Mantık doğru. Fakat sonuç yanlış. Kış lastiklerinin makbulü tabanı nispeten ince olanıdır. Karda ince yüzeyle daha yüksek basınç uygulayarak basmak (bkz. lada niva) ve yağmurda aquaplanning potansiyelini azaltmak adına ince taban daha iyidir.
Fakat,
205/60R16 lastik ebatının muadili ebat 195/65R16'dır ve bu ebat genelde ticarilerde görülen bir ebat.

1cm'lik taban inceltme ile kazanacağınız tutuş kabiliyetini, orijinal olmayan çapta lastik ile araç dinamiklerinin içinden geçerek misliyle vermiş olursunuz. Çap azalırsa çekişte yola aktarılan tork artacaktır, bu nedenle patinaj potansiyeli artacaktır, çap büyürse bu sefer ağırlık da büyüyecek, hem motora ekstra yük olacak, hem de unsprung weight'ten ön düzene ızdırap olacak.
Ebat farkı kovalamak yerine orijinal ebatta mümkün oldukça kaliteli bir kış lastiği çözmek pratikte en doğru çözüm gözüküyor. Bridgestone Blizzak olur, sanayide Kardeşler RotBalans'tan Conti olur, Goodyear Ultragrip olur öyle bişey çözün derim.