KAPALI 1.5 TDCI fiesta 3500 devirde gaz kesme sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

vhdctt

Senkromeççi
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
6
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
30
Konum
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar. 2013 model 1.5 tdci fiestam var. Araba 110000km de. 5 6 ay önce ikinci el aldım. Expertizde herhangi bir sorun görünmedi ve motor %92 çıktı. Ancak araba hangi viteste olursa olsun 3500 devirde gaz kesiyor, devir yükseltmek istemiyor. Frene basmışım gibi öne yığılıyor. Başlarda araba ısınınca boştayken bile yapıyodu, şimdi boştayken çok az bi titriyor sadece. Havalar soğuduğundan mı yoksa kullandıkça açıldı mı onu bilemedim. Bir sürü ustaya götürdüm, motoru hepsi beğendi ancak buna bir çözüm bulamadılar. Çekişi gayet iyi, duman atma çekişten düşme vs hiç bir şey yok. Yokuş yukarı çok fazla zorlarsam 3100 devir civarlarına kadar düşüyor bu olay. Ancak düz yolda çok zorlanmazsa hep 3500 de yapıyor. Bu şekilde çok rahat kullanılıyor araba ancak sollamalarda unutursam çok korkutabiliyor. Bir önerisi bilgisi olan varsa paylaşırsa çok mutlu olurum. Fiestayı seviyorum soğumak istemiyorum :)
 

vhdctt

Senkromeççi
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
6
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
30
Konum
Ankara
Marka
Ford
Sorun çözüldü arkadaşlar. Krank dişlisinin sensörün okuduğu ince kenarında küçük kırıklar oluşmuş. Dişli değişince düzeldi. Neden kırılabilir diye ustaya sorduğumda triger i değiştirirken önceki ustaların farketmeden kırabileceklerini söyledi. Başka türlü kırılmaz dedi. Sorunu yaşayan olursa bi baktırabilir. Maliyeti merak edenler icin ortalama 450TL dişli + 400TL işçilik.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
237
Beğeni puanı
669
Puanları
1,335
Konum
istanbul
Marka
Opel
benzinli arabalarda modeline göre krank veya eksantrik devir sensörü bu tip sorunlara sebep olur. ecu motordan tam bilgi alamadığını fark ettiğinde deviri max. 4500 gibi sabitler. Üst devirlere çıkmayı engeller.. sizin aracınız dizel olduğu için bu devir bandı daha düşük tutulmuş olabilir ve aynı arıadan muzdarip olabilirsiniz.. sadece bir tahmin.
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,322
Beğeni puanı
2,669
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Araç orjinal IDS'e bağlandı mı hiç? Normal bir durum değil. Mutlaka bir sensörde problem var. Yetkili servise veya orjinal IDS'e sahip Bosch Car Service'ler olabilir, kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Arıza kodu atamıştır mutlaka araç.
 

vhdctt

Senkromeççi
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
6
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
30
Konum
Ankara
Marka
Ford
benzinli arabalarda modeline göre krank veya eksantrik devir sensörü bu tip sorunlara sebep olur. ecu motordan tam bilgi alamadığını fark ettiğinde deviri max. 4500 gibi sabitler. Üst devirlere çıkmayı engeller.. sizin aracınız dizel olduğu için bu devir bandı daha düşük tutulmuş olabilir ve aynı arıadan muzdarip olabilirsiniz.. sadece bir tahmin.
Bu dediginize benziyor ama bostayken gaza inatla bastigimda devir yukseliyor. Ayni sey mi emin olamadim. Bir de bu sorun isininca ortaya cikiyor.
 

vhdctt

Senkromeççi
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
6
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
30
Konum
Ankara
Marka
Ford
Araç orjinal IDS'e bağlandı mı hiç? Normal bir durum değil. Mutlaka bir sensörde problem var. Yetkili servise veya orjinal IDS'e sahip Bosch Car Service'ler olabilir, kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Arıza kodu atamıştır mutlaka araç.
Orjinalliğinden emin değilim. Götürdüğüm yerler obd cihazlarıyla baktılar sanırım. Ama motor arıza ışığı yanmıyor. Ankarada bildiğiniz güzel bi yer var mı?
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,322
Beğeni puanı
2,669
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Orjinalliğinden emin değilim. Götürdüğüm yerler obd cihazlarıyla baktılar sanırım. Ama motor arıza ışığı yanmıyor. Ankarada bildiğiniz güzel bi yer var mı?
Tur oto Ford yetkili tavsiye ederim. İşinin ehli teknik servisi vardır.
 

SertacEge

Elit Apaçi
Katılım
7 Mar 2018
Mesajlar
93
Beğeni puanı
81
Puanları
760
Konum
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Benzer bir sorun focus2 1.6tdci’da yasadik. Bizimki 2000/2500 devir arasi tikaniyordu. Kizdirma bujisi degistirdigimizde sorun duzelmisti. Sizin yasadiginiz sorun baska birseyden de kaynaklaniyor olabilir. Ford’un kendi cihazi ile araca baglanip hata kodu taramasi yapilmasini tavsiye ederim.
Yetkili serviste cozum bulunmasi lazim. Yetkiliye gitmek istemezseniz ozelden yazin, Ankarada ozel servis tavsiye edebilirim.
 

vhdctt

Senkromeççi
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
6
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
30
Konum
Ankara
Marka
Ford
Sorun çözüldü arkadaşlar. Krank dişlisinin sensörün okuduğu ince kenarında küçük kırıklar oluşmuş. Dişli değişince düzeldi. Neden kırılabilir diye ustaya sorduğumda triger i değiştirirken önceki ustaların farketmeden kırabileceklerini söyledi. Başka türlü kırılmaz dedi. Sorunu yaşayan olursa bi baktırabilir. Maliyeti merak edenler icin ortalama 450TL dişli + 400TL işçilik.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst