2012 Ford Fiesta 1.4 A/T

DSC_0361.jpg


  • Marka-Model: Ford Fiesta
  • Motor: 1388 cc , 4 silindirli atmosferik benzinli
  • Güç: 96 hp @ 5750 d/d
  • Tork: 128 Nm @ 4200 d/d
  • Şanzıman: 4 ileri tam otomatik
  • 0-100 km/s: 13,9 sn
  • Son hız: 166 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 8,8 litre/100 km
  • Ağırlık: 1114 kg
  • Bagaj hacmi: 295 litre
  • Lastik: Petlas 175/65/14
Başlamadan önce belirteyim test arabası kiralık bir araba 175000 km deydi ve bir kaç yeri elimde kaldı ama bu arabadan çok hor kullanılmanın ve bakımsız olmasından dolayı zaten yorumlarımı ona göre yapacağım.

Genel olarak arabayı motorları farklı olsa da daha önce test ettiğim Citroen C3 ile karşılaştıracağım onu da okumanızı tavsiye ederim.

İç Mekan:
Kullanışlılık: Çok iyi olduğunu söyleyemem. Araba aile kullanımından çok genç için yapılmış gibi ve maalesef saklama gözleri az.

Ön kapının içindeki göz ilk bakışta küçük gözüküyor ama 1.5 lt suyu rahatça alıyor ama maalesef arka kapılarda göz yok.

DSC_0363.jpg


DSC_0363-1024x768.jpg


Konsolun içinde kapaklı (kapağı elimde kaldı ) bir göz var. İçi derin ve eşya saklamak için baya güzel, keşke altına kaydırmaz plastik kullansalardı o zaman harika olurdu.

Vitesin hemen önünde eşya koymak için sığ bir yer var keşke orayı daha derin yapsalarmış dedim.

DSC_0372-e1518960850466-768x1024.jpg


garaj-tv-2-768x1024.jpg




Vitesin hemen arkasında C3’de olmayan bardaklıklar var. Onlarında hemen arkasında arka koltukta oturanlar için 1 tane bardaklık ve telefon,cüzdan gibi eşyaları koymak için güzel bir yer var.

DSC_0369.jpg


DSC_0368-1024x768.jpg


Torpido gözü orta büyüklükte (C3’ten biraz daha küçük) ve altında kaydırmaz plastik var.

DSC_0370.jpg


DSC_0370-1024x768.jpg


Bagaj: 276 litre, sınıfı için güzel bir değer.Yükleme eşiği biraz yüksek ve koltuklarını yatırınca düz bir zemin olmuyor. İhtiyaçları karşılıyor.

DSC_0365.jpg


DSC_0366.jpg


DSC_0366-1024x768.jpg


Eksikleri: Sürücü koltuğunun arkasında cep yok,arka kapıların içinde göz yok ve kol dayama yok.

Kalite: Şimdi boş donanım ve 175000 km’deki bir B segmenti arabadan çok bir şey beklememek lazım. Burada önemli olan trim seslerini, kilometresini, kiralık araba olmasını ve Kıbrıs’ın kaymak gibi (!) yollarını düşündüğümüz zaman o seslerde gayet normal. İyi mi kötü olduğu hakkında maalesef çok bir yorum yapamayacağım.

DSC_0367-1024x768.jpg


garaj-tv-1-1024x768.jpg


Konfor:
Arabanın biraz olsun düştüğü yer burası.

Süspansiyon: Gergin ayarlanmış, 14 inç ve 65 yanak lastiklerle gayet yeterli bir konfor sunuyor ama C3’teki yumuşaklık bu araba da kesinlikle yok. Bu gerginliğin ileride çok işe yaradığını söylemeliyim ama konu bölünmemesi için azıcık sabretmeniz gerekiyor.

Yalıtım: İşte asıl düştüğü yer burası ! Rüzgar sesi 90-100 km/h civarında geliyor ve lastik sesi direk içeride (Üstelik 14 inç lastikler var daha büyük lastikler olsa neler olur düşünmek istemiyorum) keşke Ford yalıtıma birazcık daha önem verseydi. C3 bu konu biraz daha iyiydi.

Yaşam Alanı: Ford bu konuda da maalesef çok cömert davranmamış. Önde hiç bir sıkıntı yok ama arkası birazcık dar, 1.80 boyundayım ve koltuğu kendime göre ayarlayınca arkama otururken birazcık zorlandım.

DSC_0364.jpg


DSC_0364-1024x768.jpg


Koltuklar: Gayet rahat. yanal destekleri iyi, virajlarda iyi kavrıyor ve ideal sürüş pozisyonunuzu bulabiliyorsunuz.

Özetlemek gerekirse yalıtımını biraz daha iyi olsa dedirtiyor.

Motor:
1.4 Litrelik benzinli ünite 96 bg ve 128nm tork üretiyor. Her şey beklentinize bağlı, şehir içinde kesinlikle yeterli. Yüksek hız olarak hafifliği ile 170 lere rahatça çıkabiliyor. Ara hızlanmalarda yeterli denebilir.

Yakıt: Asıl merak ettiğiniz yer burası olduğuna eminim. Arabayı 200 kilometre kullandım, ortalama 37 km/h hız ile gezdim, 100 kilometre de 8.8 litre yaktı. Kullanırken hiç dikkat etmedim. Yoğun trafiğe girdiğimde bu değer 10 litrelere çıktı şehirler arası yolda da minimum 6.5L görebildim. 4 ileri otomatik ve 1.4 atmosferik motorlu bir araba için bu değerler gayet normal. Lpg ile uyumu nasıldır maalesef hiç bir bilgim yok. Zaten Kıbrıs’ta benzin fiyatları Türkiye’deki gibi litresi 5 tl yerine 3.8 tl olduğu için lpg kullanılmıyor.

Şanzıman: Daha önce test ettiğim Kia Cerato ile birebir aynı şanzıman. Doğal olarak diyeceklerim de genel olarak aynı. 4 ileri tork konvertörü var. Sağlamlık,sol ayağı dinlendirmek ve yokuşta arabayı tutması dışında bir artısı yok. Tabii sağlamlık denilen şeyi çok küçümsememek lazım. Bu arabanın 175.000 kilometre dayanmasının ve hala sorunsuz kullanılmasının en önemli sebebi de bu şanzımandır.

2.500 devirde 90 km/h hız yapıyor.

DSC_0376.jpg




Sürüş:
Biri bana Ford Fiesta sorduğunda cevabım, beygir,tork,0-100,son hız gibi şeylerin sadece birer sayı olduğunu ve hiç bir öneminin olmadığını gösteren araba olarak cevap vereceğim.

İlk olarak sürüş pozisyonundan başlayacağım. Aynalar,görüş açıları ve daha önce bahsettiğim koltuklar ile arabaya direk hakim olabiliyorsunuz.

Şasi dengesine gelirsek Ford harika işler çıkarmış.Bırakın B sınıfı arabaları C sınıfı hatta abartıyorum bazı D sınıfı arabalardan bile iyi. Araba genel olarak arkadan kaymaya meyilli ve bunu o kadar dengeli ve güzel şekilde yapıyor ki, iyi ki Esp yok diyorsunuz.

Direksiyon: Ford sanırım bir direksiyon nasıl olmalıdır sorusunun cevabını vermiş. Hiç bir gecikme yok şehir içinde gayet rahat ve yüksek hızlara çıkınca da bir çok araba gibi yumuşak kalmıyor. Yolda ne var ne yok,araba ne kadar kayıyor,kafadan mı arkadan mı kaymış hepsini hissediyorsunuz. Bunun üstüne de ele çok güzel şekilde oturan yapısı ile direksiyonu bırakmak istemiyorsunuz.

DSC_0375.jpg


garaj-tv-5-1024x768.jpg


Şuan piyasa da bir çok B sınıfındaki arabaların spor versiyonların vardır mesela Vw Polo- Polo GTI, Renault Clio-Clio RS, Opel Corsa-Corsa OPC gibi ve bu arabaları yaparken önce normal versiyonu yapılır sonra güçlü motor, daha tutuşa yönelik süspansiyonlar… gibi girişimler ile sportif bir model haline getirilir. Bu arabayı kullanırken hissettiklerinizden çıkardığınız sonuç, Ford sanırım tam tersini yapmış. İlk önce Fiesta St yapılmış sonra ondan güçlü motoru ve manuel vitesi çıkarmışlar gibi hissettiriyor.

Sürüş pozisyonu,şasi dengesi,direksiyonu, hiç bir gecikme olmayan gaz pedalı ve yol tutuşu ile araba bir anda petrolhead arabasına dönüşüyor.

Bir gün yolunuz Kıbrıs’a düşerse bir Ford Fiesta kiralayıp Lefkoşa-Girne Anayolundaki virajlarda arabayı zorlamanızı öneriyorum. Çok keyif alacağınıza eminim.

Sonuç:
Şimdi her şey fiyatına bağlı. Bu arabanın 20.000 arasında 90.000 km kullanılmış olanları 35.000-45.000 tl arası değişiyor. Yakıt konusunda lpg biraz da olsun çözüm olabilir. Asıl problem bence yalıtım onun dışında çok ciddi bir problemi yok. Eğer biraz olsun araba kullanmaktan zevk almak istiyorsanız bu araba tam size göre.

DSC_0362.jpg


Kaynak: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Kıbrısta tüp yok ondan bilmiyorum ne kadar gerçekçi olur bilmiyorum ama 12 km kullandım 6.8 yazıyor :)

kıbrıs mı orası dicektim evet kıbrısmış, bekliyoruz yazını :))

Yazında ordaki benzin fiyatlarını düşünüp az yakıyo falan deme de :)))))
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
kıbrısa gidip araba kiralayanlar duydum gittikleri gezdikleri mekanlar vs taaaam taaam :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
İlk intiba olarak ben baya beğendim konforu filanda iyi şuan tek beğenmediğim şey yalıtımı yol sesi,süspansiyon çalışma sesi baya var
Fordların hepsi öyle odun gibi hissettirir sen benim arabama binsen bune dersin acaip konforsuz ve 60 la giderken bile lastik sanki yan koltukta dönüyormuş gibi uğultu var :D çalıyorlar işte
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Ama bir yol tutuşu ve eğlencesi var hepsine tercih ederim ben şahsen.
ben almadan önce Polo alabiliyordum benimkinin rakibi poloya hiç bindin mi bilmiyorum ama güncel kasadan daha kaliteli iç mekanı filan var acaip özellikler var izolasyon filanda çok daha iyi Fiestanında bu konularda kötü olduğunu biliyordum ama topgear ı autocar ı biraz araştırınca tercih fiestaya kaydı
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yol sesi ve rüzgar sesi tüm fiesta ve focus'larda ortak sorun maalesef. Makyajlı son nesil focus'da rüzgar sesini büyük ölçüde hallettiler. Yol sesi ise düşük hızlarda pek gelmese de otoban süratlerinde duyuluyor maalesef. Tabii bunda, şu zamana kadar sadece hamuru bozulmuş lastiklerle aracı kullanabilmiş olmamın da etkisi var. Yeni 4 çift lastik aldığımda daha net yorum yapabileceğim.
Fiesta için özellikle sevdiğim nokta; araç, direksiyonla oynamaya başladığınızda bir bütün hissiyatı veriyor. Sanki avucunuzun içindeymiş gibi bir izlenim uyandırıyor. Hareketleri çok kararlı ve bütün ilerliyor. Sokak aralarına gireyim, bol bol direksiyon çevireyim hissine bile kapıldığım oluyor. Değişik bir araç gerçekten. Bazı kullanıcılar bu keskinliği sevmiyor mesela, aşırı güvensiz buluyorlar.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Yol sesi ve rüzgar sesi tüm fiesta ve focus'larda ortak sorun maalesef. Makyajlı son nesil focus'da rüzgar sesini büyük ölçüde hallettiler. Yol sesi ise düşük hızlarda pek gelmese de otoban süratlerinde duyuluyor maalesef. Tabii bunda, şu zamana kadar sadece hamuru bozulmuş lastiklerle aracı kullanabilmiş olmamın da etkisi var. Yeni 4 çift lastik aldığımda daha net yorum yapabileceğim.
Fiesta için özellikle sevdiğim nokta; araç, direksiyonla oynamaya başladığınızda bir bütün hissiyatı veriyor. Sanki avucunuzun içindeymiş gibi bir izlenim uyandırıyor. Hareketleri çok kararlı ve bütün ilerliyor. Sokak aralarına gireyim, bol bol direksiyon çevireyim hissine bile kapıldığım oluyor. Değişik bir araç gerçekten. Bazı kullanıcılar bu keskinliği sevmiyor mesela, aşırı güvensiz buluyorlar.
Bu kasalarda direksiyon çok daha iyi bence abi, 2015 kasalarda yani bunların makyajlı olanlarında viraja girerken direksiyonun elektrikli olarak direnç uyguladığını hissediyorum ama bu kasada daha direkt daha güzel geliyor ama tüm Fordlarda olduğu gibi en ufak direksiyon hamlesinde kafayı direk çeviriyor ve arka takımın güzelliğinden ötürü direksiyon hisside güzel oluyor
gerçi kime anlatıyorsak adamın kaçıncı Ford arabası :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu kasalarda direksiyon çok daha iyi bence abi, 2015 kasalarda yani bunların makyajlı olanlarında viraja girerken direksiyonun elektrikli olarak direnç uyguladığını hissediyorum ama bu kasada daha direkt daha güzel geliyor ama tüm Fordlarda olduğu gibi en ufak direksiyon hamlesinde kafayı direk çeviriyor ve arka takımın güzelliğinden ötürü direksiyon hisside güzel oluyor
gerçi kime anlatıyorsak adamın kaçıncı Ford arabası :D
Estagfurullah sinanım :) Benim fiestam da 2011 kasaydı. Onun direksiyonu gerçekten iyiydi, sonraki kasaları ise elektrikli direksiyonlar arasında değerlendirmek lazım tabii. Malum bizim bahsettiğimiz dönemdeki teknoloji bitti. Ben direksiyonları değerlendirirken muadillerinin de kullandığı teknolojiye göre bakıyorum. Makyajsız focus'da biraz eksik kaldı, makyajla hallettiler mesela. Yeni çıkacak olan fiesta'da da bu durumu daha iyi seviyeye taşıdıklarını düşünüyorum.
Tabii direksiyon tepkilerinde dediğin gibi arka süspansiyon düzeninin de etkisi büyük. Otomobiller, bir çok parça ve aşamanın birleşiminden oluşsa da bunu sürüşte bütün olarak hissettirdiği anda benim gözümde başarılıdır anlamına geliyor. Böyle araçların çoğalması gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Estagfurullah sinanım :) Benim fiestam da 2011 kasaydı. Onun direksiyonu gerçekten iyiydi, sonraki kasaları ise elektrikli direksiyonlar arasında değerlendirmek lazım tabii. Malum bizim bahsettiğimiz dönemdeki teknoloji bitti. Ben direksiyonları değerlendirirken muadillerinin de kullandığı teknolojiye göre bakıyorum. Makyajsız focus'da biraz eksik kaldı, makyajla hallettiler mesela. Yeni çıkacak olan fiesta'da da bu durumu daha iyi seviyeye taşıdıklarını düşünüyorum.
Tabii direksiyon tepkilerinde dediğin gibi arka süspansiyon düzeninin de etkisi büyük. Otomobiller, bir çok parça ve aşamanın birleşiminden oluşsa da bunu sürüşte bütün olarak hissettirdiği anda benim gözümde başarılıdır anlamına geliyor. Böyle araçların çoğalması gerekiyor.
heh oda var abicim elektrikliler arasında değerlendirirsek Fiestanın direksiyonuna iyi derim çünkü Clio4 Megane3 filan felaket direksiyon sistemi var gözyaşı getiriyor :D Fordun güncel modellerinde de bu hissi devam ettireceğine inanıyorum şeker abim Go Further
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
heh oda var abicim elektrikliler arasında değerlendirirsek Fiestanın direksiyonuna iyi derim çünkü Clio4 Megane3 filan felaket direksiyon sistemi var gözyaşı getiriyor :D Fordun güncel modellerinde de bu hissi devam ettireceğine inanıyorum şeker abim Go Further
Tabii, şimdi sürücünün fiziksel olarak otomobille temasta bulunabildiği, bağ kurabildiği tek şey direksiyon. Sürücü araçla ilgili her bildirimi direksiyondan aldığı için sürüşe dair hissiyat konusunda önemli bir yere sahip. Direksiyonunu beğenmediğim aracı dünyanın en iyi yol tutan makinası da olsa elerim misal.
İnşaallah Ford bunu bozmadan devam eder sinanım :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım