Hemen her arabada arka tampondan içeriye doğru gözden kaçan bir yol oluyor. Şöyle düşünebilirsiniz: arabalara park sensörü takılıyor. Bunun bir de öne yolcu kabinine kadar gelen kabloları oluyor. Arka tamponun iç kısmı her arabada biraz karışıktır. Bazı boşlukları sadece arka tampon ve arka çamurluk davlumbazlar kapatıyor.Bunların birinde suyun sıçrama doğrultusuna denk gelen çok hafif bir çatlak varsa, çoğu zaman düz değil hafif oluklu veya garip desenleri olan kaporta üzerinde döşemeye değmeden stepne yuvasına dolabiliyor. Stepne yuvasında tahliye tıpaları olması gerekir. Onlarla boşaltabilirsiniz.
İkinci ihtimal, yukarıda bahsettiğim tahliye tıpalarından biri veya birkaçı kaçak yapıyor olabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
Üçüncü ihtimal: Su, gözle gözükmeyen yollardan stepne havuzuna ulaşır ama sadece tampon ve davlumbaz değil, bagaj kapağından giren su da aynı şekilde gözle görülmeyen ve döşeme arkasında kalan boşluklardan aşağıya kadar hissettirmeden gidebilir. Bagaj yükleme eşiğindeki koruyucu plastiğin arkasından bile içeri sızıntı yapabilir ve kimsenin bunu fark etmesi mümkün olmaz. Yağmurlu yolculuklar veya arabayı yıkamanız, bagaj kapağından su girmesi için yeterlidir. Bagaj fitillerini de kontrol ederseniz iyi olur.
Dördüncü ihtimal aslında hiçbir kaçak olmamasıdır. Islakken bagaj kapağını açtığınızda üzerinden süzülen su bagaj açıklığının kenarlarından fitillerin oralardan yol yaparak aşağıya süzülür. Daha sonra birinci ve üçüncü ihtimalde bahsettiğim yollardan stepneye kadar yolu var.
Bagajı yağmurlu havada bagajı açarsanız aynı şekilde yine içeri tahmin ettiğinizden fazla su girebiliyor.