Şöyle bir yazı buldum, mantıksız gelmedi:
pistonlar ile silindir duvarları arasında biliyorsunuz segman adı verilen çemberler bulunur.
bu segmanar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
bazılarınız biliyor, servislerde kurum temizliği yapılır. ya silindir üst kapağı sökülür, bu kurumlar manuel olarak temizlenir (ki masraflıdır, bu nedenle pek conta yakmamış arabalarda kapak sökülmez. conta veya benzeri bir nedenden sökülmüşse o zaman bu işlem uygulanır) ya da silindir kapağını sökmeden, carbon clean denen bir işlemden geçirilir. işte bu işlemlerin nedeni budur.
bu nedenle, arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömürüne ömür katarsınız motorun..