116i chip tuning işlemi : fiyatı, artıları, eksileri ??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

japon

Taklacı Güvercin
9
Herkese selamlar,
2015 makyaj öncesi BMW 116i aracıma chip tuning yaptırmayı düşünüyorum. Bu işi daha önce yaptırmış olan ya da konu hakkında bilgisi olan var mıdır ? Bu işlemin maliyeti nedir ? Artıları eksileri nelerdir ? İstanbul'da nerede yaptırılır ? Yazılımla birlikte downpipe yaptırılması da gerekir mi (uzun vadede tıkanmaması açısından) ?
Bir ekstra soru : KAT iptali şuan için kesinlikle düşünmüyorum, o kokuyu çekemem :D. Sport KAT performans ve motor sesi anlamında nasıl bir etkide bulunur ? İçeriye koku gelir mi ?
Bu kadar sorunun üzerine bir de bana Yazılım + Downpipe + Sport KAT için ortalama ne kadar bir ücret öderim onu söylerseniz süper olur :D
Bu konuda nerdeyse hiç bilgim olmadığı için bu kadar uzun oldu, vereceğiniz en ufak bilgi bile değerli şimdiden teşekkürler :D
 
@CenkGs teşekkürler hocam. @motorsinann neden öyle dediniz ? Okuduğum kadarıyla 118i (170 bg) ve 116i (136 bg) arasında yalnızca yazılımsal ve downpipe'ın büyüklüğü farkları var. Motor narinse 118i nin direk satılmaması lazım. Konu hakkında yaptırıp da sorun yaşayan biri hakkında bilgiye mi sahipsiniz acaba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Cenk
@CenkGs teşekkürler hocam. @motorsinann neden öyle dediniz ? Okuduğum kadarıyla 118i (170 bg) ve 116i (136 bg) arasında yalnızca yazılımsal ve downpipe'ın büyüklüğü farkları var. Motor narinse 118i nin direk satılmaması lazım. Konu hakkında yaptırıp da sorun yaşayan biri hakkında bilgiye mi sahipsiniz acaba ?
stok halde 140 derece yağ sıcaklığı çıkaran bir motordan söz ediyoruz
yazılım yapıp ilk önce elektriksel sorunlar yaşayıp daha sonra motor kıran çok gördüm bu araç ile.
aynı şekilde mini kullanıyor bu motoru ve @Ugur un kuzeni kol çıkarmıştı yazılımdan ötürü.
iki motor arasında sadece yazılım ve dp farkı olduğunu neye dayanarak söylüyorsunuz?
 
stok halde 140 derece yağ sıcaklığı çıkaran bir motordan söz ediyoruz
yazılım yapıp ilk önce elektriksel sorunlar yaşayıp daha sonra motor kıran çok gördüm bu araç ile.
aynı şekilde mini kullanıyor bu motoru ve @Ugur un kuzeni kol çıkarmıştı yazılımdan ötürü.
iki motor arasında sadece yazılım ve dp farkı olduğunu neye dayanarak söylüyorsunuz?

yerli ve yabancı kaynaklı forumlarda o şekilde okudum.
 
@CenkGs teşekkürler hocam. @motorsinann neden öyle dediniz ? Okuduğum kadarıyla 118i (170 bg) ve 116i (136 bg) arasında yalnızca yazılımsal ve downpipe'ın büyüklüğü farkları var. Motor narinse 118i nin direk satılmaması lazım. Konu hakkında yaptırıp da sorun yaşayan biri hakkında bilgiye mi sahipsiniz acaba ?
geçenlerde @Ozgur Gunes açıklamıştı farkları yazılımdan ibaret değil soğutma sistemleri vs filan farklı
 
bir aracın mühendislik süreci 7 yıl sürüyor, sanayide 7 dakikalık işlem ile bir olmaz :)
18i ile 16i'nin tüm donanım özellikleri aynı motorla ilgili olan. Tek fark dp'deki ısı eşanjörü. Hem Borusan servis elemanlarıyla konuştum bu konuyu, hem de arabayı aldığımdan beri araştırıyorum. Fabrika çıkışı olarak 14i-16i-18i sırasıyla 75-100-125 kW motor güçleriyle çıktı, bunu da yazılımla sağladılar. Kısacası mühendisliği zaten 170 beygir açısından yapılmış en az. Geriye kalan güçlerse çeşitli karbon salınımı regülasyonları ve vergi farkları dolayısıyla satıştalar. Diğer arabalarla ilgili bu dediğin mantıklı hocam da bu motorda 170 sıkıntı çıkarmayacaktır.

@japon İstanbul'da sanıyorum Maslak'ta Yılda bey var, yurtdışından birisiyle çalışmıştı zamanında sırf bu motorların üstünde. Methini çok duydum. http://g-forcemotor.com/ Gidip bir görüşün isterseniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman
En özet haliyle sorularına cevap vermeye çalışıyım;

Hem 316i aracına hem de 116i'ye yazılım downpipe yaptırmış tanıdıklarım var. Doğru ellerde mesela İstanbul'da DR.ECU, Paşaoğlu gibi yerlerde yaptırırsan hiç bir şey olmaz. Ama gidip çiğköfteci'de yazılım attırırsan motoru eline alırsın.
Downpipe yaptırmalısın, içeriye koku almazsın. Arkayı boşver :D
Yazılım + Egzos 2000 liraya gelir.
Işıktan ışığa sıkıştırcaksan, her düzlükte pedalı döşemeye yapıştırcaksan, pist günlerine katılacaksan soğutmayı da yükseltmelisin çünkü stock hali ile soğutma problemi olan bir arabadan bahsediyoruz.
 
Merhaba,
Öncelikle belirtmem gerekir ki 116i ve 118i arasında sadece egzoz çapı(116i 2",118i 2.5") ve yağ soğutucu farkı var. Bunu realoem.com sitesine dayanarak söylüyorum. Başka hiç bir fark yok. Ben yazılıma karşı değilim. Dedikleri gibi emisyon,vb... bir sürü durum mevcut. Yazılımı doğru firmada yaptırdığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Tabi aracınızı nasıl kullandığınız önemli, daha dikkatli kullanmanız gerekecektir. Ayrıca aracınızın bakımını doğru ellere teslim edin. Gökçe abi yanlış ellere teslim etti, bir sürü sorun yaşadı. Öncelikle Sinan'ın dediği gibi sıcak çalışan bir motor. Yağ ve motor soğutma suyunun standart çalışma sıcaklığı 105-110 derece arası. Bu yüzden seçtiğiniz yağın gerçekten kaliteli olması gerekiyor. Bu yüzden Motul %100 sentetik yağlarını tavsiye ediyorum. Aracınızın yağ ve su sıcaklığını gizli menüden takip edebilirsiniz(youtube'da nası ulaşacağınızın videosu var). Egzoz yaptırmanızı ben tavsiye ederim. Yaptırmasanızda olur tabikide. Yazılım için firma olarak kesinlikle BTG Maslak Superchips firmasını öneririm. İngiliz yazılımıdır. Yerli firmalara güvenmiyorum, yazılımı geçmiş deneyimleriyle yazıyorlar, bu iş öyle sallamasyon yapılacak bir şey değil, epey mühendislik gerektiriyor, bu yüzden yabancı ahlakına güveniyorum. 1500 lira gibi bir fiyatı var. Kuzenim 316i sine 68 binde yaptırdı(superchips), şu an aracı 105 binde, sıfır sıkıntı kullanıyor. Ayrıca 2 bakımda bir buji değiştirmeye kesinlikle özen gösterin. Orijinal bujisi Beru fakat NGK öneririm. İridyum veya platin seçimi size kalmış. İridyum daha dayanıklı ama pahalı. Orijinal hava filtresi Mahle(Mann'da olabiliyor), isterseniz 300-400 lira verip bmc ve k&n hava filtresi alabilirsiniz ama bence gerek yok. Orijinal hava filtresi 50 lira zaten, bakımdan bakıma değişin. Bakımı kullanıma bağlı olarak değişiyor. Bizim 8 bin km civarı, sakin kullanarak 12-15 bin aralığını görebilirsiniz. Aklıma gelen şimdilik bunlar, kafanıza bir şey takılırsa sormaktan çekinmeyin.
 
Ayrıca bir BMW sahibi olarak BMW Club Turkey sayfasına kesinlikle üye olmanızı öneririm. GForce BMWCCTR'in sponsorudur. Önerilen bir firma. Ayrıca RSA'da tavsiye ediliyor. Stock turbo ile Pbox verisi 100-200 km/h yi 13.9 saniyede tamamlamış 118i var, ne kadar güvenilir bilmiyorum ama RSA'lı makyajlı 118i ile stock makyajsız 118i'yi yürüttük, adamlar 136'dan 180 hp ye çıkardıklarını iddia ettikleri araba stock 170 likten boy boy fark yedi. N13 konusunda tecrübeli olabilirler ama B38 kodlu motorum olsa kesinlikle RSA'ya götürmem.
 
RSA'lı makyajlı 118i ile stock makyajsız 118i'yi yürüttük, adamlar 136'dan 180 hp ye çıkardıklarını iddia ettikleri araba stock 170 likten boy boy fark yedi
Muhtemelen peak değeri 180'dir, tork bandına da bakmak lazım. Ama inanırım. Yazılımdan sonra güvenilir bir dynoya çıkarmakta fayda var zaten.
 
@fksarall vallahi dyno risk, en iyisi bence her zaman pbox verileri, o zaman geriye kalan hiçbir şeyin önemi kalmıyor. RSA lı olan bide 300 tork olmuş, komik.
 
RSA bu konuda kendini ispatlamış bir firma ancak ben kendi aracımı götürmem. benim arkadaşlarım deyip yerindeyse RSA'cı. tuhaf bir biçimde superchips markasına düşmanlık derecesinde soğuk bakıyorlar. ben ise tam kesinlikle buna katılmıyorum. özen göstererek severek kullandığınız bir arabayı ingiliz mühendislerinin yaptığı yazılıma emanet etmenizi tavsiye ederim. Demiyorum ki RSA kötüdür. Bu tarz bir söylemde bulunmam bence Türkiye'de ki en iyi 1 2 yazılımcıdan biri bu arakadaşlardır. İzmir'de Utku İstanbul'da Raşit. Ancak ben yine de arabamı emanet etmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...