@bt'den gördüğüm park sensöründen ben de okşan hanıma alıp elektrikçide taktırdım. boyatsam rengi bu kadar tutturamazdım 🙃 sadece ses istediğim için mesafe gösteren ekranı bagajda ilk yardım kapağının içinde bir yere tüm kablolarıyla sabitledik, sesi bayağı yüksek olduğu için arabanın önüne kablo/ekran vs. çekmek zorunda kalmadım. sensör de eh işte, piyasaki tüm çakma sensörler nasılsa bu da aynı şekilde iş görüyor.

IMG_0953.jpg
 
@bt'den gördüğüm park sensöründen ben de okşan hanıma alıp elektrikçide taktırdım. boyatsam rengi bu kadar tutturamazdım 🙃 sadece ses istediğim için mesafe gösteren ekranı bagajda ilk yardım kapağının içinde bir yere tüm kablolarıyla sabitledik, sesi bayağı yüksek olduğu için arabanın önüne kablo/ekran vs. çekmek zorunda kalmadım. sensör de eh işte, piyasaki tüm çakma sensörler nasılsa bu da aynı şekilde iş görüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 47157
Boyası o kadar iyi yapılmış ki dikkatli bakmayınca belli olmuyor sensör :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
@bt'den gördüğüm park sensöründen ben de okşan hanıma alıp elektrikçide taktırdım. boyatsam rengi bu kadar tutturamazdım 🙃 sadece ses istediğim için mesafe gösteren ekranı bagajda ilk yardım kapağının içinde bir yere tüm kablolarıyla sabitledik, sesi bayağı yüksek olduğu için arabanın önüne kablo/ekran vs. çekmek zorunda kalmadım. sensör de eh işte, piyasaki tüm çakma sensörler nasılsa bu da aynı şekilde iş görüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 47157
Benim Honda'nın boyada sırıttı. VAG kırmızısıymış demek ki rengi :D Güle güle kullanın hocam.
 
  • Haha
Tepkiler: abidinkofficial
Gereksiz bir bilgi, Polo'ya park sensörü takarken stopun arkasında yamuk bir şekilde duran merkezi kilidin hava kompresörünü geri yerine koyarken düz bir şekilde koymuştuk ondan beri hava kaçırıyor gibiydi (kompresör çalışırken bazen takılı kalıyor, ben fişini çekene kadar çalışıyordu). Eskisi gibi yamuk şekilde koyunca düzeldi. Vardır bir hikmeti diyip çalışır pozisyonunda bıraktım, artık bazı şeyleri olduğu gibi kabul ediyorum 🙃
 
Gereksiz bir bilgi, Polo'ya park sensörü takarken stopun arkasında yamuk bir şekilde duran merkezi kilidin hava kompresörünü geri yerine koyarken düz bir şekilde koymuştuk ondan beri hava kaçırıyor gibiydi (kompresör çalışırken bazen takılı kalıyor, ben fişini çekene kadar çalışıyordu). Eskisi gibi yamuk şekilde koyunca düzeldi. Vardır bir hikmeti diyip çalışır pozisyonunda bıraktım, artık bazı şeyleri olduğu gibi kabul ediyorum 🙃
Şu arabanın her şeyi iyi hoş da, merkezi kilit sisteminde neden böyle bir şeye girişmişler anlamak güç. Park sensörü hayırlı olsun, kullandığı araçta sonradan sensör takılan biri olarak, baya faydasını göreceğinize eminim
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Okşan hanım 162.000 -> 175.000 km güncellemesidir. Hemen konuya geçiyorum.

Aldığımdan beri 15 bin km bindikten sonra 165.000 civarlarında meşhur rölantide stop etme sorunları bende de baş gösterdi. Benzin & LPG fark etmeksizin araba soğukken ısınana kadar ayağımı gazda bekletmem gerekiyordu. İki ustayla konuştum ikisi de boğaz kelebeği değişecek dedi. İstemesem de diretmedim 😅 Parçanın sıfır orijinali yok. 165.000'deki arabanın boğaz kelebeği de bir günde bozulabiliyorsa alacağım çıkma orijinal parçanın da yarını belli olmayacağından Pierburg boğaz kelebeği aldım adaptasyonu yapılıp beyine yazıldı, stop etme sorunları benzinde tamamen çözüldü (LPG'de LPG ile ilgili ufak sorunlar olabiliyor hâlâ).

IMG_0460.jpg

(içtiğim en pahalı çaylardan biri idi)

Sayısız (ve şükür sorunsuz) uzun yollar yapıldı, 25 yaşında avuç kadar arabayla Çorum - Ankara - İstanbul yaldır yaldır gidildi gelindi (bolca 1.5 ton ama atmosferik benzinli arabalar üzüldü).

IMG_0829.jpg

(burası bolu olabilir hatırlayamadım)

Forumda yağ için bir konu açmıştım yardımcı olanlara çok çok teşekkür ederim. 170.000 bakımında yağı Castrol 10W-40'tan Liqui Moly tam sentetik 5W-40'a geçirdik. Filtreleri de bu sefer Mann yerine Mahle denemek istedim. Benzin filtresinin senesi bile dolmadığı (ve LPG'den dolayı pek de kullanılmadığı) için onu bu bakım değiştirmedim. Yağ konusunda arabada ilk başta Mobil 10W-40 vardı ve 10 bin km hiç yakmamıştı. Sonra ben Castrol 10W-40 koymuştum onu da hiç yakmamıştı. Bu sefer LM 5W-40 koydum, 5 bin km oldu uzun yolda falan bayağı sıkıştırıyorum bayağı bir devir çeviriyorum ama kış olduğu için mi bilmem bunu da hiç yakmadı 🧿 Nedendir anlamadım ama Okşan yağ yakmıyor, ilginç bence yakması lazımdı. Ekstradan aks körüğünün biri yırtıkmış onu da değiştik. Antifrizini tamamladık şanzıman yağını kontrol ettik vs.

IMG_1365.jpg

(170.000 bakımı)

Evveliyatını da bilmediğimden çok orijinal bi parçası var mı emin değilim ama hoşuma gittiği için arka cama şöyle bir sticker yapıştırdım:

IMG_1311.jpg

(das original)

En son olarak bu hafta muayeneden de tekte geçtik. İlk muayenesini aldığımda yaptırmıştım, demek ki Okşan iki yıldır benimle. İlk sene pek binememiştim yeni yeni yol yapmaya başladık. İyi arabadır kötü arabadır sevilir sevilmez bilmem başta ben de yol yapmaktan çokça tereddüt ediyordum ama 99 model arabayla onca kez uzun yol yapıp, bir kere hararet, ne bileyim bir yolda kalma bişey görmedikten sonra ben verdiğim paranın çokça karşılığını aldığımı düşünüyorum. Bu saatten sonra allah korusun yolda bıraksa bile bu yaşta arabaya hakkıdır bir kere de bıraksın diyeceğim. Şimdilik görüşmek üzere.

IMG_1566.jpg

(muayene, bir de kışlık lastiğe geçmişim bu fotoda.)
 
Son düzenleme:
Okşan hanım 162.000 -> 175.000 km güncellemesidir. Hemen konuya geçiyorum.

Aldığımdan beri 15 bin km bindikten sonra 165.000 civarlarında meşhur rölantide stop etme sorunları bende de baş gösterdi. Benzin & LPG fark etmeksizin araba soğukken ısınana kadar ayağımı gazda bekletmem gerekiyordu. İki ustayla konuştum ikisi de boğaz kelebeği değişecek dedi. İstemesem de diretmedim 😅 Parçanın sıfır orijinali yok. 165.000'deki arabanın boğaz kelebeği de bir günde bozulabiliyorsa alacağım çıkma orijinal parçanın da yarını belli olmayacağından Pierburg boğaz kelebeği aldım adaptasyonu yapılıp beyine yazıldı, stop etme sorunları benzinde tamamen çözüldü (LPG'de LPG ile ilgili ufak sorunlar olabiliyor hâlâ).

Ekli dosyayı görüntüle 48471
(içtiğim en pahalı çaylardan biri idi)

Sayısız (ve şükür sorunsuz) uzun yollar yapıldı, 25 yaşında avuç kadar arabayla Çorum - Ankara - İstanbul yaldır yaldır gidildi gelindi (bolca 1.5 ton ama atmosferik benzinli arabalar üzüldü).

Ekli dosyayı görüntüle 48472
(burası bolu olabilir hatırlayamadım)

Forumda yağ için bir konu açmıştım yardımcı olanlara çok çok teşekkür ederim. 170.000 bakımında yağı Castrol 10W-40'tan Liqui Moly tam sentetik 5W-40'a geçirdik. Filtreleri de bu sefer Mann yerine Mahle denemek istedim. Benzin filtresinin senesi bile dolmadığı (ve LPG'den dolayı pek de kullanılmadığı) için onu bu bakım değiştirmedim. Yağ konusunda arabada ilk başta Mobil 10W-40 vardı ve 10 bin km hiç yakmamıştı. Sonra ben Castrol 10W-40 koymuştum onu da hiç yakmamıştı. Bu sefer LM 5W-40 koydum, 5 bin km oldu uzun yolda falan bayağı sıkıştırıyorum bayağı bir devir çeviriyorum ama kış olduğu için mi bilmem bunu da hiç yakmadı 🧿 Nedendir anlamadım ama Okşan yağ yakmıyor, ilginç bence yakması lazımdı. Ekstradan aks körüğünün biri yırtıkmış onu da değiştik. Antifrizini tamamladık şanzıman yağını kontrol ettik vs.

Ekli dosyayı görüntüle 48473
(170.000 bakımı)

Evveliyatını da bilmediğimden çok orijinal bi parçası var mı emin değilim ama hoşuma gittiği için arka cama şöyle bir sticker yapıştırdım:

Ekli dosyayı görüntüle 48474
(das original)

En son olarak bu hafta muayeneden de tekte geçtik. İlk muayenesini aldığımda yaptırmıştım, demek ki Okşan iki yıldır benimle. İlk sene pek binememiştim yeni yeni yol yapmaya başladık. İyi arabadır kötü arabadır sevilir sevilmez bilmem başta ben de yol yapmaktan çokça tereddüt ediyordum ama 99 model arabayla onca kez uzun yol yapıp, bir kere hararet, ne bileyim bir yolda kalma bişey görmedikten sonra ben verdiğim paranın çokça karşılığını aldığımı düşünüyorum. Bu saatten sonra allah korusun yolda bıraksa bile bu yaşta arabaya hakkıdır bir kere de bıraksın diyeceğim. Şimdilik görüşmek üzere.

Ekli dosyayı görüntüle 48476
(muayene, bir de kışlık lastiğe geçmişim bu fotoda.)

Hayırlı olsun, daha önce de demiş olduğum gibi o motorun oem yağları 5W-30 ve 5W-40 dolayısıyla sağlıklı olduğu takdirde mümkün değil o şekilde yağ yakmaz :) Boğaz kelebeği sorununa hiç şaşırmadım, bizim Polo Classicte de benzinli olmasına rağmen aynı sorunlar vardı hatta son zamanlarda sıcak soğuk farketmeksizin dengesizlik yapıyordu, Pierburg almanız bence iyi olmuş oem almaya gerek yok o da kusurlu zaten :) Bu araçların mekaniği ciddi manada dayanıklı, 300-400 bin km sorun çıkarmadan götüren dayanıklı araçlar, lakin o zamana kadar çıkabilem potansiyel sayısız ufak tefek elektronik arızalar nedeniyle cidden bir süre sonra insan isyan edebiliyor.