AÇIK 118i vs. 320i ED vs. V40 T3

MAYFA AYUU

Profesör
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
5,833
Panpa puanı
12,621
Konum
Antalya
Marka
Audi
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.



Aracı Edirne'de kullanacağım, tabi pistlere falan koşmayacağım ama belli bir otomobil tutkum da mevcut. v40 oyuncaklarıyla donanımıyla ve elite duruşuyla cezbeden bir otomobil ancak 1 senenin sonunda sıkılır mıyım korkusu var.
Ailemde 100.000 km kadar C200d Exclusive kullandım o da v40 gibi elite ve kaliteli duruşa sahip bir araçtı ama günün sonunda sıkıcı aile otomobili olarak değerlendirdiğim bir araçtı. v40 motoru ile o sıkıcılığı götürebilir gibi gözüküyor ama sürüş dinamikleri konusunda kafamda soru işaretleri var
Otopark testini izlerseniz eğlenceli bir otomobil olduğunu görürsünüz.
 

SertacEge

Asfalt Kurutucu
Katılım
7 Mar 2018
Mesajlar
94
Panpa puanı
75
Konum
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.
Şahsi düşüncem değerini bir Volvo'dan daha çok koruyacağı yönünde. BMW'de donanım fiyatları etkiliyor. Örneğin f10'da comfort paket ile premium paket arasında yaklaşık 10/15k TL fiyat farkı var ikinci elde (farkları : dijital gösterge, soft close kapılar, ve bazılarında direksiyon ısıtma ile elk. bagaj).

Piyasasını iyi değerlendirmek lazım, atıyorum 135/140k'ya hi-fi'siz 17 jantlı olan aynı temizlikte mplus lci f20 varsa onlara da bakabilirsiniz. Cruise çok dert değil, sonradan 1k tl civarına halledebilirsiniz, ön park çok elzem değil, hi-fi için de kullanmadığım için yorum yapamayacağım, ancak forumlardan okuduğum kadarıyla çok beğenilmiyordu.

Ancak Türkiye'de yaşadığımız için ekonomik olarak yarın bile ne olacağını tahmin yürütmek çok güç :) Mesela, 0 km. araç fiyatları dahada ütopik bir hale gelip sizin aracızın değeri katlanabilir veya yarın 1.6 motor altına ötv muafiyeti gelir anında 20-30k TL zarar da edebilirsiniz...

Karar sizin :)
 

hakikionur

Profesör
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
454
Panpa puanı
1,130
Yaş
26
Marka
Volvo
V40'ın sürüş dinamiklerinden sıkılacağınızı pek düşünmüyorum arka çekiş kadar olmasa da üzerine çıktıkça zevk alabileceğiniz bir otomobil. Yalnız 2016'dan sonra Volvo'ların süspansiyonları ciddi anlamda sertleşti sebebini tam olarak bilmiyorum ama çelik yay kullanılması vs olabilir. Helva gibi değil de tatlı sert bir pozisyon var. Son durum nedir tabi ki bilmiyorum ama konfor bakımından sizi tatmin edecekse diğer konularda üzeceğini sanmıyorum. Test sürüşüne çıkmanızda fayda var
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,844
Panpa puanı
7,102
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.
 
Son düzenleme:

nacker

Asfalt Kurutucu
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
95
Panpa puanı
167
Konum
İstanbul
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.
Aslında 1 sene- 30 bin km şeklinde aralık. Yani bu kıyas sadece senede 30 bin devirecekleri ilgilendirecek bir şey. Ama o kadar yol yapana da yine önermiyorum 30 bin km'yi beklemelerini. En ideali bence 15 bin -1 sene.
 
Son düzenleme:

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Şahsi düşüncem değerini bir Volvo'dan daha çok koruyacağı yönünde. BMW'de donanım fiyatları etkiliyor. Örneğin f10'da comfort paket ile premium paket arasında yaklaşık 10/15k TL fiyat farkı var ikinci elde (farkları : dijital gösterge, soft close kapılar, ve bazılarında direksiyon ısıtma ile elk. bagaj).

Piyasasını iyi değerlendirmek lazım, atıyorum 135/140k'ya hi-fi'siz 17 jantlı olan aynı temizlikte mplus lci f20 varsa onlara da bakabilirsiniz. Cruise çok dert değil, sonradan 1k tl civarına halledebilirsiniz, ön park çok elzem değil, hi-fi için de kullanmadığım için yorum yapamayacağım, ancak forumlardan okuduğum kadarıyla çok beğenilmiyordu.

Ancak Türkiye'de yaşadığımız için ekonomik olarak yarın bile ne olacağını tahmin yürütmek çok güç :) Mesela, 0 km. araç fiyatları dahada ütopik bir hale gelip sizin aracızın değeri katlanabilir veya yarın 1.6 motor altına ötv muafiyeti gelir anında 20-30k TL zarar da edebilirsiniz...

Karar sizin :)
Hocam aynı model aynı km'de 17 olmasına rağmen o kadar güzel olmayan çok kollu jantlar geliyor cruise control dert bir şey değil ön park sensörü zaten hiçbir f20'de yok. Hi-fi harman kardon'a göre beğenilmiyor ancak bmw'nin standart ses sistemini herkes çok kötülüyor. O malum turuncu araç haricinde f20'ler çok içime fiyat/performans açısından sinmiyor.
Ekonomik olarak çok haklısınız 2-3 hafta içinde araç almayı düşünüyorum ve ÖTV'nin veya dövizin ne olacağı hiç belli değil.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Aslında 1 sene- 30 bin km şeklinde aralık. Yani bu kıyas sadece senede 30 bin devirecekleri ilgilendirecek bir şey. Ama o kadar yol yapana da yine önermiyorum 30 bin km'yi beklemelerini. En ideali bence 15 bin -1 sene.
Hiç belli olmamakla beraber senede 30 bin yapabileceğimi düşünmüyorum. Bu sebeple yıllık bakıma sokarım. BMW özelinde ise 10-12 binde servise girdiğinden senede 2 kere bakıma sokarım. Orada da v40'ın daha fazla yakıt yakacağını düşündüğümden aynı hesaba geliyor gibi geldi bana.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Herkes fikrini belirtmiş de bakım fiyatlarını kimse düşünmemiş. BMW de 8-12 bin km aralığında (çok nadir 14 oluyor) bakıma giriyor, volvo 30 bin km bakım aralığı veriyor. Yetkili serviste girecekse bakıma ve yıllık yüksek km yapılıyorsa Volvo nun avantajı bakım açısından ve sorunsuzluk açısından büyük. Yakıtı uzun yolda sakin sürüşte 0.5 LT anca fark eder 100 kmde.
Sorunsuzluk açısından volvo dediniz. 320i ED'lerde bulunan N13 motor hakkında çok fazla kronik problem var deniliyor. Ancak 118i'de bulunan 1.5 3 silindir motor hakkında çok problem yaşayan duymadım. Sizin bu konuda bir bilginiz var mı?
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,844
Panpa puanı
7,102
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
Sorunsuzluk açısından volvo dediniz. 320i ED'lerde bulunan N13 motor hakkında çok fazla kronik problem var deniliyor. Ancak 118i'de bulunan 1.5 3 silindir motor hakkında çok problem yaşayan duymadım. Sizin bu konuda bir bilginiz var mı?
Yazılım atmadığınız sürece sorun yaşamazsınız ama N13 ten daha çok yakıyor o motor bilginize.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Yazılım atmadığınız sürece sorun yaşamazsınız ama N13 ten daha çok yakıyor o motor bilginize.
N13 2015 öncesi 116i'ye göre mi daha fazla yakar yoksa 318i ile 320i ED arasındaki yakıt farkına göre mi böyle söylüyorsunuz?
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,844
Panpa puanı
7,102
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
N13 2015 öncesi 116i'ye göre mi daha fazla yakar yoksa 318i ile 320i ED arasındaki yakıt farkına göre mi böyle söylüyorsunuz?
Bir daha düşündüm, uzun yol ağırlıklı çok basmadan gideceğinizi düşürsek 3 arabada hemen hemen aynı yakar diye düşünüyorum.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
320i ED'yi kronik sorunları beni korkuttuğu için eledim. v40'ın ağırlıktan dolayı biraz daha fazla yakacağını düşünüyorum ancak o da bakım maliyetlerinden o açığı kapatır herhalde.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,844
Panpa puanı
7,102
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
V40 ı 10 bin km de, 118i yi +30-40 bin km de alacaksınız, V40 ı satacağınjz zaman 100 bin km altında olması avantajınıza olur. Araçlar 100 bini geçince birde değer kaybediyor.
 

aaygen

Yönetim
Editör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
170
Panpa puanı
235
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Aynı yıl, M olmayan ama ilandaki turuncu araçla bir iki fark dışında donanımı aynı olan bir 118i kullanıcısı olarak Volvo'yu öneriyorum.

BMW gerçekten renk, M body ve jant kombinasyonuyla çok güzel. Sürüşü de çok keyifli, zaten ben de alırken V40, Golf gibi daha dolu ve daha konforlu araçlarla karşılaştırıp sürüşünden çok daha fazla keyif alacağım ve arkadan itişli olduğu için BMW'ye karar vermiştim. Sizin anlattığınız kullanım amacına göre bence V40 daha mantıklı bir seçenek; kalite ve konfor anlamında bence çok daha üstün, BMW'nin iç mekanı çok eski duruyor. Performans olarak 1'in güç eksiği olsa da en kötü ihtimalle Volvo ile aynı gideceklerdir diye düşünüyorum, verilerini incelemedim ama 1'in verilerinin daha iyi olması çok muhtemel. (şanzıman farkından kaynaklı olarak)

V40'ın uzun yol yakıtıyla ilgili bir bilgim yok ancak 1 serisi şehir içinde V40'a göre daha az yakacaktır. Uzun yol kullanımında da 8 ileri şanzımanın avantajıyla çok büyük ihtimalle V40'tan daha az yakar diye düşünüyorum.

Uzun lafın kısası, bir 1 serisi sahibi olarak V40 diyorum :D
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
657
Panpa puanı
524
2. elde sorun olarak şunu öngörüyorum: 2018 model 10 bin km'ye kadar 1'ler de aynı fiyatlara mevcut ancak "pure" paket gibi şirket spec olanları o şekilde. 2. elde m paket ve ekstra cruise + ön park + hi-fi değerini korumaması gibi bir durum söz konusu.
Sizce m paket + m pakete ekstra olarak eklenen donanımlar 2. elde son kullanıcıya fark yaratır mı? Dediğim gibi binmek için alıyorum ama ülke şartları da göz önünde bulundurulduğunda 150.000 TL çok yüksek bir rakam. Benim için satarken 3-5 bin TL zarar etmek önemli değil ama 3-5 bin TL'den fazla zararlar beni üzer.



Aracı Edirne'de kullanacağım, tabi pistlere falan koşmayacağım ama belli bir otomobil tutkum da mevcut. v40 oyuncaklarıyla donanımıyla ve elite duruşuyla cezbeden bir otomobil ancak 1 senenin sonunda sıkılır mıyım korkusu var.
Ailemde 100.000 km kadar C200d Exclusive kullandım o da v40 gibi elite ve kaliteli duruşa sahip bir araçtı ama günün sonunda sıkıcı aile otomobili olarak değerlendirdiğim bir araçtı. v40 motoru ile o sıkıcılığı götürebilir gibi gözüküyor ama sürüş dinamikleri konusunda kafamda soru işaretleri var
V40 a da C ye de bindim şunu söyleyeyim C zaten iyi değil belki abartı gelecek fakat bana superb dem farksız gelmişti yavan fakat V40 öyle değil bir ruhu var özellikle makyajlı kasa sarıp sarmalıyor iç mekan 1 e göre daha kaliteli dıştan güzel duruyor sıkacağını asla sanmıyorum sevip bayılıp yine Volvo dedirteceğini düşünüyorum bir binin derim eminim ruhu olan şık elit bir otomobil havasını hemen alacaksınız Volvodan
 
Son düzenleme:

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Aynı yıl, M olmayan ama ilandaki turuncu araçla bir iki fark dışında donanımı aynı olan bir 118i kullanıcısı olarak Volvo'yu öneriyorum.

BMW gerçekten renk, M body ve jant kombinasyonuyla çok güzel. Sürüşü de çok keyifli, zaten ben de alırken V40, Golf gibi daha dolu ve daha konforlu araçlarla karşılaştırıp sürüşünden çok daha fazla keyif alacağım ve arkadan itişli olduğu için BMW'ye karar vermiştim. Sizin anlattığınız kullanım amacına göre bence V40 daha mantıklı bir seçenek; kalite ve konfor anlamında bence çok daha üstün, BMW'nin iç mekanı çok eski duruyor. Performans olarak 1'in güç eksiği olsa da en kötü ihtimalle Volvo ile aynı gideceklerdir diye düşünüyorum, verilerini incelemedim ama 1'in verilerinin daha iyi olması çok muhtemel. (şanzıman farkından kaynaklı olarak)

V40'ın uzun yol yakıtıyla ilgili bir bilgim yok ancak 1 serisi şehir içinde V40'a göre daha az yakacaktır. Uzun yol kullanımında da 8 ileri şanzımanın avantajıyla çok büyük ihtimalle V40'tan daha az yakar diye düşünüyorum.

Uzun lafın kısası, bir 1 serisi sahibi olarak V40 diyorum :D
Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 

babayimben

Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
290
Panpa puanı
669
Yaş
42
Konum
istanbul
Marka
BMW
Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Canlı olarak gidip gördünüz mü bu araçları? Fotoğrafla araç seçmiyorsunuz umarım.
Neden derseniz ben de bir ara V40 bakıyordum ama araca binince almaktan vazgeçtim, iç tasarım sebebiyle.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Canlı olarak gidip gördünüz mü bu araçları? Fotoğrafla araç seçmiyorsunuz umarım.
Neden derseniz ben de bir ara V40 bakıyordum ama araca binince almaktan vazgeçtim, iç tasarım sebebiyle.
118i'yi kullandim kurcaladim. V40'ı orada burada çok gördüm ancak makyajsiz kasasına binme şansım oldu. Haftaya bir bayiye gidip test sürüşüne çıkacağım. Inscription pakette açık renk deri cok hoş gözüküyor ancak kullanmadan tabi ki kararimi vermeyeceğim
 

aaygen

Yönetim
Editör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
170
Panpa puanı
235
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Uzun yolda 80-120 km arasında yakıt tüketim değelerinizi sorabilir miyim?
Sizin de dediğiniz gibi arkadan itiş, renk, m paket gibi unsurlar beni cezbediyor. Ayrıca araç ile ilgili herhangi sorun yaşadınız mı? Bakımlar ve benzeri masrafları nasıl tutuyor? Biraz anlatabilir misiniz? Etrafımda f20 kullanan kimse yok yardım ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Uzun yol net hatırladığım yakıt değeri İstanbul-Kartepe arasını 90-110 aralığında 5.3l/100km ile gitmiştim. Bunun haricinde birkaç kez İstanbul-İzmit Körfez pisti tarafına gittiğimde de aynı hız aralığında yakıt tüketimim 5.1-5.4 aralarında kalmıştı. Şehiriçi çoğunlukla eco proda, bazen hiç dikkat etmeden diğer modlarda kullanımda şu an aracın 5 bin civarı kilometredeki genel ortalaması ise 7.8.

Araçla ilgili yaşadığım tek problem, kapıların neredeyse hepsinden ses gelmesiydi. Bunu da aslında F30'lara uygulanan teflon bant uygulamasi ile yetkili servis önce çözdü, sonra sesler yeniden başladı (şu an sağ arka kapıdan geldiğini düşünüyorum), kapılar ve bagaj kapağı tekrar ayarlandığında azaldı. Bu ya bazı F20'lerde çıkan bir sorun (ki böyle olduğunu hiç düşünmüyorum), ya da düzeldikten sonra benim araca Eibach yay takmamla birlikte tekrar arttı. Bunun dışında herhangi bir mekanik-elektronik vs. problem yaşamadım.

2 kez yetkili serviste bakıma girdim, ilki yağ ve filtreler olarak 1380 TL tutmuştu. İkincisinde yağ ve fren hidroliği değişimi yapıldı bu da 1100 küsür tuttu. Fren, buji gibi parçalar dahil olmadığında 1000-1500 aralığında diyebiliriz. Araç 12 bin km'de bir bakıma çağırıyor. İlla yetkili servis bakımlı olsun gibi bir derdiniz yoksa sanıyorum 4 haneli fiyatlara çıkmadan halledebilirsiniz.

Bu arada V40'a kesinlikle daha konforludur demiştim ama oraya da bir not eklemek istiyorum, F20'ye genelde sert deniyor ancak en azından 17 jantlarla (ve taktığım yaydan sonra bile) sert olmasına rağmen konforsuz bir sertliği yok.
 

imer

Senkromeççi
Katılım
16 Tem 2019
Mesajlar
36
Panpa puanı
22
Uzun yol net hatırladığım yakıt değeri İstanbul-Kartepe arasını 90-110 aralığında 5.3l/100km ile gitmiştim. Bunun haricinde birkaç kez İstanbul-İzmit Körfez pisti tarafına gittiğimde de aynı hız aralığında yakıt tüketimim 5.1-5.4 aralarında kalmıştı. Şehiriçi çoğunlukla eco proda, bazen hiç dikkat etmeden diğer modlarda kullanımda şu an aracın 5 bin civarı kilometredeki genel ortalaması ise 7.8.

Araçla ilgili yaşadığım tek problem, kapıların neredeyse hepsinden ses gelmesiydi. Bunu da aslında F30'lara uygulanan teflon bant uygulamasi ile yetkili servis önce çözdü, sonra sesler yeniden başladı (şu an sağ arka kapıdan geldiğini düşünüyorum), kapılar ve bagaj kapağı tekrar ayarlandığında azaldı. Bu ya bazı F20'lerde çıkan bir sorun (ki böyle olduğunu hiç düşünmüyorum), ya da düzeldikten sonra benim araca Eibach yay takmamla birlikte tekrar arttı. Bunun dışında herhangi bir mekanik-elektronik vs. problem yaşamadım.

2 kez yetkili serviste bakıma girdim, ilki yağ ve filtreler olarak 1380 TL tutmuştu. İkincisinde yağ ve fren hidroliği değişimi yapıldı bu da 1100 küsür tuttu. Fren, buji gibi parçalar dahil olmadığında 1000-1500 aralığında diyebiliriz. Araç 12 bin km'de bir bakıma çağırıyor. İlla yetkili servis bakımlı olsun gibi bir derdiniz yoksa sanıyorum 4 haneli fiyatlara çıkmadan halledebilirsiniz.

Bu arada V40'a kesinlikle daha konforludur demiştim ama oraya da bir not eklemek istiyorum, F20'ye genelde sert deniyor ancak en azından 17 jantlarla (ve taktığım yaydan sonra bile) sert olmasına rağmen konforsuz bir sertliği yok.
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Bunları son tahlilde kesinlikle değerlendireceğim :)
 
Üst