KAPALI 2011; C4? Megane? Astra?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan emretpc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emretpc

Asfalt Kurutucu
32
36
Merhaba sayın arkadaşlar; araba alma arifesindeyim. 50bin TL'yi aşmamam gerekiyor. Bu kapsamda gözüme takılanlar başlıktan da anlayacağınız üzere; 2011 Citroen C4 1.6 vti confort, 2011 Opel astra 1.6 enjoy plus, 2011 Renault Megane 1.6 Privilege. Bu otomobilleri lpg'li kullanmayı düşünüyorum. Içlerinde en kuvvetlisi 120bg ile C4, Astra ve Megane 115 bg ile aynı seviyede. Ne dersiniz sayin kardeslerim ve abilerim.
 
Son düzenleme:
Lpg dedin mi Japon olmalı bana göre. Piyasaları biraz yüksek ama illaki denk gelecektir düzgünü.
Civic veya Corolla bakarım ben olsam. Civic vitesinden direksiyonuna sürüş odaklı ve sert karakterli daha çok. Toyota biraz daha ehli ona göre. Bakımları aşağı yukarı aynı masrafta olacaktır. İkisinde de yıpranıp sorun çıkarabilecek bir şey yok, bildiğimiz sert Japon.

Söylendiği gibi;
Citroen kırılgan olur.
Megane zaten çabuk yaşlanıyor.
Astra' nın da Lpg ile arası pek iyi değil diye biliyorum.
 
Merhaba sayın arkadaşlar; araba alma arifesindeyim. 50bin TL'yi aşmamam gerekiyor. Bu kapsamda gözüme takılanlar başlıktan da anlayacağınız üzere; 2011 Citroen C4 1.6 vti confort, 2011 Opel astra 1.6 enjoy plus, 2011 Renault Megane 1.6 Privilege. Bu otomobilleri lpg'li kullanmayı düşünüyorum. Içlerinde en kuvvetlisi 120bg ile C4, Astra ve Megane 115 bg ile aynı seviyede. Ne dersiniz sayin kardeslerim ve abilerim.
Kaptan ama LPG kullanımı diyor. Opeller o konuda sabıkalı diye biliyorum.

@bt hocama pası atıyorum izniyle. :)
C4 motoru hakkında pek bilgim yok fakat haddinden fazla elektronik sistem barındırıyor. Bu da basit bir lpg beyni takıldığında bile arıza çıkarma ihtimalinin yükselmesi anlamına gelir. Citroen'leri yakından tanımıyorum, bu sadece bir varsayım.
Opel'in kullandığı GM Ecotec motoru zaten lpg konusunda en başta eleyin. Arabayı maksimum 1 yıl kullanabilirsiniz. Sonrasında bıktırır, canınızdan bezdirir, kendisini sattırır. Meşhur supap eritme arızası sadece başlangıç aşaması oluyor. Motor çok çabuk düşüyor.
Megane'ın iç mekanında trimler ve basit kumanda butonları, silecek veya cam krikosu gibi elektrikli motorları filan sıkıntı oluyor, çabuk eskiyor. Ama onun dışında altyapısı sağlam bir araba. Motorunun lpg ile uyumu nasıldır hiç bilmiyorum. Bu konuda sağlıklı bilgi sahibi olursanız alınabilir görüyorum. Ama bahsettiklerim Fluence için geçerli değil, Megane çok daha kaliteli bir araba.

İşin içine lpg girecekse direk olarak Japon ve G.Kore motorlarına bakın derim. Olmadı model yılından ödün verip VW'in Hitler motorlarına inebilirsiniz.
 
50.000 TL gibi bir bütçe varken dizel almak bence daha mantıklı olur. Lpg ile kullanım da sorunsuzluk istiyorsanız corolla veya civic tercih edebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis
Megane daki k4m kodlu motor Brezilya gibi ülkelerde farklı yakıtlarla sorunsuz kullanılan çoklu yakıt sistemlerine gayet uyumlu bir motor. Komple sandık motorunu 4000 tl ya ithalatçılardan bulabiliyorsunuz. Parça bulunabilirliği apayrı bir mevzu zaten. Astra iç mekan anlamında en kalitelisi lakin lpg ile kullanacaksanız direk elemeniz gerek. Yahutta alıp komple sübapları vs çelik malzeme ile yenilemeniz gerekecek buda orjinalliği bozmak ve külfet demek. C4 hakkında fikrim yok beğeniyorum ama kendi forumundada çok sıkça okuduğum şikayetleri sebebiyle bana itici geliyor. Belkide iyidir kullanım fikrim yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Z16XER motor kodlu astra alırsan LPG ile sorunsuz kullanırsın. Yani 2007-2010 arası 1.6 Astra H. Kolay gelsin.
Aman hocam naptın? Benzinde bile bakım aksatınca bobin harcayabilecek kadar hassas motor. LPG ile kullanımda supaptan başlar, motor kapağına kadar yolu var. O motorlar LPG montaj parasını amorti edemeden bambaşka masraflar çıkartıyor.
 
Aman hocam naptın? Benzinde bile bakım aksatınca bobin harcayabilecek kadar hassas motor. LPG ile kullanımda supaptan başlar, motor kapağına kadar yolu var. O motorlar LPG montaj parasını amorti edemeden bambaşka masraflar çıkartıyor.

LPG'nin motor ömrüne negatif etkisi tartışılmaz ama bu LPG kiti ve montajıyla da doğrudan alakalı. Z16XER'de magnezyum subap var, çoğu LPG kitleri artık yüksek ısıya karşı koruma sağlamak için belli devirden sonra soğutma amaçlı benzin yolluyor. Magnezyumda olsa bu uygulama ile uzun km'ler sorunsuz binilebilir. Tabi kullanıma da bağlı. Z16XER diğer z16xep'e göre sorunsuz bir motor. EGR vs. XER'de yok. Çevremde z16let bile(turbo 180'lik) sorunsuz lpg kullananlar var.
 
LPG'nin motor ömrüne negatif etkisi tartışılmaz ama bu LPG kiti ve montajıyla da doğrudan alakalı. Z16XER'de magnezyum subap var, çoğu LPG kitleri artık yüksek ısıya karşı koruma sağlamak için belli devirden sonra soğutma amaçlı benzin yolluyor. Magnezyumda olsa bu uygulama ile uzun km'ler sorunsuz binilebilir. Tabi kullanıma da bağlı. Z16XER diğer z16xep'e göre sorunsuz bir motor. EGR vs. XER'de yok. Çevremde z16let bile(turbo 180'lik) sorunsuz lpg kullananlar var.
Valla benim çevremde hiç olmadı :)
 
Ilginiz icin tesekkur ederim arkadaslar. Bir suredir islerim dolayisiyla foruma giremedim. Butun yazilanlari teker teker okudum. Isin bilincinde olan insanlarla burada iletisimde olmak cok guzel. Iyi yonlendirmeleriniz icin tesekkur ederim.

Sonuc olarak kafamda sekillenenleri soyleyeyim;
Opel astradan tamamen vazgectim.
C4 gozumu korkuttu biraz.
Megane'a hala biraz sicak bakiyorum. Benzinli temiz bir tane bulupda lpg'yi kendim taktirmayi dusunebilirim. Ama reno araclarinin ic mekan narinligi konusunda haklisiniz, o konuda da titizligime guveniyorum. Elimdeki malzemeleri kolay kolay eskitmem.
Son olarak sanirim bu aralar yeni gözdem; Honda Jazz. C sinifindan B sinifina indim fakat, 2011 1.4 fun model Jazz'lari inceledim ve okudum. Yorumlar hosuma gitti. 2011 kasalarinin tipide hosuma gitti. Ayrica lpg'de cok sorun da yasatmadigi soyleniyor. Bakalim Jazz'a yuruyorum bu aralar :)
 
Ilginiz icin tesekkur ederim arkadaslar. Bir suredir islerim dolayisiyla foruma giremedim. Butun yazilanlari teker teker okudum. Isin bilincinde olan insanlarla burada iletisimde olmak cok guzel. Iyi yonlendirmeleriniz icin tesekkur ederim.

Sonuc olarak kafamda sekillenenleri soyleyeyim;
Opel astradan tamamen vazgectim.
C4 gozumu korkuttu biraz.
Megane'a hala biraz sicak bakiyorum. Benzinli temiz bir tane bulupda lpg'yi kendim taktirmayi dusunebilirim. Ama reno araclarinin ic mekan narinligi konusunda haklisiniz, o konuda da titizligime guveniyorum. Elimdeki malzemeleri kolay kolay eskitmem.
Son olarak sanirim bu aralar yeni gözdem; Honda Jazz. C sinifindan B sinifina indim fakat, 2011 1.4 fun model Jazz'lari inceledim ve okudum. Yorumlar hosuma gitti. 2011 kasalarinin tipide hosuma gitti. Ayrica lpg'de cok sorun da yasatmadigi soyleniyor. Bakalim Jazz'a yuruyorum bu aralar :)
Jazz çok mantıklı bir seçenek hocam. Biz de Jazz'dan vazgeçip Mazda3 aldık birkaç ay önce. Yani C sınıfına alternatif olabilecek bir araç. :) Temizini düşünebilirsiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...