KAPALI 2.el İnsignia Piyasası Zarar Eder miyim ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Emrah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Emrah

Takipçi
2
31
100 bin'e 2.el 75.000 km'de insignia alsam 3 yıl sonra 150.000 km'de satsam zarar eder miyim?
Bir de kolay satabilir miyim?
 
100 bin'e 2.el 75.000 km'de insignia alsam 3 yıl sonra 150.000 km'de satsam zarar eder miyim?
Bir de kolay satabilir miyim?
Zarar edersiniz. Hangi arabayı alırsanız alın zarar edersiniz. Araba alıp bir kaç yıl kullanıp kâr edemezsiniz (zamanla değeri artacak, nadir bir araba söz konusu değilse -ki Insignia öyle bir araba değil-). Nominal değer olarak bakıyorsanız (50'ye aldım 70'e sattım gibi bakıyorsanız yani) zarar etme ihtimaliniz yok, ülkede araba fiyatları yukarı yönlü gidiyor çünkü. Bundan iki yıl önce 5 bin liraya Lada Samara alsaydınız, şu an onu 8-10 bine satabilirdiniz muhtemelen. Kağıt üstünde paranız ikiye katlandı gibi duruyor değil mi? :)

Arabanız temizse ve ülkenin o zaman içinde bulunacağı durumda insanlar o fiyat seviyesinde araba almaya istekli olursa satabilirsiniz.


Ben cevap vereyim. İzmir oto diyor ki; siz nominal değere bakıp kâr ettiğinizi zannediyorsanız, Türkiye'de zarar etmezsiniz.
1.5 yıl uzun bir süre. 1.5-2 ay önce 103 bin liraya vision donanım otomatik Corolla alınıyordu. Alsaydınız şu an 110'a falan satardınız ikinci elde. Kağıt üstünde 1.5 ayda 7 bin kazanç gibi duruyor, ama günün sonunda aynı aracı bile alamıyorsunuz.


Ha, eğer aynı segmentte bir Volkswagen ile karşılaştırıldığında daha fazla mı zarar ederim diye soruyu şekillendirirsek ki siz de sanırım bu şekilde soruyorsunuz, bilemeyeceğim.
Öyle düşünen birinin VW alıp geçmesi gerekir. Ancak satarken de rakibi daha fazla olacak. Bugün ülkedeki Insignia sayısı ile Passat sayısı bir değil.
Örneğin; şu an sahibinden de 1.895 adet satılık Insignia var (onlarda kasaya göre model adı değişmiyor, steyşınlar dahil bu adet). Insignia 2009'dan itibaren olduğu için Passatlara da 2009 ve sonrası olarak bakarsak karşımıza 7.607 Passat ve 216 adet Passat Variant çıkıyor. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Sailor
Zarar edersiniz. Hangi arabayı alırsanız alın zarar edersiniz. Araba alıp bir kaç yıl kullanıp kâr edemezsiniz (zamanla değeri artacak, nadir bir araba söz konusu değilse -ki Insignia öyle bir araba değil-). Nominal değer olarak bakıyorsanız (50'ye aldım 70'e sattım gibi bakıyorsanız yani) zarar etme ihtimaliniz yok, ülkede araba fiyatları yukarı yönlü gidiyor çünkü. Bundan iki yıl önce 5 bin liraya Lada Samara alsaydınız, şu an onu 8-10 bine satabilirdiniz muhtemelen. Kağıt üstünde paranız ikiye katlandı gibi duruyor değil mi? :)

Arabanız temizse ve ülkenin o zaman içinde bulunacağı durumda insanlar o fiyat seviyesinde araba almaya istekli olursa satabilirsiniz.



Ben cevap vereyim. İzmir oto diyor ki; siz nominal değere bakıp kâr ettiğinizi zannediyorsanız, Türkiye'de zarar etmezsiniz.
1.5 yıl uzun bir süre. 1.5-2 ay önce 103 bin liraya vision donanım otomatik Corolla alınıyordu. Alsaydınız şu an 110'a falan satardınız ikinci elde. Kağıt üstünde 1.5 ayda 7 bin kazanç gibi duruyor, ama günün sonunda aynı aracı bile alamıyorsunuz.



Öyle düşünen birinin VW alıp geçmesi gerekir. Ancak satarken de rakibi daha fazla olacak. Bugün ülkedeki Insignia sayısı ile Passat sayısı bir değil.
Örneğin; şu an sahibinden de 1.895 adet satılık Insignia var (onlarda kasaya göre model adı değişmiyor, steyşınlar dahil bu adet). Insignia 2009'dan itibaren olduğu için Passatlara da 2009 ve sonrası olarak bakarsak karşımıza 7.607 Passat ve 216 adet Passat Variant çıkıyor. :)
Ben öyle bir şey demedim. Aynen Berkin'in son paragrafında dediği gibi diğer modellerle kıyaslama yapması açısından örnek verdim.

Yarın bile ekonomide kimse ne olacağını bilemez.
 
Kısa dönemde piyasası olan araçları alıyorsanız gayette güzel kar edilir. Bu işin ekmeğini yiyen çok insan var. Golf ve Polo sakız gibi satılıyor arkadaşlar. 1.2 tsi polo kadar satılan bi araç daha görmedim. 1-2 ay için alıp satılırsa güzel paralar kazanılabilir. Fakat ben alıcam 1.5 sene sonra satıcam kafasındaysanız hiç bir arabadan kar etme şansınız zaten yok. Örnek veriyorum: Misal polonun piyasası 65 ise siz gidip 60'lara alırsanız 1 haftaya 66 gibi fiyatlara satabilirsiniz. Ama o fiyatlara almak önemli olan zaten.
 
Kısa dönemde piyasası olan araçları alıyorsanız gayette güzel kar edilir. Bu işin ekmeğini yiyen çok insan var. Golf ve Polo sakız gibi satılıyor arkadaşlar. 1.2 tsi polo kadar satılan bi araç daha görmedim. 1-2 ay için alıp satılırsa güzel paralar kazanılabilir. Fakat ben alıcam 1.5 sene sonra satıcam kafasındaysanız hiç bir arabadan kar etme şansınız zaten yok. Örnek veriyorum: Misal polonun piyasası 65 ise siz gidip 60'lara alırsanız 1 haftaya 66 gibi fiyatlara satabilirsiniz. Ama o fiyatlara almak önemli olan zaten.


O farklı bir durum. Mesajınızın devamında yazdığınız gibi kullanıp yıllar sonra satmaktan bahsediyoruz, mesajlarda ona göre yazılıyor. Yoksa hangi marka model olursa olsun piyasa fiyatı altına temiz bir araç alınıp piyasa fiyatına satınca getirisi olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...