AÇIK 2 Milyona kadar C Suv Tavsiyesi

LazDarovya

Elit Apaçi
69
Merhaba,
2018 yılında almış olduğumuz sıfır km Opel Astra J kasa 1.6 Atmosferik mauel aracın her şeyinden bıkmış biri olarak yeni bir araç almaya karar verdim. Yaşadığım coğrafya gereği yerden yüksek olması, eşimin de kullanabilmesi için otomatik olması, 4-5 sene sonra satarken çok zarar ettirmeyecek ve piyasası olan, ve asla PSA ve Çin üretimi olmayan bir araç bakıyorum. Seçeneklerim arasında 2021-22 model Tiguan elegance, yeni kasa Sportage ve Austral var. Hem konforlu, hem donanımlı hem de mümkün olduğunca sorunsuz bir araç istiyorum. Austral hakkında yeni bir araç olmasına rağmen uzun süreli kullanımlarda kapı gıcırdamaları, konsol trim seslerine dair pek çok yorum okudum. Sportage da ise rakibi Tiguan ile piyasası ve ilerleyen zamanlarda piyasadaki olası değer kaybından dolayı arada kaldım. Aklıma gelmeyen, PSA ve Cherry, MG vb çin malı araçlar dışında farklı bir araç önerebilecek ya da arada kaldığım 3 araç için yorum/tavsiye/önerisi olanlardan fikir almak istiyorum.
Şimdiden teşekkür ederim.
 
CRV, Corolla Cross, bir de Tucson-Sportage kardeşler ikinci elde üzmeyecek araçlardır. Tiguan-Karoq kardeşler de şanzımanları dışında çok baş ağrıtacağını düşünmediğim seçeneklerdir. Ama en nihayetinde premium olmayan Alman aracıdır, Opel'de gördüğünüz göreceğiniz arızalar, bu araçlarda yine karşınıza çıkabilir.

2018'e kadar filan inebilirseniz bütçeniz içerisinde 2.5 hybrid rav4'ler vardır. Satarken zarar ettirmez ama satışı uzun sürebilir. Bir de çok sıkılırsınız. Sonsuza kadar aynı kondisyonda gidebilir. En azından bana öyle hissiyat veriyor :D
 
Ben olsam Austral'i elerdim bu fiyata bulunabilecek diğer seçenekler arasında.
Ayrıca Tiguan Elegance paket bile olsa aynı paraya alınacak Sportage'den daha donanımsız olacak (koltuk soğutma, bazı otonom sistemler gibi gibi) lakin satılırkenki değer kaybı büyük ihtimalle daha az olacak ve daha kolay satılacak. Bu noktada sizin zevkinize kalıyor konu
Ekstra olarak da;
@MehmetAydin 'ında dediği gibi 1.5 benzinli 4 çeker CVT sanzımanlı Honda CRV'ye bakılabilir. Kuzenim 3 senedir executive paketine sahip ve yakıtı dışında genel olarak memnun (şehir içinde 10 litrenin altında yakmıyor denebilir)

Toyota Corolla Cross'da sizin için mantıklı bir seçenek olabilir lakin Passion X-Pack paket olması önemli diğerleri fazla boş kalıyor. Özellikle sehir içinde de muhtemelen en az yakıtı tüketecek olan araçda budur (tabiki senelik MTV'si ile bunu dengeler büyük ihtimalle)

Hyundai Tucson'lara da bakmak gerek bu fiyatlara. Özellikle Elite Plus veya N-line paketleri bu fiyatlara bulunabilir. Tabiki Sportage ile aralarında kayda değer fark yok ama değerlendirilebilir.
 
Corolla cross yakıt açısından inanılmaz cezbedici. Japon sorunsuzluğu diye de bir gerçek var fakat iç tasarımı hiç estetik gelmiyor. Denildiği gibi çok çabuk sıkılınabilir. Kayınpederime aldık, biraz hakimim. CRV ler ise yakıt tüketimi konusunda Tiguanın ya da Sportage’ın çok mu üstünde kalır? Tiguanda DSG çok canımı sıkar mı? Yarın öbür gün elden çıkartmak istediğimde fiyat/zaman olarak beni en az üzecek araba gibi geliyor çünkü.
 
İç hacmi yeterli gelir mi bilmiyorum ama Honda Jazz Crosstar hibrid ilginç bir seçenek olabilir. CVT denmesine rağmen şanzımanı yok. Elektrik motoruyla yürüyor. Benzinli motoru jeneratör olarak kullanıyor. 80-120 arası tek dişliyle benzin aktarımına geçiyor falan. Nissan E-power teknolojisinin modifiye edilmiş hali.
 
Corolla cross yakıt açısından inanılmaz cezbedici. Japon sorunsuzluğu diye de bir gerçek var fakat iç tasarımı hiç estetik gelmiyor. Denildiği gibi çok çabuk sıkılınabilir. Kayınpederime aldık, biraz hakimim. CRV ler ise yakıt tüketimi konusunda Tiguanın ya da Sportage’ın çok mu üstünde kalır? Tiguanda DSG çok canımı sıkar mı? Yarın öbür gün elden çıkartmak istediğimde fiyat/zaman olarak beni en az üzecek araba gibi geliyor çünkü.

Yakıt sıralaması şehir içi adına konuşuyorum CR-V>Sportage>Tiguan şekilinde olur denebilir. CRV 4 çeker olmasından ötürü (sürekli değil sadece patinaja düştüğünde yada ESP ters durumlar algıladığında devreye giriyor ama genede 4 çekerin tertibatından ötürü ağır kalıyor) diğerlerinden fazla yakıyor tabiki en güçlüsü de o denebilir. Eğerki Sportage'lerinde 4 çekerlerine bakıyor iseniz arada kayda değer fark olmaz lakin bence genede CR-V biraz daha fazla yakabilir. Tiguan'larda da ACT yani silindir kapatma (sakin kullanımlarda 2 silindiri kapatıyor) özelliği olduğu için eğerki sakin kullanan biri iseniz oldukça az yaktırma potansiyeliniz oluyor.
Eğerki çok dur kalk yapan bir trafikte yada offroad gibi yarım devriyajı çokça kullanan bir durumunuz varsa hem Tiguan hem Sportage uzun vadede sıkıntı çıkarabilir (4-5 senelik yani aşşağı yukarı 80-100k km gibi bir kullanımdan bahsettiğiniz için diyorum ayrıca aldığınız araçta 0 olmayacak bunu unutmamak gerek). Sportage zaten kuru kavrama, Tiguan'da ıslak kavrama ama kullanım önemli. Yoğunlukla açık trafikli alanlarda yada uzun yolda kullanılıyorsa zaten sıkıntı yok ama yoğunlukla istanbul trafiği gibi yerlerde ise uzun vadede ıslak kavrama da olsa çok dayanamaz (dediğim gibi uzun vadeli bir kullanımdan bahsediyorsunuz diye dedim ve İstanbul gibi yoğun trafikli bir yerde değilseniz çokta önemli olmaz).
 
Eşinizle de arabayı paylaşacaksanız bu işin sonu STELLANTİS grubu C lerden birini öneririm. İç mekan minnoşluğu genel olarak ortak kullanımda bulunan erkek-kadın çiftlere uygun.

Ne istediğinizi 1,6 atmosferik astradan bıktığınızdan yola çıkarak
Chr ve hrv de hani bakıp almanızı tavsiye ettiğim arabalar olur
 
Daha önce hiç otomatik araç sahibi olmadım, bu sebeple bilmediğimden soruyorum; şanzıman bakımı da ekstra bir maliyet sonuçta. Bu maliyet diğer otomatik şanzıman araçlara göre can sıkıcı hale gelir mi? Mesela cvt ya da farklı bir şanzıman atıyorum 70-80k da bakım istiyorken dsg ler 20-30k da mı bakım ister? Yoksa aralarında çok bir fark yok mudur?
 
Daha önce hiç otomatik araç sahibi olmadım, bu sebeple bilmediğimden soruyorum; şanzıman bakımı da ekstra bir maliyet sonuçta. Bu maliyet diğer otomatik şanzıman araçlara göre can sıkıcı hale gelir mi? Mesela cvt ya da farklı bir şanzıman atıyorum 70-80k da bakım istiyorken dsg ler 20-30k da mı bakım ister? Yoksa aralarında çok bir fark yok mudur?

Genelde CVT ve çift kavramalar aşşağı yukarı her 40-60k km aralığında yağ ve filtre değişimi önerilir örneğin bahsi geçen CR-V'deki CVT her 50k kmde bir iken gene bahsi geçen DQ381 her 60k kmde bir yağ ve filtre değişimi önerilir. Tork konvertörlülerde bu biraz daha yüksektir 80-100k kmye kadar çıkar. Tabiki bu sayılar azami sınırlar daha düşük bir kmde bakımlarını yaparsanız tabiki daha güzel olur ama fabrikanın önerdiği sayılar bu şekilde bu sayıların üstüne çıkmamak gerek. Yani CVT ile çift kavramalar arasında çok kayda değer farklar yok sadece tork konvertörlülerde biraz daha yüksek kmlerde bakım yapılabiliyor.
 
Hocam kuga çok çok beğendiğim bir araç olsa da maalesef satarken beni diğer araçlara göre oldukça bekleyecek bir araç..
Genelde CVT ve çift kavramalar aşşağı yukarı her 40-60k km aralığında yağ ve filtre değişimi önerilir örneğin bahsi geçen CR-V'deki CVT her 50k kmde bir iken gene bahsi geçen DQ381 her 60k kmde bir yağ ve filtre değişimi önerilir. Tork konvertörlülerde bu biraz daha yüksektir 80-100k kmye kadar çıkar. Tabiki bu sayılar azami sınırlar daha düşük bir kmde bakımlarını yaparsanız tabiki daha güzel olur ama fabrikanın önerdiği sayılar bu şekilde bu sayıların üstüne çıkmamak gerek. Yani CVT ile çift kavramalar arasında çok kayda değer farklar yok sadece tork konvertörlülerde biraz daha yüksek kmlerde bakım yapılabiliyor.
Bilgi için teşekkür ederim tekrardan
 
Hocam kuga çok çok beğendiğim bir araç olsa da maalesef satarken beni diğer araçlara göre oldukça bekleyecek bir araç..
Baktığınız araçlar içinde Tiguan dışında diğerlerinden daha düşük 2.el piyasası olacağını zannetmiyorum hocam. Hele ki gırtlak dolu bir Kuga aldığınızda, bu bir de dizel otomatik olursa 2.el piyasası olarak endişe etmenize gerek yok. Austral, sportage, crv falan ne kadar sürede satılırsa bu da o kadar sürede satılacaktır.
 
Minimum 5-6 sene bineceğim ve senede maximum 10k km yapacağım göz önünde bulunursa dizel araç almak çok da mantıklı gelmiyor. Hele ki yavaş yavaş üretiminin azaldığı bu dönemde. Ayrıca x2 bakım maliyeti de cabası. Ama söylediğim gibi çok beğendiğim, donanım olarak da göz doyurucu bir araç. Austral’in yeni bir model olması, sportage’ın da satış rakamlarından yoka çıkarak ben yine Kuga’nın bu modellerden daha hızlı, daha az değer kaybıyla satılacağını düşünmüyorum. Belki de yanılıyorumdur, şahsi görüşüm :)