1.6TDI Yağ Eksiltme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mustafa.e

Panpa
2,884
26
Marka
Volkswagen
Bugün arabanın(caddy 1.6 tdi) yağına baktım çubukta bayağı aşağı inmiş ve rengi de koyuydu. Şu an 43.700kmde ve bakıma 1300km var. Bir önceki bakımdan sonra yağ çubuğuna bakmadım ne seviyedeydi diye ama bundan önce de yanlış hatırlamıyorsam ilk bakıma gitmeden yarım ya da 1 litre yağ eklemiştik.
Sizce idare eder mi yoksa biraz yağ mı ekleyelim? Ya da 1000km erken mi girsin bakıma?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bizim 1.6 TDCİ focus 74.000 km de neredeyse hiç yağ eksiltmiyor. TDI motorlar yağ yakıyor diyorlar ama 40.000 km de ki arabaya göre bana biraz fazla gibi geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bugün arabanın(caddy 1.6 tdi) yağına baktım çubukta bayağı aşağı inmiş ve rengi de koyuydu. Şu an 43.700kmde ve bakıma 1300km var. Bir önceki bakımdan sonra yağ çubuğuna bakmadım ne seviyedeydi diye ama bundan önce de yanlış hatırlamıyorsam ilk bakıma gitmeden yarım ya da 1 litre yağ eklemiştik.
Sizce idare eder mi yoksa biraz yağ mı ekleyelim? Ya da 1000km erken mi girsin bakıma?
Sizin aracınıza özel bi durum olabilir. Yetkili servise baktırmanızda fayda var. Çünkü babamda da caddy var. 145 bin km de, dahaca allaha şükür hicbir sorunu cıkmadı.
 
Arkadaşlar, aracınıza doğru yağı koyduğunuz sürece sürekli a. koya koya sürmüyorsanız eksiltmesi zor. Sürekli düşük devir kullanmak yağ eksiltir diye bir şey duydum ama ona Sinan cevap versin. Genel olarak kullanım tarzınızı belirtirseniz sağlıklı bir yorumda bulunabiliriz. Ben yağ olarak herkese Motul öneriyorum, sizinde denemenizi öneririm. Büyük ihtimal standart yağınız 5w30 dur, eğer arabayı çok sıkıştırıyor yaz aylarında sıcak bir bölgede yaşıyorsanız 5w40 koymanızı öneririm.
 
Arkadaşlar, aracınıza doğru yağı koyduğunuz sürece sürekli a. koya koya sürmüyorsanız eksiltmesi zor. Sürekli düşük devir kullanmak yağ eksiltir diye bir şey duydum ama ona Sinan cevap versin. Genel olarak kullanım tarzınızı belirtirseniz sağlıklı bir yorumda bulunabiliriz. Ben yağ olarak herkese Motul öneriyorum, sizinde denemenizi öneririm. Büyük ihtimal standart yağınız 5w30 dur, eğer arabayı çok sıkıştırıyor yaz aylarında sıcak bir bölgede yaşıyorsanız 5w40 koymanızı öneririm.
Arabayı büyük çoğunlukta 52 yaşındaki babam kullanıyor. Her gün işe gidiyor motor ısınmadan hareket etmiyor ve zaten araba otomatik 1500-2000 devir arasında oluyor motor çoğunlukla. Uzun yol yapmadığımız sürece küçük şehirde olduğumuz için kısa mesafelerde(5-10km) kullanılıyor. En ekstrem gördüğü şey samsun-kırıkkale arası 3 saat boyunca 2700-3200 devir arası gitmek oldu onda da hava 7-8 derece civarıydı. Evet yağımız 5w30. Evet motul iyi yağ diye duymuştum ama arabanın 2 yıl daha garantisi var bakımları yetkili serviste yaptırırız dışardan farklı yağ kabul ediyorlarsa düşünülebilir.
 
@mustafa.e garanti varsa yapacak bir şey yok, servise devam, eğer dediğim şey doğru ise sürekli düşük devirde gitmekten yağ yakıyor olabilir, yapacak bir şey yok, castrol zaten ucuz, eksildiği zaman aynı yağı satın alıp kendinde ekleyebilirsin. Ayrıca yağ yüksekliğini 2 şekilde kontrol et. 1. Si 10-15 km gezip motoru ısıttıktan sonra düz bir yere çek arabayı, 5 dk bekle, sonra yağ çubuğundaki değere bak. 2. Yöntem ise akşamdan arabayı düz bir yere park et, sabah çalıştırmadan önce 2 dk da seviye neymiş bir bak bakalım. Motor daha hiç çalışmamışken hazır antifreeze seviyesinide kontrol et, fren hidroliği kontrolünü ihmal etme.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Şöyle bir yazı buldum, mantıksız gelmedi:

pistonlar ile silindir duvarları arasında biliyorsunuz segman adı verilen çemberler bulunur.
bu segmanar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


bazılarınız biliyor, servislerde kurum temizliği yapılır. ya silindir üst kapağı sökülür, bu kurumlar manuel olarak temizlenir (ki masraflıdır, bu nedenle pek conta yakmamış arabalarda kapak sökülmez. conta veya benzeri bir nedenden sökülmüşse o zaman bu işlem uygulanır) ya da silindir kapağını sökmeden, carbon clean denen bir işlemden geçirilir. işte bu işlemlerin nedeni budur.

bu nedenle, arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömürüne ömür katarsınız motorun..
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
@mustafa.e garanti varsa yapacak bir şey yok, servise devam, eğer dediğim şey doğru ise sürekli düşük devirde gitmekten yağ yakıyor olabilir, yapacak bir şey yok, castrol zaten ucuz, eksildiği zaman aynı yağı satın alıp kendinde ekleyebilirsin. Ayrıca yağ yüksekliğini 2 şekilde kontrol et. 1. Si 10-15 km gezip motoru ısıttıktan sonra düz bir yere çek arabayı, 5 dk bekle, sonra yağ çubuğundaki değere bak. 2. Yöntem ise akşamdan arabayı düz bir yere park et, sabah çalıştırmadan önce 2 dk da seviye neymiş bir bak bakalım. Motor daha hiç çalışmamışken hazır antifreeze seviyesinide kontrol et, fren hidroliği kontrolünü ihmal etme.
Bu dediğiniz şekilde de bir ölçüm yapayım. Teşekkür ederim tavsiye için.
Şöyle bir yazı buldum, mantıksız gelmedi:

pistonlar ile silindir duvarları arasında biliyorsunuz segman adı verilen çemberler bulunur.
bu segmanar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


bazılarınız biliyor, servislerde kurum temizliği yapılır. ya silindir üst kapağı sökülür, bu kurumlar manuel olarak temizlenir (ki masraflıdır, bu nedenle pek conta yakmamış arabalarda kapak sökülmez. conta veya benzeri bir nedenden sökülmüşse o zaman bu işlem uygulanır) ya da silindir kapağını sökmeden, carbon clean denen bir işlemden geçirilir. işte bu işlemlerin nedeni budur.

bu nedenle, arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömürüne ömür katarsınız motorun..
Bu da çok mantıklı geldi. Aşırı devirsiz kullanmıyoruz ama dediğim gibi motor ısınmaya fırsat bulamıyor en uzak yer 20dk sürüyor şehirde. Yanlış bilmiyorsam segmanların genişlemesi lazım iyi yanma olması için. Bundan sonra motor ısınınca biraz daha yüksek devirli kullanayım belki fark eder
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eğer gerçekten çok kısa mesafe kullanıyorsanız yağ bakım aralığınıda kısaltın, yağa benzin karıştığında motor ısınıp içindeki benzini yakamadığı için epey benzin karışacaktır ve yağ özelliğini kaybedecektir. Bir sonraki bakımda yağ boşaltılırken kontrol edin, eğer 15 bin km ye rağmen çok akışkan ise ciddi oranda benzin karışmış demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Eğer gerçekten çok kısa mesafe kullanıyorsanız yağ bakım aralığınıda kısaltın, yağa benzin karıştığında motor ısınıp içindeki benzini yakamadığı için epey benzin karışacaktır ve yağ özelliğini kaybedecektir. Bir sonraki bakımda yağ boşaltılırken kontrol edin, eğer 15 bin km ye rağmen çok akışkan ise ciddi oranda benzin karışmış demektir.
Araba dizel ama benzinden kastınız genel olarak yakıt sanırım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
45bin bakımına girdi araba. Servise durumu söyledik bu motorlarda yağ eksiltme oluyormuş 1ltye kadar ve crafter'lara 10bin km'de bir 1lt yağ hediye ediyorlarmış. Bi arabanın 1 litre yağ eksiltmesi nasıl normal ben anlamıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
45bin bakımına girdi araba. Servise durumu söyledik bu motorlarda yağ eksiltme oluyormuş 1ltye kadar ve crafter'lara 10bin km'de bir 1lt yağ hediye ediyorlarmış. Bi arabanın 1 litre yağ eksiltmesi nasıl normal ben anlamıyorum
kitapçığında bile yazıyorsa itiraz etmenin bir anlamı yok. kusurlu mal değil bu. adamlar her türlü kendini garantiye almış üretici olarak
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...