AÇIK 200 bin liraya kadar otomobil tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozanckl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ozanckl

Profesör
231
32
Marka
Ford
Herkese merhabalar. 200 bin liraya kadar araç arıyorum. Düz vites ve benzin, benzin / lpg şartım var. Sedan hb veya coupe olabilir. Sorunsuz araba yok illa ki sorun çıkar ama az sorun çıkaran bir araca ihtiyacım var. İki tane dizel araba her anlamda yordu beni. 307 nin elden çıkma zamanı geldi artık. Çok performans kaygım yok ama araba sollarken de yolda bırakmasın. Herkese kıymetli tavsiyeleri için şimdiden teşekkürler.

Düzeltme: abs, esp, ve klima olmalı almak istediğim araçta
 
Son düzenleme:
Focus 1 benim de aklımda olan bir araç ama bu bütçede temizi çok zor. Tek kapı 2.0 st olanlar nasıl peki bilginiz var mı ? Tüple uyumlu bir motor mu ?
Ford'un hiçbir motoruna tüp önermem. Önce akışmetre, sonra bobin, en son supap bozuyorlar. Genelde bu sırayla arıza verirler. Arada oksijen sensörü, kat, enjektör filan da yer mi onu bilemem.
Zaten bu bütçede alınacak arabalarda ancak eski ölümsüz japon motorlarına lpg önerebilirim. (Ben tercihen onlara da takmam da benimki kişisel tercih =) )
 
Ben Focus daki 1.4 ve 1.6 duratec motorlar konusunda aynı fikirde değilim. Lpg uyumu konusunda büyük sıkıntı yaşatmayacaktır sensör bakımları yapıldığı sürece. Ankara da motor yaptırmadan 1 milyon km yapan taksiler vardı. Hatta babam aynı motor ile Focus 2 ile 450 bin km yaptı lpg ile. Tek kapı Focus 2.0 Sport trend konusunda aynı fikirde değilim. Onlarda zetec motor mevcut. Lpg doğası gereği daha sıcak çalıştırıyor motoru ve onların üst kapakları buna dayanmıyor. Hatta düzgün kaza yapmamışını bulmak neredeyse imkansız olacaktır. Genç ve bilinçsiz kullanıcıların elinde zetec motorlar bir çok kez hararet yaptı üst kapakları fazlaca taşlandı. Ben o konuda Focus 1 1.6 önereceğim hatta lpg’sizini bulmak zor olacaktır.
 
Ben Focus daki 1.4 ve 1.6 duratec motorlar konusunda aynı fikirde değilim. Lpg uyumu konusunda büyük sıkıntı yaşatmayacaktır sensör bakımları yapıldığı sürece. Ankara da motor yaptırmadan 1 milyon km yapan taksiler vardı. Hatta babam aynı motor ile Focus 2 ile 450 bin km yaptı lpg ile. Tek kapı Focus 2.0 Sport trend konusunda aynı fikirde değilim. Onlarda zetec motor mevcut. Lpg doğası gereği daha sıcak çalıştırıyor motoru ve onların üst kapakları buna dayanmıyor. Hatta düzgün kaza yapmamışını bulmak neredeyse imkansız olacaktır. Genç ve bilinçsiz kullanıcıların elinde zetec motorlar bir çok kez hararet yaptı üst kapakları fazlaca taşlandı. Ben o konuda Focus 1 1.6 önereceğim hatta lpg’sizini bulmak zor olacaktır.
1.6 motorlar da zetec?
 
Biraz zorlarsanız privilege donanım bir laguna 2 işinizi görür. Donanım anlamında oha budamı var diyeceğiniz bir araçtır. Yalnız ben dizelini yada saf benzinlisini önerebilirim. Esp şartlarınızda var diye laguna diyorum bu arada.
 
Biraz zorlarsanız privilege donanım bir laguna 2 işinizi görür. Donanım anlamında oha budamı var diyeceğiniz bir araçtır. Yalnız ben dizelini yada saf benzinlisini önerebilirim. Esp şartlarınızda var diye laguna diyorum bu arada.
Zamanında sizin f7r ın niyetine girdim ama kısmet olmadı. Laguna için biraz bakayım ilanlara teşekkürler
 
sürüş zevki istiyorsanız 306 gti lara da bakabilirsiniz 106 ve 206 kadar yaygın olmadığı için temizi nispeten daha kolay bulunuyor
 
Corsa C (tek kapı seçerseniz piyasası daha düşük olduğu için daha iyi kondisyondakini bulabilirsiniz) - Kozmetikten ziyade mekanik kondisyonu hayatidir. Yoksa tam bir dert kapısı olur. Kesinlikle lpg'lisinden uzak durun.
Fiesta - Corsa'nın daha keyifli sürüşe sahip alternatifidir. Daha az kullanışlı ama çok daha dayanıklı araçtır. Yine Corsa gibi lpg'lisinden uzak durulması gerekir. Bir de sol ayak dayama yeri yok, öyle pis bir tarafı var :d
Palio. - Bildiğimiz Palio işte. Yürütmesi kolay sade araba
Mitsubishi Colt - Sorunsuz araçtır. Büyük şehirlerde parça/usta sorunu yaşamazsınız.
Skoda Fabia - Sıkıcı vag grubunun en sıkıcı üyesi. O yüzden apaçi eline düşmemiş, nispeten az yorulmuş örneklerini bulmak nispeten daha kolay.
Ibiza - Fabia'ya göre daha sportif tasarımlıdır. O yüzden temizini bulması daha zordur.
Getz - Palio gibi yürütmesi kolay, gittiği kadar duramadığı için ağır kazalısını bulması zor bir örnektir. Ama temiz örnekleri fiyat/performans araçlarıdır.
Accent - Tıpkı Getz gibi yürütmesi kolaydır, daha bile kolaydır. Ciddi bir yol tutuş zaafı vardır, arkayı kolayca savurur. Sakin sürüşte ise çok konforludur. Kaza yapılmadığı sürece gayet uzun ömürlüdür.
Twingo - Sürüş keyfi olmayan, ama genel kullanım keyfi harika olan, çok özgün bir araçtır. Piyasası uygun olduğu için bütçeniz dahilinde müzelik örneklerini bulmanız mümkün olabilir.
Megane I - Geniş, ferah, konforlu seçenektir. Temizi pisi hakkında çok detaylı bilgi sahibi değilim.
Renault 19 - Megane'a alternatif, müzelik temizlikte ve full donanımlı seçeneklerini bulabileceğiniz bir model olarak yazdım.
Clio II hb - Şehirler arası yollarda kullanımı ızdırap, virajlarda ise çok daha keyifli, içi kümes gibi dar, yürütme maliyetleri uygun, ıvır zıvır arızaları çok olup çok kolay ve uygun fiyata çözülebilen bir modeldir.
Toyota Corolla - Efsane kasa ve bir sonraki çirkin kasasını rahatlıkla bulabilirsiniz. İkisi de ölümsüz araçtır.
Toyota Starlet - Efsane kasa Corolla'nın B hb sınıfına küçültülmüş halidir. İç trim malzemeleri filan aynıdır, o yüzden benzer ölümsüzlük bunlarda da vardır. Ama yaygın model değildir.

Model yılı daha düşük, daha lüks seçenekler var ama onlardan hiç yazmadım, hep daha sıkıntılı olurlar. Basit olup yürütmesi kolay seçeneklere yöneldim.
Hocam ben bambaşka bir araç bakıyordum ama o kadar güzel yazmışsınız ki, ben de sebeplendim. Helal olsun valla:)