2012 Ford Fiesta 1.4 A/T

DSC_0361.jpg


  • Marka-Model: Ford Fiesta
  • Motor: 1388 cc , 4 silindirli atmosferik benzinli
  • Güç: 96 hp @ 5750 d/d
  • Tork: 128 Nm @ 4200 d/d
  • Şanzıman: 4 ileri tam otomatik
  • 0-100 km/s: 13,9 sn
  • Son hız: 166 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 8,8 litre/100 km
  • Ağırlık: 1114 kg
  • Bagaj hacmi: 295 litre
  • Lastik: Petlas 175/65/14
Başlamadan önce belirteyim test arabası kiralık bir araba 175000 km deydi ve bir kaç yeri elimde kaldı ama bu arabadan çok hor kullanılmanın ve bakımsız olmasından dolayı zaten yorumlarımı ona göre yapacağım.

Genel olarak arabayı motorları farklı olsa da daha önce test ettiğim Citroen C3 ile karşılaştıracağım onu da okumanızı tavsiye ederim.

İç Mekan:
Kullanışlılık: Çok iyi olduğunu söyleyemem. Araba aile kullanımından çok genç için yapılmış gibi ve maalesef saklama gözleri az.

Ön kapının içindeki göz ilk bakışta küçük gözüküyor ama 1.5 lt suyu rahatça alıyor ama maalesef arka kapılarda göz yok.

DSC_0363.jpg


DSC_0363-1024x768.jpg


Konsolun içinde kapaklı (kapağı elimde kaldı ) bir göz var. İçi derin ve eşya saklamak için baya güzel, keşke altına kaydırmaz plastik kullansalardı o zaman harika olurdu.

Vitesin hemen önünde eşya koymak için sığ bir yer var keşke orayı daha derin yapsalarmış dedim.

DSC_0372-e1518960850466-768x1024.jpg


garaj-tv-2-768x1024.jpg




Vitesin hemen arkasında C3’de olmayan bardaklıklar var. Onlarında hemen arkasında arka koltukta oturanlar için 1 tane bardaklık ve telefon,cüzdan gibi eşyaları koymak için güzel bir yer var.

DSC_0369.jpg


DSC_0368-1024x768.jpg


Torpido gözü orta büyüklükte (C3’ten biraz daha küçük) ve altında kaydırmaz plastik var.

DSC_0370.jpg


DSC_0370-1024x768.jpg


Bagaj: 276 litre, sınıfı için güzel bir değer.Yükleme eşiği biraz yüksek ve koltuklarını yatırınca düz bir zemin olmuyor. İhtiyaçları karşılıyor.

DSC_0365.jpg


DSC_0366.jpg


DSC_0366-1024x768.jpg


Eksikleri: Sürücü koltuğunun arkasında cep yok,arka kapıların içinde göz yok ve kol dayama yok.

Kalite: Şimdi boş donanım ve 175000 km’deki bir B segmenti arabadan çok bir şey beklememek lazım. Burada önemli olan trim seslerini, kilometresini, kiralık araba olmasını ve Kıbrıs’ın kaymak gibi (!) yollarını düşündüğümüz zaman o seslerde gayet normal. İyi mi kötü olduğu hakkında maalesef çok bir yorum yapamayacağım.

DSC_0367-1024x768.jpg


garaj-tv-1-1024x768.jpg


Konfor:
Arabanın biraz olsun düştüğü yer burası.

Süspansiyon: Gergin ayarlanmış, 14 inç ve 65 yanak lastiklerle gayet yeterli bir konfor sunuyor ama C3’teki yumuşaklık bu araba da kesinlikle yok. Bu gerginliğin ileride çok işe yaradığını söylemeliyim ama konu bölünmemesi için azıcık sabretmeniz gerekiyor.

Yalıtım: İşte asıl düştüğü yer burası ! Rüzgar sesi 90-100 km/h civarında geliyor ve lastik sesi direk içeride (Üstelik 14 inç lastikler var daha büyük lastikler olsa neler olur düşünmek istemiyorum) keşke Ford yalıtıma birazcık daha önem verseydi. C3 bu konu biraz daha iyiydi.

Yaşam Alanı: Ford bu konuda da maalesef çok cömert davranmamış. Önde hiç bir sıkıntı yok ama arkası birazcık dar, 1.80 boyundayım ve koltuğu kendime göre ayarlayınca arkama otururken birazcık zorlandım.

DSC_0364.jpg


DSC_0364-1024x768.jpg


Koltuklar: Gayet rahat. yanal destekleri iyi, virajlarda iyi kavrıyor ve ideal sürüş pozisyonunuzu bulabiliyorsunuz.

Özetlemek gerekirse yalıtımını biraz daha iyi olsa dedirtiyor.

Motor:
1.4 Litrelik benzinli ünite 96 bg ve 128nm tork üretiyor. Her şey beklentinize bağlı, şehir içinde kesinlikle yeterli. Yüksek hız olarak hafifliği ile 170 lere rahatça çıkabiliyor. Ara hızlanmalarda yeterli denebilir.

Yakıt: Asıl merak ettiğiniz yer burası olduğuna eminim. Arabayı 200 kilometre kullandım, ortalama 37 km/h hız ile gezdim, 100 kilometre de 8.8 litre yaktı. Kullanırken hiç dikkat etmedim. Yoğun trafiğe girdiğimde bu değer 10 litrelere çıktı şehirler arası yolda da minimum 6.5L görebildim. 4 ileri otomatik ve 1.4 atmosferik motorlu bir araba için bu değerler gayet normal. Lpg ile uyumu nasıldır maalesef hiç bir bilgim yok. Zaten Kıbrıs’ta benzin fiyatları Türkiye’deki gibi litresi 5 tl yerine 3.8 tl olduğu için lpg kullanılmıyor.

Şanzıman: Daha önce test ettiğim Kia Cerato ile birebir aynı şanzıman. Doğal olarak diyeceklerim de genel olarak aynı. 4 ileri tork konvertörü var. Sağlamlık,sol ayağı dinlendirmek ve yokuşta arabayı tutması dışında bir artısı yok. Tabii sağlamlık denilen şeyi çok küçümsememek lazım. Bu arabanın 175.000 kilometre dayanmasının ve hala sorunsuz kullanılmasının en önemli sebebi de bu şanzımandır.

2.500 devirde 90 km/h hız yapıyor.

DSC_0376.jpg




Sürüş:
Biri bana Ford Fiesta sorduğunda cevabım, beygir,tork,0-100,son hız gibi şeylerin sadece birer sayı olduğunu ve hiç bir öneminin olmadığını gösteren araba olarak cevap vereceğim.

İlk olarak sürüş pozisyonundan başlayacağım. Aynalar,görüş açıları ve daha önce bahsettiğim koltuklar ile arabaya direk hakim olabiliyorsunuz.

Şasi dengesine gelirsek Ford harika işler çıkarmış.Bırakın B sınıfı arabaları C sınıfı hatta abartıyorum bazı D sınıfı arabalardan bile iyi. Araba genel olarak arkadan kaymaya meyilli ve bunu o kadar dengeli ve güzel şekilde yapıyor ki, iyi ki Esp yok diyorsunuz.

Direksiyon: Ford sanırım bir direksiyon nasıl olmalıdır sorusunun cevabını vermiş. Hiç bir gecikme yok şehir içinde gayet rahat ve yüksek hızlara çıkınca da bir çok araba gibi yumuşak kalmıyor. Yolda ne var ne yok,araba ne kadar kayıyor,kafadan mı arkadan mı kaymış hepsini hissediyorsunuz. Bunun üstüne de ele çok güzel şekilde oturan yapısı ile direksiyonu bırakmak istemiyorsunuz.

DSC_0375.jpg


garaj-tv-5-1024x768.jpg


Şuan piyasa da bir çok B sınıfındaki arabaların spor versiyonların vardır mesela Vw Polo- Polo GTI, Renault Clio-Clio RS, Opel Corsa-Corsa OPC gibi ve bu arabaları yaparken önce normal versiyonu yapılır sonra güçlü motor, daha tutuşa yönelik süspansiyonlar… gibi girişimler ile sportif bir model haline getirilir. Bu arabayı kullanırken hissettiklerinizden çıkardığınız sonuç, Ford sanırım tam tersini yapmış. İlk önce Fiesta St yapılmış sonra ondan güçlü motoru ve manuel vitesi çıkarmışlar gibi hissettiriyor.

Sürüş pozisyonu,şasi dengesi,direksiyonu, hiç bir gecikme olmayan gaz pedalı ve yol tutuşu ile araba bir anda petrolhead arabasına dönüşüyor.

Bir gün yolunuz Kıbrıs’a düşerse bir Ford Fiesta kiralayıp Lefkoşa-Girne Anayolundaki virajlarda arabayı zorlamanızı öneriyorum. Çok keyif alacağınıza eminim.

Sonuç:
Şimdi her şey fiyatına bağlı. Bu arabanın 20.000 arasında 90.000 km kullanılmış olanları 35.000-45.000 tl arası değişiyor. Yakıt konusunda lpg biraz da olsun çözüm olabilir. Asıl problem bence yalıtım onun dışında çok ciddi bir problemi yok. Eğer biraz olsun araba kullanmaktan zevk almak istiyorsanız bu araba tam size göre.

DSC_0362.jpg


Kaynak: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ufak bir güncelleme yapayım :) araba da keşke iyi bir lastik ve fren olsa da üstüne biraz daha çıkabilsem. Frenlerde bir boşluk var o hoşuma gitmedi o da 174000 km de bakımsız bir araba için normal olduğunu düşünüyorum
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Aracın konforunun iyi olmasının Kıbrıs yollarıyla alakası olabilir mi? Genelde Fiesta için konforsuz derler.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Aracın konforunun iyi olmasının Kıbrıs yollarıyla alakası olabilir mi? Genelde Fiesta için konforsuz derler.
Kıbrıs yolları felaket durumda ben 14 inç lastiklere ve dediğiniz gibi bir çok kişi konforsuz deyince beklentilerimin düşük olmasına bağladım. Öyle vw polo,citroen c3 deki konfor yok onlardan kesinlikle çok daha gergin ama öyle ölümcül düzeyde değil.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
DSC_0359.jpg

Test yazısı: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
  • Marka-Model: Ford Fiesta
  • Motor: 1388 cc , 4 silindirli turbo benzin
  • Güç: 96 hp @ 5750 d/d
  • Tork: 128 Nm @ 4200 d/d
  • Şanzıman: 4 ileri tam otomatik
  • 0-100 km/s: 13,9 sn
  • Son hız: 166 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 8,8 litre/100 km
  • Ağırlık: 1114 kg
  • Bagaj hacmi: 295 litre
  • Lastik: Petlas 175/65/14
Yazıyı sonunda yazabildim :) Biraz uzun oldu o yüzden link bırakacağım. Düşünenlere umarım bir yardımım dokunur :)
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,386
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Yazıyı okudum, güzel bi inceleme yazısı olmuş emeğine sağlık. Annemin kuzeninde 2011 dizel manueli vardı. şoför olarak değil ama yolcu olarak defalarca içinde bulunum yakıtı keyfi falan cidden çok hoş bi arabaydı. O rakamlara çıkabilmem halinde düşünüyorum kesinlikle :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Yazıyı okudum, güzel bi inceleme yazısı olmuş emeğine sağlık. Annemin kuzeninde 2011 dizel manueli vardı. şoför olarak değil ama yolcu olarak defalarca içinde bulunum yakıtı keyfi falan cidden çok hoş bi arabaydı. O rakamlara çıkabilmem halinde düşünüyorum kesinlikle :)
Manuel vites ile tam keyif arabası olur zaten birde düzgün bir yalıtım olsa direk premium b denilebilirdi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Eline sağlık hocam. Araç 175 bin km gibi yüksek bir değerde fakat ciddi hor kullanmışlar bu aracı. İç mekandan dışına kadar arabayı komple eskitmişler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2. ellerine baktım 100k geçmiş araba yok piyasada. Keşke bu kadar hor kullanılmamış olsaydı.
175 bin km kullanilir kullanilmasina ama bu araci cok hor kullanmislar. Yani tahminen bu arac henuz 100 bini gormeden daha da eskiymis gibi gostermeye baslamistir kendini. Kiralik olmasi bunda etken. Her alan ustune cikmistir aracin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Konu tam da az önce bahçemize park eden 175bin km'ye dayanmış Fiesta'ya denk geldiği için @berkay4408 müsaadenle salça olacağım :)
Kıbrısta tüp yok ondan bilmiyorum ne kadar gerçekçi olur bilmiyorum ama 12 km kullandım 6.8 yazıyor :)
Bizdeki 2010 model 1.4 benzinli Titanium X. 175k yapmış arabanın ortalama 6 ile 7,5 arası değişiyor. Ama standart olarak İstanbul&Kocaeli karışık 6,5 civarı yakıyor. İlk aldığımız zamana göre 1lt kadar arttı diyebilirim.
Valla birinin koltuğun yükseltme ayarından ne isteyebilir acaba
160kg civarlarından itibaren yükseklik ayarı zorlanıyor. Ben 120kg olduğum zamanlardan beridir ağırlığımı koltuğa vermeden yükseklik ayarı yaparım. :) Muhtemelen benim gibi standart dışı biri oturup kütür kütür kanırta kanırta ayar yapmayı denemiştir.
temiz haliyle cidden alınacak bir araba
atmosferik, tam otomatik ve ESP yok olsa bile bu kasa da kapatılıyordu diye biliyorum güncel kasadan daha iyiler bence
Bu kasada ESP, güvenlik paketiyle geliyordu. Diz havayastığı vs. gibi ileri düzey bir paket. Bizimkinde hiç yok mesela. Bugüne kadar da hiç ihtiyaç duymadık :)
İlk intiba olarak ben baya beğendim konforu filanda iyi şuan tek beğenmediğim şey yalıtımı yol sesi,süspansiyon çalışma sesi baya var
Konfor olarak gerçekten Ford'un "konforlu araba" imajına geçiş arabasıdır bu kasalar. Diğerlerinden çok daha konforlu. Ama 45 yanak lastikle 16" jant takılırsa konfor düzeyi beklenenden çok daha fazla etkileniyor. 2009'u vardı bizde, 16" idi. Şimdiki 15", gerçekten konforlu. Bir de donanım paketleri arasında ciddi konfor farkı var. Ben bizim arabada sıkıntı olarak 2500 devirden itibaren aniden peydah olan motor sesi diyebilirim. :) Konfor olarak ancak Corsa D ve Polo yarışabilir. (Polo yarışır ve geçer :D)
Bu kasalarda direksiyon çok daha iyi bence abi, 2015 kasalarda yani bunların makyajlı olanlarında viraja girerken direksiyonun elektrikli olarak direnç uyguladığını hissediyorum ama bu kasada daha direkt daha güzel geliyor ama tüm Fordlarda olduğu gibi en ufak direksiyon hamlesinde kafayı direk çeviriyor ve arka takımın güzelliğinden ötürü direksiyon hisside güzel oluyor
gerçi kime anlatıyorsak adamın kaçıncı Ford arabası :D
EPAS'a ben 5 yılda ancak alışabildim :) Neden derseniz önceki arabamız da bir önceki kasa 2003 Fiesta'ydı ve onlarca farklı model araba kullanmama rağmen ben ondaki kadar eğlenceli ve direk direksiyon sistemini hala başka arabada görmedim. Yeni Mazda 3'ler filan da buna dahil. Bu direksiyon da çok direkt tamam ama yüksek hızlarda bana hala biraz yumuşak geliyor. Şimdiki arabalar içerisinde
DSC_0359.jpg

Test yazısı: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
  • Marka-Model: Ford Fiesta
  • Motor: 1388 cc , 4 silindirli turbo benzin
  • Güç: 96 hp @ 5750 d/d
  • Tork: 128 Nm @ 4200 d/d
  • Şanzıman: 4 ileri tam otomatik
  • 0-100 km/s: 13,9 sn
  • Son hız: 166 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 8,8 litre/100 km
  • Ağırlık: 1114 kg
  • Bagaj hacmi: 295 litre
  • Lastik: Petlas 175/65/14
Yazıyı sonunda yazabildim :) Biraz uzun oldu o yüzden link bırakacağım. Düşünenlere umarım bir yardımım dokunur :)
Ellerine sağlık kardeş.
Araba gerçekten berbat kullanılmış. Bagajın halini görünce içim acıdı. Direksiyonunda da hamster koşturmuşlar herhalde.
Elinde kalan "gözün kapağı" dediğin yerde aslında göz yok. :D Tam göz yapmalık bir yer ama yok, yapmamışlar. Senin direk olarak kapak kalmış elinde :)
Ön yaşam alanı ancak idare eder ama arkası gerçekten çok kötü. Baş mesafesi idare eder ama diz mesafesi neredeyse şimdiki A sınıfı standartlarında.
o zaman satan yok diyelim daha doğru olur :)


Çıkılmayacak gibi de değil ki :)
Valla acelesi olmamakla birlikte babam satmayı düşünüyor. :) En son silecek arızasından ötürü GEM modülünü ucuz yollu 500 civarına yaptıracaktık, dayanamadı yine gitti yetkili serviste 1100küsür lira verdi değiştirtti geçen hafta. :) Temizlik olarak bu derece temiz. Burada konusunu da açtım geçenlerde:
https://www.otopark.com/forum/threads/satilik-ford-fiesta-titanium-x-2010.3057/
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Ben oraya telefonumu ve cüzdanımı koydum hep bana gayet göz gibi gelmişti :D asıl ben vitesin önündeki yeri tam çözemedim göz yapacaklarmış da dur şunu makyaja saklayalım demişler gibi :D
Aynen öyle. Kapağı koparabilene aşağıdakinden daha makul bir göz :D Az kullanılmış katlı selpak filan koyabiliyorsun o göze :D Cüzdanı tam koymadan oraya yaslayıp sağa sola uçmasını engelleyebiliyorsun :) Ambiyans aydınlatmayla biraz anlam kazanıyor sadece o var işte. :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Aynen öyle. Kapağı koparabilene aşağıdakinden daha makul bir göz :D Az kullanılmış katlı selpak filan koyabiliyorsun o göze :D Cüzdanı tam koymadan oraya yaslayıp sağa sola uçmasını engelleyebiliyorsun :) Ambiyans aydınlatmayla biraz anlam kazanıyor sadece o var işte. :)
Herşeye rağmen özünde harika bir araba sadece iç mekanda kullanışlılığa ve yalıtıma el atmaları lazım :) Bu arada 175k da fiesta yok dedim de bu 1.4 benzinli otomatik için geçerli diğer seçeneklere hiç bakmadım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yeni tanıtılan fiesta için Ford yetkilileri, yalıtım ve konforun arttırıldığını, aynı zamanda sürüşün ve limitlerin bir miktar daha yukarı çıkarıldığından bahsediyorlardı. Henüz test izleme imkanı olmadı, ne derece doğru diyorlar ama bakmak lazım. Eğer harbiden böyle bir şey yapabilmişlerse fiesta vignale tam premium b olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Yeni tanıtılan fiesta için Ford yetkilileri, yalıtım ve konforun arttırıldığını, aynı zamanda sürüşün ve limitlerin bir miktar daha yukarı çıkarıldığından bahsediyorlardı. Henüz test izleme imkanı olmadı, ne derece doğru diyorlar ama bakmak lazım. Eğer harbiden böyle bir şey yapabilmişlerse fiesta vignale tam premium b olur.
parti kur oy verelim abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım