac donanım eksiğini göz ardı ederseniz c4'ten devam.

Maalesef öyle, ben de günlerdir bakıyorum. Hacim haricinde E C4X mi daha mantıklı, E C4 mü?
 
Otomobil bazında e c4 daha mantıklı. X versiyonu birebir denk değil. Aslında misal vermek gerekirse iphone 17 ve 17 pro gibi düşünebilirsin.

Bana E C4 daha kaliteli bir otomobil gibi geldi açıkçası ancak bunu söylediğimde kendileri için kalitenin önemli olmadığını, genişlik ve kullanışlılığın daha önemli olduğunu söylediler. Ondan dolayı E C4 birdaha bakmadım açıkçası, fiyat olarakta avantajlı bir konumda değil. Ancak bariz bir kalite farkı da varsa bunu da söyleyeyim diyorum, o kadar da ödün vermeyelim.
 
Tercihlerin tamamına göz gezdirdiğimde kendime alıyor olsam Kia Nero alırdım. İçlerinde en cazip, mantıklı geleni o.

Kesinlikle Niro'yu gördüğümde ben de aynısını düşündüm. Motoru da hem verimli hem de hatrı sayılacak şekilde daha güçlü, menzili de daha yüksek. Bir tek donanım olarak zayıfına bütçe yetiyor ancak problem olacağını sanmıyorum. Dış görünüşüne ikna etmek lazım, ben sevdim ancak bu konuda seçiçi davranıyorlar. E C4X'te alınsa aklım kalmaz, ama ben olsam ben de kesinlikle Niro tercih ederdim.
 
Bana E C4 daha kaliteli bir otomobil gibi geldi açıkçası ancak bunu söylediğimde kendileri için kalitenin önemli olmadığını, genişlik ve kullanışlılığın daha önemli olduğunu söylediler. Ondan dolayı E C4 birdaha bakmadım açıkçası, fiyat olarakta avantajlı bir konumda değil. Ancak bariz bir kalite farkı da varsa bunu da söyleyeyim diyorum, o kadar da ödün vermeyelim.
Bariz kalite farkları yok. X versiyon aslında c4'ün sedanı olarak üretildi. Ama c4'ün sürüşü küçük farklarla olsa da daha iyi. Tabi elektrikli versiyonlara geçince işler değişebilir neticede fazladan ağırlık da mevcut.
 
geçenlerde bu bütçeyle arkadaşım Skywell aldı. şöyle bi tur atma gafletinde bulundum. 39 yaşımda akülü arabaya binmedim de demem artık. almayın. listede de yokmuş gerçi. neyse almayın
 
İş seyahatimde kiralamıştım. Açıkçası ev3 alınamadığı senaryoda çok mantıklı araba.

Elegance modeli ucundan da olsa geliyor, sadece ısı pompası olmaması kafa karıştırıyor ama dediğim gibi, bence fazla ihtiyaçları olmayacak aracın kullanım şartları ve bulunduğu bölge itibariyle. EV3 olsun istedim ama bütçeyi 250-300 bin aşıyor. Niro EV ile kullanım tecrübelerin nasıl, memnun kalmış mıydın? E C4X'e şu anda yatkınlar, Niro EV hem verimlilik hem güç hem menzil hem de güvenilirlik bakımından bana daha mantıklı geldi açıkçası.

geçenlerde bu bütçeyle arkadaşım Skywell aldı. şöyle bi tur atma gafletinde bulundum. 39 yaşımda akülü arabaya binmedim de demem artık. almayın. listede de yokmuş gerçi. neyse almayın

Ona da baktım, özellikle 642 kmlik menzil olan versiyonu ciddi şaşırtmıştı ancak güvenemediler.
 
Elegance modeli ucundan da olsa geliyor, sadece ısı pompası olmaması kafa karıştırıyor ama dediğim gibi, bence fazla ihtiyaçları olmayacak aracın kullanım şartları ve bulunduğu bölge itibariyle. EV3 olsun istedim ama bütçeyi 250-300 bin aşıyor. Niro EV ile kullanım tecrübelerin nasıl, memnun kalmış mıydın? E C4X'e şu anda yatkınlar, Niro EV hem verimlilik hem güç hem menzil hem de güvenilirlik bakımından bana daha mantıklı geldi açıkçası.



Ona da baktım, özellikle 642 kmlik menzil olan versiyonu ciddi şaşırtmıştı ancak güvenemediler.
Niro’yu Adana’da 1 gün kiralamıştım. Ev3ü de Muş’ta bir saat kadar kullandım. Açıkçası yakın hissiyatları vardı sürüş olarak. Bana zaten tüm sıradan binek EV’ler benzer sürüş hissiyatını veriyor. Fark olarak ev3 daha ferah daha geniş net olarak hissediliyor. Osmaniyede 1 saat kadar Togg ile gezdim. O da sıkı başarılı bir araba gibi hissettiriyordu. Hiç “aa bu da böyle olmamış” dediğimi hatırlamıyorum. Hepsinde limit üstüne çıkmadıkça ağırlık merkezinin alçaklığından olsa gerek tren gibi dönüyorlar. Ama hiçbirinde limit üstü davranışlarını deneyimlemedim. Belki limit üstünde saçma davranışları olabilir. Niro özelinde Adana sıcağında ilk çalıştırmalarda kliması geç soğutuyordu o aklımda kalmış unutmadan söyleyeyim.

İçten yanmalı C4x babama aldık malum. Aile kullanımı için çok kullanışlı. Bagaj ağzı dar olsa da hacmen güzel. Koltuklar pofufuk pofuduk konfor çok iyi. Ancak elektrikli stellantis araçlar hakkında diğerlerine nazaran düşüncem biraz farklı. Bir tane e-c3 test sürüşü yaptım. Çok garip geldi. Arabaya normal kontak anahtarı koymuşlar. Motor çalıştırır gibi marş basınca çalışıyor araba. EC4x kullanamadığım için onun hakkında fikrim yok.

Biraz dağınık oldu ama belki faydası olur diye umarak aklıma gelenleri yazdım. Bence c4x ve ev3 test sürüşü yapsınlar. Ev3’e yakın bir hissiyatı Niro’da da bulabilirler. O sayede Niro hakkında fikirleri olur.