KAPALI 16.000 - 23.000 TL Arası Tavsiye (Öğrenci)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Taklacı Güvercin
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
101
Beğeni puanı
0
Puanları
460
Yaş
23
Konum
Samsun
Marka
Yok
Herkese merhaba. İlk arabamı almak istiyorum. Başlıkta bahsettiğim miktarda bir araba olsun istiyorum. Az yaksın, sorun çıkarmasın, sanayi yüzü çok görmeyeyim(20 yaşlarında bir araba olacağından illaki sanayiye yolum düşecektir, bunun farkındayım). Forumda bu fiyat benzeri öneriler için konular açılmış ama önerilenlerden bulamadım.

Konuya gelecek olursak benim aklımda birkaç fikir araç var. Hangi araca ağırlık vermem lazım, ne gibi sorunları olur. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Hidrolik direksiyon ve klima öncelikli. KM herşey olmasa da 150bin KM altı araçların daha az riskli olacağını düşünerekten 150bin KM altı bakıyorum.

Baktığım araçlar ise;
Fiat - Palio,Albea,Siena,Brava,Marea
Renault - R19,Clio
Dacia - Solenza
Opel - Corsa,Vectra
Hyundai - Accent

Bundan sonraki sayacaklarım ise pek güvenemediklerim;

Honda - Civic EG ve Euro (Canları aldıklarını düşünerekten pek pozitif bakmıyorum.)

BMW E30,E36 ve E34 kasaların M50 swap veya fabrika çıkışı M50 olanları

Citroen Saxo VTS

Fikir verirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,661
Beğeni puanı
14,925
Puanları
5,020
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
20 yaşında araba bakıyorsunuz, 150 bin km kriteri ile seçenekleriniz baya daralmış. Bence km kriterini kaldırın, araçları temzliğine göre yorumlayın. 150 bindeki araba bakımlı 250 bindekindenbaşına daha fazla masraf açabilir.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,331
Beğeni puanı
16,580
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Otorapor diye bir kurumsal firma varmış ama şikayetvar sitesinde baya gömmüşler. Bu tarz kurumsal ekspertiz yapan firmalar var mı?
Şikayetvar da sadece şikayet olduğu için hangi firmayı aratsanız yığınla olumsuz yorum görebilirsiniz. Şubeden şubeye değişir tabi ama Ankara-Kazımkarabekir şubelerine satmayı düşündüğümüz arabayı götürdüm gayet detaylı inceleyip tek tek anlattılar
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,331
Beğeni puanı
16,580
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Palionun hangi motorlularını tercih etmeliyim, nelerine dikkat etmeliyim?
Ben 1.2 16v, 1.4 ve 1.3 dizelini kullandım hepsi de hoşuma gitmişti ama ben olsam 1.2 16v tercih ederim baya canlı hissettirmişti bana. Bulabilirseniz palio GO modelleri var renkleri falan kendine has.

Dikkat etmek konusunda da benim bildiğim özel bir durumu yok, herhangi bir arabada nasılsa öyle davranılabilir
 
Son düzenleme:

Akın

Akın
Panpa
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
2,067
Beğeni puanı
4,735
Puanları
4,220
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Baktığınız araçlardan hangisi daha temizse onu alın ama vectra ve corsa da sorun yaşama ihtimaliniz daha fazla
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,890
Beğeni puanı
42,184
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
323 hakkında pek de güzel şeyler duymadım.

İlk öncelikle ben de bu riski alacağım. Çünkü aracın tipine bayıldım. Bir de direksiyonu baya hoşuma gitti. Dizellerde mazot beynini alttan alıp, kaputa yüzümüz dönükken motorun sağ karşı tarafında kalacak şekilde monte ediliyormuş. Aracın beynini ise sürücü tarafına kalacak şekilde monteleyip, bu sorunları çözüyorlarmış. Önceliğim 1.2'ler olsun o zaman. 1.7'lere de bakayım,1.3'de şansıma iyi bulursam alırım. 1.0 12v olanları gördüm 98-06 yılları arası onlar nasıl? Ayrıca 1.4 için aklından çıkar diyorsunuz sanırsam değil mi?

Hatta gerekli bilgileri bu videodan da alabilirsiniz, bu bilgileri ben de yeni öğrendim:) ;
Öncelikle videodaki sığırlara çok da itibar etmeyin. Arabanın mekaniğinden bihaberler çok belli. Bu 1.7 sahipleri nedense sadece motora ve aracın yürümesine bakıyorlar. Dönüşüne ve duruşuna bakanı daha görmedim. Dizel tek kapı Corsa C'ler bir dönem binek ruhsatı verilse bile ticari olarak üretilmişlerdir. Süspansiyonları da belli seviyede yük için tasarlanmıştır, bu nedenle yol tutuşları benzinli tek kapı ve tüm 5 kapılarla kıyaslayınca açık ara daha zayıftır. Benimki gibi abs'siz olan 1.0 ve 1.2 versiyonlarda diskler hava soğutmalı değildir ve yoğun kullanımda ısınıp zayıflamaktadır. Hava kanallısıyla değiştirmek gerekir. Ben de değiştirmek için disklerin bitmesini bekliyorum.
Corsa C'nin el freni de zayıftır. Yapısal sorun.
1.0 versiyonları şehir içinde dizele muadil bir ekonomi sağlar fakat dik yokuşlara sürerseniz, aracı yüklerseniz veya -olduğu kadar- hızlı otoyol sürüşleri yaparsanız benzini içer, bir depo 400 km'de biter şoka girersiniz :)
Bendeki 1.2 Club donanımı haricinde tüm donanımların kapı içleri güzel bir kumaş kaplamadır (benimki halk otobüsü gibi sert plastik), fakat yıllar geçtikçe bu kapı içi kumaş döşemeler sarkma yapmaya başlar.
Korna butonları basması zordur ve butonları kolayca yırtılır. Kaçınılmaz.
Pandizotun kendisi ve askıları taş gibidir ama pandizot üstündeki menteşeleri hassastır.
Şanzıman yağını 120.000'de bir değişmek gerekir ama çoğu kimse bundan bihaberdir. Haberdar olan da genelde usta kurbanı olur, gidip otm şanzıman yağı ATF koyarlar, sonra şanzıman yoğun kullanımda ısınınca tekrar yağı eskimiş gibi geçişleri zorlaşmaya başlar. Ben de aynısını yaşadım, bir hafta sonra kendi ustama götürüp manuel şanzıman yağı ile değiştirdim.
Zrotlar direksiyon kutusu kadar sık değişim isterler. Neyse ki onların bir maliyeti yok.
Kronik olarak arka süspansiyon gacırdar. Greslendiği zaman yediği yağmura veya tazyikli suya göre bir süre sonra tekrar başlar. Soğuklarda ön amortisörlerden de gacırtı gelir. Sorun değildir, sadece sinir bozucu bir konudur.
Corsa C macun görmediyse kolay kolay pas yapmaz. Astra G ile başlayan furyadandır, galvanizli gövdesi vardır. Ama Corsa B öyle değildir, her eski araba gibi pas sorunu vardır.

1.4 herşeyden önce tertemiz 7-9 lt arası yakıt tüketir. Warm hatch kıvamında iyi de gider ama artan yürütme maliyetine değmez. Forumda 1.4 sahibi arkadaşımız vardı, aracı lpg görmemiş olmasına rağmen 2 yıl bilfiil sanayide bobin buji beyin değişip durdu, dikiş tutmadı araba, en sonunda sattı.
Ben de 6 yıl önce araç bakarken sizinle hemen hemen aynı kriterlerde arayıştaydım. O yüzden beklentilerinizi anlıyorum. Aracımı almadan önce 1.4'leri de gündemimdeydi ama temizini hiç görememiştim. O yüzden motoru ve yürüyeni temiz 1.2 bulup aldım. İyi ki de öyle yapmışım. Kaporta aldığımda da berbattı, şimdi de berbat. Çizilmesinden korkmuyorum o derece. Kafam rahat =)

Emin olun bütçeniz dahilinde bir araba almak önemli değil, o iş kolay, aldıktan sonraki yürütme maliyetiniz çok daha önemli. Bu konu üzerine iyi düşünün. Her halükarda eski araba alacaksınız, eğer layığıyla bakım onarım yapmazsanız o araba elinizde kalır.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,331
Beğeni puanı
16,580
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Palio önericiniz geldi
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,592
Beğeni puanı
14,744
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merhaba öncelikle umarım dilediğiniz aracı bulursunuz, fabrika çıkışlı M50 E30 ben henüz görmedim, E30 320 ler orijinalde M20B20 olurlar onlar da 129 bgdir.23 bin tl gibi bir paraya M50 lili E30 ve E36 almak hayal, 316i’leri dahi şu an 30 bin tl bandındalar.Bulabilirseniz E34 M50 bulursunuz onun da kmsi 300 binleri bir hayli geçkin olur.

İlk aracınız olduğunu hesaba katarak bu gibi can sıkabilecek araçları ilk aracınızı deneyimlendikten sonra yaşamanızı tavsiye ederim.

İlk araç olarak ise bahsettiğiniz fiyat diliminde eski aracım olan Renault Clio 1 i gönül rahatlığıyla önerebilirim.Diğer saydığınız araçların da temizini bulmak için bütçenizi zorlamanız gerekebilir.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,592
Beğeni puanı
14,744
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Birinciden başlayalım isterseniz ilk araç swaplı ve ruhsata işli değil, ruhsata işletmeniz gerekiyor çünkü araç çekme belgeli kullanmanız için aktif muayenesinin olması gerekiyor ayrıca bahsedilen diferansiyel masrafının akibeti belli değil.

Tahmin ettiğim gibi 5 serisi ağırlıklı bir liste 5 serilerinin temizlerini bulabilirsiniz sunrooflu olmamasına takılmayın, temiz kumaş koltuklu örneklerini özellikle arayınız, muhtemelen onlara apaçiler bulaşmamış ya da az bulaşmış olur.Attığınız ilanlardaki E34 lere baktım, araştırmıssınız emeğinize sağlık ama emin olun çoğu çokça masraflı araçlar.

İlandaki E28 ise gerçekten son sahibi olunacak cinsten.

Bu arada eğer o otomatik 316i yi düşünüyorsanız bir tek onu önerebilirim.Otomatik ve 316i muhtemelen araç yorulmamıştır, ve uslu uslu binilmiştir kasası da fena durmuyor ama 91 bin km de olma ihtimali kesinlikle yok döşemeleri ile oynamışlar yaptırılmış döşeme mevcut fakat diğer attığınız ilanlara nazaran alınabilir bir seçenek.

Tekrar söylüyorum o paraya-23 bin tl ye) alabileceğiniz 2-3 tane temiz BMW seçeneği mevcut:

1-M10 316 E30
2-M40 316i E30(Otomatik)
3-E36/5 Compact 316i
4-E34 520i M20B20

Diğerlerinden de bulursunuz ama çok uğraşırsınız.Kolaylıklar dilerim.
 

Sanzeigen

Taklacı Güvercin
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
101
Beğeni puanı
0
Puanları
460
Yaş
23
Konum
Samsun
Marka
Yok
Swap ın ruhsata işletmeden maliyeti 15 bin tl leri buluyor, o da M50 için konuşuyorum.Manuel şanzımana çevrilebilir hatta şu an E30 toplayanların çoğu öyle yapıyor, otomatik temiz örneklerini manuele çeviriyorlar, çok aşırı zor bir işlem değil ama sonuçta onun da kendine göre bir maliyeti ve işçiliği mevcut.Eğer bana sorarsanız şöyle bir şey diyebilirim.318is motorları 4 silindir olduğu için muayene istasyonlarında anlamaları çok zor, gerçekten bilen birisi ancak çift egzantrikli kapaktan tanır haricinde 4 silindirli yapı mevcut bu sebepten dolayı M42B18 ve M44B19 swap yapanlar muayene vs gibi işlemlere takılmadan işlerini görüyorlar aklınızda bulunsun.
Demek istediğinizi anladım. İşte iş bu noktaya gelince diyorum ki bu aracı sonuçta 1 yıl civarı kullanacağım az veya çok. Bu tarz işlemleri şimdi düşünmem hata oluyor. En iyisi dediğiniz gibi otomatik, km çok da fazla olmayan, üzülmemiş bir BMW bulmak olay.

Ayrıca eski senelerdeki otomatikler nasıl hiçbir bilgim yok onlar hakkında.
 

ilker27

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
118
Beğeni puanı
117
Puanları
1,185
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-1996-model-1.6-clx-tertemiz-737451584/detay hocam o fiyat aralığında alınabilecek en güzel arabalardandır bence escort attığım link örnek amaçlı rasgele atılmış bir linktir sizin baktığınız fiyata klimalı abs li otomatik camlı ön yolcu koltuğunda yükseklik alçaklık ayarı olan direksiyonda derinlik ayarı olan versiyonu alabilirsiniz bende öğrenciyim 2 yıldan bu yana 30 bin km yaptım allaha şükür yolda bırakmadı saydığım bu özelliklerinide aktif olarak kullanıyorum bir sıkıntı çıkarmadı o yaştaki bir arabaya görede donanımsız gelmedi genel bakımları dışındada bir masraf açmadı.ben kendi tecrübelerimden yola çıkarak ford escortu öneririm hocam.
 

Sanzeigen

Taklacı Güvercin
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
101
Beğeni puanı
0
Puanları
460
Yaş
23
Konum
Samsun
Marka
Yok
Birinciden başlayalım isterseniz ilk araç swaplı ve ruhsata işli değil, ruhsata işletmeniz gerekiyor çünkü araç çekme belgeli kullanmanız için aktif muayenesinin olması gerekiyor ayrıca bahsedilen diferansiyel masrafının akibeti belli değil.

Tahmin ettiğim gibi 5 serisi ağırlıklı bir liste 5 serilerinin temizlerini bulabilirsiniz sunrooflu olmamasına takılmayın, temiz kumaş koltuklu örneklerini özellikle arayınız, muhtemelen onlara apaçiler bulaşmamış ya da az bulaşmış olur.Attığınız ilanlardaki E34 lere baktım, araştırmıssınız emeğinize sağlık ama emin olun çoğu çokça masraflı araçlar.

İlandaki E28 ise gerçekten son sahibi olunacak cinsten.

Bu arada eğer o otomatik 316i yi düşünüyorsanız bir tek onu önerebilirim.Otomatik ve 316i muhtemelen araç yorulmamıştır, ve uslu uslu binilmiştir kasası da fena durmuyor ama 91 bin km de olma ihtimali kesinlikle yok döşemeleri ile oynamışlar yaptırılmış döşeme mevcut fakat diğer attığınız ilanlara nazaran alınabilir bir seçenek.

Tekrar söylüyorum o paraya-23 bin tl ye) alabileceğiniz 2-3 tane temiz BMW seçeneği mevcut:

1-M10 316 E30
2-M40 316i E30(Otomatik)
3-E36/5 Compact 316i
4-E34 520i M20B20

Diğerlerinden de bulursunuz ama çok uğraşırsınız.Kolaylıklar dilerim.
Bahsettiğimiz arabanın fiyatı biz konuşurken 2 bin tl daha düştü bu arada.
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1,092
Beğeni puanı
3,791
Puanları
3,620
Konum
İzmir ve Sakarya
Dacia Solenza hakkında bilgi verebilecek var mı? Bu fiyatlara yıl bakımından en iyi alabildiğim araçlar arasında.
Aynı yılın Symbolüyle aynı alt yapıyı kullanan bir araba. Malzeme kalitesi olarak bir tık alttadır. Şekile şukula takılmıyorsanız F/P araçlarından biridir.
Piyasası biraz sıkıntı olabilir çabuk satmak isterseniz.
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,122
Beğeni puanı
14,872
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Alternatif olarak Suzuki Swift bakmanızı öneririm.
 

Mustafak

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,558
Beğeni puanı
4,179
Puanları
3,770
Yaş
27
Konum
KÜTAHYA
Marka
Toyota
Capon al bundan bir kaç ay öncesinde güzel 190e oluyordu artık onlarda yok
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1,092
Beğeni puanı
3,791
Puanları
3,620
Konum
İzmir ve Sakarya

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,890
Beğeni puanı
42,184
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bütçe kısıtlıysa tek kapı ve lpg'siz benzinli araçlara bakın. Örnekler: Corsa B, Corsa C (imzamdaki araçtan), Ford KA, Renault Twingo... Bu tarz iyice ucuz olan arabaların temiz örneklerine bakarsanız sanayiye sürekli uğramanıza gerek olmaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst