AÇIK 1.5 TSI Yaşadığım problemler (Titreşim ve genel parça kalitesizliği) YARDIM

yeniceri

Talha İmdat Tuna
Düz Yol Gazcısı
19
23
Marka
Skoda
Herkese merhaba, 1.8tfsı Audi A4'ten(2010) sonra 1.5tsi Skoda Karoq'a geçiş yaptım. 2019 model 96bin kmde 2.el aldım, 1 yıl garantim var yaklaşık 4-5 ayım doldu ve şuan aracım 109bin kmde. Bazı sorunlar yaşıyorum ve yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum.

1. En büyük problemim araç rolantide kaldığında (düştüğünde) iç kabinde (sürücü ve ön yolcu koltuğu, direksiyon, sürücü kapısı dahil olmak üzere) araç içinde vibrasyon hissediyorum bu vibrasyon aracın deneme sürüşünde yoktu ve zamanla arttı şu sıralar gerçekten sürüş konforumu etkiliyor ama herhangi bir arıza almıyorum. 1000rpm altında (1000rpm ve üstünde titreşim hissetmiyorum) koltuklarda masaj özelliği varmış gibi vibrasyon artık masaj yapıyor. (Yaşadığım titreşim düzensiz içten içe tekleme gibi) Bu konu ile alakalı servise gittiğimde (bu kadar kötüleşmeden önce) motor karakteristliği denildi. Ancak araçtaki vibrasyona artık katlanamıyorum. (Benim için hissedilirliği 7/10) biraz daha fazla olsa araç tekliyor diyeceğim.

2. Araç manuel 6 ileri ve mandallı sistemindenmidir bilinmez geri vitesi takarken bazen dişliler birbirine sürtüyor özellikle araç çalışıktan sonra geriye atarsam. (0 km/h hızda, debriyaja tam basıyorken). Ayrıca manuel sever olarak bu aracın manuel vitesini beğenmedim aracın sınıfına göre, vites geçişleri zorla yapıyormuş gibi geliyor (vites yolları arasında bir takılma varmış gibi ve çok uzun geliyor)

3. Castrol 0w20 LL yağ kullanıyorum, araç yaklaşık bin km önce 1 litre yağ eksiltti (yağ lambası yandı) yine aynı yağdan takviye yaptım ancak 11 bin km civarında aracın 1 litre yağ eksiltmesi normal mi bilemedim. (yağ çok ince muhakkak pistonlara kaçıyordur diye düşünüyorum ama bir yağ yakma belirtisi yok, terleme yok, üfleme yok)

4. Cold start baya bir sesli çalışıyor tıkır tıkır sanki içeride bir şeyler sürtüyor. Rolantiye düştüğünde motor sesi azalıyor ancak yağlanana kadar (ısınana kadar) araç dizelmiş gibi hissettiriyor ve servisim buna da normal dedi.

Bu sorunlarıma siz değerli forum üyelerinden tavsiyeler ve çözümler bekliyorum. Yorumlarınız benim için çok kıymetli aylardır derin araştırma içerisindeyim özellikle titreşim problemi ile ilgili yabancı forumlar sayfalar bloglar çoğu kaynağa baktım ancak çözüm bulamadım kimi motor takozu diyor kimi volant diyor kimi zamanalama zinciri diyor kimi subaplardan temizlik lazım diyor ne yapacağım hangi birini yaptıracağım servise hangisini söyleyeceğim gerçekten bilemedim.


Ve bunlar haricinde araç 2-3 defa servise gitti ve bu kısa sürede yapılanlar;
Bir kere elektrikli çeki demirim takıldı mekanizma yağlandı
Ön yolcu camı arzalandı (açılıyor ama tam olarak kapanmıyordu) mekanizma değişti
Canton ses sistemi tiz hopörlör değişti ve sanırım bir de arka kapı bas değişecek (cızırtı sesi alıyorum)
Ve tabiki yukarıdaki problemlerden 1. ve 4. problem için gitti ve artık servisle akraba oldum.

A4'ten Karoq'a geçince malzeme ve iç mekan olarak geri gideceğimi biliyordum ancak 265 bin kmde karşılaştığım benzeri sorunları motor ve vites için 109 binde karşılaşacağımı gerçekten tahmin edemedim. Özellikle iki araç arasında 9 yıl fark varken. Aracın rolanti fotoğrafını ekleyeceğim. Motor çalışma videosunu ekleyemedim. Yardımcı olan ve tavsiye veren herkese şimdiden teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • Afbeelding van WhatsApp op 2025-10-05 om 12.46.17_cacb5ecc.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2025-10-05 om 12.46.17_cacb5ecc.jpg
    192.1 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Herkese merhaba, 1.8tfsı Audi A4'ten(2010) sonra 1.5tsi Skoda Karoq'a geçiş yaptım. 2019 model 96bin kmde 2.el aldım, 1 yıl garantim var yaklaşık 4-5 ayım doldu ve şuan aracım 109bin kmde. Bazı sorunlar yaşıyorum ve yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum.

1. En büyük problemim araç rolantide kaldığında (düştüğünde) iç kabinde (sürücü ve ön yolcu koltuğu, direksiyon, sürücü kapısı dahil olmak üzere) araç içinde vibrasyon hissediyorum bu vibrasyon aracın deneme sürüşünde yoktu ve zamanla arttı şu sıralar gerçekten sürüş konforumu etkiliyor ama herhangi bir arıza almıyorum. 1000rpm altında koltuklarda masaj özelliği varmış gibi vibrasyon artık masaj yapıyor. (Yaşadığım titreşim düzensiz içtenm içe tekleme gibi) Bu konu ile alakalı servise gittiğimde (bu kadar kötüleşmeden önce) motor karakteristliği denildi. Ancak araçtaki vibrasyona artık katlanamıyorum. (Benim için hissedilirliği 7/10) biraz daha fazla olsa araç tekliyor diyeceğim.

2. Araç manuel 6 ileri ve mandallı sistemindenmidir bilinmez geri vitesi takarken bazen dişliler birbirine sürtüyor özellikle araç çalışıktan sonra geriye atarsam. (0 km/h hızda, debriyaja tam basıyorken). Ayrıca manuel sever olarak bu aracın manuel vitesini beğenmedim aracın sınıfına göre, vites geçişleri zorla yapıyormuş gibi geliyor (vites yolları arasında bir takılma varmış gibi ve çok uzun geliyor)

3. Castrol 0w20 LL yağ kullanıyorum, araç yaklaşık bin km önce 1 litre yağ eksiltti (yağ lambası yandı) yine aynı yağdan takviye yaptım ancak 11 bin km civarında aracın 1 litre yağ eksiltmesi normal mi bilemedim. (yağ çok ince muhakkak pistonlara kaçıyordur diye düşünüyorum ama bir yağ yakma belirtisi yok, terleme yok, üfleme yok)

4. Cold start baya bir sesli çalışıyor tıkır tıkır sanki içeride bir şeyler sürtüyor. Rolantiye düştüğünde motor sesi azalıyor ancak yağlanana kadar (ısınana kadar) araç dizelmiş gibi hissettiriyor ve servisim buna da normal dedi.

Bu sorunlarıma siz değerli forum üyelerinden tavsiyeler ve çözümler bekliyorum. Yorumlarınız benim için çok kıymetli aylardır derin araştırma içerisindeyim özellikle titreşim problemi ile ilgili yabancı forumlar sayfalar bloglar çoğu kaynağa baktım ancak çözüm bulamadım kimi motor takozu diyor kimi volant diyor kimi zamanalama zinciri diyor kimi subaplardan temizlik lazım diyor ne yapacağım hangi birini yaptıracağım servise hangisini söyleyeceğim gerçekten bilemedim.


Ve bunlar haricinde araç 2-3 defa servise gitti ve bu kısa sürede yapılanlar;
Bir kere elektrikli çeki demirim takıldı mekanizma yağlandı
Ön yolcu camı arzalandı (açılıyor ama tam olarak kapanmıyordu) mekanizma değişti
Canton ses sistemi tiz hopörlör değişti ve sanırım bir de arka kapı bas değişecek (cızırtı sesi alıyorum)
Ve tabiki yukarıdaki problemlerden 1. ve 4. problem için gitti ve artık servisle akraba oldum.

A4'ten Karoq'a geçince malzeme ve iç mekan olarak geri gideceğimi biliyordum ancak 265 bin kmde karşılaştığım benzeri sorunları motor ve vites için 109 binde karşılaşacağımı gerçekten tahmin edemedim. Özellikle iki araç arasında 19 yıl fark varken. Aracın rolanti fotoğrafını ekleyeceğim. Motor çalışma videosunu ekleyemedim. Yardımcı olan ve tavsiye veren herkese şimdiden teşekkürler
vibrasyon motor sıcakken de oluyorsa bakacağım ilk yer motor kulakları - takozu olurdu, eskimeye bağlı titreşime neden olur.

Yağ eksiltme motorun karakteristiği olabilir, kitapçığı bakmak lazım. Soğukken sesli çalışması da yine motorun karakteri olabilir. Daha önceden kullanmış olanlar daha iyi yorumlar.

Vites geçişleri için şanzıman yağını değiştirmek çözüm olabilir. 4 sene önce 1.6 tdi manuel golf'te vites geçişleri hoşuma gitmemişti, aracın karakteri de öyle olabilir ama yağ değiştirmekten zarar gelmez.
 
Vites geçişindeki takılma 2013 golfümüzde de yaşanıyor, normal bir durum. Sıfır alıp araç sıfır iken takılmadan da öte cartlama sorunu yaşayan kullanıcılar da olmuş.
 
vibrasyon motor sıcakken de oluyorsa bakacağım ilk yer motor kulakları - takozu olurdu, eskimeye bağlı titreşime neden olur.

Yağ eksiltme motorun karakteristiği olabilir, kitapçığı bakmak lazım. Soğukken sesli çalışması da yine motorun karakteri olabilir. Daha önceden kullanmış olanlar daha iyi yorumlar.

Vites geçişleri için şanzıman yağını değiştirmek çözüm olabilir. 4 sene önce 1.6 tdi manuel golf'te vites geçişleri hoşuma gitmemişti, aracın karakteri de öyle olabilir ama yağ değiştirmekten zarar gelmez.
Araç sıcak soğuk fark etmeksizin 1000rpm'in altında bu titreşimi yapıyor hareket halinde olmadığı zaman bu titreşimi hissediyorum. Kırmızı ışık, trafik vb. sabit durduğu an ve 1000rpm altında aynı senaryo. Vites geçişilerindeki zorlama hissinden ziyade beni korkutan geri vitese takarken yaşadığım sürtme sesi bir gün şanzımanı elime alacakmışım gibi geliyor ki mekanik parça, bir şeyler bu denli ve sürekli sürtünmeye, birbirine vurmaya devam ederse muhakkak zarar görecektir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Vites geçişindeki takılma 2013 golfümüzde de yaşanıyor, normal bir durum. Sıfır alıp araç sıfır iken takılmadan da öte cartlama sorunu yaşayan kullanıcılar da olmuş.
Beterin beteri var diyorlar doğru söylüyorlar demek ki. En azından geri vites için çözün bulabilsem kafi.
 
1- vibrasyon 3 silindirli tüm motorlarda aşağı yukarı aynıdır. Markadan markaya o titreşimi ne kadar izole ettikleri değişiyor. Maalesef Skoda'nın audi'den ucuz olma sebebi bu yalıtım seviyesi. Eskisine oranla arttıysa motor kulaklarını kontrol ettirin.

2- vag grubunun manuel şanzımanlarının tarifini yapmışsınız. Maalesef aşağı yukarı hepsi aynı. Çok sürücü dostu değiller.

3- 100k km, tsi motorların ortalama olarak iki bakım arasında bu kadar yağı eksiltmeye başlayacağı km'ler. normaldir.

4- servis doğru söylemiş. emisyon belasına motoru bir an önce ısıtabilmek için anormal şekilde avansı filan da bozup zengin karışımla motoru katalizörü ısıtıyor bu araçlar. öyle olunca da motor bi acayip çalışıyor.
 
Öncelikle hem hayırlı olsun hem geçmiş olsun demek isterim.

-Şanzıman sıkıntısı klasik VAG manuel şanzımanı teyzemin Golf 7 manuel aracı sıfırken de yapıyordu arada şimdi de arada yapıyor. Genelde debriyaj merkezi yağ kaçırınca hava yapıyor hem de şanzıman yağı eskidiğinden oluyor. Baskı balata takımı, debriyaj hidroliği ve şanzıman yağı değişimiyle çözülür muhtemelen.

-Motordaki vibrasyon genelde PCV'den geri dönen yapın karbon tutmasıyla beraber emme manifolduna ve subaplarına yapışarak oradaki hava akışını istenilen durumun dışarı çıkmasına sebebiyet verip özellikle rolantide titretme yaratır. 1.2 1.4 1.5TSI motorlarda bu fazlaca görülen bir olay, kaldı ki buji ve bobinlerden dolayı da olabiliyor. (Bizim yaşadığımız buji ve bobinden dolayıydı.)

-Motordan özellikle soğukken ilk marşta ses geliyorsa yağ pompanız sizlere ömür olabilir ya da süzgeçi tıkanmış olabilir. VW servisinde detaylı kotor yağ basıncı testi ve sonuçlarını isteyenilirsiniz, ileriki dönemlerde garantiniz bitse bile bu durum ile alakalıysa garanti kapsamına sokmaları gerekir. Bahsettiğiniz durumlar genellikle yağlama ve yağ buharlaşma-kartel havalandırma sistemi sıkıntılarındna dolayı olan durumlar.
 
Titreşim haricindekiler normal gibi, şanzıman double cluch yapınca da sıyırıyorsa biraz garip.

Bende 1.2T Astra K var, 3 silindir turbo + manuel bir araba. Bir tek ilk çalıştığında anlıyorsun 3 silindir olduğunu top patlamış gibi güm yapıyor :)

Ki sizin araba 4 silindir yani farklı bir titreşim olmaması lazım. Yağ yakma da.. Ben arabayı 26.000'de almıştım. 15.000'de bakım yapılmıştı, eksperde 1lt yağ eksikti. 30.000'de komple değişti, sonra 45.000'de eksiltmedi. Şu an 50.000'lerde.

Şanzıman, benim arabada da uzun zaman sonra çalıştırınca zor geçiyordu. Hatta ısınmış olsa da trafikte arada sıyırtmışlığım var 🙂

Opel'in vites kemikli olur dedik geçtik. i20 1.2 Manuel kiralamıştım onda da ilk denemede geriye geçmiyordu bazen. Yani çok zorlanmıyorsanız normal bir durum.
 
1- vibrasyon 3 silindirli tüm motorlarda aşağı yukarı aynıdır. Markadan markaya o titreşimi ne kadar izole ettikleri değişiyor. Maalesef Skoda'nın audi'den ucuz olma sebebi bu yalıtım seviyesi. Eskisine oranla arttıysa motor kulaklarını kontrol ettirin.

2- vag grubunun manuel şanzımanlarının tarifini yapmışsınız. Maalesef aşağı yukarı hepsi aynı. Çok sürücü dostu değiller.

3- 100k km, tsi motorların ortalama olarak iki bakım arasında bu kadar yağı eksiltmeye başlayacağı km'ler. normaldir.

4- servis doğru söylemiş. emisyon belasına motoru bir an önce ısıtabilmek için anormal şekilde avansı filan da bozup zengin karışımla motoru katalizörü ısıtıyor bu araçlar. öyle olunca da motor bi acayip çalışıyor.
Her anlattığınızı dikkatli bir şekilde okudum ancak 3 silindirle ne alakası var işin orasını çözemedim. Saygılar.
 
Öncelikle hem hayırlı olsun hem geçmiş olsun demek isterim.

-Şanzıman sıkıntısı klasik VAG manuel şanzımanı teyzemin Golf 7 manuel aracı sıfırken de yapıyordu arada şimdi de arada yapıyor. Genelde debriyaj merkezi yağ kaçırınca hava yapıyor hem de şanzıman yağı eskidiğinden oluyor. Baskı balata takımı, debriyaj hidroliği ve şanzıman yağı değişimiyle çözülür muhtemelen.

-Motordaki vibrasyon genelde PCV'den geri dönen yapın karbon tutmasıyla beraber emme manifolduna ve subaplarına yapışarak oradaki hava akışını istenilen durumun dışarı çıkmasına sebebiyet verip özellikle rolantide titretme yaratır. 1.2 1.4 1.5TSI motorlarda bu fazlaca görülen bir olay, kaldı ki buji ve bobinlerden dolayı da olabiliyor. (Bizim yaşadığımız buji ve bobinden dolayıydı.)

-Motordan özellikle soğukken ilk marşta ses geliyorsa yağ pompanız sizlere ömür olabilir ya da süzgeçi tıkanmış olabilir. VW servisinde detaylı kotor yağ basıncı testi ve sonuçlarını isteyenilirsiniz, ileriki dönemlerde garantiniz bitse bile bu durum ile alakalıysa garanti kapsamına sokmaları gerekir. Bahsettiğiniz durumlar genellikle yağlama ve yağ buharlaşma-kartel havalandırma sistemi sıkıntılarındna dolayı olan durumlar.
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim, şanzıman konusunda geri vites için bile bir çözüm bulabilsem benim için kafi ancak bu söylediklerinizi servis kapsamnıda araç arıza vermezken yaptırmam çok zor duruyor. Ben kafamda geri vites ve vibrasyon konusunu sürüş konforunu kötü etkilediği, etiketi altında gerekli işlemleri yaptırmayı planlıyorum. Ancak önerileriniz için çok teşekkür ederim.

Vibrasyon konusunda yaptığım detaylı araştırmada bu ihtimalin varlığını biliyordum, umarım karbon (kurum) temizliğini ciddiye alıp yaparlar yapmazlarsa bile parça değiştirmelerine razıyım aslında (yetkili servisin bir şekilde bu soruna çözüm bulacağını düşünüyorum eğer hiçbirine yanaşmazsa işim zor çünkü başka bir yerde yaptırmam zaten garantinin dışına çıkmam demek)

Motordan cold start esnasında bariz şekilde normalden farklı bir ses geliyor bunun da kronik/tipik bir tsi karakteri olduğunu okudum/gördüm servisim buna da normal dediği için bu konuda elimden çok bir şey gelemiyor maalesef. Skoda, Seat, VW hepsi aynı sanırım. (Bu problem ile alakalı birkaç farklı TR videosu var o kullanıcıların da dediği bu ses normal)
 
Her anlattığınızı dikkatli bir şekilde okudum ancak 3 silindirle ne alakası var işin orasını çözemedim. Saygılar.
Saygılar bizden.
Çözememeniz çok normal çünkü hakikaten 3 silindirle hiçbir alakası yok. :D Tamamen benim hatam, yazarken 1.0'lar ile karıştırdım, 3 silindirli gibi düşündüm. Fark ettiğimde de edit süresi çoktan geçmişti.

Titreşimin temel sebebi bence yine motor kulaklarıdır. Daha sonraki ihtimal volan olabilir. Motorun çalışma dengesini bozabilecek bir faktördür. Çok küçük ihtimal misfire ihtimali (yani bir şekilde 3 silindire düşmesi). Fakat o zaman sisteme mutlaka arıza düşerdi, haberiniz olurdu.
 
Titreşim haricindekiler normal gibi, şanzıman double cluch yapınca da sıyırıyorsa biraz garip.

Bende 1.2T Astra K var, 3 silindir turbo + manuel bir araba. Bir tek ilk çalıştığında anlıyorsun 3 silindir olduğunu top patlamış gibi güm yapıyor :)

Ki sizin araba 4 silindir yani farklı bir titreşim olmaması lazım. Yağ yakma da.. Ben arabayı 26.000'de almıştım. 15.000'de bakım yapılmıştı, eksperde 1lt yağ eksikti. 30.000'de komple değişti, sonra 45.000'de eksiltmedi. Şu an 50.000'lerde.

Şanzıman, benim arabada da uzun zaman sonra çalıştırınca zor geçiyordu. Hatta ısınmış olsa da trafikte arada sıyırtmışlığım var 🙂

Opel'in vites kemikli olur dedik geçtik. i20 1.2 Manuel kiralamıştım onda da ilk denemede geriye geçmiyordu bazen. Yani çok zorlanmıyorsanız normal bir durum.
Vites konusunda asıl problemim 'R' aracı geri vitese atarken yaşadığım sizinde dediğiniz gibi sıyırma işi, yoksa 1-2-3 vb. kombinasyonlarda büyük bir sorunum yok sadece demek ve anlatmak istediğim, konfor odaklı bir araca göre biraz sert geçmesi. Bunu muhakkak kullananlar demek istediğim daha iyi anlayacaktır. Ancak elbette vibrasyon ve yağ konusu muamma... Yağ ile ilgili en akılıma yatan seçenek çok ince ve viskozitesinin düşük olması ile motor içerisinde sıcaklığa yenik düşmesi.
 
Saygılar bizden.
Çözememeniz çok normal çünkü hakikaten 3 silindirle hiçbir alakası yok. :D Tamamen benim hatam, yazarken 1.0'lar ile karıştırdım, 3 silindirli gibi düşündüm. Fark ettiğimde de edit süresi çoktan geçmişti.

Titreşimin temel sebebi bence yine motor kulaklarıdır. Daha sonraki ihtimal volan olabilir. Motorun çalışma dengesini bozabilecek bir faktördür. Çok küçük ihtimal misfire ihtimali (yani bir şekilde 3 silindire düşmesi). Fakat o zaman sisteme mutlaka arıza düşerdi, haberiniz olurdu.
Olur o kadar karışıklıklar :) Sağlık olsun yine de değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi 3 silindire düşse muhakkak şu vakite kadar arıza ışığı yakardı bende ACT olduğu için 2 siliindire mi düşüyor diye düşündüm ancak hiçbir ibare göremiyorum 2 silindire düştüğüne dair ki ayrıca geçmişten günümüze artan bir problem olduğu için ilk günde olsa aynı şekilde hissetmeliydim veya ilk günkü gibi düzenli kalmalıydı. Maalesef böyle de olmadığına göre farklı bir problem var.
 
1- Motor veya şanzıman takozundan yapar. Mümkün mertebe orjinaliyle değişim gerekir. Ustaya motorun oynamasını göstermek lazım.

2- Önce ikiye sonra geriye takın bir süre. Geri viteste senkromeç yoktur. Özellikle VAG gibi kemikli his vermeye çalışıp şanzıman işini pek çözememiş firmalarda böyle şeyler oluyor.

3- Bu 0w20 yağlar, yakıt ekonomisinden de öte emisyon muhabbetine yaygınlaştı. Daha inceleri de var. 11 bin km'de 1 litre yağ eksiliyorsa ilk suçlu yağdır. Eksiltme değil bu arada, yakıyor. İlk etapta 0w30 öneririm. Fakat servis koymayabilir. O zaman da yağ tüketimi kabul edilecek.

4- Biraz da ilk madde kaynaklı. Fakat direkt enjeksiyon motorlar soğukta sesli çalışır. Özellikle yakıt pompası ve enjektörleri gürültülü. Soğukta çalışırken kaputu açıp mümkünse plastik kapağı da kaldırın. Şıkır şıkır enjektör sesi duyarsınız.
 
1- Motor veya şanzıman takozundan yapar. Mümkün mertebe orjinaliyle değişim gerekir. Ustaya motorun oynamasını göstermek lazım.

2- Önce ikiye sonra geriye takın bir süre. Geri viteste senkromeç yoktur. Özellikle VAG gibi kemikli his vermeye çalışıp şanzıman işini pek çözememiş firmalarda böyle şeyler oluyor.

3- Bu 0w20 yağlar, yakıt ekonomisinden de öte emisyon muhabbetine yaygınlaştı. Daha inceleri de var. 11 bin km'de 1 litre yağ eksiliyorsa ilk suçlu yağdır. Eksiltme değil bu arada, yakıyor. İlk etapta 0w30 öneririm. Fakat servis koymayabilir. O zaman da yağ tüketimi kabul edilecek.

4- Biraz da ilk madde kaynaklı. Fakat direkt enjeksiyon motorlar soğukta sesli çalışır. Özellikle yakıt pompası ve enjektörleri gürültülü. Soğukta çalışırken kaputu açıp mümkünse plastik kapağı da kaldırın. Şıkır şıkır enjektör sesi duyarsınız.
Merhaba değerli fikirleriniz için teşekkür ederim. Umarım sadece motor takozudur çünkü parçayı değiştirtme ihtimalleri var gibi duruyor. Ancak 4. maddede anlattığınız gibi her iki konu için de (1. ve 4.) motor sesini dinledim, rolantiye düştüğünde (1000rpm altında) motor bir bayılıyormuş gibi geliyor bunu elimi koyarak motor vibrasyonundan da anlayabiliyorum. Belki normaldir ve sesli çalıştığı için bana anormal geliyordur ancak ilginç ve alışması zor bir çalışma karakteri var. Servisimden ben de 0w30 motor yağı koymalarını isteyeceğim 100 bin km yi geçmiş bir araç için uzun vadeleri düşünmek lazım önemli olan motor parçalarının korunması.