5 serisi'nde çukurlardan geçerken ki sertlik amortisörlerin çalışma kısıtlılığı yüzünden değil.
Daha öncede söylemiştim bunu.
En boş olanından en dolu olanına farketmez, tüm F10'larda amorsitör sistemi sensörlü. 4 amortisörde de darbe algılayıcı sensörler mevcut. Bu sensörler saniyede 400 kere yoldaki engebeleri kontrol ediyor. Ön tekerlerin ikisi ya da biri çukura girdiğinde arka amortisörler bunu algılayıp milisaniyerler içerisinde sertleşiyor veya yumuşuyor. Amaç o çukuru sorunsuz olarak amortisöre, jantlara zarar vermeden atlatmak içindir.
Yol tutuşa büyük artısı olduğu gibi amortisör sistemlerini korumaya yönelik yapılmış bir standart bir sistemdir. Bundan haberi olmayan kişiler maalesef amortisör çalışma aralığı kısa, pat küt vuruyor gibi açıklamalar yapıyor.
RFT lastiklerinde bunda bir nebze payı var elbette ancak normal lastikle kullanıp amorsitörlerin bu özelliklerinden dolayı lastik yaranlarda az değil.
İkincisi 520d ile 520i arasında 0 - 100km hızlanmada 1 saniye fark var, tüketimlerinde ise aman aman bir farklılık yok. Nasıl kullanıldığı ile ilgili. Sakin kullanırsanız (şehiriçi yoğun trafik harici) katalog verilerini tutturabiliyorsunuz.
Kaldı ki dizelin bakım masraflarının fazla oluşu, dpf gibi ekstraları ile uğraşmak zorunda olmak ile benzinlinin sorunsuzluğu tartışılmaz bir gerçek. Benzine daha fazla para veriyorsunuz da DPF tıkandımı değişimine 5.000₺, dizel enjektör takımı bozuldumu takımına 6.000₺ fiyatlar verilirken, benzinli de DPF yok, enjektör takımı 600₺. 520d'nin zincirinin değişmesi gerekiyor (100.000 km sonrası), bunun için motor üst kapağı açılıyor. Geçenlerde @bedirhan. 'a Kosifler'in verdiği fiyat 8.500₺. 520i'de zincir sorunu yok.
Dizelde yoğun trafikte 10 - 11 litreleri görüyor. Zamanında bende 520d sahibiydim yaklaşık 30.000km kullandıktan sonra yatırım yapma amacı ile sattım ama çok iyi bilirim. O otomobilide bilenler bilir. TR'nin en dolu 520d'i idi. Araştırırsanız bulursunuz zaten.