Herkese iyi forumlar. Uzun süredir YouTube kanal takipçisiyim, ancak foruma üye olmadım. Son Şahin S testinden sonra, reis Sinan'ın değerli arkadaşının bile Şahin hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığını gördüğüm, bir miktar yanlış bilgiler verildiği, haklı olarak Şahin ya da kuş serisi sahipleri hakkında kalıplaşmış bir ön yargı olduğunu gördüğüm için hem kendi aracımı tanıtma hem de bir kaç küçük bilgi vermek için bu başlığı açtım. Kasıntı bir cümle oldu kusura bakmayın. Tesla ve Beetle (yanılmıyorsam 1974 model) testlerindeki gibi daha donanımlı bir araç sahibi görmek isterdim.
Arabamın resimleri aşağıda. Kendisi 1991 model Şahin. Bej renkte şu an 143bin kilometrede. Kilometresi orijinal, Balıkesir içinde kullanıldığı ve trafik olmadığı için motor yorgunluğu yok. 4-5 aydır benimle Ankara'da. Bizim ilk göz ağrımız. Gerçekten ihtiyacım olmadığı müddetçe satmayı düşünmüyorum.
Evet Şahin ya da diğer kuş serisi araçlar güvenlik bakımından hiçbir şey vadetmez. Yoğun olarak 90ların ortasında üretimi yapıldı, ancak kendisiyle aynı yaşa sahip birçok ithal otomobil daha fazla donanıma ve güvenlik özelliklerine sahip. Ben de trafiğe çıktığım zaman kendi aracımın sınırlarını bilerek çıkıyorum. Çünkü trafikte yapacağım fazla bir hareket hem benim hem ailemin hem de trafikteki diğer insanların hayatını tehlikeye atar. Bunun için arabayı belirli sınırlar dahilinde kullanmakta beraber gerekli bakımlarını aksatmadan yapıyorum. Trafikte görürsünüz, bir çok Şahin'in stoplarından birisi yanmaz, tampon çamaşır ipiyle bağlıdır, motordan subap sesi gelir vs vs. Ben kendi aracımla çok fazla şehirler arası yolculuk yaptım daha da devam ediyorum. Bu araba yola çıktığım zaman beni yolda bırakmamalı, güven vermeli. Stoplarımda arıza varsa sorunu çözerim, motordan subap sesi geliyorsa subap ayarı yaptırırım, tamponum düşmedi hiç ama olursa çarparsam bi yere ve düşerse gider yaptırırım. Bu noktada herhangi bir cimrilik yapma yapma lüksüm yok.
Videoda Şahin lastikleri kabak gibi bir şey denildi. Şu an aracımda 2016nın son haftalarına ait kışlık lastikler var. Yazlık lastiklerimden ikisi 2015, diğer ikisi 2016 ortalarına ait. Araç lastiklerinin içinde şu an adını hatırlayamadığım ama aklıma gelince tekrar yazacağım bir malzeme vardır. Malzemenin de bir ömrü var. Lastikler sadece kullanarak değil alıp rafa koyduğunuzda da eskimeye ve özelliğini kaybetmeye başlar. Bu yüzden 3-4 yaşından fazla lastik kullanmıyorum lastikleri. Ki zaten aracı aktif kullanınca o kadar zamanda eskiyor. Ayrıca bizim aracımız arkadan itiş ve standart jant tabanı 165 mm. Yol tutuş konusunda tümden dezavantajlı durumda. Ben daha sonra daha geniş jant aldım ancak arkadan itiş olduğu için kondisyon anlamında ve yaş anlamında iyi lastik kullanmak durumundayım.
Test videosunda araç sahibi aracının tamamen orijinal olduğunu söyledi. Zamanında ön farlar değişmiş, hatta cam açma kolu satın almışlar, 7 lira gibi bir fiyat ödemişler. Tofaş araçlar için şöyle bir durum var. Türkiye trafiğinde en çok bulunan araçlardır. Araba kara düzendir, bir iki sene kullanın siz de ustası olursunuz, o yüzden sanayide çok ustası var. Bu kadar yoğunluktan dolayı yedek parçası hala üretiliyor. Doğan, Şahin ve Kartal belirli ufak tefek farklar dışında tümden aynı yapıya sahiptir. Bu yüzden tek kalıp kullanarak yedek parça üretimi çok yoğun şekilde devam ediyor ve fiyat olarak uygun. Ancak bu sözünü ettiğim yedek parça sadece yan sanayi için geçerli. O yüzden o cam açma kolu 7 lira. Çünkü orijinal değil. Bir iki fiyat vererek size durumu anlatayım.
Şahin için ön konsol (torpido) fiyatı yan sanayide 450 lira, orijinali 3500 lira. Sadece orijinal konsol fiyatı eski kasa doğan fiyatına.
7 lira verilerek alınan cam açma kolu orijinali takımı 100 lira.
Doğan slx için kapı içi döşemesi çok kıymetli. Bırakın sıfırı temiz ikinci eli için 1000 lira fiyat verirler.
Yan sanayi arka stop takımı 30-40 lira, ben orijinali için 175 lira gibi bir fiyat ödedim.
Yan sanayisi 10 lira olan far açma anahtarı orijinalde 80 lira.
Km ve devir saati 2500 lira, 131 için koltuk takımı 2500 lira.
Sanırım anlatmak istediğimi anlatabildim. Aslında görüldüğü gibi ya da düşünüldüğü gibi parçaları pazarda satılıyor esprisi benim açımdan kabul görmez. Orijinal yedek parçası gerçekten çok pahalı.
Eğri oturup doğru konuşalım. Bu araçlar çok uygun fiyatlarda satılıyor. Genelde herkes kendi gelir dengesine göre araç satın alır. Tabi benim Şahin'in bu durumla pek ilgisi yok. Şahin satın alan grubun dengesi de öyle. Açık olayım, alt limit olarak 4-5 bin lirayı cebine koyan bu arabalardan alabiliyor. Bu arabalar cep telefonu parası. Nakit parası olmayan birisi herhangi bir operatörden 36 ay taksitle iPhone alıp onu hemen satıp nakite çeviriyorlar. Bir iki gün içinde araba paraları oluyor. Bu arabalar tümden boş. Hevesli arkadaşlar arkadan gelince göz alan xenon far takıyorlar, üstünü açtırıyorlar, abartı egzoz takıyorlar, abartı müzik sistemi döşeyip dolduruyorlar. Ancak arabayı daha fonksiyonel açıdan daha nitelikli hale getirecek düzenlemeler yapmıyorlar. İşte bu yüzden de hem bu araçlar için hem de sürücüleri için ön yargı oluşuyor.
Bu güne kadar girdiğim bir çok benzinlikte pompacı, "abi araban güzelmiş orijinal mi" diye sordu, bir kaç kez benzin alırken arka sıramda bekleyen aracın sahibi arabasından inip bakmaya geldi, bunu özellikle de belirtti. Sanayide kaputu açtığım zaman ilgili Kişiler hemen yanına geldi. Bu da bizim arabanın güzelliği.
Trafiğe çıkıldığı zaman ya da gece yarısı kapı önünde bırakıldığı zaman dezavantajı çok yüksek. Şase sağlam değil, sürücüyü içine alan bir kafes yok, özellikle videoda belirtildiği gibi A ve B direkleri sadece tavanı ayakta tutuyor. Hırsızlık ihtimali var ve çalınma ihtimali çok yüksek. Hırsızlar arabayı kontaktan daha hızlı çalıştırabiliyor. Ankara'ya geldiğimden beri tetikteyim. Yakın zamanda başımdan geçen bir olaydan ötürü bagaj içine sensörlü ya da bagaj aydınlatmasından elektrik alan bir kamera yerleştiricem. Kafamda netleşmedi. Şu günlerde de GPS tracker kullanmaya başlayacağım. Benim için aylık küçük bir data paketine mal olacak.
Bazı arkadaşlar yayları sıkıştırarak ya da yayları kestirerek sürüngen gibi geziyorlar. Dışarıdan güzel görünebilir ancak kullanılan yay özelliğini büyük ölçüde kaybediyor. Aracın yol tutuşu azalıyor, darbelerin araca verdiği tepki sönümlenemiyor.
Bizim daha eski model şahinlerde dikiz aynası karedir. Ben yumurta tip yani yeni model araç aynasına geçtim. Bu serinin aynaları hep yetersizdir. Kör noktası vardır. Ankara'da bulduğum bir aynacı, ne kadar doğru bilmiyorum, Audi A8'lerde kullanılan aynalardan getirdiğini söyledi. Hem standart dış bükey, hem ekstra kör noktalı, hem de Işık'ta kararanlardan. Arabayı bu ayna konusunda bile daha fonksiyonel hala getirmek için bir miktar ödeme yapmak zorunda kaldım.
Şimdilik bir kaç resim atıyorum. Güncellemeye devam edeceğim. Daha yazacaklarım var. İyi günler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arabamın resimleri aşağıda. Kendisi 1991 model Şahin. Bej renkte şu an 143bin kilometrede. Kilometresi orijinal, Balıkesir içinde kullanıldığı ve trafik olmadığı için motor yorgunluğu yok. 4-5 aydır benimle Ankara'da. Bizim ilk göz ağrımız. Gerçekten ihtiyacım olmadığı müddetçe satmayı düşünmüyorum.
Evet Şahin ya da diğer kuş serisi araçlar güvenlik bakımından hiçbir şey vadetmez. Yoğun olarak 90ların ortasında üretimi yapıldı, ancak kendisiyle aynı yaşa sahip birçok ithal otomobil daha fazla donanıma ve güvenlik özelliklerine sahip. Ben de trafiğe çıktığım zaman kendi aracımın sınırlarını bilerek çıkıyorum. Çünkü trafikte yapacağım fazla bir hareket hem benim hem ailemin hem de trafikteki diğer insanların hayatını tehlikeye atar. Bunun için arabayı belirli sınırlar dahilinde kullanmakta beraber gerekli bakımlarını aksatmadan yapıyorum. Trafikte görürsünüz, bir çok Şahin'in stoplarından birisi yanmaz, tampon çamaşır ipiyle bağlıdır, motordan subap sesi gelir vs vs. Ben kendi aracımla çok fazla şehirler arası yolculuk yaptım daha da devam ediyorum. Bu araba yola çıktığım zaman beni yolda bırakmamalı, güven vermeli. Stoplarımda arıza varsa sorunu çözerim, motordan subap sesi geliyorsa subap ayarı yaptırırım, tamponum düşmedi hiç ama olursa çarparsam bi yere ve düşerse gider yaptırırım. Bu noktada herhangi bir cimrilik yapma yapma lüksüm yok.
Videoda Şahin lastikleri kabak gibi bir şey denildi. Şu an aracımda 2016nın son haftalarına ait kışlık lastikler var. Yazlık lastiklerimden ikisi 2015, diğer ikisi 2016 ortalarına ait. Araç lastiklerinin içinde şu an adını hatırlayamadığım ama aklıma gelince tekrar yazacağım bir malzeme vardır. Malzemenin de bir ömrü var. Lastikler sadece kullanarak değil alıp rafa koyduğunuzda da eskimeye ve özelliğini kaybetmeye başlar. Bu yüzden 3-4 yaşından fazla lastik kullanmıyorum lastikleri. Ki zaten aracı aktif kullanınca o kadar zamanda eskiyor. Ayrıca bizim aracımız arkadan itiş ve standart jant tabanı 165 mm. Yol tutuş konusunda tümden dezavantajlı durumda. Ben daha sonra daha geniş jant aldım ancak arkadan itiş olduğu için kondisyon anlamında ve yaş anlamında iyi lastik kullanmak durumundayım.
Test videosunda araç sahibi aracının tamamen orijinal olduğunu söyledi. Zamanında ön farlar değişmiş, hatta cam açma kolu satın almışlar, 7 lira gibi bir fiyat ödemişler. Tofaş araçlar için şöyle bir durum var. Türkiye trafiğinde en çok bulunan araçlardır. Araba kara düzendir, bir iki sene kullanın siz de ustası olursunuz, o yüzden sanayide çok ustası var. Bu kadar yoğunluktan dolayı yedek parçası hala üretiliyor. Doğan, Şahin ve Kartal belirli ufak tefek farklar dışında tümden aynı yapıya sahiptir. Bu yüzden tek kalıp kullanarak yedek parça üretimi çok yoğun şekilde devam ediyor ve fiyat olarak uygun. Ancak bu sözünü ettiğim yedek parça sadece yan sanayi için geçerli. O yüzden o cam açma kolu 7 lira. Çünkü orijinal değil. Bir iki fiyat vererek size durumu anlatayım.
Şahin için ön konsol (torpido) fiyatı yan sanayide 450 lira, orijinali 3500 lira. Sadece orijinal konsol fiyatı eski kasa doğan fiyatına.
7 lira verilerek alınan cam açma kolu orijinali takımı 100 lira.
Doğan slx için kapı içi döşemesi çok kıymetli. Bırakın sıfırı temiz ikinci eli için 1000 lira fiyat verirler.
Yan sanayi arka stop takımı 30-40 lira, ben orijinali için 175 lira gibi bir fiyat ödedim.
Yan sanayisi 10 lira olan far açma anahtarı orijinalde 80 lira.
Km ve devir saati 2500 lira, 131 için koltuk takımı 2500 lira.
Sanırım anlatmak istediğimi anlatabildim. Aslında görüldüğü gibi ya da düşünüldüğü gibi parçaları pazarda satılıyor esprisi benim açımdan kabul görmez. Orijinal yedek parçası gerçekten çok pahalı.
Eğri oturup doğru konuşalım. Bu araçlar çok uygun fiyatlarda satılıyor. Genelde herkes kendi gelir dengesine göre araç satın alır. Tabi benim Şahin'in bu durumla pek ilgisi yok. Şahin satın alan grubun dengesi de öyle. Açık olayım, alt limit olarak 4-5 bin lirayı cebine koyan bu arabalardan alabiliyor. Bu arabalar cep telefonu parası. Nakit parası olmayan birisi herhangi bir operatörden 36 ay taksitle iPhone alıp onu hemen satıp nakite çeviriyorlar. Bir iki gün içinde araba paraları oluyor. Bu arabalar tümden boş. Hevesli arkadaşlar arkadan gelince göz alan xenon far takıyorlar, üstünü açtırıyorlar, abartı egzoz takıyorlar, abartı müzik sistemi döşeyip dolduruyorlar. Ancak arabayı daha fonksiyonel açıdan daha nitelikli hale getirecek düzenlemeler yapmıyorlar. İşte bu yüzden de hem bu araçlar için hem de sürücüleri için ön yargı oluşuyor.
Bu güne kadar girdiğim bir çok benzinlikte pompacı, "abi araban güzelmiş orijinal mi" diye sordu, bir kaç kez benzin alırken arka sıramda bekleyen aracın sahibi arabasından inip bakmaya geldi, bunu özellikle de belirtti. Sanayide kaputu açtığım zaman ilgili Kişiler hemen yanına geldi. Bu da bizim arabanın güzelliği.
Trafiğe çıkıldığı zaman ya da gece yarısı kapı önünde bırakıldığı zaman dezavantajı çok yüksek. Şase sağlam değil, sürücüyü içine alan bir kafes yok, özellikle videoda belirtildiği gibi A ve B direkleri sadece tavanı ayakta tutuyor. Hırsızlık ihtimali var ve çalınma ihtimali çok yüksek. Hırsızlar arabayı kontaktan daha hızlı çalıştırabiliyor. Ankara'ya geldiğimden beri tetikteyim. Yakın zamanda başımdan geçen bir olaydan ötürü bagaj içine sensörlü ya da bagaj aydınlatmasından elektrik alan bir kamera yerleştiricem. Kafamda netleşmedi. Şu günlerde de GPS tracker kullanmaya başlayacağım. Benim için aylık küçük bir data paketine mal olacak.
Bazı arkadaşlar yayları sıkıştırarak ya da yayları kestirerek sürüngen gibi geziyorlar. Dışarıdan güzel görünebilir ancak kullanılan yay özelliğini büyük ölçüde kaybediyor. Aracın yol tutuşu azalıyor, darbelerin araca verdiği tepki sönümlenemiyor.
Bizim daha eski model şahinlerde dikiz aynası karedir. Ben yumurta tip yani yeni model araç aynasına geçtim. Bu serinin aynaları hep yetersizdir. Kör noktası vardır. Ankara'da bulduğum bir aynacı, ne kadar doğru bilmiyorum, Audi A8'lerde kullanılan aynalardan getirdiğini söyledi. Hem standart dış bükey, hem ekstra kör noktalı, hem de Işık'ta kararanlardan. Arabayı bu ayna konusunda bile daha fonksiyonel hala getirmek için bir miktar ödeme yapmak zorunda kaldım.
Şimdilik bir kaç resim atıyorum. Güncellemeye devam edeceğim. Daha yazacaklarım var. İyi günler.





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi