120k Ağır bakım öncesi- siz olsanız ne yapardınız?

atoprak

Profesör
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,321
Panpa puanı
1,848
Konum
İstanbul
Marka
Seat
Dostlar,

Kafam karışık, umarım derdimi ve endişelerimi en yalın şekilde anlatmayı başarabilirim.

Aracım 2015 model Golf tdi Dsg... yılda gayet hatırı sayılır, 50k ya yakın yol yapıyorum kendi işim için.

Araç şu anda 111k km de. Periyodik bakımları yetkili serviste, zamanında yapıldı bu güne kadar. Bakım masrafı dışında hiç sorun çıkarmadı. Sadece fabrikasyon nedenli bir sorundan, 72k km de şanzıman değişti. Volan değişmedi, kavramanın değiştiğini de sanmıyorum (fatura da ayrı kalem olarak gözükür diye düşünüyorum). 300tl maliyet çıktığı için bunı masraftan saymıyorum(iyi niyet işledi).

Son bir haftadır motordan soğuk, sıcak her durumda gelen bir şıkırtı sesi var. Bu sabah bildiğim biz özel servise gittim. Bir heyecan ile fan kayışındandır dedik ama boşa çıkartmamıza rağmen ses kesilmedi. Triger kayış, bilyalar veya su pompasından gelmesi %100 gibi... yani ağır bakımı önceye çekmek lazım. Bunun üzerine çok acelesi olmayan bir volan, kavrama (e 100k km yi geçmiş bir kavrama değişir, normaldir) ve 60k km yapmış lastikler için, çokta büyük olmayan bir lastik masrafım gözüküyor.

Araba işleriyle fiili olarak uğraşan bir arkadaş, “hiç bir şey yaptırma, öyle, piyasasının biraz daha altından sat, sonra emin ol başak şeylerde çıkartacak” diyor...

Aracı işe gidip gelirken kullanıyorum. Mesafem uzun olduğu için bu km oldu ve görünürde 2019 da da gidip geleceğim.

Biraz Dsg den dolayı yetkili servise bağlı kalmak, canımı sıkıyor.. birde bu maliyetler üst üste gelince acaba düşük km de, beni yetkili servise mahkum etmeyecek başka bir araç mı alsam diye düşünüyorum.

Borçalanma gibi bir durumum yok, yine 2nci el düşünüyorum. Vw grubundan sıkıldığım için sanırım başka markalara öncelik vereceğim . Bütçe olarak 120-130k düşünüyorum.

Tabiki ağır bakımı yaptırıp, diğer maliyeleride ekleyip atacı sürmeyede devam edebilirim.. ama kafa karışıklığımda biraz bu noktada ... volan ve maliyetli bir kavrama gibi başka büyük masraflar çıkartırmı ?

Siz ne dersiniz ? Ne yapmalı ?
 
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,399
Panpa puanı
8,257
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Ben olsam bakımlarını yaptırıp binmeye devam ederdim. Ama bütçeniz 120-130k civarıysa düşük km olacak şekilde dizel otomatik C segmenti bir araç alabilirsiniz. Karar tamamen size kalmış :)
 

bilalyildirim

Profesör
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
625
Panpa puanı
1,191
Konum
İstanbul/Avrupa
Marka
Ford
Satmak en mantıklısı gibi duruyor.Bir kere hiçbir şey olmasa bile 111k km tek araçla birlikte geçirmek araçtan sıkılmak, yeni araç bakmak için yeterli bir sebep.Servise bağlı kalma mecburiyeti,dolayısıyla yüksek bakım ve ağır bakım masrafı,belirli kilometreden sonra aracın satılamama veya çok yüksek kilometre olduğundan ederinden çok düşük fiyat veren leşci galericilerle muhattap olma durumu,belirli kilometreden sonra aracın sorun çıkarma olsaılığının nispeten yükselmesi...
Bunların hepsi bir araya gelince ben oyumu araç değiştirmekten yana kullanırdım.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Zaten önümüzde ki yıl da binip 150-160 bin km'ye geldiğinde o aracı satman zorlaşacak ki satsan bile düşük fiyattan satmak zorunda kalacaksın. Pek az kimse 160 bin km'ye yaklaşmış dizel bir araç alır. Bakımı erken yaptırmadan aracı uygun fiyattan ilana koyup en azından 1 ay beklemek lazım. Alıcı çıkmazsa ağır bakımı yaptırırsın, fiyatını biraz daha arttırır tekrar ilana koyarsın. Her ne olursa olsun senin yerinde olsam ilana koyar satarım. 2.el az km'de, Uzak Doğu bölgesinin araçlarından birini alırım. Senin kadar çok km yapan birisinin önceliği kesinlikle sağlamlık olmalı bence hocam.
 

atoprak

Profesör
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,321
Panpa puanı
1,848
Konum
İstanbul
Marka
Seat
@Cenk aynı eksende düşünüyorum, zaten problemin belkide büyük kısmı, seneye ne olacağı.

Uzak doğudan ne çıkar üstat, Kia-Hyundai desen, dizelleri çift kavrama ve balataları dsg yi aratıyormuş... Bi Civic var ... ona çıksak mı bilemiyorum... birde Mazda 3 var ama o da bence biraz zayıf...
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
@Cenk aynı eksende düşünüyorum, zaten problemin belkide büyük kısmı, seneye ne olacağı.

Uzak doğudan ne çıkar üstat, Kia-Hyundai desen, dizelleri çift kavrama ve balataları dsg yi aratıyormuş... Bi Civic var ... ona çıksak mı bilemiyorum... birde Mazda 3 var ama o da bence biraz zayıf...
Toyota konusunda yakıt-verimlilik gibi konularda @DouglasAdams seni daha iyi yönlendirir. Kia-Hyundai dediğin gibi çift kavrama. Her ne kadar senin dsg minimum maliyet çıkarmış olsa da bundan sonrası için aynısı olma ihtimali düşük. Hele ki 2.el çift kavrama bir araçta. Civic zf şanzımanıyla göz dolduruyor. Ama onların da dizel motorlarında bir dpf sıkıntısı olduğunu duydum. Aynı sorun Crv'de de yaşanıyormuş sanırım. Mazda konusu salt otomobil olarak bakarsan biçilmiş kaftan. Atmosferik otomatiği bile az yakıyorken dizeli de tam otomatik şanzımanıyla göz dolduruyor. Satarken de emin ol satarsın rahatça. Her aracın alıcısı, kitlesi var. Senin için tek sıkıntısı bakım aralıklarının kısa olması ve bakım fiyatlarının da cep yakıyor olması. Özel servis bulursan tabii o derdin de kalmaz. @Sailor o hususta bilgi verebilir belki.

Uzak Doğu modelleri olmazsa 308'e falan da bakabilirsin. Motoru zaten psa motoru ve oldukça sağlam. Şanzımanı tam otomatik ve başarılı.
 

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,457
Panpa puanı
8,983
Marka
Renault
@Cenk 'e kesinlikle katılıyorum, bir sene daha gecikmeniz demek seneye aracı piyasasının çok çok altından satmanız demek, o kadar değer kaybını kimse çekemez, sanırım.o_OAyrıca senede 50 k km yaptığınız için 120-130 k tl lik bir araç da kesinlikle önermiyorum, çünkü yarın bir gün alacağınız araçta yüksek kmlere gelecek.o_OO paraya aldığınız araçlarda değer kaybı çok çok daha fazla olur, özellikle premium'larda.(Audi, Merc. BMW).Benim size önerim, aracınızı acilen satıp,(bakımdan önce satınız), çünkü ne çıkacağı belli olmaz, bütçesi çok yüksek olmamak kaydı ile ucuz dizelde sıkıntı çıkarmayan uzun ömürlü düşük km'li bir araç almanız yönünde.
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,731
Panpa puanı
19,705
Konum
istanbul
Marka
Mazda
@Cenk aynı eksende düşünüyorum, zaten problemin belkide büyük kısmı, seneye ne olacağı.

Uzak doğudan ne çıkar üstat, Kia-Hyundai desen, dizelleri çift kavrama ve balataları dsg yi aratıyormuş... Bi Civic var ... ona çıksak mı bilemiyorum... birde Mazda 3 var ama o da bence biraz zayıf...
Mazda 3 un uzecegi durumlar , muadillerine gore fiyati , bakim maliyeti , servis aginin az olusu ve hizli fites ve turbo olmadigindan 0 100 gazcilarini uzer. Yoksa sinifinin en iyi olmasina aday.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,813
Panpa puanı
34,291
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Şimdi satmazsanız kuru kavrama dsg'li bir VW'i daha yüksek km'de elden çıkarmak iyice zorlaşır. Çıkarmadığı arızalardan anladığım kadarıyla siz aracın en azından şanzıman tarafını gayet temiz kullanıyorsunuz. Ama hiçbir alıcı bunu bilemeyeceği için yüksek km içine sinmez.
@Cenk aynı eksende düşünüyorum, zaten problemin belkide büyük kısmı, seneye ne olacağı.

Uzak doğudan ne çıkar üstat, Kia-Hyundai desen, dizelleri çift kavrama ve balataları dsg yi aratıyormuş... Bi Civic var ... ona çıksak mı bilemiyorum... birde Mazda 3 var ama o da bence biraz zayıf...
Tam araç önerecekken bu msj düştü:D Size benzer şekilde sürekli uzun yol yapan bir arkadaşım engelli indirimini de kullanarak makyajlı kasa Mazda 3 Power dizel aldı. Bindiğim en medeni dizellerden. Gidişi fazla değil, ancak Golf kadardır ama çok sessiz bir motor. Sizin için sıkıntı yaratacak kısmı bakımların 10k km'de bir olması olur. Onun dışında gözünüz kapalı alın diyebileceğim bir araba.
Mazda zayıf diyorsanız 308'e bakın derim. Son zamanlarda çok gözüme batıyor. :) Dizel otm. kombinasyonu gayet başarılı.
Opel'i asla ama asla önermem. Arabayı peşinen kötülemeyeyim ama tr distribütörünün ve servislerinin ne mal olduklarını iyi bilirim. Hiç yoktan elinize ayıplı satılmış bir mal geçip sizi uğraştırmasın.
Auris&Corolla dizellerini otm şanzımanla önermem. DSG'den sonra Japon'a tövbe ettirir. :p Dizellerde CVT değil tek kavrama otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var.
Normalde asla çift kavrama şanzıman önermem ama Mercedes A180 cdi araçta bayağı bayağı sağlam bir çift kavrama var. Ne yaptıysam arabanın canını çıkaramadım. Benden daha dayanıklı çıktı :D Piyasasını bilmiyorum ama özellikle makyaj sonrasını öneririm. Tamam, E serisi gibi bir Mercedes değil ama çok iyi bir C sınıfı araba ve hala premium.
Kişisel tercihlerimden bağımsız düşünmeme rağmen 1 serisi öneremiyorum çünkü fazlasıyla dar ve saçma sapan donanım eksiklikleri var. Makul donanımlı ferah bir araç olan Golf'ten sonra çok sinir bozar.

Giulietta, i30, ceed, Focus gibi araçlar genel olarak güzel olmalarına rağmen çift kavrama şanzımanları beni hep düşündürür. Kendime almayacağım bir arabayı da başkasına öneremem. :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Mazda 3 un uzecegi durumlar , muadillerine gore fiyati , bakim maliyeti , servis aginin az olusu ve hizli fites ve turbo olmadigindan 0 100 gazcilarini uzer. Yoksa sinifinin en iyi olmasina aday.
Şöyle güzel iş çıkaran bir özel servis bulunabilir mi kaptan ? 2.el alınması durumunda yetkiliye onca para bayılmak yerine özel serviste daha az maliyetle halledilebilir.
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,731
Panpa puanı
19,705
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Şöyle güzel iş çıkaran bir özel servis bulunabilir mi kaptan ? 2.el alınması durumunda yetkiliye onca para bayılmak yerine özel serviste daha az maliyetle halledilebilir.
Bi eleman acmisti anadolu yakasinda serviste isi iyi bilen biriydi ayrilip yine mazdaya bakacakti en son
 

Akn_3462

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
1,703
Panpa puanı
2,875
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ben olsam ilana koyar satılmazsa da ağır bakımını yaptırıp kullanmaya devam ederim. Arabayı satarsanız da focus veya mazda 3 öneririm. otomatik şartınız yoksa dizel mondeo da düşünülebilir.
 

AlkanExclusive

Profesör
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,388
Panpa puanı
2,416
Konum
Ankara
Marka
BMW
Bizim ülkemizdeki genel görüş, ilginçtir, 100.000 km sonrasının tü kaka olduğu yönündedir.

Ortalama her 100.000 - 150.000 km arası ağır bakımlar dediğimiz, ilgili bölümlerin ilgili parçalarının değişimidir aslında. Önemli olan araca ne kadar iyi bakıldığı ve ne kadar iyi kullanıldığıdır.

Bu örneği daha öncede vermiştim, sahibini tanıdığım 2004 L322 Range Rover'ı bir arkadaşıma tavsiye etmiştim ki araç 417.000 km'de idi. Satın aldık, 500.000 km'de şanzımanın gerekli işlemleri yapıldı 4.000₺ fiyat çıktı. Onun dışında sakin kullanıldığı ve bakımları zamanında ve hatta zamanından önce yaptırdığı için şu anda hala binmekte ki güncel km'si 680.000 km'nin üstünde. Daha üst kapağa ya da silindir kapağına anahtar değmedi. Önceki sahibindeyken turbo elden geçmişti.

Eğer aracınızdan memnunsanız, bakımlarını zamanında yaptırıyorsanız, binmeye devam edin. İleride de satarken bakımlarını zamanında yaptırmanın, aracı düzgün kullanmanın değerini bilecek birileri bunun avantajını kullanıp aracın hakkı olan parayı verecektir.

Ben, düşük km alayım diye kendini harap edip daha 60.000 km'de olan ama bitik motorlu araç alan çok insan tanıdım. İnsanlar otomobillerine eşeğe biner gibi binip, satacakları zaman süsleyip püslemeyi biliyor ancak.

Ben olsam satmam, devam ederim.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
Eğer satmayı düşünürsen kesinlikle tork konvertörlü bir araba alırım ama almadan önce çevrede düzgün servis yapan bir usta var mı onu araştırır ona göre alırdım. Sanayide iyi usta bulun yeter. Sırf bakımlardan yıllık 4000-4500 lira arası daha az harcayabilirsiniz.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bizim ülkemizdeki genel görüş, ilginçtir, 100.000 km sonrasının tü kaka olduğu yönündedir.
Bunun sebebi otomobillerin dayanmayacağından değil de bilinçsiz kullanıcının çok olması hocam. 380 bin km'de ticari taksi Focus da gördüm ben mesela. Hani bireysel kullanıcıyı geçtim ticari taksi bu. Daha motora anahtar değmemiş. Her ne kadar söylemiş olduğun örnekler karşılaşılabilir durumlar olsa da bu kadar bilgisiz insanın var olduğu bir piyasada ancak kumar oynamak anlamına geliyor. Ucuz diye mazotu en uyduruk benzinlikten alıyorlar, bakım zamanı gelince kalemler fazla tutuyor diye kafasına göre o filtreyi değiştirme, şunu bunu değiştirme diye servislere söylüyorlar, soğuk havada çalışır çalışmaz güya motor ısınsın diye rölantide sabit devir çevireni bile defalarca gördüm. Daha bozuk yollarda özen gösterme, çukurlara girmeme v.b kullanım detaylarına girmedim bile. Zaten sahibinden ilanlarına baktığımızda yüksek km'li araçların neredeyse bir çoğu dökülür vaziyette ki fotoğraflarından bile anlaşılıyor.

Haliyle demiş olduğun örnekler otomobiller için mümkün olsa da bizim ülkede ki kullanıcı profilinin çoğu için pek mümkün değil. O yüzden insanlar da riski azaltmak adına elinden geldiğince düşük km'de ki otomobillere yöneliyor. Sıkı ve düzenli bir araştırmayla bilinçli kullanıcıdan yüksek km'de temiz araç bulmak mümkün olsa da hem biraz kısmet meselesi hem de vakit ayırma meselesi.
 
Son düzenleme:

Munferit

Profesör
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
740
Panpa puanı
2,231
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Fiat
Bunun sebebi otomobillerin dayanmayacağından değil de bilinçsiz kullanıcının çok olması hocam. 380 bin km'de ticari taksi Focus da gördüm ben mesela. Hani bireysel kullanıcıyı geçtim ticari taksi bu. Daha motora anahtar değmemiş. Her ne kadar söylemiş olduğun örnekler karşılaşılabilir durumlar olsa da bu kadar bilgisiz insanın var olduğu bir piyasada ancak kumar oynamak anlamına geliyor. Ucuz diye mazotu en uyduruk benzinlikten alıyorlar, bakım zamanı gelince kalemler fazla tutuyor diye kafasına göre o filtreyi değiştirme, şunu bunu değiştirme diye servislere söylüyorlar, soğuk havada çalışır çalışmaz güya motor ısınsın diye rölantide sabit devir çevireni bile defalarca gördüm. Daha bozuk yollarda özen gösterme, çukurlara girmeme v.b kullanım detaylarına girmedim bile. Zaten sahibinden ilanlarına baktığımızda yüksek km'li araçların neredeyse bir çoğu dökülür vaziyette ki fotoğraflarından bile anlaşılıyor.

Haliyle demiş olduğun örnekler otomobiller için mümkün olsa da bizim ülkede ki kullanıcı profilinin çoğu için pek mümkün değil. O yüzden insanlar da riski azaltmak adına elinden geldiğince düşük km'de ki otomobillere yöneliyor. Sıkı ve düzenli bir araştırmayla bilinçli kullanıcıdan yüksek km'de temiz araç bulmak mümkün olsa da hem biraz kısmet meselesi hem de vakit ayırma meselesi.
Bunların yanına dürüst olmayanında çok olmasını ekleyebiliriz. Hatta bilinçsizliğin önüne bile koyabiliriz. Onun dışında yüksek kilometrenin ve değişenin vs. bende pek önemli olduğunu düşünmüyorum ki bizim ülkemiz dışında genelde de değil. Burada önemli olan birinci kısım satıcı proflindeki dürüstlük benim gözümde. E mevcut koşullarıda düşününce piyasadaki insanlar araç alırken kılı kırk yarıyolar. Haklılar. Bir şey diğemiyorum o yüzden :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bunların yanına dürüst olmayanında çok olmasını ekleyebiliriz. Hatta bilinçsizliğin önüne bile koyabiliriz. Onun dışında yüksek kilometrenin ve değişenin vs. bende pek önemli olduğunu düşünmüyorum ki bizim ülkemiz dışında genelde de değil. Burada önemli olan birinci kısım satıcı proflindeki dürüstlük benim gözümde. E mevcut koşullarıda düşününce piyasadaki insanlar araç alırken kılı kırk yarıyolar. Haklılar. Bir şey diğemiyorum o yüzden :)
Evet karakter mevzusu da var tabii ki bu işin içinde. Hadi otomobilden anlayan biriysen yahut iyi anlayan usta falan tanıyorsan satıcının dürüst olmaması da çok mühim değil. Neticede otomobilin ne olduğu o şartlarda anlaşılır. Fakat herkes o kadar tecrübeli değil. Ee güvendiğimiz usta bulmak da zor. Haliyle riski azaltmak adına düşük km'de ki otomobillere yönelmek mecburiyeti doğuyor.

Hatta yüksek km 2.eli falan geçtim, bizim insanımızın bozuk karakteri ve bilgisizliği birleşince artık insanlar 2.el bile almaktan korkar hale gelmişti ki gidip 2.el ile uğraşacağıma sıfır alırım kafam rahat olur mevzusuna dönülmüştü. Tabii ta ki sıfır fiyatları bu derece artana kadar :)
 

AlkanExclusive

Profesör
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,388
Panpa puanı
2,416
Konum
Ankara
Marka
BMW
@Cenk sorma, 2 ya da 3 ay önceydi galiba. Arkadaşımın detailing garajı var. Haftada en az birgün hiç aksatmam uğrarım yanına ya muhabbet ederiz ya da yoğunsa yardım ederim, Bir müşterisinin aracını yıkama bölümüne almamı rica etti. Araç W220 S320 CDI. Kontağı çevirip motoru çalıştırmamla orta ekranda şanzıman, motor ve abs uyarılarının çıkması bir oldu. Hareket ettirmeden inip gittim yanına. Dedim böyle böyle, verdiği cevap şu oldu. "Evet abi, haberim var.". "Haberin varda, bu adam bu arabaya nasıl biniyor? Her an yolda kalma ihtimali var ve neden kalacağı da belli olmaz. Birinden biri arızayı burada çıkartsa ne yapacağız?" diye sordum. "Abi adam uyarı veren şey bozulmadan yaptırmıyor." dedi.

Araba inliyor götürün beni servise, her yerim dökülüyor diye ama Gyeon seramik kaplama yaptırıyormuş adam.

Yemin ediyorum insanları anlamak zor. Belkide biz keriziz, araba gık dediğinde servise atıyoruz kendimizi...
 
Son düzenleme:
Üst