hocam kışlıklıklara felan geçerken aklınızda olsun ya da tekrar balans yaptıracaksanız felan diye diyorum:
lastiğin üzerindeki o sarı işaret hamurun dağılımında en ağır olduğu noktayı gösterir.
jant takılırken sibopun olduğu kısım sarı noktanın (bazı lastiklerde kırmızı oluyor) diğer kısımda karşısına denk gelirse (yani aynı doğru üzerinde olabileceği en uzak noktada) balans daha az çıkar ve daha uygun olur.
hayırlı uğurlu olsun bu arada araba çiçek 😂.
Vaay bilmiyordum guzel bilgi tesekkur ederim 😌 araba icinde tesekkur ederim😌
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
hocam kışlıklıklara felan geçerken aklınızda olsun ya da tekrar balans yaptıracaksanız felan diye diyorum:
lastiğin üzerindeki o sarı işaret hamurun dağılımında en ağır olduğu noktayı gösterir.
jant takılırken sibopun olduğu kısım sarı noktanın (bazı lastiklerde kırmızı oluyor) diğer kısımda karşısına denk gelirse (yani aynı doğru üzerinde olabileceği en uzak noktada) balans daha az çıkar ve daha uygun olur.
hayırlı uğurlu olsun bu arada araba çiçek 😂.
bu bilgi çok kıymetli yalnız. doğru anladıysam bu e36 üzerinden vereyim örneği. sol ön tekere göre konuşuyorum. sarı nokta saat 11 civarında duruyor. sibop tam altta saat 5 civarında mı durmalı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan ve alkın
hocam kışlıklıklara felan geçerken aklınızda olsun ya da tekrar balans yaptıracaksanız felan diye diyorum:
lastiğin üzerindeki o sarı işaret hamurun dağılımında en ağır olduğu noktayı gösterir.
jant takılırken sibopun olduğu kısım sarı noktanın (bazı lastiklerde kırmızı oluyor) diğer kısımda karşısına denk gelirse (yani aynı doğru üzerinde olabileceği en uzak noktada) balans daha az çıkar ve daha uygun olur.
hayırlı uğurlu olsun bu arada araba çiçek 😂.
Her araba her lastik için böyle bir ibare var mı hocam
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Her araba her lastik için böyle bir ibare var mı hocam
ya şunu farkettim:
eski aracımda kış lastiğim kumho idi. bu renkli işaret vardı.
şimdiki e90’ıma michelin aldığım mart ayında.
onda böyle bir işaret ya da belirtme yoktu.
genelde sokakta felan dikkat ettiğimde michelin, continental, goodyear gibi markalarda göremedim pek.
galiba bu nokta japon ya da kore üreticilerine özel.
ama kendi aldığım michelin’de öyle bir ibare yoktu ve normal balans yapıldı sorunu da pek yok gibi açıkçası.
lastikçilerde balans çok çıkınca “şu lastiği bi çevirelim” muhabbeti de genelde bu olaydan dolayı kaynaklanıyor.
 
Son düzenleme:
bu bilgi çok kıymetli yalnız. doğru anladıysam bu e36 üzerinden vereyim örneği. sol ön tekere göre konuşuyorum. sarı nokta saat 11 civarında duruyor. sibop tam altta saat 5 civarında mı durmalı ?
hocam sağ arka teker muhtemelen doğru takılmış gibi duruyor 😂.
demek istediğim şu ki renkli nokta ile sibop kapağı olabilecekleri en uzak doğrultuda olmalılar.
 
Son düzenleme:
Merhaba, durmuyorum duramiyorum 😂 pandizotumu tamir ettirip tekrardan kaplattim, gunesten dolayi rengi cok kotu olmustu (aslinda oyle bir solmustu ki arabanin rengi ile uyumluydu 😂)

2C22A721-286B-435F-912C-8974B6B60B04.jpeg
 
Arkadaşlar merhaba, eskiden Youtube'a video çekiyordum artık tekrardan başlamak kararı aldım ve ufak ufak videolar yapmaya başladım eğer destek olup abone olup izleyip, paylaşıp, ve like verirseniz çok sevinirim. Teşekkürler şimdiden :)


 
Eveet herkese merhabalar, uzun zamandır bir update yapmadım konuda. Aracımın yağı değişeli yaklaşık olarak 5-6 bin km oldu ben genellikle bu civarda yağ değiştiririm tüm arabalarımda öyle yaptım çünkü 5.000 den sonra yağın özelliği gitmeye başlıyor. İlk yağ değişimim Motul ile olmuştu ama ben Liqui Moly sevdiğim için Liqui'ye geri döndüm. Dün enterasan bir olay yaşadık yolda, E5'te giderken 80 km ile falan araba bir anda stop etti sağa çektim durdum 3 defa marş yaptım fakat çalışır gibi olup tekrardan stop etti, gaz verip çalıştırınca aldı marşı ve bir daha stop etmedi araba. Benim 3 adet tahminim var, 1. rolanti valfi 2. benzin pompası 3. benzin filtresi (düşük bir ihtimal) bakalım ne çıkıcak göreceğiz :rolleyes:


110151857_3135115639918087_7737921298328878896_o.jpg
 
Benzin filtresi veya pompası olma ihtimali daha yüksek bence, kirli benzin durumlarında olabilir

Geçmiş olsun fazla bişi çıkmaz inş
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Herkese merhaba, yaklaşık olarak 1. senemizi dolduracağız aracım ile çok ön yargılı olarak aldığım arabama muazzam bir keyif ile biniyorum. 1 sene içerisinde kaç para harcadım inanın bilmiyorum hesabını baştan tutmak istedim listeler yaptım vs. fakat ipin ucu kaçtı gitti 😁 Yalnız şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki Opet ile ciddi bir akraba ilişkimiz var o da araba çok yaktığı için değil benim depoyu sürekli full tutma hastalığımdan kaynaklı 😁😁

125388911_3484605634969084_8361156061782783365_n.jpg

124884584_3471239662972348_3867395422502409471_o.jpg


128521189_2807280339519291_2809512017127224638_n.jpg
 
Eveet herkese merhabalar, uzun zamandır bir update yapmadım konuda. Aracımın yağı değişeli yaklaşık olarak 5-6 bin km oldu ben genellikle bu civarda yağ değiştiririm tüm arabalarımda öyle yaptım çünkü 5.000 den sonra yağın özelliği gitmeye başlıyor. İlk yağ değişimim Motul ile olmuştu ama ben Liqui Moly sevdiğim için Liqui'ye geri döndüm. Dün enterasan bir olay yaşadık yolda, E5'te giderken 80 km ile falan araba bir anda stop etti sağa çektim durdum 3 defa marş yaptım fakat çalışır gibi olup tekrardan stop etti, gaz verip çalıştırınca aldı marşı ve bir daha stop etmedi araba. Benim 3 adet tahminim var, 1. rolanti valfi 2. benzin pompası 3. benzin filtresi (düşük bir ihtimal) bakalım ne çıkıcak göreceğiz :rolleyes:


Ekli dosyayı görüntüle 27767
Sıkıntısı neymiş?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan