KAPALI 160-170bin max.ARABA ÖNERİSİ

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tarikkomurcuu

Profesör
146
2015 volkswagen cc 2.0tdi aracımı satıyorum.Yerine alabileceğim premium,şımarık olmayan(lütfen estroil blue içine edilmiş f30lar önermeyin.)araçlar önerebilir misniz.?
kriterlerim
170 bin maksimum.
dizel
manuel/otomotik
sedan/4kapi coupe
minimum 2015 model.
 
5 serisi'nde çukurlardan geçerken ki sertlik amortisörlerin çalışma kısıtlılığı yüzünden değil.

Daha öncede söylemiştim bunu.

En boş olanından en dolu olanına farketmez, tüm F10'larda amorsitör sistemi sensörlü. 4 amortisörde de darbe algılayıcı sensörler mevcut. Bu sensörler saniyede 400 kere yoldaki engebeleri kontrol ediyor. Ön tekerlerin ikisi ya da biri çukura girdiğinde arka amortisörler bunu algılayıp milisaniyerler içerisinde sertleşiyor veya yumuşuyor. Amaç o çukuru sorunsuz olarak amortisöre, jantlara zarar vermeden atlatmak içindir.

Yol tutuşa büyük artısı olduğu gibi amortisör sistemlerini korumaya yönelik yapılmış bir standart bir sistemdir. Bundan haberi olmayan kişiler maalesef amortisör çalışma aralığı kısa, pat küt vuruyor gibi açıklamalar yapıyor.

RFT lastiklerinde bunda bir nebze payı var elbette ancak normal lastikle kullanıp amorsitörlerin bu özelliklerinden dolayı lastik yaranlarda az değil.

İkincisi 520d ile 520i arasında 0 - 100km hızlanmada 1 saniye fark var, tüketimlerinde ise aman aman bir farklılık yok. Nasıl kullanıldığı ile ilgili. Sakin kullanırsanız (şehiriçi yoğun trafik harici) katalog verilerini tutturabiliyorsunuz.

Kaldı ki dizelin bakım masraflarının fazla oluşu, dpf gibi ekstraları ile uğraşmak zorunda olmak ile benzinlinin sorunsuzluğu tartışılmaz bir gerçek. Benzine daha fazla para veriyorsunuz da DPF tıkandımı değişimine 5.000₺, dizel enjektör takımı bozuldumu takımına 6.000₺ fiyatlar verilirken, benzinli de DPF yok, enjektör takımı 600₺. 520d'nin zincirinin değişmesi gerekiyor (100.000 km sonrası), bunun için motor üst kapağı açılıyor. Geçenlerde @bedirhan. 'a Kosifler'in verdiği fiyat 8.500₺. 520i'de zincir sorunu yok.

Dizelde yoğun trafikte 10 - 11 litreleri görüyor. Zamanında bende 520d sahibiydim yaklaşık 30.000km kullandıktan sonra yatırım yapma amacı ile sattım ama çok iyi bilirim. O otomobilide bilenler bilir. TR'nin en dolu 520d'i idi. Araştırırsanız bulursunuz zaten.
 
Son düzenleme:
Galiba yazan olmadı ama farklı birşey oldun ..
0km ayarında Volvo S60 2.0 Dizel ler de olabilir... motorları güçlü... hem araçta farklı bir havası var..
Bunun dışında ben olsam A5 bakardım o fiyat aralığında...
 
En boş olanından en dolu olanına farketmez, tüm F10'larda amorsitör sistemi sensörlü. 4 amortisörde de darbe algılayıcı sensörler mevcut. Bu sensörler saniyede 400 kere yoldaki engebeleri kontrol ediyor. Ön tekerlerin ikisi ya da biri çukura girdiğinde arka amortisörler bunu algılayıp milisaniyerler içerisinde sertleşiyor veya yumuşuyor. Amaç o çukuru sorunsuz olarak amortisöre, jantlara zarar vermeden atlatmak içindir.

Yol tutuşa büyük artısı olduğu gibi amortisör sistemlerini korumaya yönelik yapılmış bir standart bir sistemdir. Bundan haberi olmayan kişiler maalesef amortisör çalışma aralığı kısa, pat küt vuruyor gibi açıklamalar yapıyor.
O zaman yapılması gereken ya bu sistemi komple kaldıracaklar ya da sistemi güncelleyip geliştirecekler. Böyle bir segmentte asli görevi maksimum konfor olan bir aracın, herhangi bir sistemden dolayı konfor kalitesi sekteye uğruyorsa, maalesef o sistem kendi amacı içinde başarılı olsa da, aracın genel amaçları içinde başarısız demektir. 5 serisi gibi bir arabanın kısa ve keskinler de ön amortisörlerinin verdiği tepkiler hiç hoş değil. O segment bir araçta ön konsola varıncaya kadar emilemeyen bir darbe şiddeti kabul edilebilir bir şey değil. Rakiplerinde böyle bir eksik yok. Hatta bu aracın direksiyonuna ilk oturduğumda, bu mevzuyu ilk deneyimlediğimde hayalkırıklığı yaşadım. Söylediğiniz gibi bir sistem dahilinde amortisörü anlık sertleştiriyorsa buna derhal bir çözüm bulunmalı, keza verdiği tepkinin hissi direkt olarak çalışma aralığım bitti, benden bu kadar üzgünüm hissi.
 
Son düzenleme:
O zaman yapılması gereken ya bu sistemi komple kaldıracaklar ya da sistemi güncelleyip geliştirecekler. Böyle bir segmentte asli görevi maksimum konfor olan bir aracın, herhangi bir sistemden dolayı konfor kalitesi sekteye uğruyorsa, maalesef o sistem kendi amacı içinde başarılı olsa da, aracın genel amaçları içinde başarısız demektir. 5 serisi gibi bir arabanın kısa ve keskinler de ön amortisörlerinin verdiği tepkiler hiç hoş değil. O segment bir araçta ön konsola varıncaya kadar emilemeyen bir darbe şiddeti kabul edilebilir bir şey değil. Rakiplerinde böyle bir eksik yok. Hatta bu aracın direksiyonuna ilk oturduğumda, bu mevzuyu ilk deneyimlediğimde hayalkırıklığı yaşadım. Söylediğiniz gibi bir sistem dahilinde amortisörü anlık sertleştiriyorsa buna derhal bir çözüm bulunmalı, keza verdiği tepkinin hissi direkt olarak çalışma aralığım bitti, benden bu kadar üzgünüm hissi.
Onun için BMW'nin değil, ülkedeki yolların acilen düzeltilmesi, her yere yama yapmaktan vazgeçilmesi, 2 gün önce kapattıkları yeri 3 gün sonra açmamaları, adam gibi iyi özellik ve kalitede asfalt kullanılması gerekiyor.

Bu otomobil şantiye gibi yollarda kullanılmak için tasarlanmadı.

İkincisi bizim buraya gelen tüm BMW'lerin süspansiyonları Avrupa ve Amerika'ya göre daha sert ve dayanıklı.

Üstelik sertleştiryor ve yumuşatıyor dedim. yeri geldiği zaman gayet güzel geçtiğide oluyor ama maalesef ülkedeki yol yol olmadığından dolayı yapacak bir şey yok.
 
Onun için BMW'nin değil, ülkedeki yolların acilen düzeltilmesi, her yere yama yapmaktan vazgeçilmesi, 2 gün önce kapattıkları yeri 3 gün sonra açmamaları, adam gibi iyi özellik ve kalitede asfalt kullanılması gerekiyor.

Bu otomobil şantiye gibi yollarda kullanılmak için tasarlanmadı.

İkincisi bizim buraya gelen tüm BMW'lerin süspansiyonları Avrupa ve Amerika'ya göre daha sert ve dayanıklı.

Üstelik sertleştiryor ve yumuşatıyor dedim. yeri geldiği zaman gayet güzel geçtiğide oluyor ama maalesef ülkedeki yol yol olmadığından dolayı yapacak bir şey yok.
Yolların yol olmadığına, daha kaliteli asfalta ve yol yapısına kavuşması gerektiğine ben de inanıyorum. Keza yol kalitesi, söylemiş olduğunuz sistemin yan etkisi, runflat lastiklere sahip araçların standart araçlardan daha sert amortisör ve süspansiyon ayarlarına sahip şekilde üretilmesi gibi sebeplerin etkileri olduğunun da farkındayım.
Fakat daha önceki yorumlarımda da tekrar ettiğim gibi, kıyaslamalarımız sadece kendi segmentleri içindedir. Aynı yol şartlarında misal bir mercedes E'nin amortisörleri runflat lastik olmasına rağmen daha sessiz ve ipeksi çalışıyor ki şimdiye kadar üretilmiş mercedes E'ler arasında en sertlerinden biri olarak lanse edilse de bazı odaklar tarafından.
5'in arkasındaki integral link, önündeki çift salıncak süspansiyon gövde konforunu yeterince güzel yerine getiriyor. Ama amortisörler ( söylediğiniz sistemin yan etkisinden yahut başka sebepten ) rakiplerine göre bazı koşullarda daha sert, gürültülü ve tepkili çalışıyor. Hatta üretici bu eksikliğin farkına varmış olacak ki yeni yeni gelmeye başlayan G30 değerlendirmelerinde bu konunun da aşılmış olduğu, bu mevzuda daha iyi yerlere geldiği de yorumlar arasında belirtilmiş. Dediğim gibi, çoğu yol koşulunda araç zaten gayet güzel işler çıkarıyor. Sadece bazı bölgelerde rakiplerine kıyasla daha eksik hissettiriyor hepsi bu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ozan saatci
5.20i test etme fırsatım oldu bir tanıdığımız almıştı 2016 model sıfır tabi o zaman 170e almıştı şimdi o fiyatlar imkansız konforlu rahat araba biraz hız yapim derseniz yakıtı fırlar ben tatil bölgesinde sürdüm orada ortalama 8.5larda dolaştım sakin kullanımdı çok arada gazlama yaptım ama yoğun trafiklerde 10ları çok rahat geçer
 
5 serisi'nde çukurlardan geçerken ki sertlik amortisörlerin çalışma kısıtlılığı yüzünden değil.

Daha öncede söylemiştim bunu.

En boş olanından en dolu olanına farketmez, tüm F10'larda amorsitör sistemi sensörlü. 4 amortisörde de darbe algılayıcı sensörler mevcut. Bu sensörler saniyede 400 kere yoldaki engebeleri kontrol ediyor. Ön tekerlerin ikisi ya da biri çukura girdiğinde arka amortisörler bunu algılayıp milisaniyerler içerisinde sertleşiyor veya yumuşuyor. Amaç o çukuru sorunsuz olarak amortisöre, jantlara zarar vermeden atlatmak içindir.

Yol tutuşa büyük artısı olduğu gibi amortisör sistemlerini korumaya yönelik yapılmış bir standart bir sistemdir. Bundan haberi olmayan kişiler maalesef amortisör çalışma aralığı kısa, pat küt vuruyor gibi açıklamalar yapıyor.

RFT lastiklerinde bunda bir nebze payı var elbette ancak normal lastikle kullanıp amorsitörlerin bu özelliklerinden dolayı lastik yaranlarda az değil.

İkincisi 520d ile 520i arasında 0 - 100km hızlanmada 1 saniye fark var, tüketimlerinde ise aman aman bir farklılık yok. Nasıl kullanıldığı ile ilgili. Sakin kullanırsanız (şehiriçi yoğun trafik harici) katalog verilerini tutturabiliyorsunuz.

Kaldı ki dizelin bakım masraflarının fazla oluşu, dpf gibi ekstraları ile uğraşmak zorunda olmak ile benzinlinin sorunsuzluğu tartışılmaz bir gerçek. Benzine daha fazla para veriyorsunuz da DPF tıkandımı değişimine 5.000₺, dizel enjektör takımı bozuldumu takımına 6.000₺ fiyatlar verilirken, benzinli de DPF yok, enjektör takımı 600₺. 520d'nin zincirinin değişmesi gerekiyor (100.000 km sonrası), bunun için motor üst kapağı açılıyor. Geçenlerde @bedirhan. 'a Kosifler'in verdiği fiyat 8.500₺. 520i'de zincir sorunu yok.

Dizelde yoğun trafikte 10 - 11 litreleri görüyor. Zamanında bende 520d sahibiydim yaklaşık 30.000km kullandıktan sonra yatırım yapma amacı ile sattım ama çok iyi bilirim. O otomobilide bilenler bilir. TR'nin en dolu 520d'i idi. Araştırırsanız bulursunuz zaten.
Sistemi becerememişler çünkü pat diye sesi geliyo çukura girince @CenkGs nin dediği konsol sallanıyo
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...