2. el araç alırken kaza anlama teknikleri hakkında bildiklerimizi paylaşalım

boyalı araç alınırmı alınmaz mı


  • Kullanılan toplam oy
    78
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

IlkeR1

Asfalt Kurutucu
16
İlk önce herkeze merhaba bu forumda yeniyim daha doğrusu otoparkda genel olarak yeniyim sadece otoparkın youtube kanalını takip ediyordum. Neyse konuyu fazla uzatmadan başlıkdaki gibi bi konu belki otopark.com da köşe yazıları makaleler yazılmıştır ama moderatör arkadaşlardan ricam burada tüm kullanıcıların fikirlerini toplayıp editleyip sabit bir hale getirilmesidir.
(Bunlar benim tecrübelerim ciddiye almak zorunda değilsiniz hatalarımıda söyleğin eleştirilere açığım)
-Artık başlayalım
-motor kontrolü
1-araba rolentide çalışığ ısındıkdan sonra ses dinlenir araya başka bi ses girmiyor ise iyi sayılır
2-yağ kaçakları
3-aracın marş alma hızı
4-dış görünüşü kirli diye bi motor kötü olmaz temiz oluncada bi motor iyi olmaz
5-devirin rölantide sabit olmaması
6-çekiş düşüklüğü
7-turbodan ıslık gelebilir
-Kilometre düşürme oynama benzeri hileler-
bizim elimizde cihaz olmadığı için araç içinde bakılıcak noktalardan başlayalım
1-Kol dayamanın derisi kumaşı plastiği nin aşınması
2-arabasına göre değişen dış kapı kolunda oluşan çok fazla kılcal çizikler
3-aracın anahtarının eskimesi
4-kontak anahtarının girdiği meskende çizikler
5-genel olarak araç içi döşemelerde sorun
6-model yeni ise eksoz manidoldunun pas kurum vb kaplaması
7-motor yağ kaçakları (son zamalarda kimse arabasının motorunu yıkatmadan satmaya getirmiyo aman dikkat)
8-debriyaj basılı araç çalışmaz iken sert vites geçişleri
bu üst kısımda saydıklarım hem genel hemde kilometresi oynanmış araçlarda karşımıza çıkabilecek sorunlardan bazıları
-Alt takım kontrolü
bununda benim bildiğim birkaç yöntemi var
1-lastikler incelenir eğer lastik tek bi tarafdan yenmişse bi problem olması muhtemeldir (belkide sadece ayar)
2-kasislerde vuruntu büyük ses bam güm vb yaparmı yapmazmı arabasına-lastiğe göre değişir ama
3-aracı kullanırken sağa sola çekme varmı
4-20-30 km/h ile giderken frene yavaş yavaş basıldımı bi titreme varmı
-Kaporta kontrolü
1-cam fitilleri düz değil böyle dalgalı gibiyse büyük ihitimal macun boya tamir görmüşdür
2-dikkatlı bakılmasında renk farkları
3- kaprota ile şasenin birleşim yerleinde bazı vidalarda boya olmasında bunlara işarettir
4-aracın kaportasında ışığa vurdunuz dalga dalga olmasıda boya vurludğuna işarettir
-şase kontrolü
1-bazı marka araçlarda tavannın alt kısmında kapı fitillerinin orada numara amblem vb tarzında şeyler olur onların olmaması
2-aracın önde ve arkada (bagaj halısını paspasını vs kaldırıldğı sanılarakdan) bozulmalar görülebilmede imiş
tabi bu biraz uzmanlık gösterir

ve bence en önelisi şöyle bi arabaya bakdığında araba sana bi sırıtır zaten anlarsın bişey var bu araçada

bu verdiğim bilgiler çevremden öğrendiğim işte kimi usta der bu böyle kimi usta der bu böyle herkezin kendi teknikleri karpuz seçmek gibi bişey bu yani bu hani ben hepsini denemedim işe de yaramı bilemem ama herkez paylaşırsa ve özellikle işten anlayan arkadaşlar yanlışlarımızı düzeltirse üzerine eklerse çok iyi olur forumda sabit bi konu olur kimsenin kafasında bi soru işareti kalmaz
bu arada boyalı araç alınmaz diye bişey yok bana kalırsa tavanda direklerde amortisör kulelerinde bi sorun yoksa boyalı araç alınır he prim yaparmı yapmaz mı orasını siz bilirsiniz zaten
Ama gönlüm rahat olsun derseniz işi bilen bi usta veya expertiz servislerinden yararlanın
 
birkaç tane de ben yazayım:
- arabanın yan çizgilerine önden ve arkadan dikkatlice bakıldığında eğer şaside eğrilme varsa kesinlikle uzak durulmalı.
- km'si çok yüksek araçlarda direksiyonda ve pedalların üstlerindeki kauçuk kaplamalarda, hatta sürücü tarafı paspasın üzerinde bile eskimeler görünür. km'den şüphelenilirse bunlara dikkat etmek gerek.
- üretim kalitesi yüksek olan markalarda kaputta, kapılarda vs. birleşim noktalarında açıklıklar eşittir. bunlar farklıysa kaza yapmış olması muhtemeldir. en iyi ustalar bile bunu tam tutturamıyor.

arkadaşlar, kazalı boyalı araçlardan korkmayın ama dozu gerçekten önemli. eski araçlarda tavan boyası da güneş yanığı nedeniyle yapılabilir. bu başlıkta yazanların yanında en önemli unsur satan kişinin doğruları söylemesidir. satan kişinin yalanını yakalarsanız o zaman arabayı almayın. :)
 
birkaç tane de ben yazayım:
- arabanın yan çizgilerine önden ve arkadan dikkatlice bakıldığında eğer şaside eğrilme varsa kesinlikle uzak durulmalı.
- km'si çok yüksek araçlarda direksiyonda ve pedalların üstlerindeki kauçuk kaplamalarda, hatta sürücü tarafı paspasın üzerinde bile eskimeler görünür. km'den şüphelenilirse bunlara dikkat etmek gerek.
- üretim kalitesi yüksek olan markalarda kaputta, kapılarda vs. birleşim noktalarında açıklıklar eşittir. bunlar farklıysa kaza yapmış olması muhtemeldir. en iyi ustalar bile bunu tam tutturamıyor.

arkadaşlar, kazalı boyalı araçlardan korkmayın ama dozu gerçekten önemli. eski araçlarda tavan boyası da güneş yanığı nedeniyle yapılabilir. bu başlıkta yazanların yanında en önemli unsur satan kişinin doğruları söylemesidir. satan kişinin yalanını yakalarsanız o zaman arabayı almayın. :)
Haklısınız paylaşımınız için teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Anahtar böyleyse o araç uzun bir süre sanayide yatmıştır , kendimden biliyorum .
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.51.00.jpeg
    WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.51.00.jpeg
    113.5 KB · Görüntüleme: 849
  • WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.51.01.jpeg
    WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.51.01.jpeg
    106.7 KB · Görüntüleme: 716
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Bol kazalı sorunlu araba da alınabilir hikayesini ve arabadaki işlemleri bilip fiyatıda ona uygun olduğu sürece
 
Hep söylerim.Şaşide,airbagde,motorda ve altyapıda sıkıntı yoksa alınır.Şehir içinde surtebilirsiniz arabayı.Biri gelip hafifce vurabilir vs.Ben alırım.
 
şase ve direklerde oynama yoksa, km orjinallik durumunu öğrendikten sonra istedikleri kadar boyasınlar alırım. ama gel gör ki hala 96 model arabaya bile boya soran insanımız var. allah akıl fikir versin :D
 
ne olcak hocam galericiler taklalı pert arabaları temizlik boyası adı altında satarak piyasa yaptılar. şimdide millet komple boyalı araca direk pert olarak bakıyor.
Vallaha ben arac alirken mumkun mertebe aracin yolda yuruyusune felan bakiyorum ki daha onceki aracim kazaliydi ve boyaliydi evveliyatini bildigim icin aldim araci sase yuruyen ve tavan direkleri ve tavanda sikintisi yoktu
 
Bir kere araç alacaksam değişensiz olmalı. Bazı alacaklılar değişenli olduğunu söyleyince açıklamanıza zaman vermeyip hemen vazgeçiyorlar.

Ayrıca ben boyalı araç alırım. Hatta bazen daha iyi. Araç sürttü diye fiyatta 3 ila 4 bin lira arasında geçende bi adam indirim yaptı. Alacaklı için bana göre bu kar demek.
 
Boyalı araç alınır bana göre. Değişen olayıda ön kaput falan olursa ondan korkarım yani :)
 
Yıllardır sanayide bu işlerin göbeğinde yer alan biri olarak size söyleyeceğim tek şey araba sadece arabasını satmak için satan sahibinden alınır. Tabiki sahibininde doğru düzgün biri olması lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt
Fotoğrafı varsa alınır ve yetkili servis kaydı varsa alınır. Benim astranın ön kaput değişik fotoğrafına bakıp aldım aldıktan sonra da eski sahibinden fotoğrafını ve yetkili serviste yapılan işlemin faturasını istedim ve saklıyorum gün gelir satarsam gösteririm diye ( ufak bir ezikten dolayı işlem yapılamayacağı için değişmiş ).
 
Hep söylerim.Şaşide,airbagde,motorda ve altyapıda sıkıntı yoksa alınır.Şehir içinde surtebilirsiniz arabayı.Biri gelip hafifce vurabilir vs.Ben alırım.
hocam güzel yazmışsın, katılıyordum, ta ki airbag'im kendi kendine arıza verip ışığı yakana kadar =) . Arabam kazalı, boyalı, değişenli. Hatta fırsatını bulsam tavanını da boyatacağım. Şaside motorda sıkıntı yok. Altyapı 4 sene yattığından ötürü sıkıntılıydı, komple yürüyenini yeniledim 4000 masraf ettim sırf ona. gel gör ki, şimdi airbag sıkıntılı :)
 
Peki fabrikasyon hata nedeniyle garanti süresi içerisinde yetkili servis tarafından sandık motor değişimi ve turbo değişimi yapılmış araç sizce kazalı araç muamelesi görür mü? Sizce değerini düşürür mü aracın? Her takılan parçanın yetkili servis tarafından 2 yıl ekstra garantisi var ayrı ayrı ve fatura belge mevcut.
 
Peki fabrikasyon hata nedeniyle garanti süresi içerisinde yetkili servis tarafından sandık motor değişimi ve turbo değişimi yapılmış araç sizce kazalı araç muamelesi görür mü? Sizce değerini düşürür mü aracın? Her takılan parçanın yetkili servis tarafından 2 yıl ekstra garantisi var ayrı ayrı ve fatura belge mevcut.
düşürmemesi gerekir. Garantiden yenisi ile değiştirilen parçalar, sağlamlıklarını kanıtlayacak kadar kullanıldıysa kesinlikle bir şey olmaz. Değerini düşürmeye çalışanlara itibar edilmemelidir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...