195/55R16 - 195/60R16 Kış Lastiği Seçimi / Kış Lastiğinin Taban Ölçüsü Dar mı Olmalı ?

blanc.832

Barış Altınok
Asfalt Kurutucu
31
25
Marka
Renault
merhabalar kendi içimde istişare ettiğim bir konuyu sizinle tartışmak isterim şimdi aracımın orjinal lastik ebatı 205/60R16 ben mevcut 225/45R17 kullanıyorum kışın lastiğin tabanı ne kadar az olursa basınç daha fazla olur mantığı ile 195/55r16 yada 195/60R16 ebatı düşünüyorum yağmurda özellikle dar taban daya iyi yere basar diye düşünüyorum merakla düşüncelerinizi bekliyorum.iyi forumlar.
 
merhabalar kendi içimde istişare ettiğim bir konuyu sizinle tartışmak isterim şimdi aracımın orjinal lastik ebatı 205/60R16 ben mevcut 225/45R17 kullanıyorum kışın lastiğin tabanı ne kadar az olursa basınç daha fazla olur mantığı ile 195/55r16 yada 195/60R16 ebatı düşünüyorum yağmurda özellikle dar taban daya iyi yere basar diye düşünüyorum merakla düşüncelerinizi bekliyorum.iyi forumlar.

Eskiden V40 CC aracımda 205/60/16 ölçüleri vardı.
Yaz lastiklerim 205/60/16, kış lastiklerim 205/55/16'idi.
Benden önceki ve aracın ilk sahibi olan arkadaş Continental Türkiye de çalışıyordu. Kış lastiklerinde taban ölçüsünden ziyade yanak ölçüsünün daha önemli olduğunu ve ebatları bu nedene bağlı değiştirdiğini söylemişti.
Gerçekten de dediği gibi performans olarak çok memnundum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: blanc.832
Eskiden V40 CC aracımda 205/60/16 ölçüleri vardı.
Yaz lastiklerim 205/60/16, kış lastiklerim 205/55/16'idi.
Benden önceki ve aracın ilk sahibi olan arkadaş Continental Türkiye de çalışıyordu. Kış lastiklerinde taban ölçüsünden ziyade yanak ölçüsünün daha önemli olduğunu ve ebatları bu nedene bağlı değiştirdiğini söylemişti.
Gerçekten de dediği gibi performans olarak çok memnundum
hm bilmiyorudum böyle bir bilgi gelmedi bize :D kesinlikle deneyeceğim bunu farkla olursa ileride de yazarım muhakkak teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu gibi değişiklik yapmak istendiğinde otomobil üreticileri, kullanıcıları toplam çapta +- %3'den fazla değişiklik yapmamaları konusunda uyarır. Genel kanı da bu şekildedir. Daha fazla değişim durumunda aracının dengesinin bozulması, yol tutuşunun düşmesi, lastiklerin çamurluk içlerine sürtmesi ya da lastiklerin süspansiyon sistemine sürtmesi gibi durumlarla da karşılaşılabilir. Şimdi aracınıza ait;
205/60/16 lastik ölçülerinin toplam çapı 65.24cm gelmektedir.
Yani 63.34cm ile 67.20cm arasında lastik çapı seçiminiz olmalı.

195/55/16 lastiği ile toplam çapınız 62.09cm olur.
195/60/16 lastiği ile toplam çapınız 64.04cm olur.

Bu durumda 195/60/16 lastiği seçmeniz çok daha doğru olacaktır. 195/55/16 çok küçük kalacaktır.

Yazlık lastik seçiminizde de 255/45/17 evet ilgili aralıkta ancak sınır değerde. Bildiğim kadarıyla Megane III'lerin 17 inçde orijinal ebadı 205/55/17 ancak daha geniş taban düşündüğünüzden 225/50/17 daha doğru seçim olabilir.

225/45/17 lastiği ile toplam çapınız 63.43cm olur.
205/55/17 lastiği ile toplam çapınız 65.73cm olur.
225/50/17 lastiği ile toplam çapınız
65.68cm olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
merhabalar kendi içimde istişare ettiğim bir konuyu sizinle tartışmak isterim şimdi aracımın orjinal lastik ebatı 205/60R16 ben mevcut 225/45R17 kullanıyorum kışın lastiğin tabanı ne kadar az olursa basınç daha fazla olur mantığı ile 195/55r16 yada 195/60R16 ebatı düşünüyorum yağmurda özellikle dar taban daya iyi yere basar diye düşünüyorum merakla düşüncelerinizi bekliyorum.iyi forumlar.
Mantık doğru. Fakat sonuç yanlış. Kış lastiklerinin makbulü tabanı nispeten ince olanıdır. Karda ince yüzeyle daha yüksek basınç uygulayarak basmak (bkz. lada niva) ve yağmurda aquaplanning potansiyelini azaltmak adına ince taban daha iyidir.

Fakat,

205/60R16 lastik ebatının muadili ebat 195/65R16'dır ve bu ebat genelde ticarilerde görülen bir ebat. :D 1cm'lik taban inceltme ile kazanacağınız tutuş kabiliyetini, orijinal olmayan çapta lastik ile araç dinamiklerinin içinden geçerek misliyle vermiş olursunuz. Çap azalırsa çekişte yola aktarılan tork artacaktır, bu nedenle patinaj potansiyeli artacaktır, çap büyürse bu sefer ağırlık da büyüyecek, hem motora ekstra yük olacak, hem de unsprung weight'ten ön düzene ızdırap olacak.

Ebat farkı kovalamak yerine orijinal ebatta mümkün oldukça kaliteli bir kış lastiği çözmek pratikte en doğru çözüm gözüküyor. Bridgestone Blizzak olur, sanayide Kardeşler RotBalans'tan Conti olur, Goodyear Ultragrip olur öyle bişey çözün derim.
 
Mantık doğru. Fakat sonuç yanlış. Kış lastiklerinin makbulü tabanı nispeten ince olanıdır. Karda ince yüzeyle daha yüksek basınç uygulayarak basmak (bkz. lada niva) ve yağmurda aquaplanning potansiyelini azaltmak adına ince taban daha iyidir.

Fakat,

205/60R16 lastik ebatının muadili ebat 195/65R16'dır ve bu ebat genelde ticarilerde görülen bir ebat. :D 1cm'lik taban inceltme ile kazanacağınız tutuş kabiliyetini, orijinal olmayan çapta lastik ile araç dinamiklerinin içinden geçerek misliyle vermiş olursunuz. Çap azalırsa çekişte yola aktarılan tork artacaktır, bu nedenle patinaj potansiyeli artacaktır, çap büyürse bu sefer ağırlık da büyüyecek, hem motora ekstra yük olacak, hem de unsprung weight'ten ön düzene ızdırap olacak.

Ebat farkı kovalamak yerine orijinal ebatta mümkün oldukça kaliteli bir kış lastiği çözmek pratikte en doğru çözüm gözüküyor. Bridgestone Blizzak olur, sanayide Kardeşler RotBalans'tan Conti olur, Goodyear Ultragrip olur öyle bişey çözün derim.
güzel anlatmışsın üstat blizak ile conti ts arasındayım bende bakalım nasip kısmet teşekkürler yorumun için :)