106 GTI'ye yapılabilecek yürüyen modifiyeleri

yakkocan

Yakup Özer
Asfalt Kurutucu
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
157
Beğeni puanı
76
Puanları
560
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Yok
Selamunaleyküm. 106 gti ye yapılabilecek yürüyen modifiyelari nelerdir ?
 

Kagan

Kağan Güleç
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,066
Beğeni puanı
1,772
Puanları
2,570
Yaş
20
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Hocam konfor önemli olmasın aklınızda bu varsa;
Coilover ve kule gergileri pahalı ve etkilidir
Bir de alt takımdaki silikon parçalar ve motor kulakları takozları sökülüp silikon yerine poliüretan (tam olarak bu mu emin değilim) malzeme kullanılıyormuş daha sert olması için, yan etki olarak da motor titreşimi ciddi fark edilir oluyor ve arabanın konforu çok fazla düşüyormuş bu ikinci kısım ucuza yapılır gibi geldi bana.

bir de daha büyük fren diski, kaliper, iyi lastik, hafif jant vs bulabilirseniz bunlar da faydalıdır
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,469
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle %99 leş halde bulunacağı için stock haline çevirmek olur :D Stock hale çevrildiği zaman o araba şahane olur. Firma, yürüyenine en doğru en optimum modifiyeyi zaten yapmış. 106gti öyle bir araba :)

Sonrasında ilk modifiye frenlere yapılabilir. Çelik fren hortumları, DOT 4.1 hidrolik, servo yenileme, performans tipi balata...
Bir de yaşlı araba, kule ve şasi gergileri bayağı iş görür. Şasi rijitliği sağlandığı zaman araba eskisinden de çevik olur.

Yürüyende aracın süspansiyonuna girmenize hiç gerek yok. Hatta jantları bile büyütmeyin, orijinal ebatta kullanın. Orijinal jantı bulamıyorsanız orijinalinden daha hafif bir o.z racing, speedline vb. kaliteli jant kullanın. Daha fazla sertleştirilmiş veya alçaltılmış bir 106gti, trafikte saatli bomba gibi olur. Ancak pistte yararını görürsünüz, yollardaki en ufak bir bozuklukta fırlayıp uçup ağır kaza yaptırma potansiyelini yükseltir. Zamanında öyle bir örneğini kullandım, yaklaşık 25 yıllık sürücülüğümde beni bugüne kadar en çok korkutan arabaydı.
 

yakkocan

Yakup Özer
Asfalt Kurutucu
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
157
Beğeni puanı
76
Puanları
560
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Yok
Hocam konfor önemli olmasın aklınızda bu varsa;
Coilover ve kule gergileri pahalı ve etkilidir
Bir de alt takımdaki silikon parçalar ve motor kulakları takozları sökülüp silikon yerine poliüretan (tam olarak bu mu emin değilim) malzeme kullanılıyormuş daha sert olması için, yan etki olarak da motor titreşimi ciddi fark edilir oluyor ve arabanın konforu çok fazla düşüyormuş bu ikinci kısım ucuza yapılır gibi geldi bana.

bir de daha büyük fren diski, kaliper, iyi lastik, hafif jant vs bulabilirseniz bunlar da faydalıdır
Eyvallah
 

yakkocan

Yakup Özer
Asfalt Kurutucu
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
157
Beğeni puanı
76
Puanları
560
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Yok
Öncelikle %99 leş halde bulunacağı için stock haline çevirmek olur :D Stock hale çevrildiği zaman o araba şahane olur. Firma, yürüyenine en doğru en optimum modifiyeyi zaten yapmış. 106gti öyle bir araba :)

Sonrasında ilk modifiye frenlere yapılabilir. Çelik fren hortumları, DOT 4.1 hidrolik, servo yenileme, performans tipi balata...
Bir de yaşlı araba, kule ve şasi gergileri bayağı iş görür. Şasi rijitliği sağlandığı zaman araba eskisinden de çevik olur.

Yürüyende aracın süspansiyonuna girmenize hiç gerek yok. Hatta jantları bile büyütmeyin, orijinal ebatta kullanın. Orijinal jantı bulamıyorsanız orijinalinden daha hafif bir o.z racing, speedline vb. kaliteli jant kullanın. Daha fazla sertleştirilmiş veya alçaltılmış bir 106gti, trafikte saatli bomba gibi olur. Ancak pistte yararını görürsünüz, yollardaki en ufak bir bozuklukta fırlayıp uçup ağır kaza yaptırma potansiyelini yükseltir. Zamanında öyle bir örneğini kullandım, yaklaşık 25 yıllık sürücülüğümde beni bugüne kadar en çok korkutan arabaydı.
O varexler sökülecek 😂
 
  • Haha
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,469
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
O varexler sökülecek 😂
Hakikaten he. Kullandığım arabanın egzozu da tak tak vuruyordu, arkada torsiyona değdikçe iyice dengesini şaşırtıyordu. :D Yıllar sonra egzozu yürüyen aksama değen ilk araç olarak Corsa B sport kullanmıştım. Onunla da düz e-5'te bile tedirgin gidiliyordu. :)

10 numara arabaları ölüm makinesi haline getiriyorlar, sonra temizini bulamıyoruz.
 

yakkocan

Yakup Özer
Asfalt Kurutucu
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
157
Beğeni puanı
76
Puanları
560
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Yok
Hakikaten he. Kullandığım arabanın egzozu da tak tak vuruyordu, arkada torsiyona değdikçe iyice dengesini şaşırtıyordu. :D Yıllar sonra egzozu yürüyen aksama değen ilk araç olarak Corsa B sport kullanmıştım. Onunla da düz e-5'te bile tedirgin gidiliyordu. :)

10 numara arabaları ölüm makinesi haline getiriyorlar, sonra temizini bulamıyoruz.
Bir diğer örnek
S2000
Canım arabaları dip basıp varexi koyunca modifiya yaptık sanıyorlar
 
Üst