KAPALI 110.000TL'ye kadar otomatik dizel araç tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
Merhaba arkadaşlar,

Başlıkta belirttiğim gibi 110.000TL'ye kadar otomatik dizel araç bakıyorum. İşin aslı otomobil bilgim çok zayıf o yüzden işi bilen kişilerden destek alabilmek için buraya yazıyorum. İlgilenip okursanız sevinirim.

Şu anda mevcut aracımız 1.3 otomatik dizel 2011 astra h kasa. Artık aracın kilometresi 100bini geçtiği için aracın değeri düşmeden değiştirmeyi düşünüyorum, bunun yanında da artık bir üst segmente geçmeyi istiyorum. Bu sebeple önceliğim d segmenti araçlar. Arabayı eşimle beraber kullanıyoruz bu sebeple otomatik araç almak mecburiyetim var. Senede minimum 25bin km yapıyoruz bu sebeple de dizel almanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Tabi bu konuda yorumlarınıza açığım.

Sizce bu durumda hangi aracı tercih etmeliyim? Sağdan soldan kulak dolma bilgiler sebebiyle dsg kullanılan passat ve superb bakamıyorum. Dediğim gibi arabalar hakkında bilgim çok zayıf dsg araç kullanan arkadaşlar alınmasın söylediklerime, dsgnin sorunlu olduğu mevzusu tamamen yanlış olabilir. Arabayı aldıktan sonra çok uzun süre kullanmayı planlıyorum. Minumum 10 sene gibi bir planım var. Bütçemi zorlayıp bir araç alıcam bu sebeple sorunsuz, güvenilir olması çok önemli.

Şu anda aklımda insignia almak var ama ona da emin olamıyorum. Yine insignia için de sorunlu bir araç olduğu hakkında söylentiler var. Dediğim gibi kendi bilgim yok sadece sağda solda konuştuğum insanların yorumlarını yazıyorum. Bu yüzden bu forumda bilgili bir çok arkadaşın olduğuna inanıyorum ve sizden tavsiyelerinizi bekliyorum. Vakit ayırıp, okuyup, yorum yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim şimdiden.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Merhaba, hoş geldiniz.

DSG, EDC, DCT (Hyundai-Kia'da D yok zaten Cerato-Elantra C sınıfı) gibi çift kavramalar hakkında benzer şeyler duyacaksınız, bu nedenle Passat, Superb, Talisman hemen elendi zaten.
Opel için duyduğunuz sorunlu marka sözleri nedeniyle Insignia'yıda elediniz.

Geriye D sınıfı otomatik dizel sadece Peugeot 508 kalıyor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ccess-1.6-bluehdi-120-hp-eat6-517594311/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...am-otomatik-elektrikli-koltuk-504298409/detay

1.6 blue hdi + eat 6 şanzıman, güzel bir ikili. Şahsen tercih ederdim.
 

furkan duman

Profesör
8 Eyl 2016
144
242
1,235
Ankara
Marka
Volvo
Yıllık yaptığınız km göz önüne alındığında dizel almak mantıklı gibi görünse de bazı benzinli otomobillerde bakım aralığı 30 bin km'de 1 yada yılda 1 oluyor. Dizellerde bilindiği üzere genelde 10 bin km'de 1. Örneğin volvonun t3 diye geçen benzinli motorları için durum bu şekilde. Bunu da göz önünde bulundurduğunuzda dediğim koşulu sağlayan benzinli otomobillerin periyodik bakımına ve yakıt masraflarınıza verdiğiniz miktar dizellerin periyodik bakımına ve yakıt masraflarına verdiğiniz miktardan daha uyun olabiliyor (mesela yılda 30 bin km yaptığınızda benzinlide 1 bakım iken dizelde 3 bakıma gireceksiniz). Bu koşulu göz önüne aldığınızda 2. el t3 s60'a bakmanızı önerebilirim. D2 lere de yine bakabilirsiniz. Fazla bir performans beklentiniz yoksa sizi üzmez. Ama aynı paraya daha dolu-temiz ve performanslı t3 bulunur. Yada aynı dolulukta ve temizlikteki araçlarda t3'ler daha hesaplı olabilir.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Öncelikle hoş geldiniz. Diğer çift kavramalardaki arıza olayını bilmem ancak DSG'de bir arıza yaşanırsa şayet;

Araca herhangi bir modifiye uygulamazsanı ve hep yetkili servise götürürseniz garantisi bitse dahi iyi niyet garantisi altında arızalar cüzi miktarlara gideriliyor. 2 ya da ekstra para ödeyerek 5 sene garanti opsiyonunuz var.

Bu benim için karmaşık bir durum uğraşmak istemiyorum kafam rahat olsun diyorsanız, ford mondeo,insignia,508 vb. bunun gibi araçlar denenebilir. Ancak unutmayalım ki bunlar birer makina, hepsi her an sorun çıkartabilir. Bu durumda kaçındığımız şey sadece bariz kronik arızalar.
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Insignia güzel seçim, şanzımanın ömrü muhtemelen otomobilin genel ömrümden daha fazladır, tek yapmanız gereken 60 bin km'de bir 300-400 liraya şanzıman yağını değiştirmek.
Çift kavrama konusuna hiç girmeyin bence çünkü 10 sene boyunca çıkaracağı masraflar başınızı ağrıtabilir, iyi niyet garantisi de havada olan bir şey, yazılı bir döküman yok, belirli kuralları da yok ve bakımları sürekli yetkili serviste yaptırmanız gerekli, biliyorsunuz özel servislerin 2 katı fiyata yapıyorlar, her sene bu farkı ödemek zor gelebilir.
508'in şanzımanı Insignia'dan daha yeni bir üretim ve daha iyi çalışıyor ama 508 Insignia'nın gerisinde bir araç, testlerinin karşılaştırmasını da yapabilirsiniz.

Bu 25 bin km genel olarak şehir içinde mi yapılacak?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
İlgilendiğiniz ve cevap yazdığınız için hepinize çok teşekkür ederim. Şimdilik gelen yorumlardan anladığım kadarıyla dsg gibi çift kavramalı şanzımanlardan uzak durmak gerekiyor. Aslında özellikle superbler çok ilgimi çekiyordu, bir de benim baktığım fiyat aralığında bulunabiliyor ancak işte bana sonra çok masraf çıkarır mı diye korkuyordum. Acaba böyle en az 5 sene dsg kullanmış arkadaşlar var mı aramızda? Ne kadar sıkıntı çıkardığı hakkında deneyimlerinden fikir belirtirlerse çok mutlu olurum.

@sputnik : Peugeot 508 tavsiyesini başka arkadaşlardan da aldım. Özellikle performans ve yakıt konusunda çok iyi bir araçmış ancak kendi ön yargılarım sebebiyle Peugeot, Citroen, Fiat ve Renault araçlara biraz mesafeli yaklaşıyorum. Kalite ve güvenlik açısından opel, ford ve wolksvagen grubu araçlara uzak olduklarına inanıyorum. Tamamen yanlış olabilirim bu konuda beni düzeltmek isteyen arkadaşlar olursa sevinirim.

@d_yenilmez :Malesef mondeo bakamıyorum. Nedense 1.6d otomatiği yok illa 2.0d'ye bakmak gerekiyor. Onun da vergisi ve yakıt tüketimi beni korkutuyor malum ülkemizde vergi olayı istikrarlı bir şekilde yükselişte. Keşke 1.6d için de otomatik olsaymış.

@furkan duman : Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Acaba bu bilgiler ışığında hangi benzinli otomatik araçları tavsiye edersiniz? Yıllık minimum 25bin km yapacağımı düşünerek söylerseniz sevinirim.

@tersiyer : Şimdilik benim de en çok aklıma yatan model insignia oldu. Özellikle bu donanım açısından bakıldığında bu fiyatlara çok güzel özellikler sağlayabiliyor. Cosmo pakette bile bir çok donanım varken belki ucuza denk getirebilirsem sport paket bile alabilirim diyorum. Bu arada km genel olarak şehir dışı yapılıyor. Çok fazla trafiğe girdiğimiz söylenemez.

Bazen acaba bu kadar para vermişken kmsi yüksek bmw, mercedes ya da audi mi alsam diye düşünüyorum, uzun yıllar kullanacağım düşünülürse diye ama tabi onların bakım masraflarının yüksek olabileceğinden dolayı çok da hayal kurmayayım diyorum.
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
İlgilendiğiniz ve cevap yazdığınız için hepinize çok teşekkür ederim. Şimdilik gelen yorumlardan anladığım kadarıyla dsg gibi çift kavramalı şanzımanlardan uzak durmak gerekiyor. Aslında özellikle superbler çok ilgimi çekiyordu, bir de benim baktığım fiyat aralığında bulunabiliyor ancak işte bana sonra çok masraf çıkarır mı diye korkuyordum. Acaba böyle en az 5 sene dsg kullanmış arkadaşlar var mı aramızda? Ne kadar sıkıntı çıkardığı hakkında deneyimlerinden fikir belirtirlerse çok mutlu olurum.

@sputnik : Peugeot 508 tavsiyesini başka arkadaşlardan da aldım. Özellikle performans ve yakıt konusunda çok iyi bir araçmış ancak kendi ön yargılarım sebebiyle Peugeot, Citroen, Fiat ve Renault araçlara biraz mesafeli yaklaşıyorum. Kalite ve güvenlik açısından opel, ford ve wolksvagen grubu araçlara uzak olduklarına inanıyorum. Tamamen yanlış olabilirim bu konuda beni düzeltmek isteyen arkadaşlar olursa sevinirim.

@d_yenilmez :Malesef mondeo bakamıyorum. Nedense 1.6d otomatiği yok illa 2.0d'ye bakmak gerekiyor. Onun da vergisi ve yakıt tüketimi beni korkutuyor malum ülkemizde vergi olayı istikrarlı bir şekilde yükselişte. Keşke 1.6d için de otomatik olsaymış.

@furkan duman : Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Acaba bu bilgiler ışığında hangi benzinli otomatik araçları tavsiye edersiniz? Yıllık minimum 25bin km yapacağımı düşünerek söylerseniz sevinirim.

@tersiyer : Şimdilik benim de en çok aklıma yatan model insignia oldu. Özellikle bu donanım açısından bakıldığında bu fiyatlara çok güzel özellikler sağlayabiliyor. Cosmo pakette bile bir çok donanım varken belki ucuza denk getirebilirsem sport paket bile alabilirim diyorum. Bu arada km genel olarak şehir dışı yapılıyor. Çok fazla trafiğe girdiğimiz söylenemez.

Bazen acaba bu kadar para vermişken kmsi yüksek bmw, mercedes ya da audi mi alsam diye düşünüyorum, uzun yıllar kullanacağım düşünülürse diye ama tabi onların bakım masraflarının yüksek olabileceğinden dolayı çok da hayal kurmayayım diyorum.
Şehir dışıysa o zaman daha iyi. Çünkü şanzımanın yapısından ötürü şehir içi dur kalk trafikte rakiplerine göre biraz daha fazla yakıyor, şehir dışı hemen hemen aynıdır hepsi.

Donanım konusunda Sport'un 19 jant+sunroof+OPC Line body kit ve daha spor koltukları var. Koltuklar tamamen kumaş ama deri kısmı yok maalesef Sport'ta, Cosmo'da var.

Bir de Elite'ler var Cosmo'dan daha dolu ama onlar filolara satılmış araçlar, daha hor kullanılmışlardır muhtemelen.
 

furkan duman

Profesör
8 Eyl 2016
144
242
1,235
Ankara
Marka
Volvo
Benim önerebileceğim bu durumda bu ve benzeri t3 volvo s60: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...enon-hayalet-gosterge-orjinal-517863088/detay
d2 volvo s60: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...60-1.6d-premium-otm-ilk-sahip-517879697/detay
T3 motorlarda 8 ileri geartronic şanzıman var. D2 lerde ise powershift. Yani t3'lerin otomatik şanzımanının daha dayanıklı ve sorun çıkarma potansiyelinin daha az olduğunu söyleyebilirim. Dediğim gibi benzinliler dizele göre fazla yaksa da periyodik bakım masraflarını hesaplayınca aynı hesaba gelmekte. Kendim d2 v40 kullanıcısıyım yılda ortalama 20-25 bin km yapıyorum. Kendim için hesapladığımda da kafa kafaya geliyor masrafları. Ancak siz varsa t3 motor testlerini inceleyin, kendiniz test edin, yakıt verilerine bakın ve tekrar hesaplayın. Benim için mantıklı olan bu durum belki sizin beklentilerinizi karşılamayacaktır. Zaten genel olarak kilometreyi şehirler arası yolda yapıyorsanız benzinlinin tüketimi de dizele biraz daha yaklaşacaktır. Ancak siz yine de kendi hesabınızı yapınız.
 

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
3.5 yıldır benzinli 1.5 yıldırda dizel insignia kullanıyorum. İnsignia ile ilgili bir sorunuz varsa seve seve cevaplarım :)
Aslında yakıt tüketimi konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Şu andaki arabam yukarıda belirttiğim gibi h kasa astra 1.3d otomatik. Bu araç için tüketim değerleri 6.2 / 4.2. Şu anda kontrol ettiğimde yol bilgisayarı bana ortalama tüketim olarak 5.3'ü gösteriyor (Bu ortalama 30bin kmlik kullanım sonucu oluşan değer). Yani tüketim değerleri kitapçıktaki veriler ile eşleşiyor.
Insignia 1.6d otomatiğin kitapçık değerlerine baktığımda 6.5 / 4.1. Ancak okuduklarım kadarıyla bu değer pek tutturulamıyor. Ortalama 7 gibi bir değer okudum bir çok yerden. Sizin deneyimleriniz nedir? Misal şu anda ortalama yakıt değeriniz nedir? Senede bu kadar çok km yaparken arada oluşacak 1.5 litre gibi bir değer bir miktar korkutuyor beni. Bu konuda fikrinizi belirtirseniz sevinirim.

Insignianın bu şanzımanı için çok hantal diyorlar. Bu konu hakkında yorumunuz nedir? Şanzıma çok can sıkıyor mu? Misal benim astra h kasadaki şanzıman felaket derecede kötü. Hatta biraz abartayım ben bu kadar kötü otomatik vites görmedim. Bir 1. vites koymuşlar evlere şenlik. Vites geçişleri facia. vs vs. Insignia da bu durum nasıldır?
 

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
Benim önerebileceğim bu durumda bu ve benzeri t3 volvo s60: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...enon-hayalet-gosterge-orjinal-517863088/detay
d2 volvo s60: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...60-1.6d-premium-otm-ilk-sahip-517879697/detay
T3 motorlarda 8 ileri geartronic şanzıman var. D2 lerde ise powershift. Yani t3'lerin otomatik şanzımanının daha dayanıklı ve sorun çıkarma potansiyelinin daha az olduğunu söyleyebilirim. Dediğim gibi benzinliler dizele göre fazla yaksa da periyodik bakım masraflarını hesaplayınca aynı hesaba gelmekte. Kendim d2 v40 kullanıcısıyım yılda ortalama 20-25 bin km yapıyorum. Kendim için hesapladığımda da kafa kafaya geliyor masrafları. Ancak siz varsa t3 motor testlerini inceleyin, kendiniz test edin, yakıt verilerine bakın ve tekrar hesaplayın. Benim için mantıklı olan bu durum belki sizin beklentilerinizi karşılamayacaktır. Zaten genel olarak kilometreyi şehirler arası yolda yapıyorsanız benzinlinin tüketimi de dizele biraz daha yaklaşacaktır. Ancak siz yine de kendi hesabınızı yapınız.

Furkan bey tavsiyeniz için çok teşekkür ederim 2 linkteki aracı da inceledim, gerçekten çok güzel gözüküyorlar. Volvo s60'ı da inceleyeceğim. Bana bir opsiyon daha kazandırdığınız için teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkan duman

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Yakıt olarak karma tüketim (şehir içi,şehir dışı,agresif sürüş) 7.5 lt yakıyor uzun yolda 4.5 gördüm.

Şanzıman olarak sanırım ağırlıktan dolayı benzinli ile kıyasla bir yarı kavrama durumu var ve bazen geçişleri ufak bir şekilde hissettiriyor ama öyle çok ciddi bir öne yığılma yok gayet konforlu bir şanzıman.

http://garajtv.com/ruzgar-opel-insignia-cosmo-1-6-cdti/ buyrun bu da yazdığım test yazısı.

Açıkcası eğer insignia düşünürseniz kesinlikle cosmo alın. Gerekli her türlü donanım var ve 100k civarına rahatça bulabilirsiniz cebinizde biraz paranızda kalır hem. Sport pakette 1 cm yay var bundan dolayı araba biraz daha sert eğer tutuş odaklı değilseniz sport paket düşünmezdim.
Sorunsuzluk olarak insignia uzun zamandır opel in yaptığı en sorunsuz araba. Hiç bir kronik sorunu yok hatta jd powers yaptığı ingiltere ve almanya anketlerine göre piyasadaki en sorunsuz d sınıfı araba.
 

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
Biraz keyfim kaçtı. Bu devirde dizel bir aracın 7.5 lt yakması çok yüksek bir rakam değil mi? Bu kadar yüksek değerler varken dizel olmasının pek bir espirisi kalmıyor. Benzinli araçlar da aşağı yukarı bu değerlerde yakıyor. Arkadaşımda 1.4 tsi dsg passat var onun değerleri de aynen bu şekilde. Mantıken dizel aracın ortalama değerlerinin daha düşük olması gerekmez mi? Yanılıyorsam düzeltirseniz çok sevinirim.

Sport paketin jantları çok hoşuma gidiyor. Bir de bunun yanında sanırım cosmo paket ile arasında bir miktar body kit farkı da var. Bu konuda emin değilim gerçi. Sorunsuzluk olayı benim için çok önemli bu bilgiyi verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
 

varstas

Düz Yol Gazcısı
8 Ocak 2018
6
1
145
Bir de anlamadığım bir şey var. Nasıl oluyor da kitapçıktaki değerlerden farklı değerler çıkıyor. Yani firmalar insanları kandırıyor mu? Yalan tüketim miktarları mı yazıyorlar?
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Aslında yakıt tüketimi konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Şu andaki arabam yukarıda belirttiğim gibi h kasa astra 1.3d otomatik. Bu araç için tüketim değerleri 6.2 / 4.2. Şu anda kontrol ettiğimde yol bilgisayarı bana ortalama tüketim olarak 5.3'ü gösteriyor (Bu ortalama 30bin kmlik kullanım sonucu oluşan değer). Yani tüketim değerleri kitapçıktaki veriler ile eşleşiyor.
Insignia 1.6d otomatiğin kitapçık değerlerine baktığımda 6.5 / 4.1. Ancak okuduklarım kadarıyla bu değer pek tutturulamıyor. Ortalama 7 gibi bir değer okudum bir çok yerden. Sizin deneyimleriniz nedir? Misal şu anda ortalama yakıt değeriniz nedir? Senede bu kadar çok km yaparken arada oluşacak 1.5 litre gibi bir değer bir miktar korkutuyor beni. Bu konuda fikrinizi belirtirseniz sevinirim.

Insignianın bu şanzımanı için çok hantal diyorlar. Bu konu hakkında yorumunuz nedir? Şanzıma çok can sıkıyor mu? Misal benim astra h kasadaki şanzıman felaket derecede kötü. Hatta biraz abartayım ben bu kadar kötü otomatik vites görmedim. Bir 1. vites koymuşlar evlere şenlik. Vites geçişleri facia. vs vs. Insignia da bu durum nasıldır?
Bana sorduğunuz varsayıyorum.

Biz ikinci el aldık, henüz çok kullanmadık ama İstanbul şehir içi 7.5 lt.

İlk sahibinin İstanbul-İzmit arası 22 bin km ortalaması 6 lt. Uzun yolda 4.5-5 arasını çok rahat görür.

Şanzıman geçişleri konusunda bir problemi yok, pürüzsüz diyebilirim.

Şanzıman konusundaki şikayetim 1. viteste tork konvertörü geç kitlediği için arabanın deviri ile gittiği yol paralel olmuyor. Yani devir yükseliyor ama aynı şekilde ilerlemiyor. Bunu 1. viteste yapıyor ama. Bu da dediğim gibi sadece yakıt tüketimini etkiliyor dur kalk trafikte şehir içinde.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
110 bin tl değerinde araba alacak adam, neden yakıt tüketimindeki masrafı dert etsinki. Alın benzinli otomatik canavar gibi araba. Tadını çıkarın. Dizel havayı kirleten zevksiz bir yakıt.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Biraz keyfim kaçtı. Bu devirde dizel bir aracın 7.5 lt yakması çok yüksek bir rakam değil mi? Bu kadar yüksek değerler varken dizel olmasının pek bir espirisi kalmıyor. Benzinli araçlar da aşağı yukarı bu değerlerde yakıyor. Arkadaşımda 1.4 tsi dsg passat var onun değerleri de aynen bu şekilde. Mantıken dizel aracın ortalama değerlerinin daha düşük olması gerekmez mi? Yanılıyorsam düzeltirseniz çok sevinirim.

Sport paketin jantları çok hoşuma gidiyor. Bir de bunun yanında sanırım cosmo paket ile arasında bir miktar body kit farkı da var. Bu konuda emin değilim gerçi. Sorunsuzluk olayı benim için çok önemli bu bilgiyi verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

7.5lt yakması maalesef pek iyi bir değer değil çünkü bu araba hem rakiplerinden ağır (1548 kilo) hem de otomatik vites bu konuda bu kadar başarılı değil. Ama benzinli insignia da dizel gibi kullanınca aynı insignia 11 lt ortalama ile geziyor. Yani demek istediğim benzinli ile dizel verilerini tutturmanız için sakin sürmeniz gerekiyor. Dizelde umrunuz da olmadan bu veriler çıkıyor kasmaya başlayınca karma tüketim 6.5-7 lt arasına rahatça düşüyor.

Sport paketin diğer insignialara göre en büyük artılar: 19 inç jant,spor lastikler,1 cm alçaltılmış şase ve elektronik difransiyel kilit.

Bir de anlamadığım bir şey var. Nasıl oluyor da kitapçıktaki değerlerden farklı değerler çıkıyor. Yani firmalar insanları kandırıyor mu? Yalan tüketim miktarları mı yazıyorlar?

Hocam şimdi bu eski ölçümler NEDC sistemi ile yapılıyor. Bu sistemde gerçekle pek bir alakası yok eğer NEDC sistemindeki şartları tutturursanız dedikleri yakıtı tutturabilirsiniz.

Opel WLTP sisteme daha yeni geçti ve baktığınız insignia da maalesef bu sistemle ölçüm yapılmadı

WLTP ile Nedc farkları.

WLTP NEDC
Başlangıç sıcaklığı 14°C 20-30°C
Test süresi
30dk. 20dk.
Rölanti oranı
13% 25%
Hız
Ortalama: 46.6 km/s
Maksimum: 131 km/s Ortalama: 34 km/s
Maksimum: 121 km/s
Sürüş gücü
Ortalama: 7kW
Maksimum: 47 kW Ortalama: 4kW
Maksimum: 34 kW
Opsiyonel donanım ve klima etkisi Ağırlık, aerodinamikler ve araç elektronik sistemleri gereksinimleri (elektrik yüklemesi olmadan) için opsiyonel donanım hesaba katılmıştır. Klima kapalıdır. Hesaba katılmamaktadır
SİZE FAYDASI: DAHA GERÇEKÇİ TÜKETİM RAKAMLARI


Yeni WLTP sürüş döngüsü, NEDC standardına kıyasla günlük koşullara daha yakındır. Günlük tüketimi daha iyi hesaplamanızı sağlar.

"New European Driving Cycle (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü)" çerçevesinde belirtilen tüketim değerleri, kesin ve kolaylıkla karşılaştırılabilir, ancak mümemmel değildir. 1992 yılında NEDC'nin kullanılmaya başlanmasından itibaren otomobiller ve kişisel sürüş alışkanlıkları oldukça değişmiştir. Yeni koşulları daha iyi yansıtmak adına, Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü) kapsamında test parametreleri yeniden tanımlanmıştır.


Artık şu alanlar dikkate alınmaktadır:



  • Daha gerçekçi sürüş dinamikleri ve dış ortam sıcaklığı
  • Daha uzun test mesafesi
  • Daha yüksek ortalama ve maksimum hız
  • Daha kısa duraksamalar
  • Daha fazla frenleme ve hızlanma
Opsiyonel ekipmanın etkisi de WLTP Sürüş Döngüsü'nde rol oynamaktadır.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
İlgilendiğiniz ve cevap yazdığınız için hepinize çok teşekkür ederim. Şimdilik gelen yorumlardan anladığım kadarıyla dsg gibi çift kavramalı şanzımanlardan uzak durmak gerekiyor. Aslında özellikle superbler çok ilgimi çekiyordu, bir de benim baktığım fiyat aralığında bulunabiliyor ancak işte bana sonra çok masraf çıkarır mı diye korkuyordum. Acaba böyle en az 5 sene dsg kullanmış arkadaşlar var mı aramızda? Ne kadar sıkıntı çıkardığı hakkında deneyimlerinden fikir belirtirlerse çok mutlu olurum.

@sputnik : Peugeot 508 tavsiyesini başka arkadaşlardan da aldım. Özellikle performans ve yakıt konusunda çok iyi bir araçmış ancak kendi ön yargılarım sebebiyle Peugeot, Citroen, Fiat ve Renault araçlara biraz mesafeli yaklaşıyorum. Kalite ve güvenlik açısından opel, ford ve wolksvagen grubu araçlara uzak olduklarına inanıyorum. Tamamen yanlış olabilirim bu konuda beni düzeltmek isteyen arkadaşlar olursa sevinirim.

Bazen acaba bu kadar para vermişken kmsi yüksek bmw, mercedes ya da audi mi alsam diye düşünüyorum, uzun yıllar kullanacağım düşünülürse diye ama tabi onların bakım masraflarının yüksek olabileceğinden dolayı çok da hayal kurmayayım diyorum.

Fiat'ı diğerleriyle yan yana yazmak doğru olmaz. Özellikle Peugeot özelinde konuşursam. Bu algı Türkiye'de bir çok kişide var ama doğru değil. Fransız araçları güvenliği yüksek araçlar. Sembol, 301 gibi Fransa'da dahi satılmayanları katmıyorum bu tanımlamaya, onlar Türkiye, Brezilya, Rusya vb. ülkelerde satılan, work horse diye tabir edilen araçlardan. Gerçi Fiat'a laf söyledim başta ama linea vs. de work horse diye satılan araçlardan, hayatımda bir defa Fiat Chroma gördüm yanlış hatırlamıyorsam Arnavutluk plakalı, cama yapışıp içine baktım, çok kaliteli duruyordu. Zamanında 207, rakibi olan Polo'dan daha güvenlikli bir araçtı, kaza testleri daha başarılıydı ama milletin algısında polo Alman tankı, 207 Fransız tenekesiydi. Citroën kullanmadım ama kullanıcıları elektronik olarak çok sorun çıkardığını söylüyor. Renault çok yaygın zaten, şahsen tercih etmeyi düşüneceğim bir marka. Peugeot kullanıcısıydım, bugün olsa yine gidip alırım. Tek düşündürecek nokta servis ağı ve kalitesi. Gerçi servis kalitesi ve ücretleri olarak Volkswagen'inde başarılı olduğunu düşünmüyorum ama satıyor adamlar.

Peugeot'nun algısı böyle olduğu için zaten ikinci elde 1.6bluehdi motorlu eat6 şanzımanlı 508'i 100 bin civarına bulabilirsiniz. Rakipleriyle kıyaslayınca fiyatı çok uygun, o yüzden sıfır almanızı önermem. Az kullanılmış ikinci el alırsanız hâli hazırda değer kaybetmiş oluyor, sizin elinizde bir daha büyük bir değer kaybı yaşamaz, örnekleri mevcut.

Tercih sizin tabii ki ama 10 yıl kullanmak için yüksek kmli bir premium araç almak çok mantıklı olmayabilir. Bakımı, parçası vs. uğraştırma ihtimali var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım