Öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim.
Siteyi uzunca bir süredir (2013-2014’ten bu tarafa) takip etmekteyim, üye olmak yeni nasip oldu.
Acele olmamakla birlikte (yılsonuna kadar sarkabilir, önemli değil) araç değiştirme fikrim var. İkinci el alınacak. Bu platformda yazan kişilerin araçlara meraklı, işin teknik yönüne kısmen/oldukça hâkim insanlar olduklarını, mümkün mertebe objektif yorum yapabileceklerini ümit ettiğim için değerli fikirlerinizi/tavsiyelerinizi öğrenmek amacıyla yazıyorum.
Bütçe olarak 150 bin civarına kadar çıkabilirim. Çok cazip bir fırsat olursa az daha esneyebilir. Bedelin yaklaşık 1/3 ü için kredi kullanmayı düşünüyorum.
Araç evin tek aracı olacak ve Ankara şehir içi kullanacak. Bayram izin vs. yılda 3-5 defa memlekete gidilip gelinecek.
Hâlihazırda 2004 benzinli jazz (cvt) kullanıcısıyız (7 yıldır bizde). Öncesinde 4 yıl 2012-2016 arasında lpgli astra h (manuel) sahibi oldum. Yani aldığımız arabaya uzun süre biniyoruz. Nasip olursa alacağımız arabaya da en az 5-6 sene bineriz.
Tek çocuğumuzun bebek arabası vs. çağı geçti şükür, geniş bagaj önceliğimiz yok.
Yalıtımı iyi olsun, içinde bağırmadan konuşabilelim, çukurda tümsekte zıplamaktan kurtulalım, arkada kol dayaması ve havalandırma çıkışı olsun, yazın çocuk uyurken sucuk gibi terlemesin, elindeki suyu üstüne dökmektense bardaklığa koysun istiyorum.
Yıllık ortalama 15 bin km belki biraz fazla yol yaparım ama 20 bin km’yi bulmaz/geçmez.
Fiyatının yüksek olması, 2. el nispeten yüksek km’li araç alınabilecek olması, yıllık yapılacak km’nin çok yüksek olmaması, dizel benzin fiyat makasının darlığı, dpf tıkanması, muhtemel enjektör arızası vs. gibi nedenlerden dolayı dizele mesafeliyim, uzun yolda/rampada yüksek tork heveslisi olsam da benzinli aracın daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Özellikle jazzın düşük performansından bunaldım. Astrayı da rampada bayıltmamak için devri yüksek tutmak gerekirdi. Ayrıca astranın supapları lpgden dolayı erimişti. Bu yüzden performans düşüklüğü ve arıza ihtimalinden dolayı lpgli araç kullanmak istemiyorum. Yani gönlüm turbo benzinliden yana. Yakıt giderini tolere edebilirim diye düşünüyorum.
Eşimin trafik korkusunu atabilme durumuna göre, aracın ağırlıklı olarak kendisi tarafından kullanılması ihtimal dâhilinde olması ve otomatiğin rahatlığına ben de alıştığım için otomatik olması şart, kullanım kolaylığı açısından c hatchback olması uygun. Crossover ve suv cazip gelmiyor, pek bilgim yok o segmente dair ama o paralara çok iyi seçenekler olmadığını düşünüyorum.
Hiç kullanmamama rağmen kuru tip çift kavramalılara malum sebeplerden dolayı oldukça mesafeliyim. Sıfır alma imkânım olsam düşünürüm ama 2. elde risk almak istemiyorum. Yolda kalma hikâyeleri tam rezalet.
Tork konvertörlüler ile çember daralıyor. 1 serisi yüksek fiyat, eksik donanım ve yüklenmiş/zorlanmış olma ihtimali, V 40 ikinci el piyasası, 308 hacim, astra piston kırma şikâyetleri ve sert süspansiyonu, mazda 3 performans, 2. el piyasası ve olası arıza kaza durumunda parça bekleme şikâyeti yönünden dolayı eksi puan alıyor. Diğer taraftan Civic rs cvt’si olumlu yorumlar almış (kullanmadım) aklımı çeliyor. A serisi hakkında pek fikrim yok sadece sert olduğunu okumuştum.
Bu fiyatlara insignia ve mondeo benzinli düşünürken pek satılmadıklarını fark edip, 2. el ve yakıtlarının üzeceğine kanaat getiriyorum. Bi taraftan megane icona bakıp bi taraftan da mondeo 2.0 dizel ilanı kovalarken kendimi burada buldum. Yüksek km dizel yine masraf demek.
Bu paralara c segment alınmaz deyip sarı sitede gezinirken kendimi d premiumlara bakarken yakalayıp, 3-5 sene önceki fiyatları düşünüp küfrederken, yürütme ve arıza maliyetlerini düşünüp sayfayı kapatıyorum. Biliyorum ne kadar para o kadar araba. Benim kafa da bildiğiniz çorba.
15 yaşında jazzdan sonra hepsi güzel gelecek biliyorum. İbreyi ne yöne çevirmeli bi el atıverin hayrınıza.
Uzun oldu. Vakit ayırıp, okuyup cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.
Siteyi uzunca bir süredir (2013-2014’ten bu tarafa) takip etmekteyim, üye olmak yeni nasip oldu.
Acele olmamakla birlikte (yılsonuna kadar sarkabilir, önemli değil) araç değiştirme fikrim var. İkinci el alınacak. Bu platformda yazan kişilerin araçlara meraklı, işin teknik yönüne kısmen/oldukça hâkim insanlar olduklarını, mümkün mertebe objektif yorum yapabileceklerini ümit ettiğim için değerli fikirlerinizi/tavsiyelerinizi öğrenmek amacıyla yazıyorum.
Bütçe olarak 150 bin civarına kadar çıkabilirim. Çok cazip bir fırsat olursa az daha esneyebilir. Bedelin yaklaşık 1/3 ü için kredi kullanmayı düşünüyorum.
Araç evin tek aracı olacak ve Ankara şehir içi kullanacak. Bayram izin vs. yılda 3-5 defa memlekete gidilip gelinecek.
Hâlihazırda 2004 benzinli jazz (cvt) kullanıcısıyız (7 yıldır bizde). Öncesinde 4 yıl 2012-2016 arasında lpgli astra h (manuel) sahibi oldum. Yani aldığımız arabaya uzun süre biniyoruz. Nasip olursa alacağımız arabaya da en az 5-6 sene bineriz.
Tek çocuğumuzun bebek arabası vs. çağı geçti şükür, geniş bagaj önceliğimiz yok.
Yalıtımı iyi olsun, içinde bağırmadan konuşabilelim, çukurda tümsekte zıplamaktan kurtulalım, arkada kol dayaması ve havalandırma çıkışı olsun, yazın çocuk uyurken sucuk gibi terlemesin, elindeki suyu üstüne dökmektense bardaklığa koysun istiyorum.
Yıllık ortalama 15 bin km belki biraz fazla yol yaparım ama 20 bin km’yi bulmaz/geçmez.
Fiyatının yüksek olması, 2. el nispeten yüksek km’li araç alınabilecek olması, yıllık yapılacak km’nin çok yüksek olmaması, dizel benzin fiyat makasının darlığı, dpf tıkanması, muhtemel enjektör arızası vs. gibi nedenlerden dolayı dizele mesafeliyim, uzun yolda/rampada yüksek tork heveslisi olsam da benzinli aracın daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Özellikle jazzın düşük performansından bunaldım. Astrayı da rampada bayıltmamak için devri yüksek tutmak gerekirdi. Ayrıca astranın supapları lpgden dolayı erimişti. Bu yüzden performans düşüklüğü ve arıza ihtimalinden dolayı lpgli araç kullanmak istemiyorum. Yani gönlüm turbo benzinliden yana. Yakıt giderini tolere edebilirim diye düşünüyorum.
Eşimin trafik korkusunu atabilme durumuna göre, aracın ağırlıklı olarak kendisi tarafından kullanılması ihtimal dâhilinde olması ve otomatiğin rahatlığına ben de alıştığım için otomatik olması şart, kullanım kolaylığı açısından c hatchback olması uygun. Crossover ve suv cazip gelmiyor, pek bilgim yok o segmente dair ama o paralara çok iyi seçenekler olmadığını düşünüyorum.
Hiç kullanmamama rağmen kuru tip çift kavramalılara malum sebeplerden dolayı oldukça mesafeliyim. Sıfır alma imkânım olsam düşünürüm ama 2. elde risk almak istemiyorum. Yolda kalma hikâyeleri tam rezalet.
Tork konvertörlüler ile çember daralıyor. 1 serisi yüksek fiyat, eksik donanım ve yüklenmiş/zorlanmış olma ihtimali, V 40 ikinci el piyasası, 308 hacim, astra piston kırma şikâyetleri ve sert süspansiyonu, mazda 3 performans, 2. el piyasası ve olası arıza kaza durumunda parça bekleme şikâyeti yönünden dolayı eksi puan alıyor. Diğer taraftan Civic rs cvt’si olumlu yorumlar almış (kullanmadım) aklımı çeliyor. A serisi hakkında pek fikrim yok sadece sert olduğunu okumuştum.
Bu fiyatlara insignia ve mondeo benzinli düşünürken pek satılmadıklarını fark edip, 2. el ve yakıtlarının üzeceğine kanaat getiriyorum. Bi taraftan megane icona bakıp bi taraftan da mondeo 2.0 dizel ilanı kovalarken kendimi burada buldum. Yüksek km dizel yine masraf demek.
Bu paralara c segment alınmaz deyip sarı sitede gezinirken kendimi d premiumlara bakarken yakalayıp, 3-5 sene önceki fiyatları düşünüp küfrederken, yürütme ve arıza maliyetlerini düşünüp sayfayı kapatıyorum. Biliyorum ne kadar para o kadar araba. Benim kafa da bildiğiniz çorba.
15 yaşında jazzdan sonra hepsi güzel gelecek biliyorum. İbreyi ne yöne çevirmeli bi el atıverin hayrınıza.
Uzun oldu. Vakit ayırıp, okuyup cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.