1.6 tdci 115hp turbolag

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cemtokhay

Profesör
90
Araçta takriben 1450rpm'e kadar inanılmaz fazla turbolag var. Basit bir örnekle; kasisten geçtiniz hızınız 12-16km/s arası. Birinci vitese atmak istemediniz ve ikinci viteste kaldırdınız. Allah belanızı verdi. Gaza dip bassanız bile otomobil poposunu kaldırmıyor. Adeta inip arkadan ittiresiniz geliyor. Ne zaman ki devir karınca hızında 1400 civarlarına gelir o zaman kafanız koltuğa yapışıyor ve -10derece üzeri hava sıcaklığı+kış lastiği+ankara asfaltı etkisiyle- araç tork patlamasıyla patinaja kalıyor.
Bu sorunu daha önce tecrübe edip çözüme ulaştıran arkadaşlarımdan tavsiyeler istiyorum.
 
Hocam soğuk havalarda tdci motorun rölanti devri zaten 1200 rpm'den başlıyor, motor ısınana kadar ancak 1000 rpm'e kadar düşüyor ama -10 derece gibi sıcaklıklarda motor da zaten kolay kolay ısınmıyor.
Tdci motor 1750 rpm'de tam torkunu vermeye başlıyor, dolayısıyla 2. veya daha üst viteslerde 1400'lü devirlere düştüğünüz zaman, hele ki hızınız 10-15 kmh gibi çok düşüklerde seyir ediyorsa üşenmeyip bir alt vitese geçmeniz gerekiyor. 2.vitesteyseniz direkt 1'e almanız gerekiyor. Eğer üşenip bir alt vitese geçmeden gaz vermeye çalışırsanız yarım debriyaj+gaz şeklinde basarsanız daha az sıkıntı yaşarsınız ama pek tavsiye etmiyorum uzun vadede debriyaj balatasını bitiriyor. Yani turbo lag için söylediğiniz devir ve hız gerçekten düşük, öyle durumlarda dizel bir motorun lag vermesi normal.
 
Son düzenleme:
Arabanın gücünü hangi devirde ne kadar olduğunu öğrenin ona göre hareket edin 1400 devir zaten bir dizelin yürümesi için düşük bir devir 1700 bildiğim kadarıyla 1700 lerde max gücünü veriyor o devirlerde kullanmaya bakın.
 
Motordan motora değişiyor bu durum örneğin multijet ve cdti motorlarda alt devirler çok ölüdür ve üstüne gaz pedalı tepkisi de ölüdür. Ama tdi ve hdi motorlarda alt devirler doludur diğerlerine göre üzmez. Çok düşük devirde kullanmanın motorda kurum yapacağını, kurumun da yağ yakmaya sebep olacağını hatırlatayım.
 
Motordan motora değişiyor bu durum örneğin multijet ve cdti motorlarda alt devirler çok ölüdür ve üstüne gaz pedalı tepkisi de ölüdür. Ama tdi ve hdi motorlarda alt devirler doludur diğerlerine göre üzmez. Çok düşük devirde kullanmanın motorda kurum yapacağını, kurumun da yağ yakmaya sebep olacağını hatırlatayım.
Dci motor alt devirlerdeki boşluk konusunda favorimdir, durumu kotaracak kadar bile gaz yemiyor. Öyle 12-16 kmh yürüme hızlarında falanda değil yani, 3.vites 40 kmh ile çıkmaya başladığın bir yokuşta 2.vitese alıp hızın da 40'ın altına düşerse evlere şenlik, resmen öylece kal geliyor araca. Yokuşun başından 3.vites gazlayıp çıkacaksın ya da yokuşa gelmeden 2.ye düşüp öyle çıkacaksın.
 
Megane 4 dci için konuşuyorum
12 km/h gibi bir hızda 2 ile kalkarsanız araba tekliyor..Sonra toparlıyor ancak vites düşürmek daha mantıklı
15 km/h üzeri sorun olmuyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Megane 4 dci için konuşuyorum
12 km/h gibi bir hızda 2 ile kalkarsanız araba tekliyor..Sonra toparlıyor ancak vites düşürmek daha mantıklı
15 km/h üzeri sorun olmuyor
Megane 4 son kasa oluyor galiba. Son nesil dci motorlarda büyük ihtimal turbo boşluğu sorununu çözmüşlerdir zaten ki çözmeleri gerekir. Benim kullandığım megane 3'de maalesef ciddi boşluk vardı torkunu vermeye başladığı devire kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Dci motor alt devirlerdeki boşluk konusunda favorimdir, durumu kotaracak kadar bile gaz yemiyor. Öyle 12-16 kmh yürüme hızlarında falanda değil yani, 3.vites 40 kmh ile çıkmaya başladığın bir yokuşta 2.vitese alıp hızın da 40'ın altına düşerse evlere şenlik, resmen öylece kal geliyor araca. Yokuşun başından 3.vites gazlayıp çıkacaksın ya da yokuşa gelmeden 2.ye düşüp öyle çıkacaksın.
Dci motor kullanmadığım için bilemiyorum ama eski 1.9 kara dizeli güzeldi renaultun. 5.viteste 70 civarı hızda gazı kökleyince anında tepki veriyodu :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Cenk
Dci motor kullanmadığım için bilemiyorum ama eski 1.9 kara dizeli güzeldi renaultun. 5.viteste 70 civarı hızda gazı kökleyince anında tepki veriyodu :D
Yenileri de güzel dci motorların. Bir kaç yıl öncekilerde turbo boşluğu ve muadillerinden daha fazla gürültülü çalışma gibi sıkıntıları vardı ama son nesil dci motorlarda üstesinden geldiler gibi :)
 
Atmosferik candır be, turbo motorları devirsiz kullanırken manuel şanzımanla birlikte büyük sıkıntı oluyo. Yaşadığınız şehirde çok sık o hızlara düşmeniz gerekiyorsa eğer yazılımla alt devirleri güçlendirebilirsiniz, tabi ne kadar faydası olur bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ah ford neden böyle sorunların üstesinden gelemezsin ki. Önerileriniz ve aktardığınız bilgiler için çok teşekkür ederim.
Alışmışım otomatik vitese onun da etkisi büyük. Buna da alışırız elbette. Tekrar çok teşekkür ederim
 
Ah ford neden böyle sorunların üstesinden gelemezsin ki. Önerileriniz ve aktardığınız bilgiler için çok teşekkür ederim.
Alışmışım otomatik vitese onun da etkisi büyük. Buna da alışırız elbette. Tekrar çok teşekkür ederim
Aynı durum çift kavramalı şanzımana sahip otomatik vitesli araçlarda da oluyor merak etmeyin. Mesela dsg'li araçlarda trafikte kullandığınızda vitesi manuel moda alın tavsiyesi veriliyor. Çünkü sizin söylediğiniz hızlarda ( 12-16 kmh ) dsg şanzıman 2.vitesten 1'e düşürmek yerine 2'de kalıp yarım debriyaj yaparak motorun torkunu kullanarak devam etmeye çalışıyor ve turbo boşluğundan kaynaklı 2.vites yarım debriyaj yapıyor. Kavrama problemlerinin çıkmasındaki sebep de bu zaten. O yüzden söylediğiniz hızlarda her dizel araç mutlaka 1.vitesi ister.
 
Bu arada 1.5 tdci da bu sorun baya giderilmis
Normal sürüş hızlarında 1.6 tdci motorda da turbo lag çok çok az var. 3.vites 40-45 gibi hızlarla dik bir yokuşu dip gaz yapmadan dengeli şekilde çıkabiliyorsunuz devir 1750'nin altında olsa bile. Arkadaşın bahsetmiş olduğu yürüme hızlarında 2.viteste gaz yemiyor ama zaten o hızlarda 2.viteste motor da titremeye başlayıp 1.vitesi istiyor. 1.6 tdci motorun tam torkunu verdiği 1750 devirin altı tamamen ölü değil, gaza dengeli basarak normal bir hızlanma yapılabiliyor, 1750 devire geldiğinde ise boyun kırar cinsten öne atılmıyor hala dengeli devam ediyor. 1.5 tdci'da ise dediğin gibi bu daha da pürüzsüz hale getirilmiş. Ben 1.6 tdci motorda hiç turbo boşluğundan kaynaklı sıkıntı çekmedim, alt devirler hala aracı yürütüyor.
 
Normal sürüş hızlarında 1.6 tdci motorda da turbo lag çok çok az var. 3.vites 40-45 gibi hızlarla dik bir yokuşu dip gaz yapmadan dengeli şekilde çıkabiliyorsunuz devir 1750'nin altında olsa bile. Arkadaşın bahsetmiş olduğu yürüme hızlarında 2.viteste gaz yemiyor ama zaten o hızlarda 2.viteste motor da titremeye başlayıp 1.vitesi istiyor. 1.6 tdci motorun tam torkunu verdiği 1750 devirin altı tamamen ölü değil, gaza dengeli basarak normal bir hızlanma yapılabiliyor, 1750 devire geldiğinde ise boyun kırar cinsten öne atılmıyor hala dengeli devam ediyor. 1.5 tdci'da ise dediğin gibi bu daha da pürüzsüz hale getirilmiş. Ben 1.6 tdci motorda hiç turbo boşluğundan kaynaklı sıkıntı çekmedim, alt devirler hala aracı yürütüyor.
M-jet nasil ama
 
Arkadaşın 2016 1.6 mjet çift kavramalı giuliettasını sürme fırsatım oldu arabada 4 tane izbandut gibi herifle :D İlginç bir şekilde araba o ağırlığa rağmen 1000 devirde yürüyor. Yeni nesil Euro 6 motorların alt devirleri cidden canlı. Benim araba 1300-1400 devir altında tir tir titriyor. Tek bir sorun vardı, normal modda bile gaz devri çok hassas olduğu için yakıtı fazla tüketiyor, 7-7.5 civarı uzun dönemi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...