AÇIK 1.7 - 1.9 Milyon TL Arası Sportif Araç Önerileri / Genç İşi Sorun Çıkarmayacak Araç Tavsiyeleriniz

kalender23

mustafa kalender
Senkromeççi
10
25
Marka
MINI
Herkese selamlar saygılar,

Forumda yeniyim ama uzun zamandır soru cevapları okuyarak bilgilerinizi alıyorum. Şu an yeni bir araç almak istiyorum ve bu sefer tamamen sportif bir araç olacağını için seçim yaparken sizlere soru cevap yaparsam daha iyi olacağını düşündüm. Değerli abilerimin tecrübelerini ve bilgilerini paylaşması çok yararıma olur, şimdiden teşekkürler.

Bundan öncesinde ilk aracım 2012 model 1.2 manuel a3 idi. Başlangıç olarak iyi bir seçim oldu 18-22 yaş aralığında iyisiyle kötüsüyle deneyimledim. Sürüş ve konfor açısından bence üst seviye. Sonrasında spor sevdam yüzünden 2006 model manuel bir Cooper aldım 1.6 idi. Yaşına göre çok düşük km'si ve manuel olması cezbetti. Çok problem çıkarmadı ama biraz nazlı ve maliyetli idi. Buna rağmen egzoz sesi her şeyi unutturmaya yetiyordu.

Dediğim gibi şu an tamamiyle sportif olan, şanzıman motor mekaniklerinde çok problem olmayan bir araç istiyorum yeni eski olması çok önemli değil. tercihen manuel ve km'si düşük araçları almayı tercih ediyorum. Max bütçem 1.700.000 - 1.900.000 olacak. En üst fiyata tamamiyle değecek bir otomobil olursa çıkabilirim. Şu an aklımda Cayman S var ve baya bir aklıma girdi. Kullanmış veya bilgisi olan varsa detaylarını öğrenmek isterim, çok memnun olurum. Onun haricinde Japon spor araçlarının piyasası baya yüksek ve stok bulmak zor ama tercihlerim arasında olabilir ve diğer alman markalarının spor araçlarından öneri yapabilirsiniz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çözüm
genel tatmin, TT lere göz gezdiyorum mk3 biraz üst fiyatlarda kalsada bir önceki kasasında güzel km lerde düşen araçlar oluyor. ama araç hakkında çok bilgim yok .daha doğrusu motor ve şanzıman olarak. genelde otomatik olarak satılıyor 70.000 km üstü araçlarında ne tür problemler olur veya kronik sorunlar gibi vs.
Anladım, genel tatmin için TT'den mantıklısı zor.
Bazı eksikleri var tabii ki. Onları da düzeltince bambaşka bir hale gelebiliyor.

Coilover, fren, iyi bir jant - lastik kombinasyonu.. aero setup mı desem, belki ön lip belki tampon bıçakları.. tabi çok açılı olusa bu sefer yavaşlar vs. genel bir kurulum. Motor modifiyesi size kalmış, ben Stage 2 böyle tekerde 350HP verecek şekilde ayarlardım.

Bu haliyle çok keyifli...
Kilometre çok önemli değil, MK2'ler zaten eski.
Yani 100.000'deki arabayla 250.000'deki görece bakımlı arabanın çıkaracağı masraf ihtimali çok farklı değil.

S'ler ile arasında kayda değer fark yok, çoğu kişi S alacağına normalini modifiye ediyor.
Sadece motor daha güçlü ve frenler büyük, alt takımda fark yok.

Söylenilen bütçe yeterli ancak, arabayı satarken yine 1M civarına hatta daha ucuza satacaksın.
O da zaten böyle büyük projelere girişmenin bedeli.

Bence MK3 almak çok daha mantıklı.. Motor açmana gerek yok, sadece Stage 1 yazılımla 310HP güç alıyorsun. Görünüm olarak MK2 aslında daha R8 gibi duruyor ama MK3'te güzel zaten. İç mekan aşırı iyi MK3'te.

MK3 direkt al - 100-150 harca - bin - sat.. olur.
MK2 biraz proje kafası.

EVO X otomatik alabiliyorsun herhalde. O arabanın şanzımanı tek kavrama yarı otomatik. Belli bir yere kadar modifiye edebiliyorsun, sorunlu da değil.

STİ'lara binmek çok zor geliyor bana. Yani zor değil de.. Genel tatminden bahsediyorsak gerek yok.. Yakıt olarak TT'nin en az 2 katını yakar. EVO X'dan da daha fazla yakıyorlar.

"STİ'cı" olmak lazım binmek için.

Arabalar eskidikçe ben Cayman'a daha yakın oluyorum bu arada 🙂 Gidiş olarak konuştuğumuz her araba daha iyi olacak ama genel tatminde madem 2008-2009 araba alıyoruz, 2005 olsun Porsche olsun 😅
abi ilkten zaten tamamen cayman kafasındaydım, tt bi arka plandaydı ama, malum parça fiyatları göz korkutuyor. senin yorumlarınla biraz daha tt ön planda oldu. şu an mk3 den tek vazgeçememe nededim iç tasarımı. büyük ihtimalle mk2-mk3- cayman bu üçünden birini seçecegim. seninlede paylaşırım nasip olursa. tavsiyelerin için çok sağol, ne kadar teşekkür etsem azdır 🙏