2008 1.5 LPG'li, 110'luk, 200.000km'de Lancer Yağ Seçimi / Hangi Yağı Kullanmalıyım?

yigitdevrim

Mehmet Yiğit Devrim
Takipçi
3
18
Marka
Mitsubishi
Herkese selamlar,

2008 Model, 1.5 LPG'li, 110'luk, 200.000km'de bir Mitsubishi Lancer sahibiyim. Aracımda absürt seviyede bir yağ yakma var, duman atma, yağ sızdırma yok sadece yakıyor. Bir kaç ustaya götürdüm ve çoğunluk rektefiye önerdi. Sadece bir usta rektefiyelik bir durum olmadığını, daha önce çok saha beter arabalar gördüğünü söyledi ve yağ olarak 5w30'dan 10w40'a geçmem gerektiğini söyledi ve Liqui Moly'nin MoS2'li yağını(https://www.liquimolyturkey.com/liq...kismi-sentetik-mos2li-leichtlauf-4-litre-6948) önerdi ve sanırım söylediğine göre bu katkılı bir yağ. Çevremden katklı yağın motora zarar vereceğini ve kullanmam gerektiği yönünde tavsiyeler aldım, kararsız kaldığım için de sizlere danışmak istedim. Ha bu arada 20w50 önerenler de oldu. Sizce yağ yakan LPG'li atmosferik bir motor için en mantklı yağ hangisi olur?

Şimdiden teşekkürler.
 
5w30 dan 10w40'a geçmek, lpg'nin varlığı kadar zarar vermez. Ustanın LiquiMoly'li önerisini denemekte fayda var.
 
10-40 genellikle tam sentetik olmaması nedeniyle günümüz için kötü bir yağdır, eğer yağ yakma kaygısı varsa 5-40 viskoziteyi denemenizde fayda var. 10-40 ile 5-40 arasında 100 derecedeki viskozitelerinin çok benzer olduğunu herkese anlatıp bir ustalara anlamadık, elini atan 10-40'a sarılıyor. Bu noktada ben olsam ilk önce farklı bir marka 5-30 ile durumu takip edip, eğer 10 bine kadar yağ bitiyorsa 5-40 ya da son çare 5-50 ile uzatmaları oynardım. İş buralara geldiğinde, Liqui Moly'nin yağ katkıları da oldukça iş görüyor ama mümkün mertebe son çare olmalı.

Yağ yakan bir motorda bunlar geçici çözümlerdir, 50-100 bin km kadar daha götürdükten sonra mutlaka kaçınılmaz olarak motor yaptırmanız gerekecektir. 10-40 mos2 leichtlauf bu arada 10-40'ların şahıdır, kesinlikle fark yaratır ancak motoru gereksiz yere ilk çalışmalarda daha yağsız bırakır, viskozite gereği. Ucuz ve kaliteli yağ olarak 5-40 5-50 arası kullanılabilir.

20W-50/ 10W-60 gibi yağları motorunuzdan mutlak suretle uzak tutun, yağ yakıyor diye bu tarz bal kıvamında vizkoziteleri o motorun yanından bile geçirmeyin.
 
Son düzenleme:
Motorun neyden yağ yaktığını bulmak bence daha önemli. Motorunuz kartel havalandırma valfi veya sistemi arızalandığından ya da yüksek yağ sıcaklığında buharlaşan yağdan yağ yakıyor olabilir.