1.6 tdi dsg golfe yazılım yapılmalımı?

1.6 TDİ DSG Golfe yazılım yapılmali mi?

  • Evet, işi bilen bir kisi yaparsa neden olmasin.

    Kullanılan: 18 30.5%
  • Hayır, dsg sorun çıkarabilir.

    Kullanılan: 41 69.5%

  • Kullanılan toplam oy
    59
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yazılım konusunda herkesin aynı görüşte olmasını beklemiyorum ama her konuda benzer muhabbetler dönüyor. Orta nokta bulunamayacak gibi ama şahsi görüşüm yazılım yapılacak araba var yapılmayacak araba var. Kimisi stock binmeyi seviyorum yazılım yaptırmak yerine daha güçlü araba alırım der kimisi de ben arabamı çok seviyorum ama biraz daha güçlensin der. Çokta şey yapmamak lazım yani :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Porsche
Sizlere 2 adet yazılım yapılmış araba videosu, birisininki 130 bin km sıkıntısız kullanıldı, diğeri korkudan daha 20 binde yazılım sildirdi:


 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
3 arkadaşım da 1.6 tdi dsg var. üçü de yazılımlı. 2 farklı firmadan. cayır cayır gazlıyorlar. şuan sorun yok. bir işe kalkacaksanız işi ehline yaptırın. ancak sizin de kullanıcı olarak bilinçli olmanız lazım. arabaya it muamelesi yapmanın alemi yok:
1.yağına 1000km'de bir bakacaksın.
2.Bujlere 10000de bir bakacaksın.
3.motor suyunu kontrol edeceksin.
4.soğutma borularında kaçak var mı yok mu kontrol edeceksin.
5.sürekli top speed de gitmeyeceksin.
6.arabayı ilk çalıştırdığında 1dk, uzun yoldan geldiğinde 1dk rolanti de bekleyeceksin.
7. arabayı şanzımana değil el frenine oturtup öyle p'ye alacaksın
8.arabanın bakımını 15k'da değil belki 10 12k da yaptıracaksın
9.bobinleri vaktinden önce değiştireceksin.

bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur demişler. bazıları istiyor ki arabayı yükliyim,it muamalesi yapayım ama arabanın gıkı çıkmasın ÇIKARSA DANDİKTİR. YAV HE HE.

yine de sorun çıkarsa canınız sağolsun. hayat bu
 
3 arkadaşım da 1.6 tdi dsg var. üçü de yazılımlı. 2 farklı firmadan. cayır cayır gazlıyorlar. şuan sorun yok. bir işe kalkacaksanız işi ehline yaptırın. ancak sizin de kullanıcı olarak bilinçli olmanız lazım. arabaya it muamelesi yapmanın alemi yok:
1.yağına 1000km'de bir bakacaksın.
2.Bujlere 10000de bir bakacaksın.
3.motor suyunu kontrol edeceksin.
4.soğutma borularında kaçak var mı yok mu kontrol edeceksin.
5.sürekli top speed de gitmeyeceksin.
6.arabayı ilk çalıştırdığında 1dk, uzun yoldan geldiğinde 1dk rolanti de bekleyeceksin.
7. arabayı şanzımana değil el frenine oturtup öyle p'ye alacaksın
8.arabanın bakımını 15k'da değil belki 10 12k da yaptıracaksın
9.bobinleri vaktinden önce değiştireceksin.

bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur demişler. bazıları istiyor ki arabayı yükliyim,it muamalesi yapayım ama arabanın gıkı çıkmasın ÇIKARSA DANDİKTİR. YAV HE HE.

yine de sorun çıkarsa canınız sağolsun. hayat bu
yorumunuza şiddetle katılıyorum burda kastettikleriniz aslında beni üstte yazdığım mesajı açıklar nitelikte @Ozgur Gunes dediğiniz gibi artık bunları herkes diyor bunlarla gelmeyin diyorsunuz ama gördüğünüz gibi yazılım motora fazla yük bindirip yıpratıp aşındırıyor buda ayrı masraf ve para demek oluyor yani yazılımın eksisi yok diyemezsiniz kaldıki arge ve otomotiv sektöründe çalışan mühendislerinda hata yaptığını söylemişsiniz hata tabikide olur ama bunun sürekliliğine bakmak lazım 10 gr beyinli adamla ar-ge ekibinde bulunan mühendisin bilgi birikim donanım ve hata payını bir tutamazsınız burda milyon dolarlık yatırımlardan bahsediyoruz. Ar-ge ekibindeki mühendisin yaptığı hatayı yazılımcı düzeltiyor falan diye bir cevapla gelmeyin lütfen mühendis olan arkadaşlara saygısızlık olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bir tanıdığım 1.6 tdi dsg rapid kullanıyor. Araba yazılımlı 145 bg 320 nm tork var şuan. Stage 1 yazılım var. 1 yıldan uzun süredir kullanıyor. 20k km yapmıştır çok rahat hiçbir sıkıntı yaşamadı, gayet memnun. Servis olayında da hiçbir sıkıntı yaşamadı. İşini bilen bir yerde yazılım yaptırılabilir. Hiçbir sorun çıkmaz doğru bakıldığı ve kullanıldığı sürece ki zaten bir şeye düzgün bakmazsan özensiz kullanırsan o şey illaki bozulur. Yazılım olayına da bu gözle bakıyorum ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Bedirhan
Taşıtlar mekaniğinde EKS dediğimiz olay var,
binek araçlarda 1.5 -1.7 arası ağır vasıtalarda 2.5 kata kadar yükseliyor yani bir motorun torku 120 nm civarındaysa kavramanın torku 180nm civarında olmalıdır ki güç kaybı ( kaçırma ) yapmadan aktarma organlarına gitsin,
şimdi siz kavramaya herhangi bir işlem yapmıyorsunuz motor torkunu yüklüyorsunuz, zaten bu işi bilen kişilerin asla yapmayacağı iş yazılımdır, her şeye zarar
 
Stock Mokka'yla ruh hastası gibi gazladığım zaman basit bir matematikle yağ 3000-4000km sonra bitiyor. Bakımları stock araç gibi yaptırılan, kalitesi düşük yağ kullanılan arabalarda yazılım işine sakın girmeyin. Başka bir durum da DSG, şanzıman kodunu öğrenip tork dayanımına mutlaka bakın ama baksanız bile DSG'nin ne mal olduğu ortada, yapacak bir şey yok..
 
Otomobilinizin bozulmasına yahut yıpranmasına karşı alabileceğiniz maksimum riski ifade ediyor aslında yazılım. Çünkü yazılım mevzusunun, yere düşürürsen kırılır, gibisinden genel geçer bir sonucu yoktur. İhtimaller üzerinden sonuca varılan bir şey. Neticede bir cismin sahip olduğu potansiyelinin üzerine çıkarsanız yahut sahip olduğu potansiyelin limitlerini zorlarsanız arıza çıkarma ihtimali oldukça yükselecektir. Sizin yazılımdan sonra otomobile iyi bakmanız yazılımın doğurabileceği sıkıntıları ortadan kaldırmaz, sadece olası kötü ihtimalleri azaltır hepsi bu. O yüzden yazılım bence zararlı - bence zararsız gibi kesin yargılara varmaya çalışmak ve bunu da dikte etmeye çalışmak saçma. Yazılımı yaptırıyorsan, ne kadar iyi bakarsan bak, arıza riskini artırmış oluyorsun ve bu riske maddi - manevi katlanabileceğini düşünenlerin yaptıracağı bir şey olmalıdır.
 
Son düzenleme:
O yüzden yazılım bence zararlı - bence zararsız gibi kesin yargılara varmaya çalışmak ve bunu da dikte etmeye çalışmak saçma. Yazılımı yaptırıyorsan, ne kadar iyi bakarsan bak, arıza riskini artırmış oluyorsun ve bu riske maddi - manevi katlanabileceğini düşünenlerin yaptıracağı bir şey olmalıdır.

bu kısmına katılıyorum
 
Taşıtlar mekaniğinde EKS dediğimiz olay var,
binek araçlarda 1.5 -1.7 arası ağır vasıtalarda 2.5 kata kadar yükseliyor yani bir motorun torku 120 nm civarındaysa kavramanın torku 180nm civarında olmalıdır ki güç kaybı ( kaçırma ) yapmadan aktarma organlarına gitsin,
şimdi siz kavramaya herhangi bir işlem yapmıyorsunuz motor torkunu yüklüyorsunuz, zaten bu işi bilen kişilerin asla yapmayacağı iş yazılımdır, her şeye zarar
zaten m performance,amg,brabus,apr vs vs. boşuna var haklısın Sinan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
arkadaşlar isteyen yaptırır isteyen yaptırmaz da şu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan kesimin sürekli bu konuda ahkam kesmesi sadece onlara araştırmayıp inanan insanları yanlış yönlendirmelerine sebep oluyor. dedikodu dediğiniz şey de aynen bu şekilde yayılıyor işte. şurada yazılım hakkında ahkam kesenlerin çoğunun konudan haberi dahi yok.

az önce yukarda maddelediğim gibi bu işin altına girebilecek kesim hem bu işe meraklı olmalı hem de arabasına bakmalıdır. birşeyden anlamayan akıllı bıdıkların zaten modifiye işine girmemesi onlar için ve arabaları için mantıklı bir seçenek olacaktır.

herkese sahip oldukları ile mutluluklar diliyorum. allah kaza bela vermesin.
 
Son düzenleme:
3 arkadaşım da 1.6 tdi dsg var. üçü de yazılımlı. 2 farklı firmadan. cayır cayır gazlıyorlar. şuan sorun yok. bir işe kalkacaksanız işi ehline yaptırın. ancak sizin de kullanıcı olarak bilinçli olmanız lazım. arabaya it muamelesi yapmanın alemi yok:
1.yağına 1000km'de bir bakacaksın.
2.Bujlere 10000de bir bakacaksın.
3.motor suyunu kontrol edeceksin.
4.soğutma borularında kaçak var mı yok mu kontrol edeceksin.
5.sürekli top speed de gitmeyeceksin.
6.arabayı ilk çalıştırdığında 1dk, uzun yoldan geldiğinde 1dk rolanti de bekleyeceksin.
7. arabayı şanzımana değil el frenine oturtup öyle p'ye alacaksın
8.arabanın bakımını 15k'da değil belki 10 12k da yaptıracaksın
9.bobinleri vaktinden önce değiştireceksin.

bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur demişler. bazıları istiyor ki arabayı yükliyim,it muamalesi yapayım ama arabanın gıkı çıkmasın ÇIKARSA DANDİKTİR. YAV HE HE.

yine de sorun çıkarsa canınız sağolsun. hayat bu


Daha güzel açıklanamazdı sanırım
 
Vallahi bu işler ilgi, zevk, zaman ve maddiyat meselesiyle alakalı tamamen. Bazı insanlar yazılım dahil araçlarıyla uğraşmayı seviyor. Focusclubtr'de 110-120 bin liralık 1.5 tdci titanium ps aracına o kadar para verip oem navigasyon, geri görüş kamerası, bodykit, ısıtmalı ön koltuk, adaptif bi xenon far v.s gibi donanımları yurt dışından arayıp bulup getirerek aracına kendisi yapan insanlar var. Anlayamadığı mevzularda da tanıdığı ustalardan yardım alıyorlar. Bu donanımları eklemek de öyle kolay iş değil, otomobillerin beyinleri bilgisayardan farksız. Bir yerden müdahale ediyorsun öbür taraf direkt arıza veriyor. Bu mevzuların oluşturabileceği risklerin yazılım işinden çok çok da bir farkı yok. Yani tekrar tekrar anlatmak istediğim, bu konular hep zevk-zaman-maddiyat işidir. Ben otomobilime gelebilecek potansiyel bir zararı göze alamıyorum o yüzden zaten yazılım işine giremiyorum. O riski göze alamayan yazılım işine hiç adım atmasın.
 
bizim burada tartıştığımız 1.6 dizel golf motoruyla teoride aynı olabilir ama üretim, düşünce, mühendislik apayrı.
bu konuda sana katılıyorum ancak tune etmek baştan sonra yanlış birşey ise şayet o halde bmw m performance kit adı altında 2.0d için garantili bir yazılımı kendi servisinde yükleyip insanları öylece trafiğe salmamalı. sonuçta orada da 184 ya da 190hp olan araba bir anda 220hp civarı oluyor ve tork da 50nm civarı artıyor. bunun için de 4000 5000tl para alıyorlar. bunun gibi birçok örnek var. o halde garanti vermemeli. vw de mesela 1.6 bloğuna önce 90hp dedi sonra 105 dedi sonra 110 dedi şimdi 115 116 120 diyor. e insanlar alıyor bunu 145hp (dyno'da) yaptırıyor. nereden bilelim aynı bloğun 5 sene sonra 150hp'lik versiyonu çıkmayacağını? ben bu tarz şeylerden bahsediyorum.yani tune olayına külliyen karşı çıkmak bana çok mantıklı gelmiyor.
 
Tune edilmemiş motorlu taşıt kalmasın !!!! :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2413.JPG
    IMG_2413.JPG
    257.8 KB · Görüntüleme: 185
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...