1.6 tdci 115hp turbolag

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cemtokhay

Profesör
90
Araçta takriben 1450rpm'e kadar inanılmaz fazla turbolag var. Basit bir örnekle; kasisten geçtiniz hızınız 12-16km/s arası. Birinci vitese atmak istemediniz ve ikinci viteste kaldırdınız. Allah belanızı verdi. Gaza dip bassanız bile otomobil poposunu kaldırmıyor. Adeta inip arkadan ittiresiniz geliyor. Ne zaman ki devir karınca hızında 1400 civarlarına gelir o zaman kafanız koltuğa yapışıyor ve -10derece üzeri hava sıcaklığı+kış lastiği+ankara asfaltı etkisiyle- araç tork patlamasıyla patinaja kalıyor.
Bu sorunu daha önce tecrübe edip çözüme ulaştıran arkadaşlarımdan tavsiyeler istiyorum.
 
Dizellerden Multijet, dci, yeni tdi'lar, crdi, d4-d, tdci motorları kullandım. Ama ben turbolag'ın en kralını Golf III 1.9TDI'da yaşamıştım. O kadar ölü halden o kadar büyük patlamayı başka hiçbir motorda deneyimlemedim. 1.6 tdci'ın durumu çok daha iyi. Genel dizel motor karakteri deyip geçmek lazım o kadarına.
 
Mjet hiç kullanmadım ama kullananlarda alt devirlerdeki boşluk hissini duydum, megane 3'deki dci motoru kullandım, torku vermeye başladı devire kadar gaza hiç bir tepkisi yok motorun. Dip de bassan tepki vermiyor dengeli de bassan vermiyor maalesef. Sanırım ona benzer yapısı var mjet'in.

Mjet Punto (2014) kullandım..Düşük devirlerde araç bayılıyor ben gitmem diyor, vites düşürmeye mecbur bırakıyor
Ama güncel kullandığım Megane 4'te devir düşük de olsa gazı bir volume arttırınca araç rahatça toparlıyor
Dci üniteyi uzun yıllar kullandım farklı farklı araçlarda..Yeni nesil dci'ların setupları gerçekten iyi yapılmış
 
Mjet Punto (2014) kullandım..Düşük devirlerde araç bayılıyor ben gitmem diyor, vites düşürmeye mecbur bırakıyor
Ama güncel kullandığım Megane 4'te devir düşük de olsa gazı bir volume arttırınca araç rahatça toparlıyor
Dci üniteyi uzun yıllar kullandım farklı farklı araçlarda..Yeni nesil dci'ların setupları gerçekten iyi yapılmış
Mjet2'lerde turbolag çok azalmış, arabalar sorunsuz yürüyor. Ama eskilerinde 2000devir altında sıkıntı yaratabiliyordu. Özellikle Astra H ve Meriva'da 1.3cdti motorları, Linea'da da Multijet'i kullandım. O tarz ağır kasalarda daha fazla rahatsızlık veriyordu bu durum. Punto ve Albea'da durumlar nispeten iyiydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Cenk
Mjet2'lerde turbolag çok azalmış, arabalar sorunsuz yürüyor. Ama eskilerinde 2000devir altında sıkıntı yaratabiliyordu. Özellikle Astra H ve Meriva'da 1.3cdti motorları, Linea'da da Multijet'i kullandım. O tarz ağır kasalarda daha fazla rahatsızlık veriyordu bu durum. Punto ve Albea'da durumlar nispeten iyiydi.

Daha önce mjet kullanmamıştım.İlk defa 2014 punto'da kullandım..
Yani aslında yazıda bahsedilen çok ekstra bir durum.Punto örneğini de bu duruma istinaden verdim.Bence arabayı o kadar zorlamanın gereği bile yok.. Yani bana kalırsa 12 km/h ile giderken zahmet olacak ama 1 vitese takıver araba gitmiyorsa ;)
 
Mjet Punto (2014) kullandım..Düşük devirlerde araç bayılıyor ben gitmem diyor, vites düşürmeye mecbur bırakıyor
Ama güncel kullandığım Megane 4'te devir düşük de olsa gazı bir volume arttırınca araç rahatça toparlıyor
Dci üniteyi uzun yıllar kullandım farklı farklı araçlarda..Yeni nesil dci'ların setupları gerçekten iyi yapılmış
Çok kısa bir süre linea kullanmıştım onda da boşluk vardı ama en çok boşluğu dediğim gibi megane 3'ün dci motorunda gördüm, hatta bir sıkıntısı mı var acaba diye sormuştum kendi kendime. Daha sonradan muhakkak düzeltmişlerdir, artık çoğu yeni nesil dizelde turbo lag mümkün olduğunca azaltılmış vaziyette zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
@berkertekin yeni motorların turbolaglerinin az olmasının sebebi bana sorarsanız daha küçük intercooler ve turbodan daha fazla güç çıkarmaları, ayrıca çözemedim ama alt devirlerin canlı olma sebebi yarım kavrama yapan çift kavramada olabilir.
Ben de otomatik vitesli araçların yarım debriyaj yaparak alt devirlerdeki ölülüğü gidermeye çalıştığını düşünüyorum ki zaten kavrama problemleri hep bu sebepten oluyor.
 
Yaşadığınız problem normal geldi bana arabanın detaylı özelliklerine bakmadan yorum yapacak olursak gecikme yaşanabilir tabii ki.
Ama çok ciddi zorlanma varsa eğer, katalitik ve dpf 'nin durumuna bakmak lazım tıkanmış olabilir. Aracı açık yolda 3500 devirlerde 10-15 dk kullanın vites çok farketmez. Kurumlar yansın biraz.
Ayrıca düz boru kat boşaltma işlemleri back pressure ı düşürür ve alt devirler daha çok ölür. Ancak üst devirlerde de daha rahat yürür. eğer downpipe gibi bir işlem yapılacaksa yazılım da lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve bt
@OzanDnz bende kat iptali var ve yazılım yok, hem alt hem de üst devirlerim çok canlandı, o olay tam bir şehir efsanesi, millet kat ile birlikte orta susturucuyuda iptal ediyor, sonra alt devirlerim öldü, e onun sebebi kat değilki orta susturucu işte.
 
1.5 TDCİ ford motorunda gerçekten boşluk hiç yok.1.6 TDI Leon ve 1.6 Multijet Doblo da sinir eden bir boşluk vardı ben kullandigimda yanlız turbo girincede devreye boşluk olan araçlar genellikle daha canlı oluyor.aracinizin tork eğrisine bakıp ona göre kullaniminizi guncelleyin derim
 
bu motordan motora göre değişir,bizim 1.6 tdi dsg jettanın alt devirleri 2.0 tdi caddye göre daha ölüydü 1.6 tourneo courier var onunda alt devirleri ölü ama zaten her dizel motorun kendine göre max tork eğrisi var mesela c maxdeki 1.6 tdci 1300de veriyor bizim caddyde 1300de veriyor ve alt devirleri çok canlı araba 15-20kmde 2.viteste çok iyi yürüyo ama aynısını 1.6 tdi jettada yaptığında araba titriyor çünkü torku daha yüksek devirde veriyor hangi devirde veriyosa ona göre kullanmanız lazım bu her dizelde olabilir,ki -10 demişsiniz sanırım ? -10 çok düşük sıcaklık 15-20dk kullanmanız lazım aracı
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Yenileri de güzel dci motorların. Bir kaç yıl öncekilerde turbo boşluğu ve muadillerinden daha fazla gürültülü çalışma gibi sıkıntıları vardı ama son nesil dci motorlarda üstesinden geldiler gibi :)
dci'mı sessiz ? :D:D benim en sessiz kullandığım 2 dizel 1.6 tdi ve 1.5 tdci en seslisi duyduğum 1.5 dci'dı sanırım cla'da gargargar traktör sesi geliyordu
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Cenk
dci'mı sessiz ? :D:D benim en sessiz kullandığım 2 dizel 1.6 tdi ve 1.5 tdci en seslisi duyduğum 1.5 dci'dı sanırım cla'da gargargar traktör sesi geliyordu
Yok sessizlik açısından değil de alt devirdeki turbo boşluğu açısından üstesinden geldiler demek istedim. Yoksa dci motor piyasadaki en gürültülü çalışan ilk 3 motor içine girer :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Tdi Dsg kombinasyonu da trafikte yarı kavrama yapıyor.4x li hızlarda yokuş çıkarken 4 e atma gibi fantezisi var arada direk kulakçıktan 3 e alıyorum araba titriyor çünkü :)
O hızds çoğu dizel 1.vitesi istiyor zaten normal bu yaşadığınız


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Arkadaşın 2016 1.6 mjet çift kavramalı giuliettasını sürme fırsatım oldu arabada 4 tane izbandut gibi herifle :D İlginç bir şekilde araba o ağırlığa rağmen 1000 devirde yürüyor. Yeni nesil Euro 6 motorların alt devirleri cidden canlı. Benim araba 1300-1400 devir altında tir tir titriyor. Tek bir sorun vardı, normal modda bile gaz devri çok hassas olduğu için yakıtı fazla tüketiyor, 7-7.5 civarı uzun dönemi.
Valla giulietta candir yaaa
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
@Ozgur Gunes abi ben o intercooler kucultme mevzusuna katilmiyorum yaa. Bence sekmanlardaki surtunme azaltil mis ve krankla volan hafifletilmis cunku hani tamam besleme mevzusundada bi modofikasyon olabilir ama multijet2 ler relantiden peek torkun verildigi devire kadar daha rahat ve daha istekli devirlenmeye basliyor ki bence bu beslemeyle alakali degil daha cok demir ekipmanla yani alt yapiyla
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...