@furkanout
Merhaba, ben 1997 Clio 1 1.4 RT kullanıcısıyım, aracımı 161.000 km de 2.sahibinden aldım, aracım piyasanın en düzgün Clio 1'lerinden biri olsa da yaşı itibariyle kronik sıkıntıları var, ben sadece benim ar
acımdan değil piyasa da genel olarak Clio 1'lerin kronik sıkıntılarından bahsedeyim.
1-Trafikte aşırı seviyelere çıkan harareti
2-Kumaş dikiş yerlerinden yırtılıp tekrar tekrar dikilen kadife döşeme
3-Çamurluk ağızlarındaki çürükler
4-Orijinal cam açma tuşlarının, sinyal,silecek kolunun dörtlülerin, sislerin, ve bazı elektriksel butonlarının hassasiyeti ve bozulma ihtimali
5-Koltuklarının süngerlerinin zaman içerisinde çökme ve sünme yapması
6-Direksiyonların ve vitesin aşınması
Gel gelelim, mekanik anlamdaki diğer sorularınıza, Clio 1'ler en azından benimki 161.000 km ye kadar benzinde kullanıldığı için motoru çok sağlıklı çalışıyor, kışın hiç bir şekilde - derecelerde dahi yahu aracım çalışacak mı yolda bırakacak mı diye endişelenmiyorum, tek noktadan enjeksiyonlu olmasından dolayı istop etmemesi için sabahları karbüratörlü araç gibi(Renault 9) iki saatte ısıtmama da gerek kalmıyor.Mekanik anlamda parçası çook ucuzdur(her Renault gibi) parçaların çoğu Renault 9-Renault 19-Renault Twingo gibi döneminin araçlarıyla uyumludur.Örnek vermek gerekirse 1.4 Energy motor ilk olarak R19'da süspansiyon sistemi ise R9-19 ile ortaktır.Yalnız iş ufak tefek kozmetik parçalara geldiğinde parçasını bulmak zor ve pahalı olabilir, bu durumda da genellikle diğer Renault modellerinden takviye yaparlar.Kısaca söylemek gerekirse Ankara gibi bir yerde hem parçası ucuz hem de bulunabilir bir araçtır.Yol parasına gelince de Clio1 1.4 Energy motorun en iyi yaptığı şeylerden biri de az yakmaktır.Emin olun şu an piyasa da az yakıyorum diye caka satan son model düşük hacimli atmosferik araçlarla aynı seviye de yakmaktadır.Ben LPG takmakta mecbur kaldığım için taktım, yoğun şehir içi trafikte tüketimim 100 km'de 8-9 litre LPG iken bu oran yolun açık olmasıyla ve 80-90 lı hızlara çıkılan şehir içi trafiğinde 7,1 lt lere kadar düşmüştür.Uzun dönem olarak ayağınıza hakim olursanız şehir içi normal trafikte 100 kmde 8-8.7 litre LPG yakarsınız.Benzinli binerseniz bu oran daha da düşer.LPG'de şehir için hafif trafik rekorum 6,4 lt.
Çok uzun yazdığımı farkındayım fakat bir öğrenci için
bu fiyata daha mantıklı bir seçenek göremiyorum.Bu arada yol tutuş konusunda tatmin edici iken, performans konusunda yokuşlarda yüklü haldeyken can sıkabiliyor.Opel konusuna gelince de o paraya Corsa B'nin 95 modelinin üstünü pek göremezsiniz belli bir model altı bayağı yıpranmış ve eski teknoloji olabiliyor, aynı paralara Corsa B'nin 93 modeli Clio1 in 96-97 modellerine tekabül ediyor.Her ikisine de binen birisi olarak bence Clio hem daha dolu hem de daha kaliteli bir araç bu arada ek bilgi olarak şunu verebilirim.Bu Clio 1'ler o yıllarda çıkan bir çok Renault'dan farklı olarak ithal olarak ülkemize Fransa'dan gelmiştir, Fransız üretimidir, 1991 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilmiştir.1995-1997 yılları arasında Phase 3'denilen benim de sahibi olduğum son makyajlı modelinde ülkemizde Elektrikli ayna, manuel bel desteği, teyp gizleme gözü, sis farı, ön elektikli camlar, otomatik şanzıman, klima gibi o yıllarda bu segmentlerde adı bile okunmayan donanımlara sahip olan modelleri vardır.
Kolay gelsin işiniz kolay değil ama zor da değil ülkemizde Clio 1'ler çok tutulmadığından mıdır nedir fiyatları nispeten uygun ve binen kitle nispeten temiz binmiştir.Clio 1 hakkında başka sorularınız da varsa yanıtlayabilirim.Yazın test yazısı yazmaya niyetlenmiştim ama bu da ufak bir demo oldu.