2008 1.5 LPG'li, 110'luk, 200.000km'de Lancer Yağ Seçimi / Hangi Yağı Kullanmalıyım?

yigitdevrim

Mehmet Yiğit Devrim
Takipçi
5
18
Marka
Mitsubishi
Herkese selamlar,

2008 Model, 1.5 LPG'li, 110'luk, 200.000km'de bir Mitsubishi Lancer sahibiyim. Aracımda absürt seviyede bir yağ yakma var, duman atma, yağ sızdırma yok sadece yakıyor. Bir kaç ustaya götürdüm ve çoğunluk rektefiye önerdi. Sadece bir usta rektefiyelik bir durum olmadığını, daha önce çok saha beter arabalar gördüğünü söyledi ve yağ olarak 5w30'dan 10w40'a geçmem gerektiğini söyledi ve Liqui Moly'nin MoS2'li yağını(https://www.liquimolyturkey.com/liq...kismi-sentetik-mos2li-leichtlauf-4-litre-6948) önerdi ve sanırım söylediğine göre bu katkılı bir yağ. Çevremden katklı yağın motora zarar vereceğini ve kullanmam gerektiği yönünde tavsiyeler aldım, kararsız kaldığım için de sizlere danışmak istedim. Ha bu arada 20w50 önerenler de oldu. Sizce yağ yakan LPG'li atmosferik bir motor için en mantklı yağ hangisi olur?

Şimdiden teşekkürler.
 
5w30 dan 10w40'a geçmek, lpg'nin varlığı kadar zarar vermez. Ustanın LiquiMoly'li önerisini denemekte fayda var.
 
10-40 genellikle tam sentetik olmaması nedeniyle günümüz için kötü bir yağdır, eğer yağ yakma kaygısı varsa 5-40 viskoziteyi denemenizde fayda var. 10-40 ile 5-40 arasında 100 derecedeki viskozitelerinin çok benzer olduğunu herkese anlatıp bir ustalara anlamadık, elini atan 10-40'a sarılıyor. Bu noktada ben olsam ilk önce farklı bir marka 5-30 ile durumu takip edip, eğer 10 bine kadar yağ bitiyorsa 5-40 ya da son çare 5-50 ile uzatmaları oynardım. İş buralara geldiğinde, Liqui Moly'nin yağ katkıları da oldukça iş görüyor ama mümkün mertebe son çare olmalı.

Yağ yakan bir motorda bunlar geçici çözümlerdir, 50-100 bin km kadar daha götürdükten sonra mutlaka kaçınılmaz olarak motor yaptırmanız gerekecektir. 10-40 mos2 leichtlauf bu arada 10-40'ların şahıdır, kesinlikle fark yaratır ancak motoru gereksiz yere ilk çalışmalarda daha yağsız bırakır, viskozite gereği. Ucuz ve kaliteli yağ olarak 5-40 5-50 arası kullanılabilir.

20W-50/ 10W-60 gibi yağları motorunuzdan mutlak suretle uzak tutun, yağ yakıyor diye bu tarz bal kıvamında vizkoziteleri o motorun yanından bile geçirmeyin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
10-40 genellikle tam sentetik olmaması nedeniyle günümüz için kötü bir yağdır, eğer yağ yakma kaygısı varsa 5-40 viskoziteyi denemenizde fayda var. 10-40 ile 5-40 arasında 100 derecedeki viskozitelerinin çok benzer olduğunu herkese anlatıp bir ustalara anlamadık, elini atan 10-40'a sarılıyor. Bu noktada ben olsam ilk önce farklı bir marka 5-30 ile durumu takip edip, eğer 10 bine kadar yağ bitiyorsa 5-40 ya da son çare 5-50 ile uzatmaları oynardım. İş buralara geldiğinde, Liqui Moly'nin yağ katkıları da oldukça iş görüyor ama mümkün mertebe son çare olmalı.

Yağ yakan bir motorda bunlar geçici çözümlerdir, 50-100 bin km kadar daha götürdükten sonra mutlaka kaçınılmaz olarak motor yaptırmanız gerekecektir. 10-40 mos2 leichtlauf bu arada 10-40'ların şahıdır, kesinlikle fark yaratır ancak motoru gereksiz yere ilk çalışmalarda daha yağsız bırakır, viskozite gereği. Ucuz ve kaliteli yağ olarak 5-40 5-50 arası kullanılabilir.

20W-50/ 10W-60 gibi yağları motorunuzdan mutlak suretle uzak tutun, yağ yakıyor diye bu tarz bal kıvamında vizkoziteleri o motorun yanından bile geçirmeyin.
Hocam öncelikle teşekkürler,

Motorun ne kadar yağ yaktığıyla ilgili henüz tam bir ölçüm yapmadım ama 1000 kilometrede 2 litre civari falan yakıyor diyebilirim belki 500ml aşşağısı belki 500ml yukarısı olabilir dediğim gibi tam bir ölçüm yapmadım. Ama motor sanırım bu değerlerle uzatmaları oynuyor diyebiliriz sanırım. Arabayı borçla aldığımızdan ötürü rektefiyeyi ne kadar geciktirirsek bizim için o kadar iyi olacaktır. Yani bu durumda katkı maddesi veya 5w50 kullanma riskini alabilirim diye düşünüyorum. İlk olarak sizce şuan Moly Liqui MoS'lu 10w40 mı kullanmalıyım, yoksa 5w40 mı? Ayrıyeten 5w40 için önerdiğiniz bir marka-model var mı?

Şimdiden teşekkürler.
 
Motorun neyden yağ yaktığını bulmak bence daha önemli. Motorunuz kartel havalandırma valfi veya sistemi arızalandığından ya da yüksek yağ sıcaklığında buharlaşan yağdan yağ yakıyor olabilir.
 
Hocam öncelikle teşekkürler,

Motorun ne kadar yağ yaktığıyla ilgili henüz tam bir ölçüm yapmadım ama 1000 kilometrede 2 litre civari falan yakıyor diyebilirim belki 500ml aşşağısı belki 500ml yukarısı olabilir dediğim gibi tam bir ölçüm yapmadım. Ama motor sanırım bu değerlerle uzatmaları oynuyor diyebiliriz sanırım. Arabayı borçla aldığımızdan ötürü rektefiyeyi ne kadar geciktirirsek bizim için o kadar iyi olacaktır. Yani bu durumda katkı maddesi veya 5w50 kullanma riskini alabilirim diye düşünüyorum. İlk olarak sizce şuan Moly Liqui MoS'lu 10w40 mı kullanmalıyım, yoksa 5w40 mı? Ayrıyeten 5w40 için önerdiğiniz bir marka-model var mı?

Şimdiden teşekkürler.

Hocam 1000 kmde 2 litre yağ eksilmesi PCV valfi ya da yağ yakmayla açıklanabilecek bir durum değildir diye düşünüyorum, bu durumda Mos2’li ve tam sentetik olmasından kaynaklı Leichtlauf denenebilir, yağ yakan araçlarda bu viskozitede oldukça iyi bir dayanım sağlar. Olmazsa 5 50 Molygen de denenebilir, bu denenebilecek son vizkozite olur.
 
Bu kadar yağ yakıyorsa egzoz durumu nedir araçta , egzozda kararma yağ atma ve duman mevcut mu , yağ yanma odasına giriyor mu çok merak ettim doğrusu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MuratV.
1000kmde 2 litre çok fazla bi rakam bence,pcv valfini yinede kontrol edin yada ettirin,
bayır aşağı inerken kompresyona bindirip arkadan duman varmı yokmu bi bakın derim,artı kompresyon testine göre şekillenin bence,
ama eğer bu motor asx'tede kullanıldı ise ki onlaradada ben çok duydum bu olayı kronik deniliyor sanayi tabiriyle.

5w30 yada 5w40la ben olsam denemem direk 5w50 denerdim,yada hiç istemesemde 10w60la deneme yapardım,nissanın almerasında ve köpek balığı lancerlerde duyuyorum ama inanasım gelmiyor japon ve yağ yakma

geçmiş olsun
 
Hocam 1000 kmde 2 litre yağ eksilmesi PCV valfi ya da yağ yakmayla açıklanabilecek bir durum değildir diye düşünüyorum, bu durumda Mos2’li ve tam sentetik olmasından kaynaklı Leichtlauf denenebilir, yağ yakan araçlarda bu viskozitede oldukça iyi bir dayanım sağlar. Olmazsa 5 50 Molygen de denenebilir, bu denenebilecek son vizkozite olur.
Benim Avcord PCV valfi değişmeden önce 1000kmde yaklaşık 1lt'den fazla yağ yakıyormuş eski sahibinin dediğine göre. Tabi ben kış ayında aldığımda ve çok ykl yapmadan değiştiğimden pek bi yağ yakma görmedim ama Freelander 2.5 KV6 motorda kullanılan yağ çok buharlaşıyordu ve 2000kmde 1.5lt yağ yakıyordu. Liqui Moly 10w60 kullanınca yağ buharlaşmasını tamamen kesmişti, emme tertemiz olmuştu.