Örneğin geçen gün güzeller güzeli bir Golf 6 bulmuştum. Araç 45 bin TL ama 50 bin TL şişirilmiş hasar kaydı vardır. Nasıl oluyor insan hayret ediyor
Bazılarıda sigortadan para almak için şişirdik vs. yazıyor.
Şimdi arabanın temizliği paspallığından önce en başta pratikte şöyle bir şey var: Aracın plakasıyla bir sigorta şirketine gidip kasko yapılabiliyor mu yapılamıyor mu sorarsınız. Çünkü 45bin verip alınacak araca kaskosuz binilmemesi gerekir diye düşünüyorum. Muhtemelen 50bin hasar kaydı oluştuysa o araç perte çıkarılmıştır ve pert araçlara hiç bir şekilde kasko yapılmaz. Bunun dışında, o araç perte çıkarılabilecek kadar hasar aldıysa kimse çıtır hasarlı diyemez.
En maliyetli cinsinden bir örnek vereceğim. Diyelim ki ön takımda aks kırıldı, amortisör kırıldı, tekerlek yamuldu vs.vs. Sonra hepsi farıyla tamponuyla airbagiyle beraber değiştirildi diyelim. E bu araç öyle bir hasar aldıysa bu amortisörlerin monte edildiği kuleler de deformasyon olmamış mıdır? Olduysa da fabrika çıkışıyla birebir olacak şekilde milimetrik hassasiyetle düzeltmek mümkün mü? Kesinlikle hayır. Aynı durum arka süspansiyon için de geçerli. Sadece değişen parçalar değil, onların monte edildiği yerlerdeki en küçük deformasyon da sürüşü direk etkiler. Golf diye alırsınız, Chery gibi binersiniz. Bazen hasar kaydı şişiriliyor, ama o kadar da değil. Arabanın poliçede yazan bedelinin karşılığını almak için perte çıkarmışlardır muhtemelen ama 5000 üzeri hasar kayıtlarını her zaman çok iyi incelemek gerekir. Dediğiniz gibi bir aracı kesinlikle tavsiye etmem.