AÇIK 2011 Fiesta 1.4 mı 2016 Rio 1.4 mü ?

ahmetşen

Ahmet ŞEN
Takipçi
2
27
Herkese iyi forumlar. 110 bin civarında hatchback araç arıyoruz. Aracı ablam kullanacak, tecrübeli de sayılmaz. Bir süredir bakıyorum artık nihayete erdirmek istiyorum. Tam fiestaya karar kılmışken birisi Rio yu ortaya attı. Bu iki seçenekten sizce hangisi daha makul. Harici tavsiyelerinize de açığım. Biraz kafam karışabilir ama olsun :)

Kısaca beklentiler
Acemi kadın kullanıcıya uygun Hatchback
Mümkünse dizel belki benzin, lpg tercih dışı
Az km yapmış sorun çıkarma ihtimali oldukça düşük
100 115 bin tl arası bütçe
Sakarya içinde ve 2-3 haftada bir İstanbul Sakarya arası kullanılacak
Şimdilik arasında kaldığım son 2 araç şöyle:

2011 Fiesta 1.4 TDCi 70bg Titanium paket 2016 Rio 1.4 CRDi 90 bg Comfort paket

2. Sahibinden 2. sahibi 1.5 yıllık
İlk sahibi tüm bakımları yetkili serviste yaptımış
istenildiği takdirde servis kayıtlarına ulaşılabilir
2 parça ufak lokal boya İddiaya göre tamamı ile orijinal ve temiz
120 bin kilometrede 144 bin kilometrede

İki araç arsında donanım farkı en dikkat çekici unsur. Bunun haricinde ikisi de temiz durmakla beraber fiesta yaşça dezavantajlı fakat km daha iyi durumda. Marka değeri olarak fiesta öne çıkarken iç hacim olarak kia rio daha avantajlı. Ve fiesta şuan için 7 bin tl daha ucuza alınabilir durumda. Kia sahibinin pek indirim yapmaya gönlü yok ama bu durum değişebilir belki cüzi miktarlarda. Ablam pek anlamaz arabalardan tercihi bana bırakmış durumda ama ben ne kadar objektif olabilirim bilmiyorum. Marka olarak fordu severim ve sürüş hissiyatı için fiesta tercih ederim. Forumdaki kadın kullanıcılar aydınlatırsa sevinirim. Bi süre fiesta kullanmış olan dayım fiestanın sürüşünde ablamın zorlanabileceğini kianın daha rahat olacağını söylüyor. Ve bu donanım durumlarına göre neden fiestalar daha ucuz ona da şaşırıyorum sadece yaşından ötürü bu riolardan ucuz olmasını pek anlamlandıramadım.

Okuyanlar ve fikir beyan edenlere şimdiden teşekkür ederim :)
( İlk forum deneyimim eksik, hatalı bir durum varsa kusuruma bakmayın )
 
Bu ikisi arasında Rio daha mantıklı duruyor.

2011 modele kadar inecekseniz bende ortaya bir şey atayım, 308 1.6 hdi veya 1.6 e-hdi. Dizelde PSA bence daha alınası, hem de bir üst sınıf.

Ek: 308 biraz sert gelebilir, yaş farkını da düşününce Rio sanırım daha mantıklı.
 
Son düzenleme:
Fiesta yakıt tüketimi konusunda daha ekonomik.
Yol tutuş konusunda Fiesta daha çevik. Ama direksiyonu gereğinden fazla çevik. Bu yüzden 1 ay kadar uzun yolda yüksek hızlarda bu hassasiyet tedirgin edebilir. Sonrasında ise kesinlikle alışılıyor korkmaya gerek yok. Rio ise direksiyon hareketlerine daha ağır kanlı tepkiler veriyor ve genel olarak daha hissiz. Bu durum sürüş keyfinden çalsa da acemi sürücüyü daha az heyecanlandırır.

Dönüş çapı Fiesta'nın bir tık daha iyidir.

Fiesta TitaniumX donanımını ilk sahibi olarak benzinli motorla 200k km kadar kullanmıştık. Motor dışı ufak tefek iç mekan arızaları 150-160 bin km'lerde başlar. Rio'nun marka hakkındaki genel bilgim doğrultusunda bu konuda daha dayanıklı olacağını tahmin ediyorum.

Yalıtım ve konfor konusunda Fiesta daha önde. Koltukların rahatlığı ise Rio'da daha iyidir.

Fiesta'nın kronik olarak direksiyon kutusu sıkıntısı vardır. Acemi sürücü olduğunu varsayarak söylüyorum, 2-3 senede bir tıkırtı ve ilerleyen aşamasında yüksek hızlarda titreme yaptırır. Sanayide özel servislerde bazı köpük vb. bir şeyler sıkarak sorunu uygun maliyetle çözmenin yollarını buldular ama yetkili serviste birkaç bin liranızı alırlar acımazlar. Tüm Ford'larda iyice durmadan 1. vitese alınmaması gerekir. yürüyüş hızında bile gidiliyorsa 2. vitesten devam etmekte fayda vardır. Araba zaten bunu tecrübeli sürücüye hissettirir. Ama ilk sahibi buna dikkat etmediyse elinize 1. vitesi cırtlayan bir araba gelebilir. Arada bir far ampulünde temassızlık yaptırır, farın üstüne vurulacak bir yumrukla çözülür =), arada bir arka stop ampulü ve plaka aydınlatma ampulü keser. Ama çok can sıkıcı sıklıkta değil. 1.4 tdci motorun bazılarında rölanti sıkıntısı çıkabiliyor. Sebebini hatırlamıyorum. Enjektörlerine hassas derler. Kaliteli yakıt ister.
Kia'nın kronik arızaları hakkında çok bilgim yok. Ama crdi motorların yakıt kalitesine tdci motorlar kadar duyarlı olmadığını biliyorum. Kırsal motorin koymadıkça makul markalarla sorunsuz ilerler diye düşünüyorum. Ama onların da turbo hortumları sıkıntılı olabiliyor diye hatırlıyorum. Dediğim gibi Kia hakkındaki yorumlarım teyide muhtaç =)

Yetkili servis maliyetlerinde Ford'un Kia'dan daha fazla üzeceğini garanti edebilirim :') Özel servislerde muhtemelen denk maliyetlere bakımları yapılabilir.

İkisini de iyi bir oto ekspertizden geçirin derim. İkisinin de tamamen sorunsuz çıktığını varsayarsak, ben olsam aradaki yaş farkı nedeniyle Rio'yu tercih ederdim. Ama temel kriterim hangisinin daha sorunsuz daha maliyetsiz olduğudur.