KAPALI 15.000 Liraya öğrenci arabası. ACİL

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkanout

Düz Yol Gazcısı
17
Merhaba arkadaşlar.Biliyorum aynı konudan çok var ama inanın araba fiyatları çok farkediyor.
15.000 lira bütcem var, öğrenciyim.İlk arabamı alacağım Clio 1 1.4 veya corsa 1.4 düşünüyorum. Bu araçları kullanan arkadaşlar veya tecrübesi olan arkadaşlar araçlarlar hakkındaki görüşlerini yazabilir mi rica etsem. Parçası ucuz mudur yolda bırakır mı? Kronik her modelde olan sıkıntısı varmıdır? 15.000 liraya araba önerilerinize açığım.
 
Size en uygun araba Citroen Saxo 1.5 Dizel. Yakıt güncel rakamlarla şehir içi 20-22 kr uzun yolda 16-18 kr. Parçası ucuz ve bulunabiliyor. Kronik tek yeri mazot pompasıymış. Benim başıma hiç gelmedi ama arızalanabiliyormuş. Tamir masrafı 900 tl ve ömrü hayatında arabanın 1 yada 2 kere bozulurmuş. Ben 5 ay kadar kullandım. Dağ bayır gitmedikten sonra ve amacınız gerçekten öğrenci işi yakmayacak masraf açmayacak bir araç ise hiç başka model bakmayın. 15 te çok 12 lere bulabilirsiniz. Alacağınız arabada antifiriz var ise alın. Yok ise koyduğunuz anda benim gibi hortumları petekleri patlatabilirsiniz. Antifirizi varsa arabanın ve direksiyonu bırakınca düz gidiyorsa başkada bişey istemez. Klimalı almaya çalışın. Kliması çalışıyor olsun hepsi bu kadar. Ömrümde gördüğüm en sağlam ön düzen vardı saxoda. aksesuarlada biraz façası düzeliyor. 57 gb ama performans olarak yolu buldumu düzde 170 görür. Ama düzgün kullanıp bakımını geçirmezseniz yakıt su koyup keyifle binersiniz. Ben sattım en çok aradığım şey yakıtı.
Şuan dizel diyince insan bi korkuyor ama iyi bir alternatif. 1.4 leri hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
Şuan dizel diyince insan bi korkuyor ama iyi bir alternatif. 1.4 leri hakkında ne düşünüyorsunuz?
1.4 Quicksilver'lar vardı aynı şasi. Hafif kasa sayesinde genel olarak keyifli ve seri arabadır yani. İhtiyaçtan fazla gidiyor, ona göre de yakar. Ekonomik 15k bütçeyle hiçbir arabanın 1.4 motoruna çıkmanızı tavsiye etmem. Yakıt masrafı gereksiz şekilde yüksek olur.
 
Şuan dizel diyince insan bi korkuyor ama iyi bir alternatif. 1.4 leri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Turbo enjektör vs derdi yok. Pompa sağlamsa bin git diyebilirim. Motorda öyle ota b.ka arıza çıkaracak sensörler vs yoktur. Dediğim gibi antifirizi varsa ve tek marşta teklemeden etmeden çalışıyorsa al sür cebin para görsün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkanout ve bt
ahahaha bak demiyeydin iyiydi bunu kesin vectra yakında başlıcak :D opel iyi güzel hoşş fakat belli bir vakit sonra düzenli kronik arızalar ile uğraşıyorsunuz
Mesela ne gibi kronik sorunlar :)
Ateşleme
Egr
Elektronik
Ön düzen
Şahsen ben sadece direksiyon kutusundan muzdaribim. Her arabada hoşaf olan Z-rotu filan saymazsak başka ön düzen sıkıntım olmuyor. Elektronik şaşırtıcı şekilde bana uğramadı. Belki en büyük lüksüm klima ve elektrikli camlar, ondandır. Airbag beyninin gitmesini de arabanın yaşına veriyorum. 7 yıllık Fiesta'da da GEM modülü yandı, o yüzden hoşgörülüyüm. Egr, ateşleme bobini, krank devir sensörü gibi ıvır zıvırlarla da uğraştırmadı sağolsun. İt gibi kullanmama rağmen hoşgörülü.
Ha, benim arabayı almayacaksanız Corsa C kasaya bu saydıklarımız hakkında garanti veremem. =) onu da ben satmam
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug
Şahsen ben sadece direksiyon kutusundan muzdaribim. Her arabada hoşaf olan Z-rotu filan saymazsak başka ön düzen sıkıntım olmuyor. Elektronik şaşırtıcı şekilde bana uğramadı. Belki en büyük lüksüm klima ve elektrikli camlar, ondandır. Airbag beyninin gitmesini de arabanın yaşına veriyorum. 7 yıllık Fiesta'da da GEM modülü yandı, o yüzden hoşgörülüyüm. Egr, ateşleme bobini, krank devir sensörü gibi ıvır zıvırlarla da uğraştırmadı sağolsun. İt gibi kullanmama rağmen hoşgörülü.
Ha, benim arabayı almayacaksanız Corsa C kasaya bu saydıklarımız hakkında garanti veremem. =) onu da ben satmam
bak sen kendi kendine nazar ediceksin abi he :D ya ben yılda 2 bobin bankom var ya :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug
Şahsen ben sadece direksiyon kutusundan muzdaribim. Her arabada hoşaf olan Z-rotu filan saymazsak başka ön düzen sıkıntım olmuyor. Elektronik şaşırtıcı şekilde bana uğramadı. Belki en büyük lüksüm klima ve elektrikli camlar, ondandır. Airbag beyninin gitmesini de arabanın yaşına veriyorum. 7 yıllık Fiesta'da da GEM modülü yandı, o yüzden hoşgörülüyüm. Egr, ateşleme bobini, krank devir sensörü gibi ıvır zıvırlarla da uğraştırmadı sağolsun. İt gibi kullanmama rağmen hoşgörülü.
Ha, benim arabayı almayacaksanız Corsa C kasaya bu saydıklarımız hakkında garanti veremem. =) onu da ben satmam
Egr valfinin içi kurumla dolunca ister istemez arıza verir araç zaten. Şimdi 10 yıl sanayiye gitme sonra arıza olunca araba sorunlu oluyor toplumda bence o yüzden bu söylenti yayılıyor. Egr valfini 2 yılda bir temizleterek kullanılsa bir sıkıntı arz edeceğini düşünmüyorum. Ön düzende köy yolunda 30 bin km kullanıldıktan ve sağ teker çukura düştükten sonra sağ salıncak değişti. Bu parçaların hersi bir birini destekliyor eğer birisi arıza yapınca sadece onu değiştirseler zaten ister istemez on düzende de arıza olur yani. Sonuçta D sınıfı bir araç sürüyle sensör ve alt takımda konfor için sürüyle bağlantı var. Bide benzin pompasını değiştirmiştik biz. Bide şöyle düşünmek lazım bu aracı satsak bu seviyede konfor ve yakıt ekonomisi sağlayacak bir araç bulmak güç üstelik bu fiyatlarda. Bana göre gerçekten özen göstererek bakılan araç marka model ne olursa olsun sorunsuz çalışır. Yanlış anlamayın ha abiler benim sizin kadar araç kullanmışlığım da yok, tecrübemde yok, arabamda yok :D. Ama gerek burada edindiğim bilgiler özellikle opel konusunda @bt reisten edindiğim bilgiler İnternet de araştırmalarım, Petrolhead bir abiye sahip olmam çevremden edindiğim bilgiler filan bu şekilde düşünüyorum. Üniversite 1.sınıf öğrencisiyim ben iş sahibi olana kadar içten yanmalı motor kalmayacak herhalde zaten :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve emreozukan
Egr valfinin içi kurumla dolunca ister istemez arıza verir araç zaten. Şimdi 10 yıl sanayiye gitme sonra arıza olunca araba sorunlu oluyor toplumda bence o yüzden bu söylenti yayılıyor. Egr valfini 2 yılda bir temizleterek kullanılsa bir sıkıntı arz edeceğini düşünmüyorum. Ön düzende köy yolunda 30 bin km kullanıldıktan ve sağ teker çukura düştükten sonra sağ salıncak değişti. Bu parçaların hersi bir birini destekliyor eğer birisi arıza yapınca sadece onu değiştirseler zaten ister istemez on düzende de arıza olur yani. Sonuçta D sınıfı bir araç sürüyle sensör ve alt takımda konfor için sürüyle bağlantı var. Bide benzin pompasını değiştirmiştik biz. Bide şöyle düşünmek lazım bu aracı satsak bu seviyede konfor ve yakıt ekonomisi sağlayacak bir araç bulmak güç üstelik bu fiyatlarda. Bana göre gerçekten özen göstererek bakılan araç marka model ne olursa olsun sorunsuz çalışır. Yanlış anlamayın ha abiler benim sizin kadar araç kullanmışlığım da yok, tecrübemde yok, arabamda yok :D. Ama gerek burada edindiğim bilgiler özellikle opel konusunda @bt reisten edindiğim bilgiler İnternet de araştırmalarım, Petrolhead bir abiye sahip olmam çevremden edindiğim bilgiler filan bu şekilde düşünüyorum. Üniversite 1.sınıf öğrencisiyim ben iş sahibi olana kadar içten yanmalı motor kalmayacak herhalde zaten :(
Sağolasın kardeş o senin teveccühün de, @emreozukan 10 yıl değil 10 günde bir gidiyor sanayiye. =) Arkadaş hakikaten biraz sıkıntı yaşadı. İçten yanmalıların daha çok zamanı var.
15k bütçe için ben hala Opel'leri filan boşverip 1.5D kara dizel Saxo'yu mantıklı buluyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Sağolasın kardeş o senin teveccühün de, @emreozukan 10 yıl değil 10 günde bir gidiyor sanayiye. =) Arkadaş hakikaten biraz sıkıntı yaşadı. İçten yanmalıların daha çok zamanı var.
15k bütçe için ben hala Opel'leri filan boşverip 1.5D kara dizel Saxo'yu mantıklı buluyorum.
ahahaha abi benim babam göbek bağımı sanayiye gömmüş (ve bu espri değil :rolleyes: ) sonra araba alınca neden her haft sanayi hayır sanayide çalışırken bu kadar gitmiyordum ya ve daha ilginci temiz bir opele sahibim bazen prototip bir corsa c felan mi benimki üretim tarihide 2000 yılı zaten o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Goktug
Şahsen ben sadece direksiyon kutusundan muzdaribim. Her arabada hoşaf olan Z-rotu filan saymazsak başka ön düzen sıkıntım olmuyor. Elektronik şaşırtıcı şekilde bana uğramadı. Belki en büyük lüksüm klima ve elektrikli camlar, ondandır. Airbag beyninin gitmesini de arabanın yaşına veriyorum. 7 yıllık Fiesta'da da GEM modülü yandı, o yüzden hoşgörülüyüm. Egr, ateşleme bobini, krank devir sensörü gibi ıvır zıvırlarla da uğraştırmadı sağolsun. İt gibi kullanmama rağmen hoşgörülü.
Ha, benim arabayı almayacaksanız Corsa C kasaya bu saydıklarımız hakkında garanti veremem. =) onu da ben satmam

önceki bakımları zamanında ve düzgün yapılmış lpg'si takılalı 1-2 ay olmuş 134.000de 98 corsa 1.4 swing otomatik ile ankaradan mersine gittim.yani takılalı daha 2000km bile olmadı.orda bir kaç aydan sonra arabayı ankaraya getirdim misafirleri bıraktım ve eve geçerken olan oldu.kasisten geçtikten sonra hafif gaza dokunmamla güm diye bir ses,arabanın motor üstündeki hava kutusu patladı.
sonraki zamanlarda sağ ön teker buji kesmiş ve aks kolu kopmak üzereymiş.yine sonrasında kalorifer peteği patladı daha sonrasında fan arıza yaptı 2 kez filan bilye dağıttı.bunların üstüne kapıdaki tutamaçların ordan döşemeler patladı(kronikmiş) farlar düzgün yol aydınlatmıyordu zaten.bunların hepsini toplayınca corsadan soğudum ben :D
arkadaşımda yine corsanın 92modeli vardı.sebebi belirsiz elektrik arızası,elektrik kesmesi,benzin pompası arızası ve hararet yaşadı :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve bt
önceki bakımları zamanında ve düzgün yapılmış lpg'si takılalı 1-2 ay olmuş 134.000de 98 corsa 1.4 swing otomatik ile ankaradan mersine gittim.yani takılalı daha 2000km bile olmadı.orda bir kaç aydan sonra arabayı ankaraya getirdim misafirleri bıraktım ve eve geçerken olan oldu.kasisten geçtikten sonra hafif gaza dokunmamla güm diye bir ses,arabanın motor üstündeki hava kutusu patladı.
sonraki zamanlarda sağ ön teker buji kesmiş ve aks kolu kopmak üzereymiş.yine sonrasında kalorifer peteği patladı daha sonrasında fan arıza yaptı 2 kez filan bilye dağıttı.bunların üstüne kapıdaki tutamaçların ordan döşemeler patladı(kronikmiş) farlar düzgün yol aydınlatmıyordu zaten.bunların hepsini toplayınca corsadan soğudum ben :D
arkadaşımda yine corsanın 92modeli vardı.sebebi belirsiz elektrik arızası,elektrik kesmesi,benzin pompası arızası ve hararet yaşadı :D
Muazzam bir arabaymış :D Ben bunların arasından sadece kumaş kapı döşemelerinin dağıldığını bilirim. Diğerleri bakımları aksatılmış, derdi sıkıntısı hiç dinlenmemiş araba arızaları. Özellikle yürüyenindeki olaylar önceden mutlaka sinyal verir. Far ampulleri 10 yıllıksa aydınlatmaması çok normaldir. Arada far ampullerini mutlaka yenilemek lazım. Yıllanmış arabada lpg takıldığı günden itibaren soğutma sisteminin her yerine yüklenmeye başlar zaten. Zayıflamış yerleri varsa da hızla sukoyvermeye başlar. :)

Eski araba almanın çok büyük riskleri var. Bizim Şahin'imiz varken bir gün geri geri bahçeden sokağa çıkarken bi tıngırtı duyduk, belli arabadan metal bir şey düşmüştü yola. İnip baktım, fren balatası düşmüştü :D Eski arabaların her noktası elden geçmezse bunun gibi yaratıcı bombalar patlatabilir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Muazzam bir arabaymış :D Ben bunların arasından sadece kumaş kapı döşemelerinin dağıldığını bilirim. Diğerleri bakımları aksatılmış, derdi sıkıntısı hiç dinlenmemiş araba arızaları. Özellikle yürüyenindeki olaylar önceden mutlaka sinyal verir. Far ampulleri 10 yıllıksa aydınlatmaması çok normaldir. Arada far ampullerini mutlaka yenilemek lazım. Yıllanmış arabada lpg takıldığı günden itibaren soğutma sisteminin her yerine yüklenmeye başlar zaten. Zayıflamış yerleri varsa da hızla sukoyvermeye başlar. :)

Eski araba almanın çok büyük riskleri var. Bizim Şahin'imiz varken bir gün geri geri bahçeden sokağa çıkarken bi tıngırtı duyduk, belli arabadan metal bir şey düşmüştü yola. İnip baktım, fren balatası düşmüştü :D Eski arabaların her noktası elden geçmezse bunun gibi yaratıcı bombalar patlatabilir :)
kalorifer peteği öncesinde patlamıştı galiba ama dediğin doğru.sonradan yapılan işlem sıkıntı çıkarır ama parça kaliteside belli eder arabanın ne tepki vereceğini.bu dediklerimin önceden belirti vermemesi ve çoğu yerinin hep bakımlı olması ilginçti asıl olan.
buarada şöyle birşey farkettim opelden ağzı yanan cidden illallah edecek kadar sorun yaşıyor yada sorun yaşamayanda sıfır sıkıntıyla sürüyor.okuduğum forumlar kullancı deneyimleri vs hep bunu gösterdi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
...
buarada şöyle birşey farkettim opelden ağzı yanan cidden illallah edecek kadar sorun yaşıyor yada sorun yaşamayanda sıfır sıkıntıyla sürüyor.okuduğum forumlar kullancı deneyimleri vs hep bunu gösterdi :D
Kesinlikle öyle. Opel'lerde bir sürü sorunu gözümle gördüm. O yüzden forumun Opel hateboy'u benim zaten. :p Katil araba Christine Meriva'mızı asla unutmayacağım. Hızlı girilen virajda herhangi bir yere vurmadan rot başı çıkaran, dümdüz yolda giderken ana şalteri indirircesine bütün elektriği kesen, arka süspansiyon geometrisi bozuk olduğundan durmadan lastik yiyen... Bu araba 0 km alınmıştı, hiçbir kusurunu ispat edemedik. Arkadaşlarımın Opel'lerinde bir sürü sorunlar gördüm. Bendeki Opel tamamen şans. Ona rağmen ilerlemiş yaşının ve kendi sert kullanımımın getirdiği arızaları olmadı değil. Arabadan bezdiren çözümsüz dertleri olmadığı için bütün masraflara ok dedim şimdiye kadar.
Opel almak kumardır. Ben o kumarı oynadım, tuttu. Ama almadan önce arabaları dikkatle inceleyip zorlayarak denemek gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve tyln
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...