Foruma biraz renk katalım dedim
Yakınen arkadaşımın aracıdır, direk başka yerde yazdığı konuyu buraya alıntılıyorum:
Merhaba Arkadaşlar, Yaklaşık 6 ay önce ani bir kararla satın aldığım aracımı sizlerle paylaşmak istiyorum. O kadar ani oldu ki Ankara'dan İstanbul'a almaya giderken tork değerini ve çoğu donanımını bilmiyordum. Düşük km'li 2.0 tsi olması o an için yeterliydi
Teknik özellikler ve donanımı :
12' VW CC 2.0 TSI (EA888 Gen2) 211hp 280 nm
DQ250 6 ileri ıslak DSG
DCC adaptif şasi kontrol sistemi (En önemlisi )
Nappa deri döşeme
Kış paketi (4 koltuk ve silecek suyu ısıtma)
İnterlagos 18 inch jantlar
Dinamik viraj destekli bi-xenon farlar
Sunroof
Ön arka park sensörü
RCD 510 multimedia (kesinlikle değişmeli)
Elektrikli arka cam perdesi
Sonradan yapılması zor olan çoğu donanıma sahip ama anahtarsız giriş de olsun isterdim.
Satın alım günü ve expertiz(Sol üsteki fotodaki ds5 de diğer aracımız. Gerçekten farklı
):
30000 km gibi düşük km'sine rağmen son 4 senesinde yatmış 7 yaşında bir arabanın expertizde küçük bir enjektör sesi dışında hiçbir probleminin çıkmaması sevindiriciydi . Ses de 20 -30 km yol yapınca geçti. Bir sorun olmadan aracı alıp Ankara dönmek üzere yola koyulduk.
Bolu dağında bir kare:
Dönüş yolu sonrası ilk izlenimim araç kapsamlı bir periyodik bakıma ihtiyaç duyuyordu ve ertesi gün malzeme toplamaya başladım.
Malzemelerimiz:
403 Forbidden
Bakım süresince yapılan işlemler :
-Emme manifoldu ve enjektor temizliği (motul intake clean ve fuel system clean kullanıldı)
- Yağ, fren hidroliği, soğutma suyu değişti.
- Filtreler değişti.
- Bujiler değişti .(Ngk nın upgrade olarak önerdiği IFR7X8G kodlu iridyum bujisini kullandım. Stock megane 3 rs bujisi olduğu için renault servisinden temin ettim. Piyasada zor bulunuyor)
- Silecekler değişti.
- Klima ve motor temizliği yapıldı.
Bakım sonrası motor çalışması pürüzsüzleşti (2 yıldır yağı değişmiyormuş), frenler iyileşti. yağ sıcaklığı düştü. Kesinlikle ihtiyacı varmış.
Temiz motorumuz:
Bakım sonrası lastiklere de el atmadan olmazdı. Üzerinde 2012 üretimi fabrikasyon lastikleri vardı. Araba yattığı için çok kötü durumdaydı ve güç ile başa çıkamyordu.
Lastikleri Pilot sport 4 ile değiştirdim. Değiştirirken bijonların daha önce hiç sökülmediğini fark ettik ve disk göbeğindeki paslanmaların durumu ortaya çıkmıştı.(Bir vag klasiğiymiş)
DCC amortisörü:
Arabayı sağlıklı yürür hale getirdikten sonra kafamdaki projeleri hayata geçirmeye başladım. İlk iş içerideki fırçalı aliminyum trimler yerine ahşap görünümlü trim arayışına girmek oldu.
Premium bir hava için önemli bir adımdı. Şansıma çıkma temiz bir set buldum. Ambiyans ışıklı olması bonus oldu
Çıtalardaki ambiyansı tamamalamak için ayak altı, kapı eşik , ve iç kapı kolu aydınlatma yapımı için gerekli parçaları ve tesisatlarını da yine çıkma temiz bulabildim.
Kapı kartonlarını sökmüşten katlanır ayna montajını atlamak olmazdı. Katlanır ayna gövdesi alıp kendi aynamdaki diğer parçaları aktardım çok ekonomik oldu.
Baştan beri arabanın yalıtımından çok memnun değildim. Rüzgar yalıtımı beklenenden çok iyiydi ama yol sesi d segmenti bir volkswagen için fazlaydı. Madem kapıları söktüm saca kadar söküp yalıtım yapmaya karar verdim ve malzeme arayışına başladım. Kapı sacı için Stinger'in roadkill ürününü tercih ettim. Stp muadili amerika üretimi çok başarılı üst seviye bir ürün. Kesinlikle tavsiye ederim.
Yalıtımsız kapı sacı:
Fabrikasyon olarak iki adet küçük titreşim önleyici bitüm malzeme vardı. Hiç olmamasından iyidir diyerek yine de komple 4 kapıya yalıtım uyguladım. Çok yorucu bir işmiş.
Sonuç çok tatmin edici artık kapılarımız kale kapısı gibi. Uygulama yapılmış kapılar:
Saca yalıtım yaptıktan sonra kapı kartonlarının iç yüzeyini epdm sünger ile kapladım.
Arka koltuk altını da atlamak olmazdı.
Araba 2012 model olduğu için kadran ortasındaki bilgi ekranı siyah beyazdı ve iç görünümü çok yaşlı gösteriyordu. Kadranı 2016 model sonrası
araçlarda çıkan 3d premium bilgi ekranına sahip kadran ile değiştirdim. Hem şık bir görüntü sağladı hem de sonraki projeler için teknik altyapı oluşturdu.
Eski kadran:
Yeni kadran:
Arabanın fabrikasyon multimedyası olan rcd510 günümüzde malesef biraz çağdışı kaldı. Multimedia yı 2016 sonrası pq platform araçlarda çıkan mqb altyapısına sahip discovery media cihazla değişmek için çalışmalara başladım. Cihaz güncel discovery prolar gibi appconnect, navigasyon, geri görüş kamera desteği, bluetooth, usb vb. rcd 510 da olmayan özelliklere sahip.
Multimedia :
Malasef takılması çok kolay değildi. Teyp soketi gateway vb parçalar değişti. Mikrofon, gps anteni, usb için yeni tesisat kuruldu. Çok uğraştırdı ama hatasız kurulumu büyük ölçüde tamamladım. Çok yaygın bir uygulama olmadığı için baya zorladı. Daha da tam bitmedi.
İlk denediğimiz gün:
Bluetooth ve navigasyonu etkinleştirdikten sonra orta ekran:
Kol dayamanın içine usb yerleşimi için orta konsolu söktüm, arabanın içi komple evdeydi o sıralar
Montaj sonrası bir resim:
Tam herşey bitti arabayı toplayıp rahat bırakıyım derken kaşıntı tuttu ve elektrikli hafızalı koltuk için araştırmalara başladım. Malasef çıkma temiz cc koltuğu bulamadım fakat biraz parça kodları üzerine yaptığım araçtırma sonucu b7 passat ile cc nin koltuk iskeletlerinin aynı olduğunu öğrendim ve ikinci el temiz b7 koltuğu arayışına başladım. Çok zor olmadı Ankara'da hemen buldum ve montajına başladım. Elektriksel işleri çok da karışık değildi bu sefer.
Koltukları söküp aldığım b7 sürücü koltuğunu takıp hafıza modülünün aktivasyonunu yaptık:
Bir süre b7 koltuk ile gezdikten sonra Ankara Yetik Oto Döşemede cc koltuk sünger ve derisini b7 iskeletine aktardık. Mükemmel bir işçilik çıktı.
Koltuk iskeletleri:
Artık arabayı tamamen toplama zamanı gelmişti. Toplarken vites kolu yanındaki tuş takımını dolu tuş takımıyla değiştirdim ve kablolamasını da yaptım. Belki birgün işimize yarar
Değişecebilecek tüm klipsleri değiştirip, sarılabilecek her yere bez bant sarıp olası trim sesi için önlem aldım. İşe de yaramış çıt yok arabada şuan.
Dolu tuş takımı:
Yeni klislerin bir kısmı:
Krom egzoz ucu ve cam filmini yenileme işlerini hallettikten sonra artık detailing işlemlerine hazırız. Arabayı Ankara Vintage Detailing'e teslim ettikten 5 gün sonra geri aldım değişim
inanılmazdı. Göker Bey'e tekrar buradan teşekkür ediyorum..
Araca seramik kaplama,detaylı iç temizlik,motor temizliği, kaliper ve disk göbeği boyama yapıldı
Kaput 50:50
ve sonuç:
Araç şuan hem teknik altyapı hem de görsel olarak 2016 exclusive++ dönüştü. Buraya kadar dayanıp okuduğunuz için çok teşekkürler...

Merhaba Arkadaşlar, Yaklaşık 6 ay önce ani bir kararla satın aldığım aracımı sizlerle paylaşmak istiyorum. O kadar ani oldu ki Ankara'dan İstanbul'a almaya giderken tork değerini ve çoğu donanımını bilmiyordum. Düşük km'li 2.0 tsi olması o an için yeterliydi

Teknik özellikler ve donanımı :
12' VW CC 2.0 TSI (EA888 Gen2) 211hp 280 nm
DQ250 6 ileri ıslak DSG
DCC adaptif şasi kontrol sistemi (En önemlisi )
Nappa deri döşeme
Kış paketi (4 koltuk ve silecek suyu ısıtma)
İnterlagos 18 inch jantlar
Dinamik viraj destekli bi-xenon farlar
Sunroof
Ön arka park sensörü
RCD 510 multimedia (kesinlikle değişmeli)
Elektrikli arka cam perdesi
Sonradan yapılması zor olan çoğu donanıma sahip ama anahtarsız giriş de olsun isterdim.
Satın alım günü ve expertiz(Sol üsteki fotodaki ds5 de diğer aracımız. Gerçekten farklı


30000 km gibi düşük km'sine rağmen son 4 senesinde yatmış 7 yaşında bir arabanın expertizde küçük bir enjektör sesi dışında hiçbir probleminin çıkmaması sevindiriciydi . Ses de 20 -30 km yol yapınca geçti. Bir sorun olmadan aracı alıp Ankara dönmek üzere yola koyulduk.
Bolu dağında bir kare:

Dönüş yolu sonrası ilk izlenimim araç kapsamlı bir periyodik bakıma ihtiyaç duyuyordu ve ertesi gün malzeme toplamaya başladım.
Malzemelerimiz:
403 Forbidden
Bakım süresince yapılan işlemler :
-Emme manifoldu ve enjektor temizliği (motul intake clean ve fuel system clean kullanıldı)
- Yağ, fren hidroliği, soğutma suyu değişti.
- Filtreler değişti.
- Bujiler değişti .(Ngk nın upgrade olarak önerdiği IFR7X8G kodlu iridyum bujisini kullandım. Stock megane 3 rs bujisi olduğu için renault servisinden temin ettim. Piyasada zor bulunuyor)
- Silecekler değişti.
- Klima ve motor temizliği yapıldı.
Bakım sonrası motor çalışması pürüzsüzleşti (2 yıldır yağı değişmiyormuş), frenler iyileşti. yağ sıcaklığı düştü. Kesinlikle ihtiyacı varmış.
Temiz motorumuz:

Bakım sonrası lastiklere de el atmadan olmazdı. Üzerinde 2012 üretimi fabrikasyon lastikleri vardı. Araba yattığı için çok kötü durumdaydı ve güç ile başa çıkamyordu.
Lastikleri Pilot sport 4 ile değiştirdim. Değiştirirken bijonların daha önce hiç sökülmediğini fark ettik ve disk göbeğindeki paslanmaların durumu ortaya çıkmıştı.(Bir vag klasiğiymiş)

DCC amortisörü:

Arabayı sağlıklı yürür hale getirdikten sonra kafamdaki projeleri hayata geçirmeye başladım. İlk iş içerideki fırçalı aliminyum trimler yerine ahşap görünümlü trim arayışına girmek oldu.
Premium bir hava için önemli bir adımdı. Şansıma çıkma temiz bir set buldum. Ambiyans ışıklı olması bonus oldu


Çıtalardaki ambiyansı tamamalamak için ayak altı, kapı eşik , ve iç kapı kolu aydınlatma yapımı için gerekli parçaları ve tesisatlarını da yine çıkma temiz bulabildim.

Kapı kartonlarını sökmüşten katlanır ayna montajını atlamak olmazdı. Katlanır ayna gövdesi alıp kendi aynamdaki diğer parçaları aktardım çok ekonomik oldu.

Baştan beri arabanın yalıtımından çok memnun değildim. Rüzgar yalıtımı beklenenden çok iyiydi ama yol sesi d segmenti bir volkswagen için fazlaydı. Madem kapıları söktüm saca kadar söküp yalıtım yapmaya karar verdim ve malzeme arayışına başladım. Kapı sacı için Stinger'in roadkill ürününü tercih ettim. Stp muadili amerika üretimi çok başarılı üst seviye bir ürün. Kesinlikle tavsiye ederim.

Yalıtımsız kapı sacı:

Fabrikasyon olarak iki adet küçük titreşim önleyici bitüm malzeme vardı. Hiç olmamasından iyidir diyerek yine de komple 4 kapıya yalıtım uyguladım. Çok yorucu bir işmiş.
Sonuç çok tatmin edici artık kapılarımız kale kapısı gibi. Uygulama yapılmış kapılar:

Saca yalıtım yaptıktan sonra kapı kartonlarının iç yüzeyini epdm sünger ile kapladım.

Arka koltuk altını da atlamak olmazdı.

Araba 2012 model olduğu için kadran ortasındaki bilgi ekranı siyah beyazdı ve iç görünümü çok yaşlı gösteriyordu. Kadranı 2016 model sonrası
araçlarda çıkan 3d premium bilgi ekranına sahip kadran ile değiştirdim. Hem şık bir görüntü sağladı hem de sonraki projeler için teknik altyapı oluşturdu.
Eski kadran:

Yeni kadran:

Arabanın fabrikasyon multimedyası olan rcd510 günümüzde malesef biraz çağdışı kaldı. Multimedia yı 2016 sonrası pq platform araçlarda çıkan mqb altyapısına sahip discovery media cihazla değişmek için çalışmalara başladım. Cihaz güncel discovery prolar gibi appconnect, navigasyon, geri görüş kamera desteği, bluetooth, usb vb. rcd 510 da olmayan özelliklere sahip.
Multimedia :

Malasef takılması çok kolay değildi. Teyp soketi gateway vb parçalar değişti. Mikrofon, gps anteni, usb için yeni tesisat kuruldu. Çok uğraştırdı ama hatasız kurulumu büyük ölçüde tamamladım. Çok yaygın bir uygulama olmadığı için baya zorladı. Daha da tam bitmedi.
İlk denediğimiz gün:

Bluetooth ve navigasyonu etkinleştirdikten sonra orta ekran:

Kol dayamanın içine usb yerleşimi için orta konsolu söktüm, arabanın içi komple evdeydi o sıralar


Montaj sonrası bir resim:

Tam herşey bitti arabayı toplayıp rahat bırakıyım derken kaşıntı tuttu ve elektrikli hafızalı koltuk için araştırmalara başladım. Malasef çıkma temiz cc koltuğu bulamadım fakat biraz parça kodları üzerine yaptığım araçtırma sonucu b7 passat ile cc nin koltuk iskeletlerinin aynı olduğunu öğrendim ve ikinci el temiz b7 koltuğu arayışına başladım. Çok zor olmadı Ankara'da hemen buldum ve montajına başladım. Elektriksel işleri çok da karışık değildi bu sefer.
Koltukları söküp aldığım b7 sürücü koltuğunu takıp hafıza modülünün aktivasyonunu yaptık:

Bir süre b7 koltuk ile gezdikten sonra Ankara Yetik Oto Döşemede cc koltuk sünger ve derisini b7 iskeletine aktardık. Mükemmel bir işçilik çıktı.
Koltuk iskeletleri:

Artık arabayı tamamen toplama zamanı gelmişti. Toplarken vites kolu yanındaki tuş takımını dolu tuş takımıyla değiştirdim ve kablolamasını da yaptım. Belki birgün işimize yarar

Değişecebilecek tüm klipsleri değiştirip, sarılabilecek her yere bez bant sarıp olası trim sesi için önlem aldım. İşe de yaramış çıt yok arabada şuan.
Dolu tuş takımı:

Yeni klislerin bir kısmı:

Krom egzoz ucu ve cam filmini yenileme işlerini hallettikten sonra artık detailing işlemlerine hazırız. Arabayı Ankara Vintage Detailing'e teslim ettikten 5 gün sonra geri aldım değişim
inanılmazdı. Göker Bey'e tekrar buradan teşekkür ediyorum..
Araca seramik kaplama,detaylı iç temizlik,motor temizliği, kaliper ve disk göbeği boyama yapıldı
Kaput 50:50

ve sonuç:





Araç şuan hem teknik altyapı hem de görsel olarak 2016 exclusive++ dönüştü. Buraya kadar dayanıp okuduğunuz için çok teşekkürler...