2. el araç alırken kaza anlama teknikleri hakkında bildiklerimizi paylaşalım

boyalı araç alınırmı alınmaz mı


  • Kullanılan toplam oy
    78
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şişirme hasar kayıdı vardır denen araçlar oluyor bazen gerçekten uyguna, o araçlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Birde bu Ekspertizler var ben araç almayı düşünsem götürürdüm, araçtaki her türlü boya işlem çıkıyor diye biliyorum.
 
Şişirme hasar kayıdı vardır denen araçlar oluyor bazen gerçekten uyguna, o araçlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Birde bu Ekspertizler var ben araç almayı düşünsem götürürdüm, araçtaki her türlü boya işlem çıkıyor diye biliyorum.
Ekspertiz raporları belli başlı boya/değişen işlemlerini belli eder. Şişirme hasar kaydı ne kadar şişerse şişsin perte çıkaracak kadar olmaz. Şişirme kayıt var diyenler hasarı ve onarımları fotoğraflarıyla faturalarıyla kanıtlamalıdır. Yoksa araç başında alıcıya yalan şişiriyor demektir. :)
 
Ekspertiz raporları belli başlı boya/değişen işlemlerini belli eder. Şişirme hasar kaydı ne kadar şişerse şişsin perte çıkaracak kadar olmaz. Şişirme kayıt var diyenler hasarı ve onarımları fotoğraflarıyla faturalarıyla kanıtlamalıdır. Yoksa araç başında alıcıya yalan şişiriyor demektir. :)
Örneğin geçen gün güzeller güzeli bir Golf 6 bulmuştum. Araç 45 bin TL ama 50 bin TL şişirilmiş hasar kaydı vardır. Nasıl oluyor insan hayret ediyor :D Bazılarıda sigortadan para almak için şişirdik vs. yazıyor.
 
Örneğin geçen gün güzeller güzeli bir Golf 6 bulmuştum. Araç 45 bin TL ama 50 bin TL şişirilmiş hasar kaydı vardır. Nasıl oluyor insan hayret ediyor :D Bazılarıda sigortadan para almak için şişirdik vs. yazıyor.
Şimdi arabanın temizliği paspallığından önce en başta pratikte şöyle bir şey var: Aracın plakasıyla bir sigorta şirketine gidip kasko yapılabiliyor mu yapılamıyor mu sorarsınız. Çünkü 45bin verip alınacak araca kaskosuz binilmemesi gerekir diye düşünüyorum. Muhtemelen 50bin hasar kaydı oluştuysa o araç perte çıkarılmıştır ve pert araçlara hiç bir şekilde kasko yapılmaz. Bunun dışında, o araç perte çıkarılabilecek kadar hasar aldıysa kimse çıtır hasarlı diyemez.
En maliyetli cinsinden bir örnek vereceğim. Diyelim ki ön takımda aks kırıldı, amortisör kırıldı, tekerlek yamuldu vs.vs. Sonra hepsi farıyla tamponuyla airbagiyle beraber değiştirildi diyelim. E bu araç öyle bir hasar aldıysa bu amortisörlerin monte edildiği kuleler de deformasyon olmamış mıdır? Olduysa da fabrika çıkışıyla birebir olacak şekilde milimetrik hassasiyetle düzeltmek mümkün mü? Kesinlikle hayır. Aynı durum arka süspansiyon için de geçerli. Sadece değişen parçalar değil, onların monte edildiği yerlerdeki en küçük deformasyon da sürüşü direk etkiler. Golf diye alırsınız, Chery gibi binersiniz. Bazen hasar kaydı şişiriliyor, ama o kadar da değil. Arabanın poliçede yazan bedelinin karşılığını almak için perte çıkarmışlardır muhtemelen ama 5000 üzeri hasar kayıtlarını her zaman çok iyi incelemek gerekir. Dediğiniz gibi bir aracı kesinlikle tavsiye etmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
düşürmemesi gerekir. Garantiden yenisi ile değiştirilen parçalar, sağlamlıklarını kanıtlayacak kadar kullanıldıysa kesinlikle bir şey olmaz. Değerini düşürmeye çalışanlara itibar edilmemelidir.
36000 km'de değişti motor. 20000 civarında turbo değişmişti. Şu an araç 47000 km'de ve hiç sıkıntı yok. Yenisi nasılsa şu an araç o şekilde kütüphane sessizliğinde yol alıyor (VW Golf 7 140hp ACT DSG) Satılığa çıkaracağım zaman muhtemelen km'si 60000 falan olacak. Yeterince ispatlamış olur mu motor sorunsuzluğunu?
 
36000 km'de değişti motor. 20000 civarında turbo değişmişti. Şu an araç 47000 km'de ve hiç sıkıntı yok. Yenisi nasılsa şu an araç o şekilde kütüphane sessizliğinde yol alıyor (VW Golf 7 140hp ACT DSG) Satılığa çıkaracağım zaman muhtemelen km'si 60000 falan olacak. Yeterince ispatlamış olur mu motor sorunsuzluğunu?
ikisi de üretim hatasından değiştiyse ve bu da faturalarıyla filan sabitse sorun çıkmaması gerekir. Yeterince ispatlamıştır tabii ki.
 
Şişirilmiş hasar kaydı yalan diyordum.Ta ki servis kapıya ve küçük hasarlı marspiyele 4500 tl isteyene kadar.
 
ya şu an ülkemizde çamurluğu kapısı boyalı olduğu için bi aracın 15k-20k fiyat altına satıldığını hepimiz çok iyi biliyoruz her ne yaparsak yapalım boş bakış açımızı değiştirmediğimiz sürece yapıcak bişey yok zaten bundan dolayı ülkemizde D segmenti araçlar premium ilgisi alakası görüyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...