İlk önce herkeze merhaba bu forumda yeniyim daha doğrusu otoparkda genel olarak yeniyim sadece otoparkın youtube kanalını takip ediyordum. Neyse konuyu fazla uzatmadan başlıkdaki gibi bi konu belki otopark.com da köşe yazıları makaleler yazılmıştır ama moderatör arkadaşlardan ricam burada tüm kullanıcıların fikirlerini toplayıp editleyip sabit bir hale getirilmesidir.
(Bunlar benim tecrübelerim ciddiye almak zorunda değilsiniz hatalarımıda söyleğin eleştirilere açığım)
-Artık başlayalım
-motor kontrolü
1-araba rolentide çalışığ ısındıkdan sonra ses dinlenir araya başka bi ses girmiyor ise iyi sayılır
2-yağ kaçakları
3-aracın marş alma hızı
4-dış görünüşü kirli diye bi motor kötü olmaz temiz oluncada bi motor iyi olmaz
5-devirin rölantide sabit olmaması
6-çekiş düşüklüğü
7-turbodan ıslık gelebilir
-Kilometre düşürme oynama benzeri hileler-
bizim elimizde cihaz olmadığı için araç içinde bakılıcak noktalardan başlayalım
1-Kol dayamanın derisi kumaşı plastiği nin aşınması
2-arabasına göre değişen dış kapı kolunda oluşan çok fazla kılcal çizikler
3-aracın anahtarının eskimesi
4-kontak anahtarının girdiği meskende çizikler
5-genel olarak araç içi döşemelerde sorun
6-model yeni ise eksoz manidoldunun pas kurum vb kaplaması
7-motor yağ kaçakları (son zamalarda kimse arabasının motorunu yıkatmadan satmaya getirmiyo aman dikkat)
8-debriyaj basılı araç çalışmaz iken sert vites geçişleri
bu üst kısımda saydıklarım hem genel hemde kilometresi oynanmış araçlarda karşımıza çıkabilecek sorunlardan bazıları
-Alt takım kontrolü
bununda benim bildiğim birkaç yöntemi var
1-lastikler incelenir eğer lastik tek bi tarafdan yenmişse bi problem olması muhtemeldir (belkide sadece ayar)
2-kasislerde vuruntu büyük ses bam güm vb yaparmı yapmazmı arabasına-lastiğe göre değişir ama
3-aracı kullanırken sağa sola çekme varmı
4-20-30 km/h ile giderken frene yavaş yavaş basıldımı bi titreme varmı
-Kaporta kontrolü
1-cam fitilleri düz değil böyle dalgalı gibiyse büyük ihitimal macun boya tamir görmüşdür
2-dikkatlı bakılmasında renk farkları
3- kaprota ile şasenin birleşim yerleinde bazı vidalarda boya olmasında bunlara işarettir
4-aracın kaportasında ışığa vurdunuz dalga dalga olmasıda boya vurludğuna işarettir
-şase kontrolü
1-bazı marka araçlarda tavannın alt kısmında kapı fitillerinin orada numara amblem vb tarzında şeyler olur onların olmaması
2-aracın önde ve arkada (bagaj halısını paspasını vs kaldırıldğı sanılarakdan) bozulmalar görülebilmede imiş
tabi bu biraz uzmanlık gösterir
ve bence en önelisi şöyle bi arabaya bakdığında araba sana bi sırıtır zaten anlarsın bişey var bu araçada
bu verdiğim bilgiler çevremden öğrendiğim işte kimi usta der bu böyle kimi usta der bu böyle herkezin kendi teknikleri karpuz seçmek gibi bişey bu yani bu hani ben hepsini denemedim işe de yaramı bilemem ama herkez paylaşırsa ve özellikle işten anlayan arkadaşlar yanlışlarımızı düzeltirse üzerine eklerse çok iyi olur forumda sabit bi konu olur kimsenin kafasında bi soru işareti kalmaz
bu arada boyalı araç alınmaz diye bişey yok bana kalırsa tavanda direklerde amortisör kulelerinde bi sorun yoksa boyalı araç alınır he prim yaparmı yapmaz mı orasını siz bilirsiniz zaten
Ama gönlüm rahat olsun derseniz işi bilen bi usta veya expertiz servislerinden yararlanın
(Bunlar benim tecrübelerim ciddiye almak zorunda değilsiniz hatalarımıda söyleğin eleştirilere açığım)
-Artık başlayalım
-motor kontrolü
1-araba rolentide çalışığ ısındıkdan sonra ses dinlenir araya başka bi ses girmiyor ise iyi sayılır
2-yağ kaçakları
3-aracın marş alma hızı
4-dış görünüşü kirli diye bi motor kötü olmaz temiz oluncada bi motor iyi olmaz
5-devirin rölantide sabit olmaması
6-çekiş düşüklüğü
7-turbodan ıslık gelebilir
-Kilometre düşürme oynama benzeri hileler-
bizim elimizde cihaz olmadığı için araç içinde bakılıcak noktalardan başlayalım
1-Kol dayamanın derisi kumaşı plastiği nin aşınması
2-arabasına göre değişen dış kapı kolunda oluşan çok fazla kılcal çizikler
3-aracın anahtarının eskimesi
4-kontak anahtarının girdiği meskende çizikler
5-genel olarak araç içi döşemelerde sorun
6-model yeni ise eksoz manidoldunun pas kurum vb kaplaması
7-motor yağ kaçakları (son zamalarda kimse arabasının motorunu yıkatmadan satmaya getirmiyo aman dikkat)
8-debriyaj basılı araç çalışmaz iken sert vites geçişleri
bu üst kısımda saydıklarım hem genel hemde kilometresi oynanmış araçlarda karşımıza çıkabilecek sorunlardan bazıları
-Alt takım kontrolü
bununda benim bildiğim birkaç yöntemi var
1-lastikler incelenir eğer lastik tek bi tarafdan yenmişse bi problem olması muhtemeldir (belkide sadece ayar)
2-kasislerde vuruntu büyük ses bam güm vb yaparmı yapmazmı arabasına-lastiğe göre değişir ama
3-aracı kullanırken sağa sola çekme varmı
4-20-30 km/h ile giderken frene yavaş yavaş basıldımı bi titreme varmı
-Kaporta kontrolü
1-cam fitilleri düz değil böyle dalgalı gibiyse büyük ihitimal macun boya tamir görmüşdür
2-dikkatlı bakılmasında renk farkları
3- kaprota ile şasenin birleşim yerleinde bazı vidalarda boya olmasında bunlara işarettir
4-aracın kaportasında ışığa vurdunuz dalga dalga olmasıda boya vurludğuna işarettir
-şase kontrolü
1-bazı marka araçlarda tavannın alt kısmında kapı fitillerinin orada numara amblem vb tarzında şeyler olur onların olmaması
2-aracın önde ve arkada (bagaj halısını paspasını vs kaldırıldğı sanılarakdan) bozulmalar görülebilmede imiş
tabi bu biraz uzmanlık gösterir
ve bence en önelisi şöyle bi arabaya bakdığında araba sana bi sırıtır zaten anlarsın bişey var bu araçada
bu verdiğim bilgiler çevremden öğrendiğim işte kimi usta der bu böyle kimi usta der bu böyle herkezin kendi teknikleri karpuz seçmek gibi bişey bu yani bu hani ben hepsini denemedim işe de yaramı bilemem ama herkez paylaşırsa ve özellikle işten anlayan arkadaşlar yanlışlarımızı düzeltirse üzerine eklerse çok iyi olur forumda sabit bi konu olur kimsenin kafasında bi soru işareti kalmaz
bu arada boyalı araç alınmaz diye bişey yok bana kalırsa tavanda direklerde amortisör kulelerinde bi sorun yoksa boyalı araç alınır he prim yaparmı yapmaz mı orasını siz bilirsiniz zaten
Ama gönlüm rahat olsun derseniz işi bilen bi usta veya expertiz servislerinden yararlanın