KAPALI 2.0 Benzinli/Lpgli D sınıfı öncelikli araç önerisi (en max 2006 model)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Esco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Esco

Davidphomi
Elit Apaçi
200
40
Marka
Suzuki
Arkadaşlar dayıma 2.0 benzinli bir mondeo aldık ve performansına aşık oldum şimdi geçemem aracımı satmam uzun sürer ama şimdiden ufaktan kafamda bi model belirlemek istiyorum. Max bütçe 70 bin tl. Yıl en fazla 2005-2006 en düşük 2001. Vergi olayından dolayı max bu kadar tuttum. en full paketi baya dolu dolu olan dış görünüşü iyi ve performansı iyi olan bi araç önerir misiniz? var mı böyle bi araç acaba :)
 
Benim aracım 2.0 tdci manueldi. Şehiriçi tamamen istanbul trafik şartlarında 6.8-6.9 L ile geziyordum. İş dolayısıyla haftada 1 sefer silivri-fatih yapınca ortalama 6.1-6.0 oluyor idi. (Giderken mazot alıp ortalama sıfırlanırsa) Eğer sıfırlanmazsa 6.5 L oluyordu.Çokca 1.6 dizel biliyorum aracımdan fazla yakan.

:) Hiç zorladım mı konusunda forumda en az 10 kişi var benim nasıl kullandığımı bilen. Herhangi bir aracı benim kadar gözü kara zorlayan kişi sayısı azdır. Yani şöyle söyleyeyim haftada 3-4 gün belirli bir kaç rotama gidip gazlardım. O yüzden en bilgili olduğum konu diyebilirim :p Son hız meraklısı değilim ama denediğimde 217 görmüştüm. 225 yapan tanıdıklarım var. 120-190 arası ivmelenmesi çok seri. Uzun yolda yüzünüzü çok güldürür. Üstelik bunları klima açık ve araç ve bagaj dolu iken yapıyor. Bundan dolayıdır ki size 2.0 öneriyorum. Aynı koşullarda bir 1.6 dan böyle bir performansı beklemek hayal olmaktan öteye geçemez.
İkna oldum ilk iş aracımı satıp mondeo bakmak olucak :) aracın 2008 model ve üstü görüntüsü çok güzelmiş zaten. Gemi gibi. Benim 1.3 dizel opel astra uzun yolda 5.9 yakıyor 150 ile gidip gelirken.
 
İkna oldum ilk iş aracımı satıp mondeo bakmak olucak :) aracın 2008 model ve üstü görüntüsü çok güzelmiş zaten. Gemi gibi. Benim 1.3 dizel opel astra uzun yolda 5.9 yakıyor 150 ile gidip gelirken.
Benim aracımda 2008 model 2009 çıkışlıydı. Dediğiniz gibi gemi gibi yola yatar hem boyuna hem enine geniş bir araçtır, kaldırıma sıfır park edince yandan taşmalarını fark eder herkes.Benimkinin lakabı tosundu zaten :) Uzun yolda üst gönderide dediğim kullanım şekliyle (araç dolu,klima açık ve ara ara başka araçlarla oynamalı) fix 5.5 yakıyor istanbul avrupa yakası/zonguldak arası. Eğer sakin kullanırsanız katalog verisinden 0.1L az gördüğüm bile oldu 2 sefer hatta fotoğrafını ekleyeyim; 65893E29-2246-4C56-90B2-65C8CD0A9367.jpeg
2D879689-664D-4111-B628-84495EEE683B.jpeg
 
Son düzenleme:
Benim aracımda 2008 model 2009 çıkışlıydı. Dediğiniz gibi gemi gibi yola yatar hem boyuna hem enine geniş bir araçtır, kaldırıma sıfır park edince yandan taşmalarını fark eder herkes.Benimkinin lakabı tosundu zaten :) Uzun yolda üst gönderide dediğim kullanım şekliyle (araç dolu,klima açık ve ara ara başka araçlarla oynamalı) fix 5.5 yakıyor istanbul avrupa yakası/zonguldak arası. Eğer sakin kullanırsanız katalog verisinden 0.1L az gördüğüm bile oldu 2 sefer hatta fotoğrafını ekleyeyim;Ekli dosyayı görüntüle 19355
Ekli dosyayı görüntüle 19356
Sizin aracın da km si yüksekmiş 230 250 bin de bişey alsam kafamı ağrıtır mı acaba ben artık kafama yatan düzgün bi araç alıp böyle 5 yıl civarı binmeyi düşünüyorum. 400 600 bin de mondeo görmedim 250 bin de alsam herhalde motor yaptırmak zorunda kalırım gibi
 
Motor yaptırmak ? :D Düzgün bakılan bilinçli kullanılan araçlarda neden motor yaptırılsın ki :) kmden korkmayın , bakımlı ve bilinçli kullanılmış mı ona bakın :)

Satıcıya soruyorum , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum valla bilmiyorum usta koyuyor diyor :D sizce bu araç 100 binde olsa nedir 50 binde olsa nedir :D

Bir diğeri de , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum şu bakımda şunu şu bakımda bunu filtresi şudur budur diyen bir satıcı var , eh araba 300 binde , kararlar kullanıcıya kalır :)
 
Sizin aracın da km si yüksekmiş 230 250 bin de bişey alsam kafamı ağrıtır mı acaba ben artık kafama yatan düzgün bi araç alıp böyle 5 yıl civarı binmeyi düşünüyorum. 400 600 bin de mondeo görmedim 250 bin de alsam herhalde motor yaptırmak zorunda kalırım gibi
:) Bu cümleleri kaçıncıya duyuyorum inanın tahmin edemezsiniz.
Aracı babamın yakın arkadaşı babamla beraber 0 olarak aldı. Zaman zaman aracı bizde kullandık. Bundan dolayıdır ki aracın nasıl kullanıldığını,neler yapıldığını biliyoruz. Aracı biz devraldığımızda 214 bin kilometrede ve ön tampon kaputu değişmişti.Kaza esnasında ve Yetkili serviste liste oluşturulurken babamda oradaydı. Demem o ki aracın her şeyini biliyorduk. Aldıktan sonra aracı nasıl kullanmamız gerektiğini de bildiğimizden (hangi yağı sever, huyu nasıldır, nerede ne yapar,turbosunu ne kadar soğutmalı-ilk çalıştırmada ne kadar beklemeli, hangi devirde maksimum güç verir ne zaman boğulur gibi) aracı minimum yıpranma olacak şekilde kullandık. Bakımlarını 8.5-9 binde bir yaptık fabrika 15 bin kmde bir önerirken. Her zaman orjinal ve en iyi malzemeyi kullandık. Biz ona ne kadar özendiysek o da bize o kadar karşılığını verdi. 270-80 binde herhangi bir araba haftanın 5-6 gününü şantiyede tozlar içinde, haftanın 3-4 gecesi istanbulun yollarında amiyane tabirle canını alırcasına kullanılması takdir edersiniz ki neredeyse hiç kimsenin cesaret edip yapabileceği bir şey değil. Eğer gerçekten bizim gibi arabaya mal gözüyle değil de ektiğini biçtiğin bir araç gözüyle bakıp-davranılmış bir sahip bulabilirseniz inanın tdci motor sizi en az bir 250 bin daha götürür. Biraz internette dolanın tdci nin uzun ömürlü bir motor olduğunu görürsünüz. Sözün özü yapılabilecek en ağır şeyleri de yapsanız (benim gibi) tdci nasıl kullanılır biliyorsanız siz onu üzmezseniz o sizi üzmez. Tabi böyle dedim diye yanlış anlaşılmasın günlük kullanımda gayet standart şekilde kullanırım ama sıkça performanslı kullanım yaparım ve o kullanımda da acımam sonuna kadar kamçılarım anlatmaya çalıştığım bu.

Ek olarak ben ilk motoruyla 340 bin 370 bin 380 bin 410 bin km devirmiş mondeolar gördüm. Satarken aracım 287 binde idi ama motor ve yürüyen verileri kusursuz çıkmıştı. Zaten aracımda da en çok güvendiğim konu oydu ve haklı olduğumu gösterdi. Alan arkadaş 300 bini çoktan devirdi hala sorunsuzca biniyor.

Sizin yerinizde olsam temizliğinden emin olduğum bir aracı alır, egr sini iptal ettirip intercoolerı temizletir (yağlardan arındırma) sonra da keyfime bakarım. Bu iki işlemi biz keyfi yaptırdık performans ve yakıt tüketiminde etkilerini gördük. Ayriyeten isteğe bağlı olarak enjektörleri de temizletebilirsiniz. Yararını mutlaka görürsünüz.
 
Son düzenleme:
Motor yaptırmak ? :D Düzgün bakılan bilinçli kullanılan araçlarda neden motor yaptırılsın ki :) kmden korkmayın , bakımlı ve bilinçli kullanılmış mı ona bakın :)

Satıcıya soruyorum , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum valla bilmiyorum usta koyuyor diyor :D sizce bu araç 100 binde olsa nedir 50 binde olsa nedir :D

Bir diğeri de , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum şu bakımda şunu şu bakımda bunu filtresi şudur budur diyen bir satıcı var , eh araba 300 binde , kararlar kullanıcıya kalır :)
Doğru söze ne hacet. Düzgün bakıldıktan sonra her motor uzun kilometreleri görür bence de. Düzgün kullanımla bu kilometreler daha da artar. Gerekli her şeyi yaptıktan sonra korkusuzca devir de çevirilir, gazlanır da, bunu bilir bunu söylerim. ( Korkusuzcadan kasıtta çalıştırıp yüklenmek değil tabi ki eğer bilinçli bir petrolheadseniz nasıl sıkmanız gerektiğini biliyorsunuzdur zaten)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Motor yaptırmak ? :D Düzgün bakılan bilinçli kullanılan araçlarda neden motor yaptırılsın ki :) kmden korkmayın , bakımlı ve bilinçli kullanılmış mı ona bakın :)

Satıcıya soruyorum , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum valla bilmiyorum usta koyuyor diyor :D sizce bu araç 100 binde olsa nedir 50 binde olsa nedir :D

Bir diğeri de , abi hangi yağı kullanıyorsun araçta diyorum şu bakımda şunu şu bakımda bunu filtresi şudur budur diyen bir satıcı var , eh araba 300 binde , kararlar kullanıcıya kalır :)
İşte bu anlattığın tam olarak ikinci el piyasasının riskini gözler önüne seriyor :) Bu yüzden insanlar ikinci elde dizelden çekiniyor. Benzinli arabaya kötü binildiyse en azından toparlaması daha ucuza hallediliyor.
 
Bmw e46 kasa 318i, 320d veya e90 kasa 320i önerebilirim. Hem estetik hem de günlük kullanılabilecek araçlardır. 320i atmosferik olduğu için lpg konusunda 318i yerine tercih sebebi olabilir.