1.6 tdi dsg golfe yazılım yapılmalımı?

1.6 TDİ DSG Golfe yazılım yapılmali mi?

  • Evet, işi bilen bir kisi yaparsa neden olmasin.

    Kullanılan: 18 30.5%
  • Hayır, dsg sorun çıkarabilir.

    Kullanılan: 41 69.5%

  • Kullanılan toplam oy
    59
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Aygen

Profesör
87
27
Marka
Audi
Evet arkadaşlar Başlıkta da belirttigim gibi tdi dsg golf e yazılım yaptırmak isitiyorum. Sizce yapılırmı, sağlıklı olur mu?
 
B seçeneğini işaretlesemde piyasada 1.6 TDI DSG'ye yazılım yapan sayısı epey fazla, DSG'yi özenli kullanırsanız aracınız sıkıntı çıkarmaz, ha çıkardı diyelim, obd den yazılımı sildirip doğuş a gidersin, anlamazlar bile yazılımı. Umarım bakımlara yetkilide devam ediyorsunuzdur :) Ayrıca yazılım TDI DSG deki gereksiz hantallığı alıyor, en azından sürüş konforu için yaptırmak lazım.
 
Son düzenleme:
2012 TDI DSG MK2 Leon kullanıyorum.
MG Remaps tarafından stage 1 yazılım yaptırdım
kavramanızın durumu iyiyse yaptırın... Ama titreme, vuruntu vs. varsa kavramayı değiştirdikten sonra yaptırın
Benim aracımın şanzımanında, yazılımdan önce de titreme vardı yazılımın ilk zamanlarında hayvan gibi şeyaptığım için dsgyi yedim.
Ayrıca,Yakıt tüketimi düştü, ara hızlanmalar iyileşti, egr dpf iptali var 4.000 devirden sonra duman atıyor
 
Son düzenleme:
2012 TDI DSG MK2 Leon kullanıyorum.
MG Remaps tarafından stage 1 yazılım yaptırdım
kavramanızın durumu iyiyse yaptırın... Ama titreme, vurntu vs. varsa kavramayı değiştirdikten sonra yaptırın
Yakıt tüketimi düştü, ara hızlanmalar iyileşti, egr dpf iptali var 4.000 devirden sonra duman atıyor
Hocam 1.2 tsi kullaniyorum bnde aslinda hep tereddutlu bakiyorum
Kac km dir yazilimli kullaniyorsunuz?
Sehir disi tüketimi yazilimda once ne kadar di simdi ne kadar?
 
Benim şu DSG'de anlamadığım nokta, bu kavrama değişimi neden bu kadar büyütülüyor? Manuel arabada baskı-balata bitince değiştiriyorsak DSG'de de kavrama bitince değiştiriliyor işte, sanayide bildiğim kadarıyla değişimi yapılırsa en fazla 5-6 bin lira masraf çıkıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokhanatesoglu
@gokhanatesoglu siz sıfır korku ile yaptırabilirsiniz zaten yazılım, DQ200 şanzıman(tdi,1.4tsi ile aynı) var, yani 250 torka kadar dayandığı zaten üretici onaylı. Üstü tam bir soru işareti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokhanatesoglu
Hocam 1.2 tsi kullaniyorum bnde aslinda hep tereddutlu bakiyorum
Kac km dir yazilimli kullaniyorsunuz?
Sehir disi tüketimi yazilimda once ne kadar di simdi ne kadar?

1000 kilometreyi geçti, yazılımlı kullanalı. Günlük en az 90+ Km yol yapıyorum.
Uzun yola, henüz çıkamadım ama, diğer yazılımlı kullanan tanıdıklarım uzun yolda 3.5-4 lt yaktıklarının fotosunu atıyorlar.
İstanbul Şehir içi trafikte (Avrupa Yakası beşiktaş, şişli, mecidiyeköy, kağıthane alibeyköy çevresi ) 6.2 lt klima kısık açık genelde
Haftanın 4 günü akfırata gidiyorum. Sabahları beşiktaş, 1. Köprü, altunizade, şile yolundan akfırata. akşam ise temden 1. Köprüden dönüş toplamda 96 km civarı düzgün kullanırsam 4.6 lt / 100 km gösteriyor yol bilgisayarı.
Grupta MK3 leonla 1.2 tsi yazılımlı 6.5 lt yakan varmış.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokhanatesoglu
1000 kilometreyi geçti, yazılımlı kullanalı. Günlük en az 90+ Km yol yapıyorum.
Uzun yola, henüz çıkamadım ama, diğer yazılımlı kullanan tanıdıklarım uzun yolda 3.5-4 lt yaktıklarının fotosunu atıyorlar.
İstanbul Şehir içi trafikte (Avrupa Yakası beşiktaş, şişli, mecidiyeköy, kağıthane alibeyköy çevresi ) 6.2 lt klima kısık açık genelde
Haftanın 4 günü akfırata gidiyorum. Sabahları beşiktaş, 1. Köprü, altunizade, şile yolundan akfırata. akşam ise temden 1. Köprüden dönüş toplamda 96 km civarı düzgün kullanırsam 4.6 lt / 100 km gösteriyor yol bilgisayarı.
Grupta MK3 leonla 1.2 tsi yazılımlı 6.5 lt yakan varmış.
Ben genelde sehir disi yuzde 70 sehir ici yuzde 30 kullaniyorum arada bir keyfine gazlarim son 2500 km ortalamam 5.0 litre sadece fazla yol yaptigim icin motora sikintisi olurmu die tereddutlerim var biraz cunku senede 30 bin civari yapiyorum
 
Ben genelde sehir disi yuzde 70 sehir ici yuzde 30 kullaniyorum arada bir keyfine gazlarim son 2500 km ortalamam 5.0 litre sadece fazla yol yaptigim icin motora sikintisi olurmu die tereddutlerim var biraz cunku senede 30 bin civari yapiyorum

bakımını zamanı gelmeden bi tık erken yaptırsanız. çalıştırıp, stop ettirmeden önce bir müddet bekleseniz, aşırı da zorlamazsanız herhangi bir şey olacağını düşünmüyorum.
 
Benim şu DSG'de anlamadığım nokta, bu kavrama değişimi neden bu kadar büyütülüyor? Manuel arabada baskı-balata bitince değiştiriyorsak DSG'de de kavrama bitince değiştiriliyor işte, sanayide bildiğim kadarıyla değişimi yapılırsa en fazla 5-6 bin lira masraf çıkıyor.
ben anlatayım.manuelde 100 bınde degısıyorsa dsg de 50 bınde degısıyor ornegın. masrafı da kac katı sız zaten belırtmıssınız. dsg dıger otomatıkler gıbı degıl. evet daha hızlı oldugu net ama daha dusuk toleranslı. ozellıkle prensıplerını bılmeyen ınsanların kullanımına hıc katlanır halıde yok. ve dıgerlerıne gore bozulma rıskı ( eskı kasalarda ozellıkle) cok daha fazla.
olay sadece dsg degıl aslında. vw denınce akla ılk dogus gelır bende. ınternette dsg bozuldu ama bana kıtledıler kullanıcı hatası dedıler deyıp tonlarca para bayılanlar oldukca benım eskı kasalardakı dsg korkum devam eder bu gıdısle
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve sputnik
Dsg nasıl bu kadar hızlı önce onu iyi bilmek lazım .Bilindiği üzere kuru kavrama yani yağ yok(çok az olsada var sayılmaz).Yağli çift kavramalar(vw ninkide dahil) hep daha yavaş geçişlere sahip.cunku çok ciddi miktarda şanzımanda yağ var ve bu yağ şanzımanı gerçekten yoğun baskıdan koruyor ancak geçiş hızını yavaşlatıyor.ford powershift teki sorunu çözmek için çok emek harcadi ama ilk yaptığı şey yağlı sistemi kullanmak oldu(özellikle torklu dizel araçlarında)gayet guzel başarılı oldu .inanin powershift kuru olsa 1.5 TDCİ deki 300 tork la çıksa piyasaya sürekli sorun çıkarır .
Sonuç,benzinli araclar için(vw de) yazılıma karşı olmama rağmen olabilir ama Torku yüksek olan dizel araclarda kesinlikle kuru kavramaya o kadar tork yüklememek gerektiğini düşünüyorum .
 
Dsg nasıl bu kadar hızlı önce onu iyi bilmek lazım .Bilindiği üzere kuru kavrama yani yağ yok(çok az olsada var sayılmaz).Yağli çift kavramalar(vw ninkide dahil) hep daha yavaş geçişlere sahip.cunku çok ciddi miktarda şanzımanda yağ var ve bu yağ şanzımanı gerçekten yoğun baskıdan koruyor ancak geçiş hızını yavaşlatıyor.ford powershift teki sorunu çözmek için çok emek harcadi ama ilk yaptığı şey yağlı sistemi kullanmak oldu(özellikle torklu dizel araçlarında)gayet guzel başarılı oldu .inanin powershift kuru olsa 1.5 TDCİ deki 300 tork la çıksa piyasaya sürekli sorun çıkarır .
Sonuç,benzinli araclar için(vw de) yazılıma karşı olmama rağmen olabilir ama Torku yüksek olan dizel araclarda kesinlikle kuru kavramaya o kadar tork yüklememek gerektiğini düşünüyorum .
12k daki 1.6 atmosferik fiesta kuru kavramanın saçmaladığı oluyordu dizelde kullanmamaları çok iyi bir karar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Ben yazılım önermiyorum şahsen bunun daha önceleri bir çok kez @motorsinann açıklamasını yaptı yazılım ile basit bir hp tork artışı değil motorun çalışma prensibinide değiştiriyorsunuz zaten yazılım dünyası başlı başına muamma herkes işinde birinci her kafadan farklı bir ses herkes en iyi yazılımcı deneme yanılma yöntemiyle bulmaya çalışırsınız sonra dsgniz hatalı yazılımdan patlar ortada kalırsınız masrafıda cabası bence hele ki dizel araçta hiç bulaşmayın yazılım işine mis binin aracınıza
 
@Koraykaya ben katılmıyorum, yazılım yapılacak araba var yapılmayacak araba var, bunun farkında olmak önemli, tdi motorunda yazılımdan sıkıntı yaşayan bir kişi bile duymadım daha, zaten en cahil adam bile tdi da iyi bir yazılım atıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Valla ben yazılım attırdım ama bir kaç ay sonra sildirdim sorun olmadı sadece olacağından korktum. Arkadaş 2 yıl boyunca yazılımlı 3 silindir 1.4 tdi fabia sw kullandı orjinali 75 hp 105 hpye çıkmıştı eğlencelerde burnoutlar mı dersiniz donutlar mı dersiniz rollingler mi dersiniz afedersiniz arabanın ağzına yaptı gram acıması yoktu şu an hala aynı ve motorunda hiç bir sıkıntısı yok sadece bu yaptıkları yüzünden akslar ve baskı balata değişti 2 yıl içerisinde. Belki şans işidir biz sakınırız bir yeri bozulur :D
 
@Koraykaya ben katılmıyorum, yazılım yapılacak araba var yapılmayacak araba var, bunun farkında olmak önemli, tdi motorunda yazılımdan sıkıntı yaşayan bir kişi bile duymadım daha, zaten en cahil adam bile tdi da iyi bir yazılım atıyor.

Benim şahsi düşüncem adam tonla arge yapıp araç yazılım geliştiriyor ortaya arabayı çıkarıyor türlü testlerden sonra bi yarım akıllıda gelip üstüne yazılım yapıyor her türlü motor ömrünü kısaltır yazılıp parçalara daha fazla yük binmesine yüksek ısılı yanmalardan dolayı parçalarda kısa sürede aşınır ben arabanın kimyasını bozmaya gerek görmüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bakın arkadaşlar, mühendisler yok ar-ge yapıyor zart zurt gibi cevaplarla rica ediyorum gelmeyin, bu forumda bu basit cevabı herkes yazabiliyor, tabikide yapıyorlar ama gidip 1.6 tdi 90 hp lik polo ile 1.6 tdi 105 lik golf arasında sadece yazılım farkı oluyor. Ayrıca o ar-ge yapıyorlar dediğiniz mühendisler bir ton hata yapıyor, örnek olarak 1.5 crdi 110 hp lik acentlerin zırt pırt turbosu patladığı için servise gelen araçları 90 hp ye düşürüyorlar, bu mu ar-ge? Bütün dünyada yazılımcılar bu işleri tecrübe ile yapıyor, aslında baktığınız zaman markalarda bu işi tecrübe ile yapıyor, BMW 2002'de ar-ge sine başladığı motor için tam 5 yıl boyunca mini-peugeot'u kobay olarak kullandı, ondan sonra kendi araçlarına o motoru koymaya başladı. Eğer bir motor piyasadaki yazılımcıların yazılımı ile sorun çıkarmıyorsa rahatlıkla yazılım yapılabilir. Arkadaşım 1.6 tdi dsg Octavia'sına yazılım yaptırdı, burdan İstanbul'a full dip gaz gitti, ortalaması 10 litre öyle söyleyeyim, bilmem kaç defa yaptı bunu sıkıntı çıkmadı, bu işte tecrübedir, demekki sıkıntı çıkmıyor, ben kendi kia'm ile sadece 15 dk dipgaz yaptım sıkıntı çıktı, demekki her araç aynı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Bakın arkadaşlar, mühendisler yok ar-ge yapıyor zart zurt gibi cevaplarla rica ediyorum gelmeyin, bu forumda bu basit cevabı herkes yazabiliyor, tabikide yapıyorlar ama gidip 1.6 tdi 90 hp lik polo ile 1.6 tdi 105 lik golf arasında sadece yazılım farkı oluyor. Ayrıca o ar-ge yapıyorlar dediğiniz mühendisler bir ton hata yapıyor, örnek olarak 1.5 crdi 110 hp lik acentlerin zırt pırt turbosu patladığı için servise gelen araçları 90 hp ye düşürüyorlar, bu mu ar-ge? Bütün dünyada yazılımcılar bu işleri tecrübe ile yapıyor, aslında baktığınız zaman markalarda bu işi tecrübe ile yapıyor, BMW 2002'de ar-ge sine başladığı motor için tam 5 yıl boyunca mini-peugeot'u kobay olarak kullandı, ondan sonra kendi araçlarına o motoru koymaya başladı. Eğer bir motor piyasadaki yazılımcıların yazılımı ile sorun çıkarmıyorsa rahatlıkla yazılım yapılabilir. Arkadaşım 1.6 tdi dsg Octavia'sına yazılım yaptırdı, burdan İstanbul'a full dip gaz gitti, ortalaması 10 litre öyle söyleyeyim, bilmem kaç defa yaptı bunu sıkıntı çıkmadı, bu işte tecrübedir, demekki sıkıntı çıkmıyor, ben kendi kia'm ile sadece 15 dk dipgaz yaptım sıkıntı çıktı, demekki her araç aynı değil.
Birsey ekleyeyim polo ve golf un aktarim organlari ayni degil.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...