KAPALI 118i vs. 320i ED vs. V40 T3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

imer

Senkromeççi
36
Öncelikle herkese merhabalar
Siteyi 2014'ten beri takip etmekteyim eski forum zamanlarından üyeliğim vardı ancak girmeye girmeye o üyeliğin artık geçerli olmadığını fark ettim.

Değerli yorumlarınızı ve görüşlerinizi merak ettiğim konuya gelecek olursak:
150.000 TL bütçeye sahibim, yıl içinde 20-25 bin km yol yapmaktayım. Bu kilometrelerin %70'i uzun yolda sakin kullanımla geçmekte bu sebeple dizel alternatifleri düşünmemekteyim ancak benzinlilerde de uzun yolda 6.5-7 litrenin üzeri beni zorlar bu sebeple de (MTV'ler de göz önünde bulundurularak) küçük motorlu bir araç düşünüyorum. Sürüş zevki ve tasarım benim için önemli kriterler arka diz-baş mesafesi veya bagaj hacmi de benim için önemli değil. Aracı aldığım zaman 2-3 sene kullanmayı düşünüyorum bu sebeple de aracın kilometresinin 50 binden az olmasını istiyorum.

2018 model 10.000 km'ye kadar Volvo V40 T3 Inscription alabiliyorum. Bu araç donanımları ile beni çekmekte
2016 model 45.000 km'de oldukça dolu M Plus 118i alabiliyorum. Eşi benzeri olmayan turuncu renkli bir araç buldum. Bu araç da eşsiz bir 118i olmasıyla beni çekmekte
2015 model 40.000 km'de SportPlus 320i ED buldum. Diğer araçlarda hasar-kaza yok ancak bu araçta 1-2 parça boya bulunmakta. Diğer iki araca göre segment farkı beni çekmekte.
İsteyen kişilere ilan numarası da atabilirim. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Etrafımda bir sürü ses var konu hakkında ancak her bir seste benim kafam daha da karışmakta. Biraz da siz karıştırın kafamı istedim :)
Değerli görüşleriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinan-cetin
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.



Aracı Edirne'de kullanacağım, tabi pistlere falan koşmayacağım ama belli bir otomobil tutkum da mevcut. v40 oyuncaklarıyla donanımıyla ve elite duruşuyla cezbeden bir otomobil ancak 1 senenin sonunda sıkılır mıyım korkusu var.
Ailemde 100.000 km kadar C200d Exclusive kullandım o da v40 gibi elite ve kaliteli duruşa sahip bir araçtı ama günün sonunda sıkıcı aile otomobili olarak değerlendirdiğim bir araçtı. v40 motoru ile o sıkıcılığı götürebilir gibi gözüküyor ama sürüş dinamikleri konusunda kafamda soru işaretleri var
Otopark testini izlerseniz eğlenceli bir otomobil olduğunu görürsünüz.
 
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.

Şahsi düşüncem değerini bir Volvo'dan daha çok koruyacağı yönünde. BMW'de donanım fiyatları etkiliyor. Örneğin f10'da comfort paket ile premium paket arasında yaklaşık 10/15k TL fiyat farkı var ikinci elde (farkları : dijital gösterge, soft close kapılar, ve bazılarında direksiyon ısıtma ile elk. bagaj).

Piyasasını iyi değerlendirmek lazım, atıyorum 135/140k'ya hi-fi'siz 17 jantlı olan aynı temizlikte mplus lci f20 varsa onlara da bakabilirsiniz. Cruise çok dert değil, sonradan 1k tl civarına halledebilirsiniz, ön park çok elzem değil, hi-fi için de kullanmadığım için yorum yapamayacağım, ancak forumlardan okuduğum kadarıyla çok beğenilmiyordu.

Ancak Türkiye'de yaşadığımız için ekonomik olarak yarın bile ne olacağını tahmin yürütmek çok güç :) Mesela, 0 km. araç fiyatları dahada ütopik bir hale gelip sizin aracızın değeri katlanabilir veya yarın 1.6 motor altına ötv muafiyeti gelir anında 20-30k TL zarar da edebilirsiniz...

Karar sizin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: imer
V40'ın sürüş dinamiklerinden sıkılacağınızı pek düşünmüyorum arka çekiş kadar olmasa da üzerine çıktıkça zevk alabileceğiniz bir otomobil. Yalnız 2016'dan sonra Volvo'ların süspansiyonları ciddi anlamda sertleşti sebebini tam olarak bilmiyorum ama çelik yay kullanılması vs olabilir. Helva gibi değil de tatlı sert bir pozisyon var. Son durum nedir tabi ki bilmiyorum ama konfor bakımından sizi tatmin edecekse diğer konularda üzeceğini sanmıyorum. Test sürüşüne çıkmanızda fayda var
 
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.
 
Son düzenleme:
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.
Aslında 1 sene- 30 bin km şeklinde aralık. Yani bu kıyas sadece senede 30 bin devirecekleri ilgilendirecek bir şey. Ama o kadar yol yapana da yine önermiyorum 30 bin km'yi beklemelerini. En ideali bence 15 bin -1 sene.
 
Son düzenleme:
Şahsi düşüncem değerini bir Volvo'dan daha çok koruyacağı yönünde. BMW'de donanım fiyatları etkiliyor. Örneğin f10'da comfort paket ile premium paket arasında yaklaşık 10/15k TL fiyat farkı var ikinci elde (farkları : dijital gösterge, soft close kapılar, ve bazılarında direksiyon ısıtma ile elk. bagaj).

Piyasasını iyi değerlendirmek lazım, atıyorum 135/140k'ya hi-fi'siz 17 jantlı olan aynı temizlikte mplus lci f20 varsa onlara da bakabilirsiniz. Cruise çok dert değil, sonradan 1k tl civarına halledebilirsiniz, ön park çok elzem değil, hi-fi için de kullanmadığım için yorum yapamayacağım, ancak forumlardan okuduğum kadarıyla çok beğenilmiyordu.

Ancak Türkiye'de yaşadığımız için ekonomik olarak yarın bile ne olacağını tahmin yürütmek çok güç :) Mesela, 0 km. araç fiyatları dahada ütopik bir hale gelip sizin aracızın değeri katlanabilir veya yarın 1.6 motor altına ötv muafiyeti gelir anında 20-30k TL zarar da edebilirsiniz...

Karar sizin :)

Hocam aynı model aynı km'de 17 olmasına rağmen o kadar güzel olmayan çok kollu jantlar geliyor cruise control dert bir şey değil ön park sensörü zaten hiçbir f20'de yok. Hi-fi harman kardon'a göre beğenilmiyor ancak bmw'nin standart ses sistemini herkes çok kötülüyor. O malum turuncu araç haricinde f20'ler çok içime fiyat/performans açısından sinmiyor.
Ekonomik olarak çok haklısınız 2-3 hafta içinde araç almayı düşünüyorum ve ÖTV'nin veya dövizin ne olacağı hiç belli değil.
 
Aslında 1 sene- 30 bin km şeklinde aralık. Yani bu kıyas sadece senede 30 bin devirecekleri ilgilendirecek bir şey. Ama o kadar yol yapana da yine önermiyorum 30 bin km'yi beklemelerini. En ideali bence 15 bin -1 sene.

Hiç belli olmamakla beraber senede 30 bin yapabileceğimi düşünmüyorum. Bu sebeple yıllık bakıma sokarım. BMW özelinde ise 10-12 binde servise girdiğinden senede 2 kere bakıma sokarım. Orada da v40'ın daha fazla yakıt yakacağını düşündüğümden aynı hesaba geliyor gibi geldi bana.
 
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.

Sorunsuzluk açısından volvo dediniz. 320i ED'lerde bulunan N13 motor hakkında çok fazla kronik problem var deniliyor. Ancak 118i'de bulunan 1.5 3 silindir motor hakkında çok problem yaşayan duymadım. Sizin bu konuda bir bilginiz var mı?
 
Sorunsuzluk açısından volvo dediniz. 320i ED'lerde bulunan N13 motor hakkında çok fazla kronik problem var deniliyor. Ancak 118i'de bulunan 1.5 3 silindir motor hakkında çok problem yaşayan duymadım. Sizin bu konuda bir bilginiz var mı?

Yazılım atmadığınız sürece sorun yaşamazsınız ama N13 ten daha çok yakıyor o motor bilginize.
 
320i ED'yi kronik sorunları beni korkuttuğu için eledim. v40'ın ağırlıktan dolayı biraz daha fazla yakacağını düşünüyorum ancak o da bakım maliyetlerinden o açığı kapatır herhalde.
 
V40 ı 10 bin km de, 118i yi +30-40 bin km de alacaksınız, V40 ı satacağınjz zaman 100 bin km altında olması avantajınıza olur. Araçlar 100 bini geçince birde değer kaybediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: imer
Aynı yıl, M olmayan ama ilandaki turuncu araçla bir iki fark dışında donanımı aynı olan bir 118i kullanıcısı olarak Volvo'yu öneriyorum.

BMW gerçekten renk, M body ve jant kombinasyonuyla çok güzel. Sürüşü de çok keyifli, zaten ben de alırken V40, Golf gibi daha dolu ve daha konforlu araçlarla karşılaştırıp sürüşünden çok daha fazla keyif alacağım ve arkadan itişli olduğu için BMW'ye karar vermiştim. Sizin anlattığınız kullanım amacına göre bence V40 daha mantıklı bir seçenek; kalite ve konfor anlamında bence çok daha üstün, BMW'nin iç mekanı çok eski duruyor. Performans olarak 1'in güç eksiği olsa da en kötü ihtimalle Volvo ile aynı gideceklerdir diye düşünüyorum, verilerini incelemedim ama 1'in verilerinin daha iyi olması çok muhtemel. (şanzıman farkından kaynaklı olarak)

V40'ın uzun yol yakıtıyla ilgili bir bilgim yok ancak 1 serisi şehir içinde V40'a göre daha az yakacaktır. Uzun yol kullanımında da 8 ileri şanzımanın avantajıyla çok büyük ihtimalle V40'tan daha az yakar diye düşünüyorum.

Uzun lafın kısası, bir 1 serisi sahibi olarak V40 diyorum :D
 
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.



Aracı Edirne'de kullanacağım, tabi pistlere falan koşmayacağım ama belli bir otomobil tutkum da mevcut. v40 oyuncaklarıyla donanımıyla ve elite duruşuyla cezbeden bir otomobil ancak 1 senenin sonunda sıkılır mıyım korkusu var.
Ailemde 100.000 km kadar C200d Exclusive kullandım o da v40 gibi elite ve kaliteli duruşa sahip bir araçtı ama günün sonunda sıkıcı aile otomobili olarak değerlendirdiğim bir araçtı. v40 motoru ile o sıkıcılığı götürebilir gibi gözüküyor ama sürüş dinamikleri konusunda kafamda soru işaretleri var
V40 a da C ye de bindim şunu söyleyeyim C zaten iyi değil belki abartı gelecek fakat bana superb dem farksız gelmişti yavan fakat V40 öyle değil bir ruhu var özellikle makyajlı kasa sarıp sarmalıyor iç mekan 1 e göre daha kaliteli dıştan güzel duruyor sıkacağını asla sanmıyorum sevip bayılıp yine Volvo dedirteceğini düşünüyorum bir binin derim eminim ruhu olan şık elit bir otomobil havasını hemen alacaksınız Volvodan
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: imer
Aynı yıl, M olmayan ama ilandaki turuncu araçla bir iki fark dışında donanımı aynı olan bir 118i kullanıcısı olarak Volvo'yu öneriyorum.

BMW gerçekten renk, M body ve jant kombinasyonuyla çok güzel. Sürüşü de çok keyifli, zaten ben de alırken V40, Golf gibi daha dolu ve daha konforlu araçlarla karşılaştırıp sürüşünden çok daha fazla keyif alacağım ve arkadan itişli olduğu için BMW'ye karar vermiştim. Sizin anlattığınız kullanım amacına göre bence V40 daha mantıklı bir seçenek; kalite ve konfor anlamında bence çok daha üstün, BMW'nin iç mekanı çok eski duruyor. Performans olarak 1'in güç eksiği olsa da en kötü ihtimalle Volvo ile aynı gideceklerdir diye düşünüyorum, verilerini incelemedim ama 1'in verilerinin daha iyi olması çok muhtemel. (şanzıman farkından kaynaklı olarak)

V40'ın uzun yol yakıtıyla ilgili bir bilgim yok ancak 1 serisi şehir içinde V40'a göre daha az yakacaktır. Uzun yol kullanımında da 8 ileri şanzımanın avantajıyla çok büyük ihtimalle V40'tan daha az yakar diye düşünüyorum.

Uzun lafın kısası, bir 1 serisi sahibi olarak V40 diyorum :D

Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Canlı olarak gidip gördünüz mü bu araçları? Fotoğrafla araç seçmiyorsunuz umarım.
Neden derseniz ben de bir ara V40 bakıyordum ama araca binince almaktan vazgeçtim, iç tasarım sebebiyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Canlı olarak gidip gördünüz mü bu araçları? Fotoğrafla araç seçmiyorsunuz umarım.
Neden derseniz ben de bir ara V40 bakıyordum ama araca binince almaktan vazgeçtim, iç tasarım sebebiyle.

118i'yi kullandim kurcaladim. V40'ı orada burada çok gördüm ancak makyajsiz kasasına binme şansım oldu. Haftaya bir bayiye gidip test sürüşüne çıkacağım. Inscription pakette açık renk deri cok hoş gözüküyor ancak kullanmadan tabi ki kararimi vermeyeceğim
 
Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Uzun yol net hatırladığım yakıt değeri İstanbul-Kartepe arasını 90-110 aralığında 5.3l/100km ile gitmiştim. Bunun haricinde birkaç kez İstanbul-İzmit Körfez pisti tarafına gittiğimde de aynı hız aralığında yakıt tüketimim 5.1-5.4 aralarında kalmıştı. Şehiriçi çoğunlukla eco proda, bazen hiç dikkat etmeden diğer modlarda kullanımda şu an aracın 5 bin civarı kilometredeki genel ortalaması ise 7.8.

Araçla ilgili yaşadığım tek problem, kapıların neredeyse hepsinden ses gelmesiydi. Bunu da aslında F30'lara uygulanan teflon bant uygulamasi ile yetkili servis önce çözdü, sonra sesler yeniden başladı (şu an sağ arka kapıdan geldiğini düşünüyorum), kapılar ve bagaj kapağı tekrar ayarlandığında azaldı. Bu ya bazı F20'lerde çıkan bir sorun (ki böyle olduğunu hiç düşünmüyorum), ya da düzeldikten sonra benim araca Eibach yay takmamla birlikte tekrar arttı. Bunun dışında herhangi bir mekanik-elektronik vs. problem yaşamadım.

2 kez yetkili serviste bakıma girdim, ilki yağ ve filtreler olarak 1380 TL tutmuştu. İkincisinde yağ ve fren hidroliği değişimi yapıldı bu da 1100 küsür tuttu. Fren, buji gibi parçalar dahil olmadığında 1000-1500 aralığında diyebiliriz. Araç 12 bin km'de bir bakıma çağırıyor. İlla yetkili servis bakımlı olsun gibi bir derdiniz yoksa sanıyorum 4 haneli fiyatlara çıkmadan halledebilirsiniz.

Bu arada V40'a kesinlikle daha konforludur demiştim ama oraya da bir not eklemek istiyorum, F20'ye genelde sert deniyor ancak en azından 17 jantlarla (ve taktığım yaydan sonra bile) sert olmasına rağmen konforsuz bir sertliği yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: imer
Uzun yol net hatırladığım yakıt değeri İstanbul-Kartepe arasını 90-110 aralığında 5.3l/100km ile gitmiştim. Bunun haricinde birkaç kez İstanbul-İzmit Körfez pisti tarafına gittiğimde de aynı hız aralığında yakıt tüketimim 5.1-5.4 aralarında kalmıştı. Şehiriçi çoğunlukla eco proda, bazen hiç dikkat etmeden diğer modlarda kullanımda şu an aracın 5 bin civarı kilometredeki genel ortalaması ise 7.8.

Araçla ilgili yaşadığım tek problem, kapıların neredeyse hepsinden ses gelmesiydi. Bunu da aslında F30'lara uygulanan teflon bant uygulamasi ile yetkili servis önce çözdü, sonra sesler yeniden başladı (şu an sağ arka kapıdan geldiğini düşünüyorum), kapılar ve bagaj kapağı tekrar ayarlandığında azaldı. Bu ya bazı F20'lerde çıkan bir sorun (ki böyle olduğunu hiç düşünmüyorum), ya da düzeldikten sonra benim araca Eibach yay takmamla birlikte tekrar arttı. Bunun dışında herhangi bir mekanik-elektronik vs. problem yaşamadım.

2 kez yetkili serviste bakıma girdim, ilki yağ ve filtreler olarak 1380 TL tutmuştu. İkincisinde yağ ve fren hidroliği değişimi yapıldı bu da 1100 küsür tuttu. Fren, buji gibi parçalar dahil olmadığında 1000-1500 aralığında diyebiliriz. Araç 12 bin km'de bir bakıma çağırıyor. İlla yetkili servis bakımlı olsun gibi bir derdiniz yoksa sanıyorum 4 haneli fiyatlara çıkmadan halledebilirsiniz.

Bu arada V40'a kesinlikle daha konforludur demiştim ama oraya da bir not eklemek istiyorum, F20'ye genelde sert deniyor ancak en azından 17 jantlarla (ve taktığım yaydan sonra bile) sert olmasına rağmen konforsuz bir sertliği yok.

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Bunları son tahlilde kesinlikle değerlendireceğim :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...