2. El Otomobil Piyasası Nereye Gidiyor?

AYD

MEHMET AYD
Taklacı Güvercin
11
Herkese iyi akşamlar :)

Arkadaşlar 2. el otomobil alayım dedim 2 aydır piyasa her hafta yükseliyor bazen günü birlik yükselten satıcılar var. Gerçekten bu konuyu tartışmak istiyorum sizce nereye kadar böyle gidecek düşecekmi yoksa? Passatın piyasası almış başını gidiyor zaten b6 temiz alayım deseniz 100.000 tl'ye kadar var. Geçen sene 2012 model linea sattım 33'e sattığım arabayı ilanda 63.000 tl'den gördüm yani ne oldu bu kadar yükselecek. Görüşleriniz nelerdir, bu işin sonu nedir sizce?
 
Fiyatların yükselmesinin en büyük nedeni arabasının bekledikçe değer kazanacağını sanan satıcılar ve yüksek fiyattan alan alıcılar. Aracı olarak da sarı sitenin yetersiz denetlenmesi. 500.000 TL'ye S2000 ilana konuyor ama bunu denetlemiyorlar. Ancak bilmedikleri nokta gerçekten araba bakan kişileri siteden uzaklaştırmaları.
 
Beklemeye gerek yok, araç alacaksınız alın kısa sürede.
0 km araç fiyatları gerek döviz artışı gerek distribütör oyunlarıyla aşırı arttı son birkac yılda.
Hal boyle olunca 2 el piyasa da durumdan nasipleniyor.
0 km arac fiyatlarının düşmesi gibi bir durum olursa 2.eller de düşer, ki olanaksız demek oluyor bu...
 
Son düzenleme:
Alıcısı var, talep olduğu sürece düşmez.
Kimse alakasız bir arabanın 200000 lira olmasını önemsemiyor, 200000 liralık araba kullanmanın var ettiği statü hissini istiyor.
Bir nevi alan memnun satan memnun yapacak bir şey yok.
0km düşerse o zaman talep azalır düşmeye başlar, en alt fiyat grubundaki yükselme de yeni ehliyetli araba arayan arkadaşlarla alakalı o talep hiç bitecek gibi değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Geçen sene 25 bine kadar bulabildiğim düzgün görünen aracın şuan patates olmuşunu 35 bine ilanda görüyorum. Abs yok, klima yok, hava yastığı yok. Sunroof ya da koltuk ısıtma demiyorum, temel ihtiyaçlardan bile yoksun bir arabaya bu absürt ve anlaşılamaz fiyat artışı ve üstüne üstlük geçen sene aynı döneme oranla 2. elde satışların yükseldiği haberleri henüz ilk arabamı bile alamayan beni çıldırtıyor. Ne olur sonu bilemiyorum ama bu resmen çılgınlık. O kadar boş şeylere kadro açılan ve bir halta yaramayan uygulamaların olduğu şu yerde keşke bu sektör için de bir şeyler yapılsa, birbirlerini yesin dursunlar kim kime kaktırırsa değil de imkan yaratmıyoruz bari kendi kendine bir şeyler yapmaya çalışmış ve bir birikim yapıp niyetlenmiş şu zararsızlara bir faydamız olsa deseler keşke. Hani nizamiye girişinde bırakıyorduk mantığı sadece? Kullanıldıkça, yıpratıldıkça, eskitildikçe değeri artan başka bir mekanik bilmiyorum ben otomobillerden başka. Ya klasik otomobil mantığını anlayamamış bunlar, benim ki de klasik yahu baksana şuna harika falan diyorlar ya da gerçekten hakediyoruz ki hala yaşanıyor bunlar. Tek suçlu satıcılar değil, onları ayakta tutan alıcılar da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Kagan
şubat sonunda 0 km Mercedes baktım bayiiden, 250bin lira olan araç mayısta 275 ve şuanda 14 haziran itibariyle 293 bin lira (A200 sedan). 4 ayda neredeyse 45bin lira zam geldi 0 km araca. İnsanlar şubat ayında da fiyatlar yüksek diyor alamıyordu şimdi ÖTV indirimi gelse 50bin lira fiyat düşse ne yazar gene insanların alamadığı yüksek fiyata geriliyor. Geçen sene 116 bin liraya aldığım hb aracı sedan bir modelle değiştirmek istedim piyasa uçmuş. Aldığım fiyata-ederine satsam yerine araba alamıyorum. O sebeple Şubat ayında ilana koydum 170'e, 165 verdiler en çok satmadım. Şimdi tekrar niyetlendim bir daha artmış 180 e koydum 175 veriyorlar. Sıfır araba fiyatları yüksek, almak istediğimiz ikinci eller yüksek, bu sebeple satış fiyatı da haksız ama zorunluluk olarak yükseliyor. Çözümü var mı? bu saaten sonra fiyatlar düşse dahi çok yüksek olmaya devam eder...
 
images


2. El piyasasını gören ben: hop hemşerim nereye
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
2 yilda bir araba degistirme, cebindeki son kurusu verip ustune kredi cekip araba alma, arabayi bir statu sembolu olarak gorme, aslinda maddi gucu olmasa da zorlayip model, marka yukseltme gibi ozellikler cok kisi de oldugu icin fiyatlar dusmuyor malesef. Sikayet etmek gereksiz bu yuzden
 
Araba kavramına toplumsal bakış açısı ve klasik köylü kurnazlığının birleşiminden meydana gelen fırsatçılık ile söylenene göre Almanların ve tüm dünyada endüstriyel anlamda tepeye oynayan ülkelerin ekonomimizi kıskanmasının sonucu olarak doların dış güçler tarafından yükseltilip faiz lobisi tarafından pohpohlanmasana istinaden uçan teneke tabiriyle adlandırılmış yerli görülen yersiz kuş serisine 100 küsur bin lira harcanmasının da etkisiyle sarı sitede ücretsiz ilan verirken kafanıza göre fiyat yazılabilmesi ve keyfe keder satışlar...
 
Son düzenleme:
Sebep basit, fakirleşiyoruz :D Dolar 2 lirayken araba alırken güzel, 7 lira olunca bu fiyatlar ne böyle demenin mantığı yok.

-O km araç fiyatlarının artması ve 0 araç satılmaması
-Havaymış, kalan son parayla araba almış, statü sembolüymüş vs bunlar işin yan sebepleri.
-Covid sebebiyle toplu taşıma ve uçak kullanmak istemeyen insanların talebi.
-Serbest piyasa var ama devletimizin boş işlerle uğraşmaktan gerçekten düzenlenmesi gereken yerlere gerekli müdahaleyi yapmaması.
-Vergi, ötv vb
-Bayilerin 0 araçları galerilere satması.
-Bir kısım vatandaşın şark kurnazlığı kafasında olması.
 
Son düzenleme:
bir çok nedeni var piyasanın yükselişinin ben bana göre olanları veya benim kafamda olan düşüncelerimi paylaşmak istiyorum

1. döviz : yıllardan beri bir yükselir bir azalır . ama akıl var mantık var zamanında 1.10 (sakız parası diye dalga geçerdik) olan dolar nasıl oldu da 6.81 civarına yükseliyor bunu araştırın . ( ülkede üretilen mal veya fabrikalar azalırsa veya yabancı ülkelere olan satışlar az olursa yükselmesi doğal )

2. devlet : kdv ve ötv vergilerini yüksek tutarak sıfır satılan arabaların sayısı azaldı ve ilgi 2.ele yöneldi. bu fiyatların artmasına neden oldu. ( siyasetten anlamam konuşmayı da sevmem ama tl değer kaybediyor Türk halkı fakirleşiyor ekonomi yok olmaya başladı üretim neredeyse yok oluyor . yurt dışından mal ve ürünler alırsak piyasa her zaman pahalı olur bizim üretmemiz lazım araba üretemiyorsak arabaların parçalarını teknolojik ürünler üretmeliyiz.
keşke devlet kdv ve ötv düşük tutarak yurt dışı fiyatlarına yakın tutardım araba piyasasını örnek olarak :
x model 1.2 benzinli motor yurt dışında 50.000 tl ise
x model 1.2 benzinli motor bizim ülkemizde 80.000 tl verelim bunu kabul ederim. ama 140.000 - 200.000 tl vermek saçma.

veya başlangıç giriş seviyesi olan arabaları vergilerini düşük tutarım. örnek olarak :
x model giriş paketi kdv + ötv : 5-7
x model orta paketi kdv + ötv : 10-14
x model full paketi kdv + ötv : 15-20
en azından giriş paketini alabilen çok olsun.

3. sahibinden.com : millet arabasının piyasasına bakıyor örnek olarak : adamın elinde x model 2010 2 parça boyalı değişeni yok 50.000 km arabası var ilanlara bakıyor aynı arabanın x model 2010 3-4 parça boyalı değişeni yok 75.000 km fiyatına 60.000 tl yazanı görüyor sonra benim arabam daha temiz az km az boyası var ben buna 75-85.000 tl yazayım diyor. tamamen gördüğüne göre fiyat belirliyor yani kısacası piyasası 10 tl olan arabayı kimse 7-8 tl satmaz empati yapın sizin arabanızın değeri 10 tl ise siz onu 5-8 tl satar mısınız ? cevap belli : hayır

bazı akrabalarımı ve eş dost tanıdıklardan örnek verecem :
-2013 yıllarında 2008 mersedes benz vito 40.000 tl alan ve 2014 yılında 43.000 tl satan tanıdığım vardı.
-2010 yılında sıfır 2010 skoda octavia 1.4 tsi manuel 35-40.000 tl civarı diye hatırlıyorum alan akrabam 2019 yılında 190.000 km değişeni yok boyası yok ama ön ve arka tamponlarda ufak tefek çizikleri olan arabayı 65.000 tl satmıştı. ve 2019 ekim-kasım aylarında 2015 golf 1.4 tsi comfortline dsg 45.000 km arabayı 125.000 tl almıştı. şuan piyasası 150.000-180.000 yazan var.
- bizim sahip olduğumuz arabaları örnek verir olursak
2002 ford focus ghia sedan 1.6 : 2004 yılında 20.000km civarına almıştı babam 2015 yılında 105.000 km idi ve bu km olanlara 22-26.000 tl piyasası olmasına rağmen 22 satmıştık. 2020 fiyatlarına bazınca 40-60.000 yazan var.
2011 ford focus collection sedan 1.6 tdci : 2015 yılında 124.000 km 39.000 tl 1 parça boyalı almıştık. 2015 yılında piyasası 100.000-80.000 km olanları 40-48.000 tl idi. 2020 165.000 km ve (arka tamponu boyattık çizikler yüzünden) piyasasına bakıyorum 70.000-90.000 tl yazan var.
-yine bir tanıdık 2017 yılında skoda octavia 2016 1.4 tsi piyasasının az olmasına rağmen 110.000 tl almıştı ve 5-7 ay sonra 125.000 civarına satmıştı.
-yine bir akrabam 2019 yılında yazın 2014 vw passat higline 1.6 tdi manuel 80.000 km aracı 110.000 tl aldı. 2019 kasımda 140.000 tl yazmıştı ve 10 gün olmadan 135.000 tl satmıştı. şimdi piyasasına 150.000-180.000 tl yazan var.
-yine bir akrabam 2019 ocakta bayiden sıfır 2018 model honda civic almıştı. 130.000 tl vermişti. 2019 kasım civarında 20.000-23.000 km idi 165.000 tl alıcı bulmuştu.şuan ki piyasası 2016 modellere 170.000 tl isteyen var.

yani piyasa artık düşmez git gide yükseliyor artık azalmaz gibi.
kafamda böyle bir sorum var devlet ötv ve vergileri düşürse 2.el 140.000 tl olan arabayı alan insan sıfırının 100.000 tl olduğunu görünce ne yapacak arabayı 90.000 tl satmaya mı çalışacak veya yurt dışında ki gibi sarı yelek'liler gibi eylem mi yapacak.