Araç seçimi gerçekten çok çok zor bir hale geldi. Neresinden tutsak elimizde kalıyor.
VW alamıyorsan , PSA al , Opel al derdik. Şimdi PSA da çok geliştirdi kendini uygun fiyatlı alternarif değil artık.
Hyundai de benzer şekilde.
Japonlar da LPG işinden tutuluyor , onlar da Golf - Passat parası istemeye başladı. Efsane kasa ae 101 Corolla bile 60-70.
Az kullanılmış BMW al derdik onlar da boş arabaysa doldurup yine yüksek paralar istiyorlar.
10-15 senelik BMW - Mercedes alacaksan Mercedes al derdik daha sorunsuz diye. Onlar da "over engineered , 200.000km Mercedes için sıfır yeeaa" diye diye çürük arabalara sıfır parası istiyorlar.
Artık eski araba aldığına pek değmiyor gerçekten. 2000 model arabalar bir de hatasız - boyasız diye (Astra G , Focus 1 falan) 120-130 istiyorlar. N'oluyoruz ??
F30 316i bence üstünde durulması gereken araba. Çok aldatmaca var biliyorum ama 316'da o kadar olmaz diye düşünüyorum. 320d'ler o yönden çok daha tehlikeli gibi. Ekli çıkma ihtimali daha yüksek
316i de km'ler yüksek , boya fazla gelirse 1 serisi ve Mercedes A serisine de bakılabilir. AMG paket olmayanları bulunabiliyor o paralara.
Dizel derseniz B8.5 A4 2.0 TDI önden çeker de tercih olunur.
A3'ü , Highline Golf bozuyor biraz ama Premium isteniyorsa mantıklı hale gelir.
Piyasa olarak ta bu sebepten sanırım 1 serisi ve A serisine göre fiyatı biraz daha uygun ama bence o sınıfta en güzeli A3 zaten.
Ben 250.000'lere 2.0 TDI A4 ve F30 316i arasında kalırdım.
F30 daha yeni gibi oluyor orada. Yani o A4 aslında LCİ E90'ın rakibi ama 2-3 sene sonra çıktığından model yılı olarak F30'a tekabül ediyor.